LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 60 Euro premie wordt 110 Euro !!!!!!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
henkjan99

Re: 60 Euro premie wordt 110 Euro !!!!!!

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Scoor inderdaad goed ja!

Maar ja, als iedereen enkele honderden euro's minder te besteden heeft door de hoge kosten op de BASISverzekering (rest daargelaten), heeft dat meteen consequenties voor de economie. Iedereen zal er op achteruit gaan en dus minder te besteden hebben.

Let op mijn woorden: na 2006 is Nederland bijna een ontwikkelingsland!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste Roger,

Deze discussie gestart naar aanleiding van de vraag van Arry, en die is ziekenfondsverzekerd. Je kunt het rekenvoorbeeld daarom niet zomaar gebruiken voor een particulier verzekerde.

Om een indicatie te geven moet ik weten
- wat verdien jij
- heb je een partner, zo ja, wat verdient die
- wat betaal je / betalen jullie nu aan premie (voor jezelf en eventuele kinderen)
- krijg je nu van je werkgever een vergoeding?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ga me dus niet verzekeren. Hoe kan ik anders nog rondkomen? Hoe moet ik anders aan kleding komen?!
Helaas voor jou is verzekeren verplicht in dit land, dus er onder uit komen zal je niet. Of heb je zin om alle rekeningen zelf te betalen als je een keer goed in het ziekenhuis terecht komt?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Iedereen zal er op achteruit gaan en dus minder te besteden hebben.
Je zegt wel dat je goed scoort op je studie, maar lezen kun je nog niet. Pak eens een krant, zo'n stapel papier waar nieuws in staat. De nieuwe zorgverzekering is voor het overgrote deel van de Nederlanders een inkomensvoortuitgang.

Verder voorziet het CPB een koopkrachtstijging van zo'n 1,25% volgend jaar.

Maar kennelijk ben jij zo iemand die denkt: omdat IK erop achteruitgaat zal IEDEREEN er wel op achteruitgaan. Ik moet je teleurstellen: zo belangrijk ben jij niet.

roger26

Ongelezen bericht door roger26 »

Hoi SJZ,

Ik heb geen partner en verdien 23000 volgens mijn jaar opgave.
- ik betaal €100 aan premie voor mijn huidige verzekering
- krijg een vergoeding van de werkgever.
Ik hoor het graag.
Roger

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

Het beste is een berekening te maken van je nettoloon in 2006 op http://www.loonwijzer.nl. Hierin zitten alle wijzingen verwerkt.

Je nieuwe nettoloon + zorgtoeslag - oude premie weet je wat het verschil is. Over het algemeen zijn gezinnen met kinderen goedkoper uit. Het geld moet ergens vandaan komen, dus ja, dat halen ze bij de stellen zonder kinderen en de alleenstaanden. Die zijn over het algemeen meer kwijt.

De grootste groep die echter de grootste stijging merkt is de groep die net boven de zorgtoeslagsgrens zit van 25068 euro voor alleenstaanden en 40000 euro voor stellen per jaar.

henkjan99

Oh, ik heb het al! Ik blijf lekker bij mijn ouders verzekerd! Betaal dus nog altijd NUL euro! :)

En trouwens, al zou ik het wel zelf moeten betalen... Dan doe ik het alsnog niet. Zwervers en junks hoeven het ook niet te betalen. We leven in een VERZORGINGSSTAAT. Iedereen wordt geholpen, of je betaalt of niet. ;)

Maar het probleem is inmiddels verholpen: ik blijf op de polis van mijn ouders! Ongeacht wat de politiek er van vind: van zorgverzekeraar IZZ mag het WEL! :)

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ach ja, ik zit uiteraard weer bij een groep die het dus wel zal merken...En toch blijven we gewoon vrolijk verder gaan, hoor! Zolang ik mijn kleren nog niet bij het Leger des Heils hoef te halen, zit ik nog goed :lol:

m.wil

Ongelezen bericht door m.wil »

Bij het IZZ kun je inderdaad als thuiswonende student verzekerd worden bij je ouders, maar je moet wel het basisbedrag van 85,80 euro betalen. Volgens mij hoef je niet te betalen voor de aanvullende verzekeringen.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

En trouwens, al zou ik het wel zelf moeten betalen... Dan doe ik het alsnog niet. Zwervers en junks hoeven het ook niet te betalen. We leven in een VERZORGINGSSTAAT. Iedereen wordt geholpen, of je betaalt of niet.
Het is in ieder geval een studie met een hoge aso factor, dat is wel duidelijk. Ik weiger te betalen, laat de belastingbetaler maar opdraaien voor mijn kinderachtige houding. Dat soort mensen zouden ze van mij zonder pardon op straat mogen donderen met een vette rekening er bovenop.

Verzorgingsstaat is echt een uitvinding van de vorige eeuw, opheffen die boel.

henkjan99

OKay... Heb net (sorry voor eerdere berichten, maar kreeg het net pas onder ogen) een mailing gezien van de zorgverzekeraar. Omdat mijn ouders voor mijn levensonderhoud zorgen, sta ik bij hen op de polis. Zij betalen mijn 85 euro dus. Daar gaat nog een gedeelte werkgeversdeel af (naar alle waarschijnlijkheid). Daardoor gaat onze gezinssituatie vooruit.

Wordt het werkgeversdeel niet meer uitgekeerd, dan gaan wij er gezamenlijk ruim 180 euro per maand op achteruit.

