LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring CZ

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door dees »

Wij zijn al jaren bij cz en nooit geen problemen gehad.
Tja, nu wij collectief kunnen bij zilveren kruis achmea gaan wij voor de basis en aanvullend daar naar toe behalve de tandartsverzekering.Aangezien wij nu bij cz een basis aanvullende verzekering hebben en wij bij zilveren kruis een betere verzekering hebben (3 sterren)voor het zelfde geld.
Alleen voor de tandartsverzekering willen wij bij cz blijven.Dit i.v.m de orthodontie.Bij de basis van Zilveren Kruis Achmea vergoeden ze 75% tot max. 1375,00 euro voor kinderen tot 18 jaar.Maar bij CZ vergoeden ze 80% tot max. 1820,00 euro voor kinderen tot 21 jaar.En mijn dochter van 19 jaar wil nu ook gaan beugelen.Mijn zoon van 16 jaar begint in februari.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Jonjo »

De krentjes uit de pap dus.

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

Die 3 jaar geld bij CZ alleen bij de meest uitgebreide tandartsverzekering en de supertop (omdat daar de uitgebreide tand in zit) Alle ander aanvullende verzekeringen kunnen jaarlijks worden beëindigd!.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door webmaat »

Dees,

Die collectieve verzekering is een naturapolis.

Tandartsen willen geen contracten met de zorgverzekeraars en sturen daarom hun patiënten brieven om vooral een restitutiepolis te nemen.

hartelijke groeten
Webmaat

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Voor zover ik op de CZ-site kan nagaan zijn alle aanvullende tandartspakketten voor 18+ op restitutiebasis? Kan roel26 dat bevestigen?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

Of de tandartsnota´s vergoed worden op restitutie of op naturabasis ligt aan de tandarts. Heeft de tandarts een contract met CZ worden de nota´s op naturabasis vergoed, heeft de tandarst geen contract worden de nota´s op restitutiebasis vergoed.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Bedankt voor de reactie!

Ik dacht al zoiets gelezen te hebben. Ik kan overigens in mijn omgeving geen tandartsen vinden die een overeenkomst hebben met CZ (alleen voor rebasen en 18- of zo).

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

De gegevens op de site kunnen mbt contracten met zorgverleners nog niet helemaal up to date zijn. Ook is het zo dat tandartsen door hun overkoepelend orgaan geadviseerd zijn geen contracten met zorgverzekeraars te tekenen, ook adviseren ze hun patiënten een restitutiepolis af te sluiten, wat ik schandalig vind. Ze proberen hierdoor hun belangen te behartigen over de rug van de patiënt (een restitutiepolis is nl duurder dan een naturapolis). Maar ook al hebben tandartsen geen contract dan worden de kosten toch altijd vergoed (m.u.v. tandheelkundigehulp onder de 18 en gebitsprotheses).

Jan-E
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 dec 2005 23:24

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Jan-E »

Roel26:
Maar ook al hebben tandartsen geen contract dan worden de kosten toch altijd vergoed (m.u.v. tandheelkundigehulp onder de 18 en gebitsprotheses).
Ze worden wellicht wel vergoed, maar vaak niet voor 100%. VGZ vergoedt bijvoorbeeld maar 80% van alle zorg die je bij niet gecontracteerde zorgverleners afneemt. Een percentage van 90% komt ook regelmatig voor.

Het Financieele Dagblad meldde zelfs: De eigen betalingen kunnen oplopen tot 36% van de kosten.

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door roel26 »

De vergoeding van tandartskosten van een niet gecontracteerde tandarts staat gelijk aan die van een gecontracteerde tandarts (muv gebitsprothese en tandheelkundigehulp onder de 18 jaar) dit omdat zorg uit een aanvullende verzekering niet gecontracteerd hoeft te worden zoals zorg uit de hoofdverzekering.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Mk »

Maar werkt een niet gecontracteerde tandarts tegen hetzelfde tarief als een gecontracteerde tandarts?

Dennissap
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2005 09:17

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door Dennissap »

Ik ben zeer tevreden over CZ.
De enige reden waarom ik bij ze weg ga is omdat ik via mijn werkgever collectief kan( Zilveren Kruis Achmea). Dit scheelt mij een hoop geld en ik ben bijna identiek verzekerd. Had dit echter niet gekund dan was ik zeker bij CZ gebleven.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Ervaring CZ

Ongelezen bericht door webmaat »

MK,


Een zorgverzekeraar biedt de gecontracteerde zorgverlener meestal een lagere prijs voor de behandeling.

Dat verschil zie je pas als je naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat. Dat verschil kan wel tot meer dan 10 euros oplopen. Als je een naturapolis hebt, zult je waarschijnlijk bij moeten betalen als je niet naar gecontracteerde zorgverleners gaat.

Zo maken de verzekeringsmaatschappijen hun winsten op de naturapolis. Ze betalen gemiddeld minder aan de zorgverlener als voor een restitutiepolis, hoewel beide polissen meestal niet veel in prijs verschillen.

Hartelijke groeten
Webmaat

Gesloten