Pagina 2 van 2

Re: Krups Espresseria Espressomachine

Geplaatst: 10 feb 2006 13:50
door dtjong
Ook ik heb in januari dit jaar de Expresseria XPS 7200 gekocht (zonder opschuimgebeuren).
Aanvankelijk was ik zeer enthousiast over het apparaat: goede koffie en een no-nonsens machine. Ik heb voor de aankoop reeds 5 jaar een niet automatische krups naar grote tevredenheid gebruikt.

Maar helaas, de XPS7200 is terug naar Krups: de koffie begon steeds smeriger te worden (plasticsmaak), na het malen (dan wordt de koffie aangedrukt in de broeikop) ging het apparaat erg kraken en ook de lekbak was opeens geheel gescheurd.

Omdat ik Krups het voordeel van de twijfel gun, wil ik het apparaat laten repareren; geld terug vind ik (nog) niet nodig.
De afhandeling verliep keurig: per email aangemeld en de volgende dag opgehaald door TNT (na een keurig telefoontje). Ik drink nu weer filterkoffie en dat is afzien zeg! Ik verwacht niet dat de Makro mij een leenapparaat geeft.

Ik hoop dat ik nog een positief bericht kan laten horen over Krups.

Dennis

Re: Krups Espresseria Espressomachine

Geplaatst: 04 mei 2006 22:56
door dtjong
Tja, toch nog een berichtje over deze machine. Met pijn in het hart toch weer (tweede keer) terugsturen. Nu knalt telkens de aardlek eruit, weigert het apparaat dienst na twee kopjes koffie (hij zegt dat ie een volle koffieprutbak heeft) en is wederom de lekbak gescheurd.
Morgen wordt de machine opgehaald door TNT en ik krijg mijn geld terug.

Erg jammer van de machine: mooi design, makkelijk in het gebruik, heerlijke koffie (zeker na de eerste reparatie), maar voor ruim 400 euro verwacht ik wel enigzins kwaliteit.

Einde verhaal. Snik. :(

Re: Krups Espresseria Espressomachine

Geplaatst: 17 mei 2006 18:18
door dtjong
Je zou ze bijna de warme douche geven...
Vandaag heb ik bevestigd gekregen dat het geld (aankoopbedrag) op mijn rekening wordt gestort. Geen Krups Espressaria meer dus. Ik ga nu op zoek naar een alternatief (denk zelf aan Bosch/Siemens, maar alles is zo groot/massaal).

Maar de afhandeling door Krups (SEB Groupe Nederland) vind ik voortreffelijk.

Wat ik echter commercieel niet begrijp is dat ze niet een "fonkelnieuw" apparaat hebben aangeboden, ik was immers een trouwe Krups aanhanger. In mijn ogen zegt dat iets over hoe Krups zelf over deze espressomachines denkt. En dat is jammer, want het apparaat is verder erg mooi en handig in gebruik.

Einde van het verhaal dus.

Re: Krups Espresseria Espressomachine

Geplaatst: 23 okt 2006 22:04
door saskiamo
Al een tijdje geen berichten meer over de Krups Espresseria. Werken ze allemaal weer correct?

Ook wij hebben helaas WEER problemen. We zijn begonnen in januari 2006 met de 7240, deze kreeg inderdaad op dag 1 al problemen met het stomen en in overleg met de leverancier zijn we over gegaan op de 7220. Ook een heel fijn apparaat, wat zijn we blij :D

Echter in augustus krijgen we foutmeldingen, die weer verdwijnen, er komt water uit de onderkant en jawel de stoppen slaan door.
Krups gebeld, het apparaat werd de dag erna opgehaald en was een week later weer terug. Een kapotte zeef zou het zijn, fabrieksfout, vervangen en hij doet het weer.

Helaas maar kort, afgelopen week begint alles te kraken, het water komt weer uit de onderkant en jawel weer in het donker, de stoppen er weer uit. Ben nu toch wel enigszins boos :evil: helaas gebeurt het altijd als Krups niet meer bereikbaar is, want eigenlijk zou ik ze nu wel even willen spreken.

Een ding weet ik wel, dit apparaat wil ik niet meer, ik wil graag een nieuwe en anders geld terug en maar weer gaan oriënteren wat het nu gaat worden.......

Morgenochtend hang ik als eerste aan de lijn bij Krups....hou jullie op de hoogte.

Re: Krups Espresseria Espressomachine

Geplaatst: 24 okt 2006 19:57
door saskiamo
Jawel, gebeld met Krups...alle apparaten zijn terug gehaald (de xp7220 in ieder geval) allemaal hetzelfde probleem blijkbaar, lekken, stoppen die door slaan.
Kan kiezen geld terug (zelfs voor de extra accesoires, auto-cappuccino/het rvs melkkannetje) of wachten op een nieuwe, momenteel wordt gewerkt aan een nieuw binnenwerk. Zou eerst eind november klaar zijn, wordt nu al eind november en daarna?

Wij kiezen voor ons geld terug. Nadat, binnen 10 maanden, ons tweede apparaat nu voor de tweede keer stuk gaat. Toch op zoek naar een andere, helaas, want deze blijft wel heel erg mooi!!!

Moet wel vermelden dat de service van Krups/SEB ons erg goed bevallen is! Zonde dat ze, door een productiefout, toch veel klanten kwijt raken.

Let wel op, het nieuwe apparaat komt pas eind november op de markt, alles is als het goed is uit de winkels gehaald en er moet in het nieuwe serienummer in ieder geval een 10 of 11 (van oktober of november) staan! Oppassen dus, vooral bij internetwinkels wil er nog wel eens één blijven staan......