LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO ???? Nooit meer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
alextigchelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2006 23:30

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door alextigchelaar »

Ik heb dezelfde ervaringen met Oxxio. Per 19 mei mijn oude huis verkocht en pas in oktober de afrekening gekregen die doorlieep tot begin juli 2005. Dit ondanks het feit dat ik in november al mijn contract opgezegd had, omdat ik op dat moment al verhuisd was. Reageren op aangetekende brieven vergeet het maar. Wel aanmaningen krijgen en allerlei dreigementen. Onder andere dat ik in mijn nieuwe woning ook verplicht was stroom van Oxxio af te nemen. Belachelijk gewoon. Naast het feit dat je moet betalen ook nog allerlei energiebelastingen op de rekening. Omdat ik na anderhalf jaar vechten in verband met een echtscheiding geen zin meer had in al dit gezeur het er maar bij laten zitten. Goedkoop is voor mij dus wel duurkoop geweest.

OXXIO NOOIT MEER.

ingrid 40
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:43

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door ingrid 40 »

hallo,

Ook wij zitten al twee jaar te wachten op een eindafrekening. Na vele telefoontjes, vorig jaar gebeld van januari tot en met juni, hebben wij nog steeds niets ontvangen terwijl wij al twee jaar hetzelfde maandbedrag betalen. Dit heb ik de laatste keer dat ik belde(130106) ook kenbaar gemaakt aan die vriendelijke juffrouw(ahum) Zij zei dat ik dan mijn maandbedrag maar vast moest verhogen(dat kunnen ze dan blijkbaar wel meteen). Wij hebben dit geweigerd omdat we eerst een afrekening willen hebben maar wij houden nu al ons hart vast als er een afrekening komt.Maar wat moeten we ermee? Wie heeft de gouden tip voor ons?

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Banzai »

Klacht indienen bij www.dte.nl wegens grof overtreden van:
http://tinyurl.com/9eu59
(Maximale termijn waarin afrekening opgemaakt dient te worden.)

Succes.
Banzai.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

is oxxio ook niet hetzelfde als energie direct :twisted: :twisted: :?: :?:

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Dat kan heel goed, volgens mij verschuilt dit bedrijf zich steeds weer achter een andere naam.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ingrid 40, direct teruggaan naar je oude vertrouwde maatschappij want Oxxio dat zijn de grootste oplichters van allemaal. Wij wachten al vanaf 18 februari 2005 op onze eindafrekening, de datum dat wij zijn overgestapt naar Nuon. Wel veel brieven van Intrum Justitia dat Oxxio, destijds Energie.Com. , nog steeds maandbedragen wil afschrijven maar die brieven sturen wij gewoon retour afzender. Van Nuon trouwens al wel een jaarafrekening gehad, ik ben blij dat ik terug ben bij hen.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Zoals ik reeds eerder op een andere plek op deze site heb opgemerkt.

Iedereen met een kamertje over in huis kan een kantoortje inrichten en energieleverancier worden in dit land.
Leve de privaticering!!! :evil: :twisted:

Ozzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:35

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Ozzi »

Zoals ik hier lees mag ik nog helemaal niet klagen, ik wacht nog maar ruim drie maand op mijn eindafrekening en heb ook al verschillende telefoontjes gepleegd. Ok heb ik een brief gestuurd, maar tot op heden niks ontvangen.
Als je nog geld van ze te goed hebt hoor je niks, maar o wee als je moet betalen.

Ik wacht het nog maar even af en zal er nog maar eens een brief aan wagen, het is toch te gek voor woorden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Het loopt hier op SHV dagelijks storm met problemen rond energieleveranciers.
Ik zal U een goed advies geven.
Houdt zelf Uw meterstanden goed bij.
Bewaar de rekeningafschriften van de laatste vijf jaar goed.
Wij neuzen per dag ongeveer drie a vier pakketten beankafschriften door om een z.g.n. trace te maken.
Het maakt niets uit van welke energiebedrijf U Uw leverancies betrekt, het is een grandioze puinhoop die z'n weerga nog niet kent.
Blijft U een geschil houden met Uw leverancier? Laat het even weten.

bettyboop
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 21:55

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door bettyboop »

sinds sept.2004 weet ik er van mee te praten ,2003 overgestapt,hadden we dat maar nooit gedaan.nooit geen jaarrekening ontvangen en of we nu maar ff 1700 euro willen betalen voor 2 jaar stroom [eigenlijk 2100 maar minus voorschotten] klopt geen biet van die hele rekenig.ze weten zelfs wat ik in 1maand of 5 maanden heb verbruikt[heb nog gezocht in de meterkast naar de verborgen camera].
heb al 3x alles opgestuurd,aangetekend ,hopeloos.en die klaas die daar zit is zal wel erg druk zijn ,zou hem wel eens willen spreken.
maar oxxio stuurt alleen voorgekauwde standaard brieven en ongecorrigeerde rekeningen,de klantendesk weet onderhand wie ik ben ,maar kan ook weinig,en oxxio zelf is onbereikbaar.
ik ga zo snel mogelijk weer terug naar eneco ,nooit geen narigheid mee gehad.en oxxio ziet maar ,alle betalingen zet ik stop tot ik een kloppende rekening krijg ,ben benieuwd......

