LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Banzai »

Als je beloofd naar www.greenchoice.nl over te stappen, heb ik wel een tip voor je.
(Geintje, maar het zal je goed bevallen, verzeker ik je.)

Inderdaad, als je bij een andere leverancier zit kan Oxxio je niet afsluiten.
Maar je bent zomaar 1,2,3 niet weg bij Oxxio!
Let maar op.

Als je er met Oxxio niet uitkomt na al je pogingen kan je een klacht indienen bij:
http://www.sgc.nl
of bij
www.dte.nl

Succes.

Banzai

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vaak vinden mensen het te betalen voorschotbedrag aan de energieleverancier te hoog. De energieleverancier heeft U overgehaald om van hun z.g.n. goedkopere energie te betrekken. Dit op zich is al een misleidende geberutenis omdat niet de energiebedrijven maar de overheid de prijs voor energie bepaald. Overstappen kan alleen maar meer geld gaan kosten in plaats van minder.
Als regel kan worden gesteld dat de meest bekende energieleverancier welke reeds langere tijd bestaat de meest voordelige is in de zin van kosten dan wel services.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Met je uitspraken dat de 'gevestigde' leveranciers goedkoper zijn en meer service bieden ben ik het totaal oneens.

Als ik alleen al kijk naar www.greenchoice.nl (mijn favoriet voorlopig).
Kwart eurocent (voor kW en m3) onder de prijs van de regionale leverancier, kan ik niet duurder noemen.
Ook op administratief gebied is zij beter, sneller en goedkoper aanspreekbaar.
Service en onderhoud aan het netwerk blijft altijd gegeven worden door de regioleverancier.
Daar betaal je (indirekt) namelijk voor.

Maar let op: er zijn goede en (veel) slechte alternatieve groenboeren.
Daar kan je hier regelmatig de jammerklachten over lezen.

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zend mij eens een kopie!?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: oxxio

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Overstappen kan alleen maar meer geld gaan kosten in plaats van minder.
Geleuter, direct overstappen, ze kunnen je niet meer afsluiten en verder kunnen ze je niets maken want zij zijn nalatig geweest. Hebben wij ook gedaan, we zitten weer bij Nuon en hebben van hen al de jaarafrekening gehad. Van Oxxio wachten wij al sinds 18 feb 2005 op de eindafrekeing terwijl zij die binnen 2 maanden moeten opmaken.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Je heb altijd mensen die denken dat ze je niet aflsuiten. Vergeet het maar. De leverancier beëindigd het contract en kort daarop ontvang je van de leveracier een kennisgeving van afsluiting en die komen je doodleuk de enrgie afkoppelen.
Dat is realiteti, heb er dagelijk mee te maken.
Hoezo geleuter? Voor niets gaat de zon op.

janno
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:13

Re: oxxio

Ongelezen bericht door janno »

Sind september '05 heb ik juridische hulp ingeschakeld om van levering elektra door bende van O. te L. (binnenkort schuilplaats annex hoofdkantoor te H.) af te komen. Brief gehad van Klaas de B., manager operations aldaar met excuus. Overeenkomst (die er niet was en ook nooit is geweest) zou kosteloos geannuleerd worden en leveringen niet in rekening worden gebracht. Alles loopt sindsdien gewoon door: pogingen om geld afhandig te maken via mijn bank mislukken met als gevolg aanmaningen en dreigen met afsluiten. Betaal intussen wel netjes mijn voorschotten aan de leverancier waar ik nog wél een overeenkomst mee heb maar ook haar zaakjes niet op orde heeft.
Zelfs de jurist is er niet gerust op dat de diarree aan brieven die van deze bende van O. steeds weer op de deurmat valt, ooit stopt. Hoop wellicht tegen beter weten in toch nog op een goede afloop maar weet intussen na lezing van diverse forumreacties nog (steeds) niet naar welke betrouwbare energieleverancier ik zou kunnen overstappen. Of kan ik maar beter op hout of kolen gaan stoken? Tips, ik lees ze graag!

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Kopie?
Van de tarieven bedoel je?

Als je een beetje moeite doet kan je het zelf lezen op:
www.greenchoice.nl ->Groene produkten -> groen gas:
Greenchoice levert groen gas met een korting ten opzichte van het 'vuile' gas van uw regioleverancier. Greenchoice garandeert dat de prijs van haar groene gas 0,25 eurocent per m3 goedkoper is dan het gas van uw regioleverancier.

www.greenchoice.nl -> Groene produkten -> groene stroom:
Uw voordeelGreenchoice levert groene stroom met een korting ten opzichte van de 'vuile' stroom van uw regioleverancier. Greenchoice garandeert dat de prijs van haar groene stroom 0,25 eurocent per kWh goedkoper is dan de grijze stroom van uw regioleverancier.

Ik vertel nooit sprookjes hoor. :D

Banzai.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: oxxio

Ongelezen bericht door Banzai »

@ Chanmaster in reaktie op Reintje:

Reintje heeft gelijk.
Je bent na je overstap naar een andere leverancier ongrijpbaar voor je oude leverancier ten aanzien van afsluiting.
Er loopt immers geen overeenkomst met de oude leverancier meer.
Wat niet loopt kan niet afgesloten worden.
Simpel en doeltreffend.

@ Reintje:
Klacht indienen bij www.dte.nl wegens grof overtreden van:
http://tinyurl.com/9eu59
(Maximale termijn waarin afrekening opgemaakt dient te worden.)

Succes.

Banzai.

Gesloten