LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met z'n allen naar Den Haag????

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door SJZ »

Astrid, eerst moet je even zeggen of je nu ziekenfonds of particulier verzekerd bent.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door Mk »

Misschien hebben die 2 verdieners met 2 dikke salarissen het dus wel al die jaren veel te goed gehad....!?
Maar dat snap ik dus niet. Ik ben particulier verzekerd; ik ga er dan ook van uit dat ik de daadwerkelijke marktprijs betaal voor mijn verzekering (nee ik heb geen bijdrage van mijn werkgever).

In het nieuwe stelsel wordt die premie (inclusief inkomensafhankelijke toeslag) ongeveer 2 keer zo hoog. Wat klopt daar niet?

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door magmeijer »

Hallo Astrid,

Waarom krijg je geen zorgtoeslag?
Je spreekt over WE dus daaruit maak ik op dat je met z'n tweeen bent.
Het modaal ikomen is ongeveer 29.500,00 euro per jaar en de grens voor zorgtoeslag (met tweeen ligt op 40.000 euro)

Groetekes

Marianne

assie en mellis
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2005 18:53

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door assie en mellis »

We zijn allebei ziekenfonds.
Ok dan ligt het inkomen zo hoog.
We hebben geen formulier van de belastingdienst ontvangen en daarom en vanuit gegaan dat we niets krijgen.

Ben de hele dag aan het werk,dus reageer vanavond weer.

Astrid

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Met z'n allen naar Den Haag????

Ongelezen bericht door SJZ »

Astrid, jullie zijn allebei ziekenfondsverzekerd. Je vraagt:
Zie ik dat ook terug op mijn WAO loonstrook?Volgens mij niet.
Volgens mij dus wel. Volgend jaar gaat de AWBZpremie 1,15% omlaag, en de ZFW-wn premie wordt afgeschaft. Dat scheelt jullie dus 2,6%. Dus je doet jullie gezamelijk brutoloon keer 2,6%, en dat ga je er netto door het nieuwe stelsel op vooruit. Dat compenseert vast wel de stijging van de nominale premie.

Bovendien vraag ik me af hoeveel jullie verdienen. Een stel krijgt geen zorgtoeslag als je meer dan 40.000 euro per jaar verdient. Dat vind ik best een redelijk inkomen.

Gesloten