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Hoe gek kun je zijn? Bij Oxxio werken echte debielen!
Zie onderstaande link voor de STROOMREDE 2005:

http://asp.readspeaker.net/cgi-bin/oxxi ... omrede.txt

Hierbij de tekst, mocht de link om welke reden dan ook niet werken:

Lastenverlichting voor iedereen.

Nederlanders,

In het afgelopen jaar werd duidelijk dat ook Nederland ernstig rekening zal moeten houden met zware aanslagen op de portemonnee. Een tegenvallende economische groei en de extra kosten van het nieuwe zorgstelsel geven weinig vertrouwen in onze nabije financiële toekomst. De verwoestende orkaan Katrina dreef de olieprijzen reeds tot recordhoogte op. En er zijn duidelijke aanwijzingen, dat we het komende regeringsjaar wederom geconfronteerd zullen worden met sterk stijgende energietarieven. Dit alles vraagt om drastische tegenmaatregelen. Tot onze grote vreugde gaan er stemmen op in de politiek om de verwachte stijging van de energienota met maar liefst 300 euro in 2006 te compenseren. Ook wij achten ingrijpen van de overheid met een verlaging van de energiebelasting wenselijk. Wij juichen dit initiatief dan ook van harte toe. Onderwijl kunnen Nederlandse burgers echter ook zelf stappen zetten door onverwijld te kiezen voor de juiste energieleverancier.

Lastenverlichting voor iedereen.
Door de liberalisering van de energiemarkt is in 2005 aangetoond dat de stroomprijzen omlaag konden. Hierdoor zijn inmiddels vele Nederlanders overgeschakeld op een nieuwe energieleverancier, waarvan meer dan één miljoen naar het snel groeiende Oxxio, dat Nederland zelfs een laagste prijsgarantie biedt. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de uitgezette lijn zal worden vervolgd. Wij bevelen derhalve van harte aan dat alle Nederlanders nu overschakelen en zo hun lasten aanzienlijk verlichten.

Vaste lage tarieven voor iedereen.
Daarnaast zijn wij van mening dat het bevriezen van de stroomtarieven zeer gewenst is. In dit licht is de mogelijkheid om het stroomtarief voor twee of drie jaar vast te zetten bij de vernieuwende en tot voorbeeld dienende energieleverancier Oxxio een helder lichtpunt voor 2006. Hiermee biedt Oxxio de Nederlandse consumenten de zekerheid dat zij de komende jaren verlost zijn van verdere tariefsverhogingen.

Een lagere milieubelasting voor iedereen.
Voorts verheugt het ons zeer dat de stroom die voornoemde Oxxio aan Nederlandse consumenten levert niet slechts het goedkoopst is, maar ook het groenst. De capaciteit van deze energieleverancier blijkt ruim voldoende om geheel Nederland van groene stroom te voorzien. Hierdoor realiseren Oxxio en zijn klanten een substantiële belastingverlaging voor het milieu.

Een betere zorg voor iedereen.
Ook de service aan de Nederlandse energieverbruiker verbetert dankzij Oxxio met rasse schreden. Oxxio verzekert zijn klanten in 2006 als eerste van één overzichtelijke maandelijkse voorschotrekening voor alle energiekosten. Alsmede een heldere jaarafrekening die bovendien stipt en correct zal zijn en nooit meer hoger dan men verwachtte.

Innovatie toegankelijk voor iedereen.
Om dit mogelijk te maken introduceert Oxxio een zeer innnovatief meetsysteem. Een nieuw, digitaal systeem dat de verouderde stroom- en gasmeters in de Nederlandse meterkasten zonder enige extra kosten volledig zal vervangen. Aangestuurd door impulsen uit de samenleving, daagt Oxxio de energiesector uit met innovaties, die een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit en kostenbeheersing van onze energievoorziening. De ontwikkeling van het systeem vergt een investering van 130 miljoen euro, die Oxxio zonder staatssteun geheel voor eigen rekening neemt. Het resultaat is een innovatie waar alle Nederlanders van kunnen profiteren. En dat bovendien helpt bij energiebesparende maatregelen en verdere verlichting van de maandelijkse lasten.

