Voor die personen die liever een DVD/HDD recorder hebben dan MCE:
Ik zit al jaren op de HDD recorder markt eerst de eerste JVC hd/svhs recorder (De HDS1 or zo genoemd) gehad.
Na een paar jaar de eerste Philips HDD/DVD combinatie gekocht maar toch was ik nog niet echt te vreden. Je hebt gewoon niet de vrijheid van de pc. Want mijn bak moet alles kunnen alles alles afspelen voornamelijk in de Divx/Xvid hoek natuurlijk.
Over stabiliteit van software gesproken. Als je een goed systeem heb gebouwd en je doet er NIETS anders op dus niet van alles installeren het moet gewoon niet je normale pc zijn want ja dan gaat het mis. Dan is het zo stabiel als het maar kan. Sterker nog mijn MCE die ik nu gebruik is veel stabieler dan mijn Philips DVD/HDD recorder. Daar zit ook al een een behoorlijk stukje software in ik geloof dat de firmware al zeker meer dan 40 mb is!!
Maar alles werkt net even iets minder lekker. De TV gids is niet zo snel dit geld voor nagenoeg alle menu's trouwens.
Nee die philips staat gewoon uit op dit moment, gebruik hem al tijden niet meer . Ik doe alles met de MCE (TV kijken/opnemen, all mijn muziek staat er op en Video's kijken (DVD or Xvid/DivX)
Maar nu komt het het liefst ga ik compleet digitaal dus vanaf de ontvangst tot aan de display. Maar daar zit dus het grote probleem. Want hier in nederland is echt alles encrypted welk transpart je ook pakt.. En die kabel boeren willen zo graag iedereen aan digitaal hebben maar ja zeker gezinnen is dat een totale ramp als ik de thuis situatie bekijk die ik vroeger bij mijn ouders had.. dan moeten we heel veel digitale tuners gehad hebben... Want er stonden 4 tvs met 2 video recorders... Ga dat maar eens digitaal oplossen.. Zolang ze daar geen antwoord op vinden zal het niet aan slaan..
Het stomme is dat het antwoord eigenlijk MCE is (of iets dergelijks hoeft niet MS MCE te wezen mij part)
Gewoon 1 bak ergens thuis met dual of meer tuners (afhankelijk van de grote van de familie) en bij elke tv staat gewoon een MCE extender.. dan zijn we er.. maar ik zal wel dromen...
Over die showshifter.. teneerst 200G is veel te weinig heb nu 500 en dat is al krap.. tentweede Dual tuner support (of meer) dat is heel belangrijk voor me. Single tuner heb je geen ene klap aan. En het is XP dus ik neem aan dat ik de controle heb wat ik wil installeren zoals bv de laatste xvid/divx codecs?
Maar goed ik kijk ook altijd nog naar de MCE op lossing er schijnt wat aan te komen hier een qoute:
"Een bedrijf in Duitsland heeft een uitbreiding op Media Center gemaakt zodat digitale televisie ondersteund wordt zonder het gebruik van een extra kast (settopbox)! Het bedrijf
www.technotrend.de heeft zowel de hardware als de software gemaakt die dit alles mogelijk maken. Er is een module voor Satelliet, Digitenne/KPN TV, en Digitale Coax (essent, casema etc). De module bestaat uit 2 onderdelen: een digitale ontvanger en een smartcard reader. Daarnaast zorgt de speciale software ervoor dat de versleuteling van het televisie signaal begrepen wordt door Windows Media Center. U heeft wel minimaal 2 vrije sloten nodig."
Mij maakt het eigenlijk niet uit. Als iemand mij kan zeggen deze dual of meer digitale tuner (DVB-C of DVB-S) werkt voor MCE dan schaf ik dat meteen aan. En gooi ik eventueel de kabel er direct uit als het over sateliet moet gaan..