LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upgrading UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dick Bierman

Re: Upgrading UPC

Ongelezen bericht door Dick Bierman »

Theoretisch is de situatie volstrekt helder. Internet over de kabel heeft een beperking die afhankelijk is van het aantal aansluitingen. Internet over ADSL heeft dat in principe niet, maar wel beperkingen die afhankelijk zijn van signaalverlies (door onder andere overspraak). Die laatste beperkende factor is evenredig met de lengte van de kabel.
UPC en ander kable providers kunnen derhalve niets garanderen (en zullen dat ook niet doen als dat impliceert dat je je geld terug krijgt als ze het niet halen). Immers als er toevallig meer mensen in een wijk flink bezig zijn via de kabel gaat de prestatie dramatisch achteruit. Ik ben het overigens met een eerdere respondent eens dat het technisch zeer bewonderenswaardig is wat UPC nog door die ene kabel weet te persen.
ADSL providers kunnen een bepaalde snelheid garanderen maar dat is dan afhankelijk van hoe lang de kabel is (en hoe deze in de bundels is opgenomen).
Overigens is XS4ALL een uitstekende ADSL provider, waar je af en toe technisch capabele mensen te spreken krijgt. Wellicht zijn er nog andere providers goed maar met andere heb ik geen ervaring. Je hoeft echt niet naar KPN. (Ik heb geen enkele relatie met geen van bovengenoemde bedrijven, iets waaraan ik twijfel mbt eerdere respondenten in deze thread)[/quote]

BlondyLicious

Ongelezen bericht door BlondyLicious »

Tot nu toe ook nog geen problemen hiermee ondervonden

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

UPC heeft speciaal hiervoor een GRATIS nummer beschikbaar, wat je morgenochtend om 8:00 uur...
Jawel, met die aanmelding komt het wel goed. Maar de essentie van mijn bericht was dit niet, maar de quote waar je heel verstandig niet verder op in gaat. Ik herhaal hem daarom maar even:
Te behalen snelheden met kabelinternet zijn derhalve niet meer afhankelijk van het aantal gebruikers in "een blok". De snelheden van chello zijn dan ook gegarandeerde snelheden.
Het opnemen van deze tekst in de leveringsvoorwaarden was de voorwaarde, niet de openingstijden van het kantoor. Niet alle lezers hier zullen dan echter lid worden. Sommigen zullen van verbazing van het lezen hiervan in de voorwaarden zodanig hard van hun stoel vallen dat een lidmaatschap daarna niet meer aan de orde is. Gelukkig is de kans op ongelukken hierdoor niet groot. De kans dat deze tekst bij UPC in de voorwaarden komt is nihil. En de kans dat het wordt gerealiseerd zonder in de voorwaarden te worden vermeld zo mogelijk nog kleiner.

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Waarschijnlijk zal je weergegeven verhaal precies andersom zijn, namelijk in het nadeel van KPN.
Je hebt geen flauw benul van de hele materie, is het wel? Afgezien dan van de mooi opgeklopte verhalen aan de commerciële kant van deze ballentent.

Je inzet dat het "aan alle kanten rammelt" ondersteun je met "waarschijnlijk als er misschien ergens iets verschillends aan de hand is, is het in het voordeel van de tent die mijn salaris betaalt".
Een adequate weerlegging die een inhoudelijke kennis van nul komma nul verraad!!

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

Een adequate weerlegging die een inhoudelijke kennis van nul komma nul verraad!!
Ik hoop niet dat dit een verrassing is voor je Jan, want ik zit nog altijd op het antwoord over traffic shaping te wachten van haar :?

Gesloten