Een extra meevaller voor iedereen.
Evenzeer positief is de extra meevaller die de Nederlandse energieverbruiker nog dit jaar ten deel kan vallen. Onlangs verhoogden de grote energiebedrijven opnieuw hun stroomtarieven. Het tarief van Oxxio bleef gelijk. Hierdoor is Nederland met het tarief van drie jaar vast bij Oxxio tot 13% goedkoper uit. Het advies is dan ook om thans zonder dralen over te schakelen op Oxxio.

Dezelfde energie tans tot 13% goedkoper!

Nederlanders, verlicht nu uw lasten met groene stroom van Oxxio. Schakel vandaag nog over.

Bel gratis 0800-222 60000 (niet echt bellen hoor, daar krijg je absoluut spijt van!!!)

Dezelfde energie goedkoper
Oxxio

En ik maar wachten op mijn afrekening over aug. 2003 t/m jan. 2006!!!
De STROOMRDE 2006 kon ik helaas nergens vinden. Kennelijk zijn die achterlijke dakhazen erachter gekomen dat ze veel meer beloven dan ze ooit kunnen waarmaken!
Laatst gewijzigd door BaalvanOxxio op 01 feb 2006 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

bettyboop
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2006 21:55

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door bettyboop »

stuur dit ook eens naar oxxio ,weten ze weer hoe ze eigenlijk behoren te werken :wink: ,want volgens mij zijn ze vergeten wat ze beloofd hebben!!!!!!

Trude
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Trude »

Sedert september 2005 zijn wij overgestapt naar Energiedirect omdat zij 10% voordeliger zouden zijn dan NUON. Sinds dien alleen maar ellende gehad, zo schreven zij per maand 1650 euro van onze bankrekening af die wij elke keer moesten laten storneren. Gisteren een E-mail gestuurd naar Energiedirect om opheldering te vragen, bleek uit hun antwoord hierop dat uit hun administratie is gebleken dat wij geen klant meer bij hun zijn! Hierover hebben wij nooit bericht gekregen en moeten het hier maar mee doen, terwijl wij regelmatig telefonisch contact hebben gehad met dit bedrijf, hebben wij nooit te horen gekregen dat wij geen klant meer van hun zijn, ongelooflijk.Wat kunnen wij hier tegen ondernemen? graag uw reactie.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja, toch?

Wilma Hamers
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 21:05

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Wilma Hamers »

:o Het is verschrikkelijk lees mijn relaas met die stomme mensen club. Onderstaande brief heb ik onlangs geschreven en natuurlijk niet op gehoord stelletje lafbekken!!!

W. Hamers

Udenhout, 23 januari 2006
Klantnummer: 4011959
Betreft: ongenoegen


Oxxio Nederland B.V.
T.a.v. afdeling klachten
Postbus 108
3830 AC LEUSDEN


Geachte heer, mevrouw,


Op 22 oktober 2005 hebben wij onze meterstand doorgegeven. Nu ik deze brief schrijf heb ik mijn eindafrekening nog niet ontvangen. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak en heb dit ook al diverse malen telefonisch gemeld.

Samenvatting: wij zijn destijds bij Durion gegaan en kregen een brief dat wij als voorschot 78 euro per maand diende te gaan betalen. Hierover heb ik gebeld in januari 2005 en om het voorschot naar beneden te krijgen, zou ik mijn laatste eindafrekening sturen. Dit heb ik meteen gedaan januari 2005. Voor de maand februari 2005 ontving ik een brief met mijn nieuwe voorschot 23 euro werd. In de maand februari werd er ook keurig 23 euro afgeschreven van onze rekening. Helaas in maart 2005 werd er weer 78 euro afgeschreven, weer bellen inderdaad een foutje maar volgende maand wordt het goed gedaan. Helaas april 2005 wederom 78 euro. Inmiddels was ik erachter dat bellen niet helpt dus ik dacht dan laat maar, dat geld wat ik nu teveel betaal krijg ik op het einde van het jaar wel terug. Helaas is het nu eind januari 2006 en heb ik nog geen eindrekening en dus ook nog niet mijn veel te vele betaalde voorschotten terug.