Echter... Zorgtoeslag krijg ik wel... Ach ja, leuk extraatje dan maar...

Rasje34

Karr-2, deze keer ben ik het met je eens. Van uitlatingen als "ik betaal lekker toch niet" gaan mijn haren overeind staan. Gadverdamme, da's dan "de toekomst".

mpmroels

Ongelezen bericht door mpmroels »

Ik zie hier de berichten van menig verontruste consument, en ik ben er één van.

Ik heb een gedetailleerde berekening gemaakt naar aanleiding van reacties in dit forum en ik kom tot de conclusie dat is er bijna 120 Euro :shock: per maand op achteruit ga. Waar moet ik dat vandaan halen?

Ik ben ambtenaar bij VROM en daardoor verplicht particulier verzekerd. Ik ontvang nu een bijdrage in de ziektekosten van mijn werkgever, maar die komt te vervallen. CAO onderhandelingen over een alternatief volgend jaar zijn nog bezig, maar zullen waarschijnlijk hoogstens 20 euro per maand opleveren. Alleen dit is al een achteruitgang van ruim 60 euro. Daarnaast ga ik 55 Euro via de inkomstenbelasting betalen over de inkomensafhankelijke bijdrage.
Mijn inkomen is net te hoog om nog in aanmerking te komen voor de zorgtoeslag, dus daar hoef ik ook niks van te verwachten.

Weet iemand nog een geldboompje (bij voorkeur in de achtertuin van Zalm) om van te plukken???

Waar kunnen we deze onhoudbare situatie bij politiek Den Haag duidelijk maken?

Rasje34

Beste MPMRoels, ik vrees dat ze in Den Haag allang weten dat het een beetje duur aan het worden is. Ze zullen er pas iets aan willen doen als de verkiezingen weer voor de deur staan (en zelfs dan gebeurt er niets, het zijn alleen beloften). Dus het enige wat je kunt doen is doorbijten ben ik bang...en hopen dat die flinke bijdrage leidt tot een beter zorgstelsel :wink:

Frank en Annie

Ongelezen bericht door Frank en Annie »

Ga er met ons gezin meer dan € 200 op achteruit. Zie dat maar weer eens elke maand op te hoesten. Hoe is dit toch mogelijk. De hogere inkomens gaan er fos op vooruit, en de ziekenfondsverzekerden met meestal een inkomen onder modaal, gaan er fors op achteruit. Ben eigenlijk heel boos dat dit allemaal zomaar kan!!!!!!!!!!

harry77

Ongelezen bericht door harry77 »

http://www.loonwijzer.nl.

Het is een mooi ding, maar geeft wel een HEEL GUNSTIG beeld. 6 salarisstroken bekeken. Dat er minder loonbelasting moet worden betaald, dat was/is bekend. Maar bij deze berekeningen is het wel heel veel minder loonbelasting. Bij alle loonstroken wordt het netto salaris behoorlijk meer. Of dat wel juist is, betwijfel ik, maar we zien het wel in 2006. (en ja, ze zijn goed ingevuld, wel of geen loonheffingskorting, Vergoeding ink.afh. bijdrage Zvw, enz., reiskosten.. belast en onbelast, pensioen/wao premie en wel of geen nominale premie en aanvullend pakket.)

powaqqatsi

Ongelezen bericht door powaqqatsi »

ik herken het gevoelmbt die loonwijzer. ik heb hem ook ingevuld. Om hem te ijken heb ik eerste de situatie 2005 zo goed mogelijk uit het ding proberen te krijgen zo dat die aansluit met mijn huidge loonstrook.

Om vervolgens de switch "2006 prognose" om te gooien. En vervolgens hoef je alleen de zorgpremie getalletjes in te vullen.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Arry,
jij klaagt dat je premie stijgt van 60 euro naar 110 euro. Groene land heeft er dus maar meteen een Aanvullende Verzekering bij aangeboden. Ik raad je aan om 2 dingen te doen: ten eerste de Aanvullende Verzekering afzeggen. Nergens voor nodig, tenzij je oud of ongezond bent. Ten tweede kun je een hoog eigen risico nemen. Bij sommige verzekeraars kun je 250 euro korting krijgen als je kiest voor 500 euro eigen risico. Dit is heel gunstig!. Je totale jaarpremie wordt dan ca. 770 euro, en als je geen kosten maakt krijg je ook nog 255 euro no-claim terug. Dan kost de verzekering je uiteindelijk maar ca. 520 euro per jaar.

harry77

Ongelezen bericht door harry77 »

om te ijken heb ik eerste de situatie 2005 zo goed mogelijk uit het ding proberen te krijgen zo dat die aansluit met mijn huidge loonstrook.

Ik ook, maar dan is loonheffing (inclusief Arbeidskorting: veel minder.

Iets klopt er niet.............

radar1

Ongelezen bericht door radar1 »

Tot nu toe tref ik hier geen enkele gepensioneerde.
Wat zou je denken van; wel een flinke premie betalen,
geen toeslag omdat je net boven de grens zit, wel een inkomensafhankelijke bijdrag van 4,4 % over het pensioen en
6,5 % over de aow, waarvoor geen compensatie wordt gegeven.....

Filosofie: laat die oude mensen maar gauw doodgaan, dan kosten ze
geen aow-uitkering meer en hoeven ze ook geen duur gebruik te
maken van geneeskundige voorzieningen ???

Bedenk wel dat iedereen toch oud wordt.

Gesloten