| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Ziengs
Re: Garantie Ziengs
Heb ook ooit een keer schoenen gekocht bij Ziengs. Het ging om een paar Mags. AL vrij snel zat er een scheur in de zool. Ze hebben eerst geprobeerd ze te repareren, maar niet veel later gingen ze opnieuw stuk. Ik heb toen, zelfs zonder de kassabon(!), het volledige aankoopbedrag teruggekregen. Ze konden de bon er in de kassa nog weer bij zoeken, omdat ik de datum van aankoop nog wist. Ik kan dus niet anders zeggen dan dat ik goede ervaring heb met Ziengs.
Overigens heb ik eerder Mags gehad, de ervaringen daarmee waren minder goed. Bij ieder paar wat ik gehad heb zaten er na verloop van tijd scheuren in de zool.
Overigens heb ik eerder Mags gehad, de ervaringen daarmee waren minder goed. Bij ieder paar wat ik gehad heb zaten er na verloop van tijd scheuren in de zool.
Geplaatst op: 27 Sep 2006 00:01 Onderwerp:
Handige Harry's komen dan minstens eens per jaar terug voor nieuwe schoenen en kunnen zo gratis jaar in jaar uit lopen)
Naïef!?
Dus na 11 maanden(mits er 1 jaar garantie op zit) nieuwe schoenen?Quote:
Als blijkt dat in de garantieperiode blijkt dat de schade ontstaan is door een fabricagefout, dan mag nooit het gebruiksperiode in rekening worden gebracht.
Dus je mag dan geen kosten hebben.
Handige Harry's komen dan minstens eens per jaar terug voor nieuwe schoenen en kunnen zo gratis jaar in jaar uit lopen)
Naïef!?
-
ikbenik
Een mooie manier om gratis aan schoenen te komen.Dus na 11 maanden(mits er 1 jaar garantie op zit) nieuwe schoenen?
Naïef!?
Dus als de schoenen na 11 maanden kapot zijn moet je gewoon nieuwe schoenen kopen.
Want schoenen die je de hele dag aan hebt slijten en gaan kapot.
Zelf draag ik werkschoenen met stalen neuzen.
Na een jaar dragen kun je wel merken dat er slijtage optreedt.
Andere schoenen houden het bij mij geen jaar vol.
Schoenen zijn geen gebruiksproducten maar verbruiksproducten.
Dus ze slijten tijdens gebruik.
En zijn schoenen versleten (hoe duur ook) dan moet je ze vervangen, en daar moet je gewoon voor betalen.
Dus geen korting!
Dat hangt af van wat er met de schoen aan de hand is. Als de zolen zijn versleten dan is het aannemlijk dat deze door het gebruik komen. Dan krijg je geen nieuwe schoenen. Als de zolen na 6 weken als tot op het bot versleten zijn is het een ander verhaal.Dus na 11 maanden(mits er 1 jaar garantie op zit) nieuwe schoenen?
beste dames en heren,
garantie op schoenen is niet klakkeloos een paar nieuwe schoenen meegeven als er toevallig iets mee is. ik werk zelf namelijk bij de desbetreffende onderneming, en wanneer er iets is wat aan het product te wijten is wordt het gewoon altijd vergoed. MAAR..bij de verkoop wordt goed evrteld hoe men met het leer moet omgaan, dit houdt in 1 keer per 2 weken goed sprayen (met de geadviseerde spray want alleen hiervan weet men zeker dat ie op het desbetreffende leer kan) en daarnaast ook de schoenen goed behandelen met een schoencreme..aangezien 9 van de 10 mensen dit advies negeren, gaat het leer stuk..leer is een product dat onderhoudt vergt, als wij ons gezicht niet insmeren met een cremetje krijgen we op ten duur ook rimpels, en als het nat wordt kan het gaan scheuren, omdat het simpelweg gewoon uitdroogd. als je 9 euro in een spray had geinvesteerd had er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
garantie op schoenen is niet klakkeloos een paar nieuwe schoenen meegeven als er toevallig iets mee is. ik werk zelf namelijk bij de desbetreffende onderneming, en wanneer er iets is wat aan het product te wijten is wordt het gewoon altijd vergoed. MAAR..bij de verkoop wordt goed evrteld hoe men met het leer moet omgaan, dit houdt in 1 keer per 2 weken goed sprayen (met de geadviseerde spray want alleen hiervan weet men zeker dat ie op het desbetreffende leer kan) en daarnaast ook de schoenen goed behandelen met een schoencreme..aangezien 9 van de 10 mensen dit advies negeren, gaat het leer stuk..leer is een product dat onderhoudt vergt, als wij ons gezicht niet insmeren met een cremetje krijgen we op ten duur ook rimpels, en als het nat wordt kan het gaan scheuren, omdat het simpelweg gewoon uitdroogd. als je 9 euro in een spray had geinvesteerd had er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Gebruik van schoenen telt mee. Als ik 1 paar schoenen zou dragen gingen ze maar 4 ot 5 mnd mee.
Ik loop al jaren op een paar schoenen.
-
seagoing racer2
Beste TS
Een jaar garantie op laarzen is kul. Als iemand dag in dag uit op deze laarzen loopt zijn ze na een jaar gewoon kats versleten.
Ik ken geen enkele schoenen zaak die een jaar volledige garantie bied, weet je wel zeker dat dit je is aangeboden?
Vanuit oogpunt van slijtage vind ik de vergoeding van euro 70 een net bedrag en door jou te accepteren
Een jaar garantie op laarzen is kul. Als iemand dag in dag uit op deze laarzen loopt zijn ze na een jaar gewoon kats versleten.