Nu krijg ik in december 2005 een brief dat ons voorschot aangepast wordt naar 87,13 euro, ik dacht nog die zijn helemaal van de pot gerukt. Maar dacht weet je wat ik ga nogmaals bellen op 28 december 2005 met de vraag wanneer de eindafrekening komt. Antwoordt van de dame die ik aan de telefoon had, is in behandeling. Mijn vraag wanneer kan ik die verwachten want ik betaal al zolang te veel, begint op diefstal te lijken. Antwoordt ze zijn er druk mee bezig.
Begin januari 2006 bel ik nogmaals met dezelfde vraag, ik geef aan dat ik al zoveel maanden teveel heb betaald etc etc en de dame aan de andere kant van de lijn zegt tijdens het gesprek heel de tijd ahu, ahu, ahu. Ik dacht dit mens neemt mij niet serieus, zij begint haar standaard verhaal te vertellen, we zijn er mee bezig en terwijl zij dit zit te vertellen aan mij geef ik haar hetzelfde ahu, ahu gedrag retour. Neem me niet kwalijk maar ik was echt goed over de ****. Dacht bij mezelf die stomme call-centra je krijgt niemand die je een fatsoenlijk antwoord kan geven alleen maar ahu ahu, de dame in kwestie verbrak de verbinding. Maar inmiddels wist ik nog niet wanneer mijn eindafrekening komt.

Inmiddels is in januari het bedrag van 87,13 van mijn rekening afgeschreven en ik moet helaas weer bellen. Nu om toch echt mijn voorschot naar beneden te laten doen, wij stoken immers hout en betalen veel te veel. Dame aan de lijn, die me wel serieus nam, mevrouw als het meer dan 10% naar beneden dient u dit schriftelijk te doen. Ik hang op, maar terwijl ik neerleg denk ik ja hallo dat heb ik vorig jaar gedaan. Weet je wat ik bel nogmaals op dit keer krijg ik een zeer vriendelijke dame aan de telefoon, zij nam mij serieus, gelukkig!!! Ze zegt ik zal het eens voor u nakijken, en even later zegt ze klopt mevrouw u heeft in januari 2005 al een verlaging van het voorschot aangevraagd maar ik moet dit even met iemand opnemen. Na 10 minuten meldt ze mij dat het bedrag omlaag wordt gedaan naar circa 22 euro. BRAVO, nu maar hopen dat het goed wordt afgeschreven.

Maar, nog steeds heb ik geen eindnota ontvangen, ik ben hierdoor zeer negatief over Oxxio en zal het dan ook niemand, maar echt niemand aanraden om met Oxxio in zee te gaan en kan niet wachten om met mijn gas en elektriciteit gewoon naar het goede oude vertrouwde Intergas over te stappen. MIJN EINDAFREKENING, wanneer??? Denk er over na een de consumentenbond in te schakelen wij hebben toch ook rechten!!!

Hopelijk leert u uit deze ervaring en zie ik eindafrekening per omgaande op mijn deurmat vallen. Helaas kan ik deze brief niet met vriendelijke groeten sluiten, daarom


Hoogachtend,



W. Hamers

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Banzai »

Beste Wilma,

Je brief was nog veel te netjes. :twisted:
Mijn advies begint ééntonig te worden en wil (nogmaals) tevens aantekenen dat ik bij mijn adviezen géén belangen heb, hoe klein dan ook.
Wel praktijk ervaringen.

1) Kontrakt bij Oxxio onmiddellijk laten ontbinden op grond van gewijzigde tarieven per 1 jan. jl. waarmee je niet akkoord gaat.
2) Klacht indienen bij www.dte.nl wegens grof overtreden van:
http://tinyurl.com/9eu59
(Maximale termijn waarin afrekening opgemaakt dient te worden.)
3) Aanmelden bij www.greenchoice.nl
Het zal je goed bevallen en zij regelen de overstap volledig.
Als je vragen hebt email dan gerust naar:
[email protected]

Succes.
Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Omdat uit de door U aangedragen meterstanden wellicht bijdragen in het terug ontvangen van gelden wordt het opmaken van Uw afrekening op de lange baan geschoven. Zoek ons E-mailadres op, schrijf de details daarin en dan moet U eens zien hoe snel U Uw eindafrekening op de mat hebt liggen. Deze trand is overigens algemeen gemeten aan de z.g.n. leveranciers.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Chanmaster ik begrijp niet helemaal het antwoord. Welk adres moet worden opgezocht?? En wat heb ik daar aan

BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Volgens mij bedoelt Chanmaster het adres van SHV (Schuldhulpverlening).
Zie daarvoor zijn eerder in dit forum geplaatste opmerkingen (pag. 2)!

Bassie12
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:24

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Bassie12 »

Hallo allemaal hier nog zo'n sukkel die zich in de maling heeft laten nemen door oxxio!! En nog een machtiging afgegeven ook :arrow: :(

ik zit nu nog eerst op de bevestiging te wachten en hoop er nog vanaf te komen, maar als ik jullie reacties zo lees gaat dat vast niet goed komen helaas.

Ik weet niet of het mag maar kan iemand mij het rekening nummer van oxxio geven dan kan ik die machtiging bij voorbaat al blokken bij mijn bank.

MVG

Bassie12
Laatst gewijzigd door Bassie12 op 03 feb 2006 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten