Pagina 2 van 2
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 09 feb 2006 16:21
door erik.c
Hoi Chanmaster,
Vind het een mooie tekst, maar heb je ook iets om dat hard te maken?
Groet,
Erik
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 15 feb 2006 03:21
door Dr.feelgood
het kan ten alle tijden voorkomen dat een rekening aan de aandacht ontsnapt!! dan moet een herinering geen probleem zijn en kostenloos
Wat alleen niet klopt is dat als men een uur geen internet heeft upc tot aan de grond afgebroken word,terwijl als een klant upc een paar weken opzijn geld laat wachten "upc niet moet zeuren"
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 10 dec 2009 09:46
door Dutchflower
Ik baal ook van UPC, heb 1 herinnering gehad waarop niets staat over herinneringskosten! Ik kreeg deze herinnering omdat ze niet af hadden kunnen schrijven (foutje want kon wel). Bedrag alsnog meteen over gemaakt.
Kreeg ik een factuur erna met het bedrag wat ik nog moest betalen erbij opgeteld en moest dit alles later betalen dan de herinnering, wat, snapte er niets van maar ik had het verschuldigde bedrag al betaald. Ik was wel bang dat het geincasseerd zou worden want dan had ik mijn "schuld" dubbel betaald. Ik weet hoe snel ze zijn met herinneringen maar met terug storten zijn maar weinig bedrijven zijn daar snel mee!
Prima, ik kon die factuur ook handmatig betalen dus het nieuwe bedrag betaald en mijn al betaald bedrag eraf gehaald. Zo ik was weer bij!
Nu krijg ik net een nieuwe factuur van UPC, bedrag is afgeschreven (raar bedrag was best hoog), gekeken, staan hier dus € 20,00 herinneringskosten op van die herinnering van 2 facturen terug! Echt belachelijk.
Het is nu al betaald en kost een hoop moeite om het aan te vechten maar als ik overstap naar een ander zal ik eens goed navragen naar dit soort rare voorwaarden.
Ik heb namelijk ook via Click and buy problemen hiermee. Voor een bedrag van € 5,77 wordt € 25,00 administratie kosten berekend als het niet geincasseerd kan worden. Nog nooit gebeurd, gebeurd vorige maand met twee bedragen, krijg je dus 2 x € 25,00 apart berekend terwijl tussen de bedragen maar 1 dag zit ofzo.
Zulke praktijken ben ik dan snel klaar mee vooral als je altijd netjes betaald dus ook met die bedrijven snel klaar. Idem dus ook bij UPC! Daar wil ik dan zo snel mogelijk bij weg en dat ga ik dus ook doen zodra mijn contract dit toe laat.
Ook moet ik sinds een paar dagen weer de code invoeren als mijn tv uit is geweest (stekker haal ik al 2 jaar uit het stopcontact en nog nooit gehad). Ik heb er elke avond geen zin in dus nog niet gedaan maar ik baal nu enorm van UPC. Waarom? Ik heb maar analoog tv gekeken maar ga vanavond ff de code zoeken. UPC maakt het zo niet beter op! Wat een gedoe, zo snap ik dat sommigen de maand niet door kunnen komen
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 10 dec 2009 09:58
door agro
Daar wil ik dan zo snel mogelijk bij weg en dat ga ik dus ook doen zodra mijn contract dit toe laat.
Per 1 jan ek wordt er een prijsverhoging doorgevoerd, waardoor je op 31-12-09 alle abonnementen kan beëindigen, ook als lopende contracten nog niet beëindigd zijn.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 10 dec 2009 12:01
door Henri42
agro schreef:Daar wil ik dan zo snel mogelijk bij weg en dat ga ik dus ook doen zodra mijn contract dit toe laat.
Per 1 jan ek wordt er een prijsverhoging doorgevoerd, waardoor je op 31-12-09 alle abonnementen kan beëindigen, ook als lopende contracten nog niet beëindigd zijn.
Agro :als aanvulling: ook als klant kun je na 1 jaar met een opzegging van 1 maand weg, als je daar tenminste behoefte aan hebt
.
Agro kun jij een goed en gefundeerd advies geven inzake de keuze van een in jouw ogen goede ; goedkope en geen knijperige Provider ?.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 11:00
door den dries
De consument heeft recht op een herinnering met een termijn van 14 dagen ZONDER bijkomende kosten.
Pas wanneer niet aan de betalingstermijn, aangegeven in deze herinnering, is voldaan mag men kosten in rekening brengen.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 15:25
door Tassadar
den dries schreef:De consument heeft recht op een herinnering met een termijn van 14 dagen ZONDER bijkomende kosten.
Pas wanneer niet aan de betalingstermijn, aangegeven in deze herinnering, is voldaan mag men kosten in rekening brengen.
Heb je hier ook een bron van?
