oke ik zal mn best doen:
Ja, waar zal ik beginnen. Weet je wat, laten we beginnen bij je allereerste opmerking. JUIST de mensen die in de omstandigheden verkeerden dat de mogelijkheid bestond te worden gekielhaald, waren de allereersten die door hadden dat de wereld rond was.
Mijn punt bewezen denk ik MLMers liggen hier aardig onder vuur.Het lijkt mij dat wij idd doorhebben dat de wereld rond is!
Zo is Paul Zane Pilzer geen econometrist en derhalve dus ook niet 's werelds beste.
Hier mn waarde mag ik je gelijk ingeven PZP is economist dit is een stukje uit zn bio:
Paul Zane Pilzer is a world-renowned economist, a multimillionaire software entrepreneur, an adjunct professor
Deze bio kan je vinden op :
http://www.paulzanepilzer.com/bio.htm
En je link werkt ook al niet.
Tja helaas moet ik ook hier constateren dat je gelijk hebt.Ik doe mn best om dit rtlz moment nog te vinden voor je.
Toen ik lange tijd geleden eens in de 4 weken de glazenwasser aan de deur had om af te rekenen had ik ook wel door dat dat een gouden business is. Dat de situatie die jij beschrijft iets met marketing te maken heeft klopt dan net weer niet. Verder ga je uitgebreid in op bedrijfsvoering en personeelsbeleid. Allemaal niet interessant in de mlm-discussie.
Even voorop gesteld, ik kwam niet bij particulieren aan de deur ik was meer dienstverlenend bezig.Ik sloot dus iets grotere contarcten af met bedrijven.Ik wil niet impliceren dat de GLW die aan de deur komen hun werk niet goed doen. Waar de link met MLM ligt is voornamelijk in de laatste M die van Marketing. Ik was voornamelijk bezig met marketing op het moment dat ik voor een offerte bij een willekeurig bedrijf mocht gaan maken.Wat gaat de concurentie doen op dit object, wat wordt hier mijn M² prijs? hoe hard heb ik nieuw werk nodig etc etc. Wat er gebeurd in de dienst verlenende wereld is dat men uitgespeeld gaat worden, Arbo technisch heeft een bedrijf de verplichting om iets op het gebied van schoonhouden te doen, echter zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk toch? hiermee lokl je uit dat er oneerlijke handel gedreven wordt. Waarmee ik probeer aan te geven dat op welk gebied dan ook de portefeulle van de verkopende partij altijd belangrijker is als de koper. (dit was zo ongeveer de belangrijkste reden om mijn activiteiten in dit vak te staken, Ik wilde graag mezelf recht in de ogen aan kunnen blijven kijken)
Jeetje voor iemand waarvan ik tot op heden een behoorlijke hoeveelheid repect had opgebouwd laat je nu iets zien dat ik denk van.........hmmmmm, hoe kan je zo goed schrijven en zo slecht lezen!
Ik hoop dat ik je zo niet beledigd heb, dat is zeker mn bedoeling niet.
Eerst schrijf je dit[/quote]dat soort verhalen is hier al 1500 keer voorbij gekomen, allemaal oud nieuws.
en dan komt dit
Definieer jij nou eens wat de succesfactoren van een marketingsysteem zouden moeten zijn? Wat is de toegevoegde waarde van elke schakel in de logistieke keten die een produkt van de fabrikant tot de klant brengt. Hoe bepaal je de grootte van de potentiële markt en hoeveel importeurs, transporteurs en verkopers zou jij zeggen dat er nodig zijn per, laten we zeggen 1000 klanten, om die soepel te beleveren.
Was dat ook niet al minstens zo vaak voorgekomen?
Maar vooruit mijn visie op dit gedeelte en mijn visie zal ongetwijfeld vanuit hbl perspectief zijn maar swa so be it.
