LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal Media-Center

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
maarten (showshifter.nl)

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door maarten (showshifter.nl) »

Een 'kale' uitvoering wil ik het zeer zeker niet noemen. :?
In vergelijking met media center systemen in dezelfde prijsklasse leveren wij toch echt een zeer uitgebreid product.

Wanneer we ons product zo maken dat deze te vergelijken is met een hdd recorder (analoog kabel geen zware processor voor HDTV enz) dan kunnen we ook een product leveren dat tegen de 600 á 700 euro zit, maar dan wel mét computer functionaliteit.

We zijn hier juist mee gestopt omdat we dit willen over laten aan de ‘normale’ pc bouwer. We hebben ons gefocust op de digitale markt met in ons achterhoofd HDTV.

Er wordt wel degelijk dolby digital uitgezonden op de satelliet en bij 3 zenders op TV home. Deze (Duitse) zenders leveren netjes AC3 geluid mee. Wanneer men een surround versterker gebruikt is dit natuurlijk perfect!

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

Je moet anders wel ff nog een duur maandelijks abbonnement afsluiten om het te kunnen gebruiken. En dan nog ...

En juist die 'analoge' systemen zou ik niet over laten aan de 'normale' pc-bouwer. Die lui zijn vaak niet eens in staat om een normale pc in perfect werkende conditie af te leveren. Dus laat staan een MCE-systeem dat *en* een laag geluidsniveau *en* hoge betrouwbaarheid vereist (je wilt geen BSOD van je tv). Ik blijf er bij dat een 'harddiskrecorder' dan een vele betere oplossing is wat betrouwbaarheid & gebruiksgemak betreft.

Voor 600-700 euro krijg je geen MCE-systeem. Tenminste als je iets wilt dat net zo geruisloos is als de videorecorder/dvd-speler die het zou moeten vervangen...

johan_ekkels

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door johan_ekkels »

Ik heb zelf ook een showshifter systeem (zelfbouw) en ben er erg tevreden over!
En hoezo kosten? ik gebruik TV-home het basis pakket, dit kost me niets in de maand (alleen mijn basis kosten voor de kabel)

Wat ik niet snap is dat u zo neerbuigend doet over het systeem, ik ben er juist erg tevreden over en vele met mij.

Groetjes een zeer tevreden Showshifter gebruiker!

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

tja ... Je kunt een Ferrari ook aanprijzen als een 'uitstekende' auto, maar de meesten zullen zo'n voertuig niet eens kunnen betalen.

Als je dan ook nog het geluk hebt dat de digitale variant 'gratis' is (zoals schijnbaar @Home doet), dan kan dat Showshifter-spul best wel aardig zijn.
Maar gezien de kosten zou ik ook niks anders dan een superperfect systeem verwachten ...

Het probleem is dat al die goedkopere 'showshifter'-systemen in de praktijk lang niet zo ideaal zijn als de heren winkeliers ons willen doen geloven. Je hoeft de computerforums maar na te lezen om te zien hoeveel problemen een 'normale' pc al heeft.

Daarnaast kan en mag je van gebruikers niet verwachten/eisen dat ze uberhaupt snappen hoe ze zo'n ding moeten onderhouden. Een videorecorder is al lastig genoeg voor de meesten.
Een pc die naast onderhoud ook nog een beveiliging heeft die je op orde moet houden is dan zeker veel te veel gevraagd.

Zo'n spul verkopen is gewoon vragen om ongelukken.

jcompagner

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door jcompagner »

Voor die personen die liever een DVD/HDD recorder hebben dan MCE:

Ik zit al jaren op de HDD recorder markt eerst de eerste JVC hd/svhs recorder (De HDS1 or zo genoemd) gehad.
Na een paar jaar de eerste Philips HDD/DVD combinatie gekocht maar toch was ik nog niet echt te vreden. Je hebt gewoon niet de vrijheid van de pc. Want mijn bak moet alles kunnen alles alles afspelen voornamelijk in de Divx/Xvid hoek natuurlijk.

Over stabiliteit van software gesproken. Als je een goed systeem heb gebouwd en je doet er NIETS anders op dus niet van alles installeren het moet gewoon niet je normale pc zijn want ja dan gaat het mis. Dan is het zo stabiel als het maar kan. Sterker nog mijn MCE die ik nu gebruik is veel stabieler dan mijn Philips DVD/HDD recorder. Daar zit ook al een een behoorlijk stukje software in ik geloof dat de firmware al zeker meer dan 40 mb is!!
Maar alles werkt net even iets minder lekker. De TV gids is niet zo snel dit geld voor nagenoeg alle menu's trouwens.

Nee die philips staat gewoon uit op dit moment, gebruik hem al tijden niet meer . Ik doe alles met de MCE (TV kijken/opnemen, all mijn muziek staat er op en Video's kijken (DVD or Xvid/DivX)

Maar nu komt het het liefst ga ik compleet digitaal dus vanaf de ontvangst tot aan de display. Maar daar zit dus het grote probleem. Want hier in nederland is echt alles encrypted welk transpart je ook pakt.. En die kabel boeren willen zo graag iedereen aan digitaal hebben maar ja zeker gezinnen is dat een totale ramp als ik de thuis situatie bekijk die ik vroeger bij mijn ouders had.. dan moeten we heel veel digitale tuners gehad hebben... Want er stonden 4 tvs met 2 video recorders... Ga dat maar eens digitaal oplossen.. Zolang ze daar geen antwoord op vinden zal het niet aan slaan..