Voor zover ik weet doen Online en Ziggo dit ook. Nu overkomt het me weleens dat een incasso mislukt, maar het overkomt me minstens net zo vaak dat er een onterechte factuur wordt geincasseerd.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 15:31
door den dries
Tassadar schreef:den dries schreef:De consument heeft recht op een herinnering met een termijn van 14 dagen ZONDER bijkomende kosten.
Pas wanneer niet aan de betalingstermijn, aangegeven in deze herinnering, is voldaan mag men kosten in rekening brengen.
Heb je hier ook een bron van?
Voor zover ik weet doen Online en Ziggo dit ook. Nu overkomt het me weleens dat een incasso mislukt, maar het overkomt me minstens net zo vaak dat er een onterechte factuur wordt geincasseerd.
Neen, Ziggo doet dit niet.
Wanneer zij een betaling na de vervaldatum binnen krijgen of niet kunnen incasseren dan krijgt de klant een boete van 2,50. die onwettig is !
De vervaldatum voor de internetbetaling is de laatste dag van de al betaalde maand en die voor het TV abonnement zo'n 14 dagen in de eerste maand van het kwartaal waarvoor men moet betalen.
Er kunnen immer omstandigheden zijn waardoor een betaling niet op tijd op zijn plaats is, dit kan zelfs de schuld van je bank zijn.
De consument krijgt daarom de bescherming dat een betalingsherinnering geen bijkomende kosten mag bevatten.
Sterker nog, in het debiteuren/crediteuren wereldje is het gebruikelijk dat de 1ste, 2e betalingsherinnering en zelfs de Sommatie kostenvrij zijn.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 15:38
door EagleOne2002
Henri42 schreef:agro schreef:Daar wil ik dan zo snel mogelijk bij weg en dat ga ik dus ook doen zodra mijn contract dit toe laat.
Per 1 jan ek wordt er een prijsverhoging doorgevoerd, waardoor je op 31-12-09 alle abonnementen kan beëindigen, ook als lopende contracten nog niet beëindigd zijn.
Agro :als aanvulling: ook als klant kun je na 1 jaar met een opzegging van 1 maand weg, als je daar tenminste behoefte aan hebt
.
Agro kun jij een goed en gefundeerd advies geven inzake de keuze van een in jouw ogen goede ; goedkope en geen knijperige Provider ?.
Dit is niet juist zie brief
U heeft Alles-in-1 Extra van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie, heeft u extreem snel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten.
Wat verandert er voor u?
Per 1 januari 2010 betaalt u € XXX per maand. Dat is een verhoging van € 1,55.
Omdat u Alles-in-1 Extra een maand vooruit betaalt, vindt u eind december al het nieuwe tarief terug op uw factuur en/of rekeningafschrift.
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet.
Heeft u nog vragen?
Ga dan naar onze website met tariefswijzigingen.
Met vriendelijke groet,
Het gaat hier om het alles in 1 pakket en niet alle abonementen
Groetjes
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 22:22
door Tassadar
den dries schreef:Tassadar schreef:Voor zover ik weet doen Online en Ziggo dit ook. Nu overkomt het me weleens dat een incasso mislukt, maar het overkomt me minstens net zo vaak dat er een onterechte factuur wordt geincasseerd.
Neen, Ziggo doet dit niet.
Wanneer zij een betaling na de vervaldatum binnen krijgen of niet kunnen incasseren dan krijgt de klant een boete van 2,50. die onwettig is !
Sorry, onhandige quote gekozen. Ik bedoelde dat Online en Ziggo ook herinneringskosten in rekening brengen. Ik vind het trouwens ook onzin dat providers dit gelijk bij de eerste herinnering doen.
Je stelt dat de boete onwettig is, maar kun je mij ook vertellen waar dat in de wet staat of een andere bron geven? Als ik bij Online daar bezwaar tegen wil maken, kan ik moeilijk zeggen dat het zo is, omdat "den dries van het Radarforum" dat zegt.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jan 2010 22:47
door witte angora
Even een interessant linkje:
http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoering ... incasseren
Verder heb ik op google niet veel kunnen vinden, behalve dan dat je het beste even in de algemene voorwaarden kunt kijken. Als daar in staat dat ze bij de eerste herinnering al kosten in rekening brengen, dan mogen ze dat blijkbaar inderdaad doen.
Aangezien je als klant getekend hebt, ben je ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, en zul je er niet onderuit kunnen.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 22 jan 2010 17:49
door highrider
Beathoven schreef:Voortaan je UPC enveloppen niet weggooien en toch maar open maken zou ook kunnen helpen.
Of zorgen dat je ze niet ontvangt
Ben gelukkig al jaren van ze af. Het leven kan ook zonder UPC
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 23 jan 2010 10:24
door Henri42
highrider schreef:Beathoven schreef:Voortaan je UPC enveloppen niet weggooien en toch maar open maken zou ook kunnen helpen.