Ik ken geen enkele schoenen zaak die een jaar volledige garantie bied, weet je wel zeker dat dit je is aangeboden?
Vanuit oogpunt van slijtage vind ik de vergoeding van euro 70 een net bedrag en door jou te accepteren
Je regeageert op een topic dat TWEE JAAR oud is, ik denk dat TS inmiddels wel nieuwe laarzen heeft!
Ze heeft na haar vraag ook niet meer gereageerd, zou ze nog actief zijn?
Slaap lekker!
Ze heeft na haar vraag ook niet meer gereageerd, zou ze nog actief zijn?
Slaap lekker!
@seagoing racer2: Garantie houd niet in dat er geen normale slijtage mag zijn. Het gaat hier om een scheur in het leer, dat hoef je zeker niet te accepteren omdat de zolen na 4 maanden sporen van slijtage te vertonen. Het eerste jaar heeft de winkelier, voorzover ik daar kennis van heb, geen recht op een gebruiksvergoeding.
Ik moet hier als medewerker van Ziengs toch eventjes op reageren.
Ik mag namelijk wel even zeggen, dat schoenen geen auto's zijn waar je zolang garantie op krijgt. En ik durf daarom ook met zekerheid te zeggen dat Ziengs het woord garantie niet in zijn mond heeft genomen.
Wel is het zo dat als er iets mis is met uw aankoop wij altijd zullen proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
En daarbij leer scheurt niet zomaar, en ik kan bij deze ook niet zien in welke staat uw schoenen verkeren.
En als Ziengs u dan tegemoet wil komen met 70,-- euro waarmee je in december overal voor een prikje laarzen kunt kopen omdat er dan overal uitverkoop is. Mag u daar ook best tevreden mee zijn.
Ziengs heeft u op velen manier geprobeert tegemoet te komen.
Ik mag namelijk wel even zeggen, dat schoenen geen auto's zijn waar je zolang garantie op krijgt. En ik durf daarom ook met zekerheid te zeggen dat Ziengs het woord garantie niet in zijn mond heeft genomen.
Wel is het zo dat als er iets mis is met uw aankoop wij altijd zullen proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
En daarbij leer scheurt niet zomaar, en ik kan bij deze ook niet zien in welke staat uw schoenen verkeren.
En als Ziengs u dan tegemoet wil komen met 70,-- euro waarmee je in december overal voor een prikje laarzen kunt kopen omdat er dan overal uitverkoop is. Mag u daar ook best tevreden mee zijn.
Ziengs heeft u op velen manier geprobeert tegemoet te komen.
ik vind dat klanten alleen in hun eigen belang denken, beetje jammer dat mensen deze zaak hier op deze manier zwart maken om niks ik werk zelf ook in een schoenen zaak en als je af en toe ziet waar mensen mee terug komen, zouden ze zich moeten schamen. het is normaal dat er elke maand dat de schoenen in je bezit zijn een percentage af gaat. dat hebben wij ook. zou wat moois zijn zou je altijd gratis nieuwe schoenen hebben. ik vind het ver gezocht dat 70 euro te weinig is en ja je gaat er zeker vanuit dat de schoenen langer mee gaan, maar van elk model worden er zoveel gemaakt dat er altijd wel een pech paar tussen kan zitten helaas heb jij de pech nu, en dat er gezegt wordt ik heb een moeilijke maat en bijna geen andere schoenen dus... das natuurlijk niet het probleem van de verkoper. overigens krijgje bij geen enkele schoen garantie op de rits!
Ziengs goede klachtafhandeling.
Als het over de garantie gaat heb ik zojuist een erg goede ervaring bij de fa Ziengs in Zoetermeer op gedaan.
Ik heb daar ruim een half jaar geleden een paar Ecco's gekocht van bijna €110,-. Recent bleek dat van beide schoenen de zool gebroken was. Omdat ik vond dat ik hiermee niet een kwaliteit had gekregen die ik voor dat geld en van dat merk mocht verwachten volgens de koopovereenkomst, ben ik naar de winkel teruggegaan en heb verzocht om reparatie of vervanging. De verkoper die mij hielp heeft mij zonder gezeur gewoon een paar andere schoenen laten uitzoeken en nu loop ik weer op nieuwe schoenen. Ik moest alleen maar het verschil tussen de prijs van de nieuwe en de prijs van de oude schoenen bijpassen.
Ik vond dat heel erg klantgericht van die winkelier en zeker een compliment waard.
Het ging allemaal zodanig soepel dat ik eigenlijk niet begrijp waar al die klachten vandaan komen.
groetjes!
Als het over de garantie gaat heb ik zojuist een erg goede ervaring bij de fa Ziengs in Zoetermeer op gedaan.
Ik heb daar ruim een half jaar geleden een paar Ecco's gekocht van bijna €110,-. Recent bleek dat van beide schoenen de zool gebroken was. Omdat ik vond dat ik hiermee niet een kwaliteit had gekregen die ik voor dat geld en van dat merk mocht verwachten volgens de koopovereenkomst, ben ik naar de winkel teruggegaan en heb verzocht om reparatie of vervanging. De verkoper die mij hielp heeft mij zonder gezeur gewoon een paar andere schoenen laten uitzoeken en nu loop ik weer op nieuwe schoenen. Ik moest alleen maar het verschil tussen de prijs van de nieuwe en de prijs van de oude schoenen bijpassen.
Ik vond dat heel erg klantgericht van die winkelier en zeker een compliment waard.
Het ging allemaal zodanig soepel dat ik eigenlijk niet begrijp waar al die klachten vandaan komen.
groetjes!