LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediabox upc

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Je hoeft mij geen sucses te wensen met mijn mediabox want ik acepteer hem gewoon niet. Die troep wil ik gewoon niet in mijn huis.

BoosOpUPC

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door BoosOpUPC »

Jij bent één van de mazzelaars. Ik heb nog steeds dat '15 min. wachten' beeld.

Veel plezier ermee :P

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door flepp »

Met de samsung decoder van casema, istallatie binnen een minuutje geregeld alle zenders geinstalleerd met prima beeld en teletext.

Tseidol

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Tseidol »

Hier werkt hij ook, sinds vanochtend!

Alleen de 'txt' teletekst knop doet niks, dat moeten we nog even uitzoeken. 8)

eric-peter

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door eric-peter »

prima product,

werkt goed bij het aansluiten, alleen een dvdrecorder erop aansluiten staat slecht beschreven. een belletje naar klantenservice en het is opgelost.

kortom, geen klagen.

ook niet over het internet overigens, al 5 jaar zonder problemen!!

eric

miliaan

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door miliaan »

Vorige week aangesloten, prima beeld en geluid. TV gids is alleen zeer traag, zo ook het zappen. Valt een keer of vier per avond uit.De stekker eruit en erin en het werkt weer....blijft natuurlijk "UPC kennende" goedkope rommel, maar daarom krijg je hem denk ik gratis.
Op deze wijze word een op zich goed product weer verbaggerd door armetierige goedkope hardware.
Weet trouwens iemand waar die netwerk ingang voor dient ? Heb 'm in mijn netwerk gezet, maar word niet herkend.

mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door mont ventoux »

gewoon die rommel het huis uit. je hebt er toch ook niet om gevraagd

Bassie74
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 20:48

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Bassie74 »

Prima product, niks mis mee.
Mooi beeld, extra zenders.

Maar ik heb dan ook alles goed voor elkaar binnenshuis,
goede coax, goede stekkers, dat scheelt veel maar dat wil
natuurlijk niemand horen...

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Rob A. »

Dit is echt kicken!
Het is tof van UPC dat ze deze decoder GRATIS aanbieden.
En wat is nu 2 euro verhoging na een half jaar ?? Dit is geweldig en het zou makkelijk duurder dan 2 euro kunnen worden.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

ZEER tevreden!

eric nummer zoveel

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door eric nummer zoveel »

Allen,

hierbij het mailtje dat ik naar de Radarredactie gestuurd heb.
Misschien hebben jullie dit ook al gedaan of zouden jullie dit nog even moeten doen:

HH lezer,

Mochten jullie een item doen over upc met name over de mediabox dan is dit misschien ook nog wel een aanvulling.

Zoals jullie ongetwijfeld weten is UPC met een leuke actie begonnen iedereen een mediabox toe te sturen. Dit overigens ongevraagd.
Mijn vrouw dacht dat ik iets besteld had en heeft dus gewoon getekend.
Niets aan de hand zou je zeggen want ik heb een mooi 'kijkgarantiecertificaat' erbij gekregen waarop geschreven staat dat als ik geen gebruik wens te maken van de mediabox ik nergens aan vast zit. 1 telefoontje (a 10 cent per minuut dan wel) en in overleg komen ze de box weer ophalen. Hier gaat het mis. 1 telefoontje liet mij weten dat ik de doos zelf terug moest sturen. In de doos (ongeopend op dat moment) zou een retourbox zitten die ik kon gebruiken.
Ik doe niet moeilijk en open de doos en vind daarin een verzegelde doos waarin de mediabox zit. Hierin zou dus de retourbox zitten. Bij verbreking van de zegel ga ik wel akkoord met de algemene voorwaarden. Ik heb geen zin om me hier in te verdiepen dus deze verbreek ik niet.
Weer een telefoontje want ik wil graag gebruik maken van het certificaat. De helpdeskmedewerker heeft de instructie gekregen dat ze niet langs komen om de box op te halen en dat ik de retourdoos gebruiken kan. De voorwaarden stellen niet veel voor dus kan ik de zegel
gewoon verbreken. Ik vraag dus om een retouradres zodat ik dit niet hoef te doen en gewoon de 'grote' doos waar alles in zit terug kan sturen. Terwijl hij zoekt naar dit adres moppelt hij nog iets van 'dat is raar' u staat al geregistreerd als gebruiker...... Hij zal mij afmelden en ik hoop maar dat dit goedkomt.