Het stomme is dat het antwoord eigenlijk MCE is (of iets dergelijks hoeft niet MS MCE te wezen mij part)
Gewoon 1 bak ergens thuis met dual of meer tuners (afhankelijk van de grote van de familie) en bij elke tv staat gewoon een MCE extender.. dan zijn we er.. maar ik zal wel dromen...

Over die showshifter.. teneerst 200G is veel te weinig heb nu 500 en dat is al krap.. tentweede Dual tuner support (of meer) dat is heel belangrijk voor me. Single tuner heb je geen ene klap aan. En het is XP dus ik neem aan dat ik de controle heb wat ik wil installeren zoals bv de laatste xvid/divx codecs?

Maar goed ik kijk ook altijd nog naar de MCE op lossing er schijnt wat aan te komen hier een qoute:

"Een bedrijf in Duitsland heeft een uitbreiding op Media Center gemaakt zodat digitale televisie ondersteund wordt zonder het gebruik van een extra kast (settopbox)! Het bedrijf www.technotrend.de heeft zowel de hardware als de software gemaakt die dit alles mogelijk maken. Er is een module voor Satelliet, Digitenne/KPN TV, en Digitale Coax (essent, casema etc). De module bestaat uit 2 onderdelen: een digitale ontvanger en een smartcard reader. Daarnaast zorgt de speciale software ervoor dat de versleuteling van het televisie signaal begrepen wordt door Windows Media Center. U heeft wel minimaal 2 vrije sloten nodig."

Mij maakt het eigenlijk niet uit. Als iemand mij kan zeggen deze dual of meer digitale tuner (DVB-C of DVB-S) werkt voor MCE dan schaf ik dat meteen aan. En gooi ik eventueel de kabel er direct uit als het over sateliet moet gaan..

Arald

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Arald »

[QUOTE]4) Een hdd recorder is zeker een leuke oplossing alleen zijn opgenomen bestanden NOOIT digitaal omdat je er een analoog signaal instopt.[/QOUTE]
Wat je uit de kabel (ook bij Digitale TV) of satelite tuner krijgt is vaak analoog maar er is niks mis met een goed RGB of S-video signaal. Op een goede HDD/DVD recorder maak je daarvan echt prachtige opnamen. Zeker dankzij de in hardware chips ingebakken instelbare ruisonderdrukker die wat mindere uitzendingen nog kan opkrikken.
Met op PC's gebaseerde systemen blijft het klunglen. Ten eerste heb je de bijna dagelijke (security) updates van Windows. Ten twee laat de kwailteit (zeker ook op het gebied van de audio) het vaak afweten. Een HDD/DVD recorder van een paar honderd euro geeft gewoon een veel betere beeld en geluidskwaliteit dan die veel duurdere PC gebaseerde systemen.
Ik gebruik de PC voor video editing want dat gaat prima maar het gewoon opnemen van TV zenders gaat vele malen eenvoudiger en kwalitatief beter dan op de PC
DivX etc is niet boeiend want het formaat is bij opname van TV niet relevant. Als de recorder het formaat maar kan afspelen (en bij een DVd recorder kun je het ook nog op DVD's zetten zodat iemand met een gewone DVD-speler het ook kan kijken. Dat moet je met DivX niet proberen want de meeste speler snappen daar niks van en als ze het wel doen is het beeld erg slecht door de beperkingen van DivX

Gast

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Gast »

Een bedrijf in Duitsland heeft een uitbreiding op Media Center gemaakt zodat digitale televisie ondersteund wordt zonder het gebruik van een extra kast (settopbox)!
Weer een kastje erbij. Dat is wat ik bedoel met dat het via PC gebaseerde systemen veel te complex wordt. Naast je satelite tuner/DTV ontvanger voor de gewone TV heb je dan dus nog een extra settopbox voor je media center. Niet echt handig.
Over een jaartje of verkopen ze hier net als in Engeland gewoon HDD recorders met ingeboude DTV tuner en dan heb je maar 1 kast ent als vroeger bij de video-recorder en dat is ideaal.

jcompagner

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door jcompagner »

Er staat ZONDER dat er gebruik wordt gemaakt van een extra kast.. Je moet wel even lezen.

En dat is de bedoeling.. Ik wil gewoon in mijn media center een DVB-C of DVB-S dual tuner kunnen gooien met een CAM module (of iets dergelijks) zodat ik alles kan ontvangen met het abo wat ik neem bij de aanbieder.

Er moet eens 1 goede standaard komen voor al die encryptie kaarten hier in NL zeker voor de kabel want volgens mij zijn upc of essent nu niet echt uit wisselbaar. Maar ik kan me vergissen.

Gast

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Gast »

NIET Internetten op het Media Center?? Maar daar is dat Media Center toch juist voor gemaakt, zodat je alles op 1 apparaat kunt doen. Daar adverteren ze allemaal mee, en daar zullen mensen het dus ook voor kopen. Wat jullie hier zeggen is dus de ideale situatie, een Mediacenter waar niet op geinternet en gecomputerd wordt, waardoor de kans op "bugs" en vastlopers klein wordt...

Gesloten