Dit technische gezever daar hebben jouw klanten toch helemaal niks aan?
Als je merkt dat een afrekening "uitvalt" omdat de standen niet bekend zijn, of onjuist aangeleverd, dan zou je natuurlijk ook contact met de netbeheerder kunnen opnemen om na te vragen wat de standen dan wel moeten zijn.
Wat zeg ik nou? "dan zou je contact KUNNEN opnemen"? Sorry ik bedoel natuurlijk "dan MOET je contact opnemen met de netbeheerder".
Als je dat niet doet, heb je er namelijk weer een gedupeerde klant erbij die maar eindeloos kan gaan wachten op zijn afrekening. Waarschijnlijk volgt er dan pas actie als de klant zelf maar weer eens contact opneemt om na te vragen waar zijn afrekening blijft.
De Dte heeft bepaald dat een afrekening binnen 8 weken opgemaakt dient te worden. Weet je hoevaak een energieleverancier kan bellen met de netbeheerder in 8 weken tijd?
Overal kunnen fouten gemaakt worden. En als blijkt dat de netbeheerders structureel hun zaakjes niet op orde hebben, of consequent verkeerde standen doorgeven, dan moeten ze natuurlijk daarboor aangepakt worden.
Maar als je het niet navraagt, gebeurt er zeker niks!
PS Flappie: Ik verwacht minimaal een bloemenbon als dank voor deze gratis tip!
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)