Succesfactoren mlm:
A: de produkten die geleverd worden dienen de beste in hun soort te zijn, de produkten dienen derhalve de supersterren van een bedrijf te zijn.( herbalife is een bedrijf met dik 2 milliard dollar aan omzet die 73% van elke dollar,euro,yen of wat dan ook terugbetaald aan distributeurs, deze omzetten haal je niet als je produkt een 30 dagen niet goed geld terug garantie heeft dus over de kwaliteit van deze produkten hoef je wat dat betreft geen discussie meer te voeren denk ik)
A2:De toewijding en de emotionele verbindtenis die een hoop distributeurs bij hun bedrijf en of produkt voelen is vele malen groter als van de gemiddelde prikklok slaaf no offense, zo is het verloop van distr. vele malen kleiner als zij de smaak te pakken hebben van een mlm bedrijf naar een ander mlm bedrijf bijna nihil.In de "normale'zaken werld is een grotere leasebak vaak al voldoende om een overstap te maken is mijn idee dus waar is de commitment? in de portomonne van de werknemer denkt me zo)
B: De toegevoegde waarde van elke WEGGELATEN schakel in een mlm keten maakt dat de uiteindelijke consument niet perse een hogere prijs betaald, Ik denk dat de prijs van de produkten van herbalife nog laag zijn (we zijn de op^6 na duurste in dit segment als je het bekijkt als afslank produkt, waar we wel een persoonlijke begeleiding gratis meegeven,welke onze concurenten absoluut niet hebben, ook de 30 dagen niet goed geld terug garantie is vele van onze concurenten vreemd, of de pers. begel. gratis is is enigzins discutabel ik interpreteer het als volgt, de winst die ik op mijn produkten maak 50% van de verkoop prijs koopt voor mij de tijd die ik in mijn klanten kan en wil steken*dit is mijn visie en helaas niet representatief voor al mijn collega's*
C:Import en transport is een makkelijke vraag, 1 maar per land.
Waarom? omdat dit gedeelte voor ons geregeld wordt door herbalife.Dat is dus simpel.
De normale lijn van een produkt is als volgt denk ik:
Lab en fabricatie(willen winst maken denk ik)transport(wil ook winst maken) richting importeur(wil ook al winst maken) transport (wil ook winst maken)richting groothandel(wil ook winst maken)transport(wil ook winst maken) richting detaillist(wil ook winst maken)ergens tussendoor heb je ook nog reclameburo's die ook geent zijn op winst en dan uiteindelijk naar de consument.
Bij MLM is die als volgt mijns inziens:
IN mijn geval Herbalife(wil ook winst maken het zij slechts 27%waar dan ook nog alle overhead vanaf moet, dit is ook inclusief transport naar het distributiecentrum en waar alle kosten van produktie ontwikkeling opslag etc etc dus de 27% als winst is zeer discutabel denk ik zal veel minder zijn)Vanaf het distributie punt wordt alles geregeld door de distributeur inclusief de reclame activiteiten het vermarkten en het fungeren als groothandel(richting andere distributeurs meestal vernoemd als organisatie of veel lelijker down-line)en uiteindelijk de consument. Dit verklaart hopelijk waarom op onze produkten voor de detaillist(distributeur) de winstmarge's zo groot zijn.
De grootte van een potentieel is relatief mn beste, in nederland kent ten hoogste 8 % van de mensen de naam herbalife, en als 1,5% van de nederlandse bevolking deze produkten eet zou dat al geweldig zijn, maar de waarheid ligt anders.
Ik zal proberen de relativiteit aan te tonen door een van de gevaarlijkste dranken aan te halen.
Cola, of het nu merk a of b of echt Bmerken zijn.
In een straal van een kilometer rond jou heen zijn er gemiddeld 50 verkooppunten(lage schatting ben ik bang) waar je een blikje cola kan kopen, in verschillende merken smaken light of niet decaf of niet wat jij wilt.
De prijzen voor deze blikjes zullen varieren van 17 cent tot pak hem beet 2,50 (voor een glas in bv een restaurant welteverstaan)en toch neemt een beetje zichzelf repecterende supermarkt, snackbar benzinepomp,kroeg,treinstation(hoe klein ook ze hebben allemaal een automaat)restaurant,ikea,coffeshopof waar je die troep dan ook kopen kan dit in zn assortiment op.
Heb jij nu echt het idee dat die kleine detaillist bedenkt he bij bas van der heijden kost dit maar 17 cent dus wat is mijn potentieel laat ik het maar niet in mijn assortiment opnemen?Nee natuurlijk niet, het zijn vaak impulsaankopen en zeker herhalingsverkopen en dat is wat het groot maakt.