Gast

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Gast »

:twisted:
Ben ovbergestapt van KPN naar UPC, wat een ellende.
2 Dagen geen telefoon verbinding,dan weer geen signaal genoeg voor het internet en dan die handige mediabox.
Je moet meerdere afstandsbedieningen gebruiken.Schakel je over met je eigen afstandsbediening dan ben gelijk weer analoog. Ook naar teletekst gaan is digitaal niet mogelijk. Voor de menssen die niet technisch zijn aangelegd is er geen beginnen aan. Opzeggen is ook iets je moet wel eerst bij UPC de algemene voorwaarden aanvragen. Bij aanschaf van een van hun producten zitten geen voorwaarden bij. De telefoon rekening van mobiel loop lekker op bij al die storingen die bij ons (in de buurt) plaats vinden.

Hans Willemsen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Hans .

Ik gebruik alleen tv van de upc en ben daar redelijk tevreden over.
Teletext kan gewoon via de orginele remote van de tv hoor.
Hoef je niet om te schakelen.


Tim

Fred61

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Fred61 »

Ik heb zo'n gratis box gekregen. Wat blijkt, Zutphen is niet geactiveerd....

Hier komen ze na een week, heel veel telefoontjes en een monteur pas achter. Bijna nog een andere coax kabel gekocht.

Dus gratis is het niet geworden, en ook nog geen digitale tv.

En gisteren ook nog een brief ontvangen, dat ik het abbonnement had opgezegd. Ook zou ik spoedig de rekening ontvangen.

Kan niemand iets aan deze praktijken doen????
(wij zelf misschien, maar dat is toch belachelijk)

bbtje
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2006 14:08

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door bbtje »

Gisteren een brief met daarin de mededeling dat er een pakketje van upc aangeboden was door de ptt.

hmm, mannetje bellen met de vraag: "HEb jij wat besteld ? "

Normaal gesproken gooi ik de reclame zooi altijd weg, en dus had de envelop van de aankondiging van de box ook bijna weg gegooid, en hierin in stond vermeld dat UW MEDIABOX ONDERWEG !! is.

Aja dan ? Ik nog twijfelen of me man het inderdaad niet besteld had.

Nou afijn, aangenomen dat ze hem weer op komen halen, en nu al lezend dat ze dat dus NIET doen, zit ik eve te balen.

Upc website bezocht, vreemd niet te bezoeken !!. Hmm

Kunnen ze weer flink aan verdienen als iedereen moet bellen om hem te laten halen.

Er staat immers in dat ze hem zelf komen halen, en dus staan we hierin duidelijk in onze recht.

Dus men komt hem maar halen, en betalen ervoor, neeee dacht het eve niet he.

Garoetjes en succes met de mediabox.

bbtje

e domme belg..

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door e domme belg.. »

Als ik dit forum lees, krijg ik kippevel van de agressieve aanpak van UPC.. (wat 't ook mag zijn, veronderstel een kabelmaatschappij)
Mensen ongevraagd een ontvanger toesturen, waar gaan we naartoe?
Het is alleszins op het randje van (en ik vermoed erover) de illegaliteit..
Als er trouwens in de overeenkomst staat dat, als je beslist er niet mee door te gaan, zij deze ontvanger komen ophalen, laat ze hem dan maar 'ns komen halen.

Je stuurt toch ook geen 100€ op naar alle mensen met de mededeling dat je die pas na 6 maand, al of niet tegen een bepaalde interest, moet terugbetalen? Dat noemen ze 'de kat bij de melk zetten' EN SPIJTIGGENOEG ZIJN HET DE ZWAKKEREN UIT ONZE MAATSCHAPPIJ DIE ER TELKENS OPNIEUW INTRAPPEN (ik noem ze de kredietkopers)

Opsodemieteren die handel!!!!!!!!!!!!