Of zorgen dat je ze niet ontvangt
Ben gelukkig al jaren van ze af. Het leven kan ook zonder UPC
Zou UPC niet blij zijn van wanbetalers en zeurders af te zijn ? LowSitter ???, blijf eens met de benen op de grond zitten en vlieg niet te hoog,
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 30 mei 2010 13:08
door altijdwatteklagen
Herinneringskosten zijn inderdaad naar. Misschien een oplossing, wel een beetje vergezocht, maar OP TIJD BETALEN!!?? Is dat niet misschien een optie? Een automatisch incasso wil ook nog wel eens helpen als je administratief disabled bent. Ik zie t maar zo: 'Wat heb je je kamer nog steeds niet opgeruimd? Ik waarschuw je nog 1 keer...Hop geen toetje voor jou en je moet je nintendo ds inleveren'!
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 29 jun 2010 22:33
door Pronnie
UPC is in het gelukkige bezit van bijna 600.000 leden, ik ben sinds 2 maanden klant en heb al 2 x moeten bellen omdat er iets was met de kanaalweergave op mijn UPC digitaal. Op het eerste gezicht heeft het niets met dit onderwerp te maken, doch.... Een simpel rekensommetje leert: 600.000 telefoontjes x 5 minuten, zeg 5 keer per huishouden per jaar x 10 eurocent = 2 euro vijftig x 600.000 = 1.500.000 op jaarbasis + zinloze herinneringskosten = zeg voor het gemak ( Zeer magere schatting ) 2.000.000 per jaar.
Hier kun je 80 man UPC personeel een jaar van laten draaien... Is het dan gek dat er zo af en toe " per ongeluk" iets fout gaat zoals " Per ongeluk" geen juiste weergave op je tv, verkeerde abonnement hanteren, " Per ongeluk" knijpen van je internet verbinding, niet toegankelijke kanalen, afwijkende facturen, ff geen internet toegang etc.
Gr.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 06 jul 2010 20:36
door IsavdLinden
Geloof me maar dat 9 van de 10 mensen zeggen dat ze geen herinnering gezien hebben terwijl dat 9 van de 10 keer wel zo is. Die ene persoon die eerlijk toe durft te geven dat hij gewoon te laat is, die is zeldzaam.
Het is niet te controleren wie er nu weer zit te liegen.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 07 jul 2010 09:48
door alfatrion
Buitengerechtelijke kosten (herinneringskosten, administrakosten, incassokosten, ect.) kunnen alleen in rekening worden gebracht op het moment dat je in verzuim bent.
De hoofdregel is dat je in verzuim raakt wanneer je in gebreken bent gesteld en niet binnen de gestelde redelijke termijn hebt bepaald. Voor vaste bedragen kan hiervan in het nadeel worden afgeweken van de consument in de algemene voorwaarden. De consument kan zo de verplichting krijgen om een bepaald bedrag op een bepaald moment te betalen.
Maar voor bedragen die niet vooraf bekent zijn moet een factuur worden verstuurd. Als die niet betaald is moet een ingebrekenstelling gestuurd worden. Op het moment dat deze niet ontvangen is dan moet er opnieuw een ingebrekenstelling verstuurd worden. In de praktijk nemen rechters aan dat post ontvangen is op het moment dat deze drie keer verstuurd is.
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jul 2010 10:07
door Henri42
Pronnie schreef:UPC is in het gelukkige bezit van bijna 600.000 leden, ik ben sinds 2 maanden klant en heb al 2 x moeten bellen omdat er iets was met de kanaalweergave op mijn UPC digitaal. Op het eerste gezicht heeft het niets met dit onderwerp te maken, doch.... Een simpel rekensommetje leert: 600.000 telefoontjes x 5 minuten, zeg 5 keer per huishouden per jaar x 10 eurocent = 2 euro vijftig x 600.000 = 1.500.000 op jaarbasis + zinloze herinneringskosten = zeg voor het gemak ( Zeer magere schatting ) 2.000.000 per jaar.
Hier kun je 80 man UPC personeel een jaar van laten draaien... Is het dan gek dat er zo af en toe " per ongeluk" iets fout gaat zoals " Per ongeluk" geen juiste weergave op je tv, verkeerde abonnement hanteren, " Per ongeluk" knijpen van je internet verbinding, niet toegankelijke kanalen, afwijkende facturen, ff geen internet toegang etc.
Gr.
Wat een waanzinnige gedachte: de directie van UPC gaat vergaderen op welke wijze de klanten te tillen cq op te lichten zijn,hoe wantrouwig kan een persoon zijn ?????
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 08 jul 2010 15:09
door tiptoo
IsavdLinden schreef:
Het is niet te controleren wie er nu weer zit te liegen.
dat zijn meestal de providers en UPC is ook geen beste
Re: herinneringskosten UPC
Geplaatst: 19 mar 2011 11:17
door Edeva
Ik betaal altijd netjes keurig op tijd. Ik ben erg tevreden over UPC al hoor ik ook wel eens andere geluiden. Maar ik word wel nijdig als je vanwege een verhuizing een factuur te laat betaalt en dan 20 euro opslag krijgt. EN dat willen ze niet crediteren. Star en stug en genoeg om een tevreden klant ontevreden te maken.