Zo ook voor mij als hbl distr. Als ik met een nieuwe klant in zee ga, dan biedt ik die persoon een programma aan voor langere tijd, waarom zie ik je nu denken, wel: stel iemand wil 20 kg afslanken dat is niet in een maand gebeurd, die persoon komt dus bij mij omdat deze persoon een doel wil bereiken wat langer duurt. het duurt ongeveer 5 a 6 maanden voordat dit doel bereikt is (dit is een schatting en persoonsgebonden dus fictief)daarna zal deze persoon bij mij op een stabiel programma gaan om er voor te zorgen dat er geen jojo effect gaat optreden(herprogrammeren van het lichaam zo je wilt) dit duurt doorgaans net zo lang als het afslanken heeft geduurd. dus in dit voorbeeld heb ik een klant zo'n 10 tot 12 maanden in mijn bestand zitten.Doe ik mijn werk heel erg goed en deze klant is op mij gesteld(mlm wordt ook wel relatie marketing genoemd) dan blijft deze klant misschien wel nog langer en zal deze iets langer zo'n heerlijke voedzame ontbijtshake nemen(of dat klopt heerlijk en voedzaam is een ander forum dus daar blijf ik vanaf)misschien wel zijn haar hele leven.
Zodoende promoot menig sponsor dat als je PT met hbl werken wil een bestand van 20 klanten een voldoende bestand is.
Voor FT geldt gemiddeld het dubbele.
Uitgerekend dat nederland nu met een overgewichts percentage kampt van tussen de 45 en 60% de cijfers verschillen dit zijn de uiterste) neem ik een gemiddelde van 52,5 % als ik zo vrij mag zijn.
Nederland heeft een kleine 17.000.000 inwoners dus zo'n 8.925.000 mensen met overgewicht, mee eens?
momenteel zijn er zo'n 22.ooo distributeurs van hbl in holland.
dus die 2000 extra zijn niet een groot probleem qua potentieel.
De grap is dat hbl ook nog sport-aankom-en vitaliteits programma's zijn.Tevens biedt hbl ook nog een geweldige huidverzorginslijn die zich qua samenstelleing en ingredienten kan meten met de beste en toch nog zo'n 25 a 35 % goedkoper zijn als deze beste.(zou dat kunnen komen door dat lijntje wat ik net heb uitgelegd?)Dus hoeveel potentieel wil je ?
Oja even in de richting van de goede doelen: google eens de familie foundation op , ach nee weet je doe ik wel ff voor je!
http://www.herbalifefamily.org/
ook daarzijn we niet echt kinderachtig mee. van elke ingekochte bus shake wordt een(1) dollar in een potje gestopt ten behoeve van deze Foundation.
Is toch misschien een leuk puntje waar je misschien wel positief over zou kunnen zijn hoop ik.
Mn waarde econometrist, ik heb nu eens serieus de tijd genomen om je vragen en kanttekeningen te belichten. Ik hoop dat ik een beetje volledig ben geweest. Ik hoop dat je dit stuk 2 x leest voor je mijn woorden op jouw weegschaal(interpretatie is ook maar een soort van dichterlijke vrijheid, even als een mening)legt en me onderuit haalt op een bepaalde zin zoals veel van de collega tegenstanders wel plachten te doen. Nee ik heb geen titel voor mijn naam heb slechts de kokschool op goed gedrag afgemaakt
maar ik sta wel redelijk oke in het leven denk ik dus verwacht aub niet dat ik verder nog met cijfers ga lopen klooien want dat is mijn ding niet, anders als inkoop en verkoop kostenplaat berekeningen mbt eten heb ik nooit gehad.
Wat misschien nog een leuk iets is voor je zijn de aandelen HBL die kan je hier eens bekijken
http://www.marketwatch.com/news/story.a ... w&dist=nbs
[/url] en dan zie je ook wie de grote investeringsgroepen achter hbl zijn.
Misschien dat jij dan op een andere manier ook iets kan verdienen aan de nieuwe mega trend genaamd WELLNESS zoals pzp in het boek beschrijft.
Met gezonde groeten Bo[/url]