LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON beveiligingssysteem

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bprosman

Re: NUON beveiligingssysteem

Ongelezen bericht door bprosman »

want wat je ook hebt, binnen komen doen ze toch... dat weet ik zelf ook maar wil ze de kans niet geven om wel iets mee te nemen
Dat is niet helemaal waar, als "ervaringsdeskundige" (17 inbraken in mijn tot nu toe 46 jarige leven) , ben ik het aardig met Willem4 eens.
Als je in een woonwijk woont is lawaai al genoeg, de laatste poging bij mij zijn ze ook op de loop gegaan toen het slot 3/4 was opengebroken en het alarm afging. Inmiddels ben ik zo ver dat het me alleen boeit als ik thuis ben (inbraak meegemaakt terwijl ik met vrouw en kinderen lag te slapen) , als ik weg ben is het een verzekeringskwestie en kan ik er niet meer wakker van liggen.
Dit alles werkt zowiezo alleen in een woonwijk waar nog enige sociale controle is, als je afgelegen woont is ook een aansluiting op een alarmcentrale te traag, want dan komen ze inderdaad hoe dan ook binnen (door bijvoorbeeld met de achterkant van het busje de voordeur er gewoon uit te rijden :( ).

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ikke26 schreef:
je krijgt extra kosten bij elke alarmmelding... dat is bij essent niet zo omdat ze een eigen meldkamer hebben en zo...
Deze info klopt niet. Beveiliging van Nuon is ook eigen beveiliging. Er zijn geen extra kosten bij een alarmmelding. Het basis particuliere beveiligingspakket kost omgerekend 1,- per dag en is een all-in prijs.
http://www.nuonbeveiliging.nl/over-nuon-beveiliging
http://www.homesafety.nl/overons/
Even beter je huiswerk doen Ikke26 !

Of huisbeveiliging, van welk bedrijf dan maar ook iets voor je is moet ieder voor zichzelf uitmaken. Daarvoor zijn er te veel -persoonlijke en woonsituatie- omstandigheden die mee spelen.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat mij altijd verbaast is dat het politiekeurmerk, géén alarminstallatie adviseert. Volgens mij werkt een systeem zowel preventief (stickers, lichten en geluidsalarm op de voorgevel) als post-inbraak.

Nadat een eventueel niet-afgeschrikte inbreker een deur/raam forceert, is het alarm het eerste dat duidelijk en luidruchtig waarschuwt.

De beste ervaringen heb ik met magnetische deurcontacten (reedcontacten) op alle deuren en ramen. Verder geen PIR's of zo, die geven nogal eens vals alarm bij zonlicht, hete radiatoren of als je zelf vergeet het alarm 's ochtends uit te schakelen (ben je wel gelijk klaarwakker).

brulbeer

Ongelezen bericht door brulbeer »

maar goed,
Nu weten we dat we niet nuon of essent moeten kiezen,
maar wat of wie wel dan?

Ik zat te denken aan
[commerciële link verwijderd door de moderator]

Zijn er andere suggesties?
Laatst gewijzigd door Radar op 31 okt 2011 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ja, neem géén Safe Home Security systeem.

Mikado80

Ongelezen bericht door Mikado80 »

Ik heb zelf al jaren het beveiligingssysteem van Nuon, prima dienst. Heeft bij mij al twee inbraken voorkomen. Reageert niet op mijn huisdieren wat mijn vorige systeem wel deed. Ik had een systeem van ongeveer 750,- euro per jaar. Nu betaal ik 365,- euro per jaar. Bijna de helft minder voor een beter systeem. Ik ben nog geen addertjes in mijn contract tegengekomen. Gewoon 365,- per jaar en verder geen bijkomende kosten gehad.

Overigens sluit je een contract af voor vijf jaar. Het 10-jarige contract waar de vorige schrijver het over heeft klopt niet.

Nickjeee7

Ongelezen bericht door Nickjeee7 »

Tip: Neem geen beveiligingssysteem van NUON, neem er een bij een professioneel beveiligingsbedrijf.

voordelen:
- uiteindelijk goedkoper uit
- minder jaarlijkse kosten (meldkamer/onderhoudscontract)
- professioneel apparatuur
- je zit er geen 5 jaar aan vast

Ook las ik dat NUON een borg certificaat levert, een borg certificaat heb je nergens voor nodig als particulier zijnde..

zakelijk zou je ook nooit een borg certificaat krijgen met een systeem van NUON.

mvg

nick

Gesloten