LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door ronald g »

Leuk de meesten hebben nu nog een fijne baan. Maar voor hoelang het ene moment alles appie en het andere moment balen. Kom je ook in de molen. Zekerheid is ver te zoeken. Sta je misschien nog voor mij in de rij.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk lig jij hier niet wakker van!

Wat ik alleen niet zo goed begrijp van jou Karr2, dat jij je altijd moet mengen in topics, als deze. Jij hebt er plezier in, dat jij het ZO goed voor elkaar hebt en anderen die het om wat voor redenen moeilijk hebben, graag nog dieper de grond intrapt.

Nou, van mij mag je hier het hele forum vol schrijven hoor! Daar lig ik dus niet wakker van.

Zo, hier laat ik het maar bij.

En Brabander. Inderdaad, we weten waar we op moeten stemmen de volgende keer. :wink:

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door gubetje »

Tuurlijk zouden we wel iets meer willen.
Maar gelukkig, dat er een aldi en een lidl is, kunnen we toch nog leuk boodschappen doen.
Groetjes Guusje

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door JH »

Toch heeft Zalm het met zijn uitspraak wel voor elkaar, dat op diverse fora het onderwerp armoede weer eens breed aan de orde is.
Terwijl een week geleden nog supermarkten werden geplunderd om de meest luxe vreterijen en drank in te slaan om even twee dagen de schijn van het kerstfeest te beleven en vandaag met de uitbetaalde zorgtoeslag vuurwerk wordt gekocht voor de komende jaarwisseling durft men hier te klagen dat het allemaal armoe is hier in den lande.
:roll:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door ronald g »

Karr was de eerste met een playstation moest er wel fink voor stampen maar mama wou ook rust dus geef dat blaag er èèn. En papa is toch rijk dus moet het maar. Het is maar een voorbeeld jammer genoeg gaat het te vaak zo. Mijn broer en zus en ik hebben in de jeugd zelf een monopolie spel geschilderd en de kaartjes gemaakt dat was feest iedereen hielp. Toen we later een echte kregen hebben we daar nooit mee gespeelt. Wat het met het topic te maken heeft weet ik niet maar ik wou het toch zeggen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door ronald g »

Guusje de aldi en die anderen zijn een optie maar als je in mijn geval vijf kilometer afstand hebt doe je dat ook niet zo gauw.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door gubetje »

super toch ronald.
Je was samen met iets bezig om te maken.
En dat is hardstikke leuk, veel leuker als alles op een dienblaadje aangereikt krijgen toch?
Groetjes Guusje

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik vind het eigenlijk moeilijk om hier een standpunt over in te nemen. Beide "kampen" zeggen wel dingen waar een kern van waarheid in zit. Het is inderdaad zo dat de armoede is toegenomen, tenminste dat neem ik echt wel aan, maar als ik dan lees dat er miljoenen euro's zijn uitgegeven met Sinterklaas en Kerst, dan spelen er bij mij toch ook weer vragen op.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door ronald g »

Waar komt dat geld dan vandaan? niet van mij maar iedereen doet toch wat extra`s dat is ook een goed recht. Mensen met een laag inkomen kijken er naar en kunnen eigenlijk niets. Het is maar een keer per jaar. Het is niet zielig maar rekenen hoe ga ik het volgende maand oplossen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Nou, wij zitten gelukkig niet aan de armoede-grens, maar met Kerst heb ik alleen iets MEER gekookt, omdat er eters kwamen, maar ik heb echt geen 6-gangen menu klaar gemaakt. Ik vind het sowieso al onzin om met dit soort dagen kapitalen uit te geven en dagen gestresst in de keuken te staan, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening :wink:
Maar ik denk ook dat er mensen zijn die geholpen moeten worden met hun uitgaven. Bijvoorbeeld: een collega van mij heeft maar een gemiddeld inkomen en moet zichzelf, vrouw en 2 kinderen daar van onderhouden. Hij zit elke maand zwaar in de min, maar komt dan wel ineens met een gloednieuw mobieltje aanzetten, omdat het zo'n leuk ding is. Dat soort dingen snap ik dan echt niet.
Daarentegen weet ik ook dat er mensen zijn die echt in de problemen zitten, ook al draaien ze elk dubbeltje 20 keer om. En die groep groeit helaas gestaag :(

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door ronald g »

Dan zijn zij echte malloten. Dat snap ik dus ook niet, waarom wel een nieuw toestel en niet denken aan wat er financieel gaat gebeuren.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien moet je voordat hierover gediscussieerd kan worden eerst eens definieeren wat armoede is...

Als je de levensomstandigheden van mensen hier in het westen vergelijkt met die van een kind in Afrika bijvoorbeeld, dan valt het hier allemaal best mee natuurlijk.

Als je de levensomstandigheden van een topman vergelijkt met die van een bijstandsmoeder, dan is die bijstandsmoeder arm.

Je zou armoede als een vergelijkend woord kunnen gebruiken (minder dan iemand anders = armoede), maar je zou ook kunnen zeggen: armoede is dat je dood gaat van de honger, geen kleren aan je lijf hebt, geen dak boven je hoofd hebt. Als iemand met de eerste opvatting dan gaat discussieren met iemand met de tweede opvatting, dan wordt er langs elkaar heen gepraat.

Mijn vraag is dus: wat is armoede?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Armoede is als een gedeelte van de mensen in een welvarend land, en dat land aan alles en iedereen bij het miste of geringste geld schenkt, naar de voedselbank moeten om iets te eten te hebben. :cry:

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

Gisteren weer naar onze voedselbank geweest om een pakket op te halen, beste mensen armoede bestaat in nederland maar: gisteren tenenkrommend in het gebouw van de voedselbank gestaan....iemand kwam met een hugo boss driedelig pak uit zijn gloednieuwe mercedes stappen!!! is zogenaamde werkloze ali zonder uitkering...jongens waar zijn we dan mee bezig...ik moet nu van 40 euro p/w rondkomen en die zogenaamde werkloze ali's en zo die hebben het zo makkelijk...die vieze profiteurs daar moeten ze eens wat aan doen...en bedoel ik echt niet alleen de allochtonen ook de nederlanders zelf! een schande dat er zo misbruik van de faciliteiten word gemaakt!

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door rebbel »

Zalm heeft makelijk praten.Die glatjaker heefd geld zat.De kale kniker. :evil:

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

die zalm mag weleens een maandje ruilen met mij...hihihi andere mensen vinden het zo makkelijk om uitspraken te doen terwijl ze er geen sodemieter van weten...

mamaja
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2005 13:22

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door mamaja »

Als iemand zich nog een computer met internetabonnement kan veroorloven vind ik het inderdaad nogal betrekkelijk.........

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik dacht dat er bij de voedselbank gecontroleerd werd aan wie er iets werd gegeven en dat gevolgd werd hoe die personen zich staande hielden danwel ontwikkelden in het leven.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

van dat internetabonnement slaat nergens op he!! maar eens in de zoveel maanden wordt inderdaad je inkomen getoetst door de voedselbank!

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: Zalm noemt armoede "betrekkelijk"

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

goed gesproken fata morgana...over dat internetabonnement...mogen de minima ook een klein beetje plezier? abonnement op internet kost ook tegenwoordig niets meer dus ga wat rondbazuinen wat wel belangrijk is...

Gesloten