P.S.: In België bestaat er naar aanleiding van soorgelijke praktijken (Telenet en Belgacom die hun Digibox (zo noemt 't bij ons :) én het digitale tv-abonnement 'gratis' ter beschikking stellen maar zelf niet weten hoeveel en wanneer ze je beginnen aan te rekenen) een wet die zegt dat, als je iets gratis aangeboden krijgt voor onbepaalde duur, je het recht hebt om dit volledig KOSTELOOS (i.e. ook geen dure telefoontjes!!!) op te zeggen vanaf het moment dat er betaald moet worden, voor zover het in Nederland nog niet bestaat misschien een goed idee?

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door keurmeester »

Tja en..........ik zal wel een van de weinige zijn die er tevreden over is,
heb hem pas aangesloten en ...........15 min geen beeld wel een goed signaal dus even bellen met........snelle/nette dame aan de tel. zegt er word een update naar de box gestuurd en een half uurtje wachten, en dan even 10 tellen de stekker eruit en er weer in.
EN WAT HEET hij werkt perfect........ben best tevreden. maar zal wel toeval zijn??? :wink: :wink: (niemand is verplicht de box aan te nemen je mag hem zo terug geven aan de postbode!!!)

gr. Leo ps. het gebruik van de juiste kabels is wel heel belangrijk voor een goede werking van dig. tv.

clement

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door clement »

Na alle ellende die ik heb meegemaakt met UPC digitale telefonie had ik weinig vertrouwen in deze aanbieding van UPC.Maar een gegeven ongevraagd paard moet je niet in de bek kijken. Van de aansluitschema's snapte ik geen barst dus de box op goed geluk aangesloten het werkte binnen de 15 minuten. Het beeld is prachtig. En dat in de toekomst voor 2,16 euro. Gefiliciteerd UPC.

Helaas UPC heeft weer een niet door ontwikkeld produkt.

-In een week tijd viel de mediabox 7 keer uit en moest telkens gereset worden.
-Het beeld vertoont ca. 10 keer per uur vreemde blokjes.
-Het geluid is niet beter dan analoog en geeft af en toe haperingen.
-Opnemen van het digitale signaal is niet mogelijk.UPC gaf bij navraag toe dat dit een probleem is.
- Voor radio luisteren en bedienen moet je de tv aanzetten.
- Het energie verbruik is hoog 25 Watt in de standby stand. Ter vergelijking, dit is 3 maal meer dan mijn videorecorder en 20 keer meer dan mijn lcd tv in de standby.

Over het zender aanbod zijn we best tevreden. UPS zou dit iedereen standaard aan moeten bieden als goodwill na alle ellende.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Chima »

Welk risico loop ik eigenlijk wanneer ik hem wel gewoon aanneem en installeer.
Kan ik hem gewoon weer retourzenden wanneer het niet werkt?
Kan ik het kastje weer gewoon er tussenuit halen en "gewoon" verder kijken?
Zit er direct een jaar aan vast als ik hem aanneem?

In het slechtste geval ben ik dus ongeveer 13 euro kwijt, aangezien hij de eerste 6 maanden gratis is.


Greetzzzz
Chima

Gast

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Gast »

Als iets ongevraagd naar je toegestuurd wordt mag je het gewoon accepteren en geen UPC die je dan iets kan verplichten. Bij wet is geregeld dat ongevraagde toezendingen gewoon geaccepteerd mogen worden en je bent dan verplicht tot niets !

Aansluiten en gebruik van maken is een ander verhaal en dat zou ik dan ook niet zomaar doen. Laat ze dat ding zelf maar weer op komen halen. Betalen hoef je niet.
Maak je gebruik van hun aanbieding en kijk je een half jaar ( voor niets ), dan loop je het risico dat je dit eigenhandig moet opzeggen, maar da's dan de eigen verantwoordelijkheid.

Gast

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom alleen maar negatieve berichten over de UPC mediabox?
Ik heb hem na één e-mailtje nu ruim twee weken in huis.
De aansluiting was geen enkel probleem dank zij de uitgebreide handleiding.
Het werkt uitstekend, een ruim aanbod van zenders en een beter (digitaal) beeld.
Gister werd ik gebeld door een meneer van UPC die vroeg of alles naar wens was verlopen en of er geen problemen waren, want bij doormeting van het retour signaal was niet alles correct.
Er is een afspraak gemaakt dat er een monteur langskomt (gratis) om alle verbindingen te controleren en alles door te meten vanaf de UPC verbindingskast.
Cees

Gesloten