Pagina 2 van 2
Re: spullen bij verschillende winkels bestellen
Geplaatst: 18 mar 2006 10:40
door 16again
Ze laten één ding zien. De prijs. En er wordt om één reden gekocht: de prijs.
Er is meer dan prijsvergelijk:
Op kieskeurig.nl kun je ook reviews van andere kopers lezen.
Hierdoor kochten wij uiteindelijk een duurdere broodbakmachine, dan het type dat we eerst in gedachten hadden.
Re: spullen bij verschillende winkels bestellen
Geplaatst: 11 feb 2007 17:30
door borgoe
Recent is een europese uitspraak geweest! Volgens de europese wetgeving zijn de Nederlandse importeurs verplicht garantie te verlenen mocht de apparatuur binnen 2 jaar stuk gaan. Ook al is deze niet gekocht in Nederland. Daarnaast hebben handelaren naast internet winkels ook vestigingen in Nederland. Koop je meer dan 4 apparaten dan ding je ook mee met 5 jaar garantie. Om het nog helemaal dicht te krijgen kun je tegen betaling extra garantie kopen en dan heb je in totaal ook 5 jaar garantie!
Re: spullen bij verschillende winkels bestellen
Geplaatst: 11 feb 2007 19:47
door puttputt
inderdaad keukenvakman, het gaat om een keuken.
Besteed dan wat meer uit je koopt toch niet zomaar iets maar we hebben hetover een keuken die de volgende 20 jaar mee moet.
dan ga je toch neit op verschillende plekken alles bij elkaa rapen om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn??
sorry snap ik echt niet hoor
Wij kochten verleden jaar onze keuken bij een speciaalzaak met en goede service en die punten opnoemde waar we zelf niet eens aan dachten.
Wij kwamen daar met een tekening van wat onze keuken moest worden., en hij ging tekenen hij vroeg of hij iets mocht bedenken.
Nou laat maar zien, en dat beviel ons zeer goed.
Ja wij hebben ook alle ETNA apparatuur gekocht en daarmee langer garantie.
ik vind over zo`n dure aankoop moet je niet raar gaan doen want dat gaat fout
Re: spullen bij verschillende winkels bestellen
Geplaatst: 12 feb 2007 09:47
door rvkeuken
hallo,
wat mij opvalt is dat de meningen zo extreem zijn. Of je moet wel kopen bij een internetwinkel of juist niet. Enkel wat puntjes waarom het veel genuanceerder ligt:
-Uiteindelijk komt de garantie altijd bij de fabrikant vandaan, een goede winkel (let op: winkel= zowel keukenhandel als internetverkoper) zal bij problemen proberen te bemiddelen.
-Een internetwinkel heeft lagere kosten, maar de keukenhandel tekent wel een keuken voor u en die kosten moeten ook ergens berekend worden, een hogere prijs voor apparatuur is daarvan een gevolg, geeft de keukenhandel u hierop dezelfde prijs als de internetwinkel dan zal zijn marge (om te blijven bestaan, beleg voor de boterham te hebben, winst te maken) van de andere onderdelen komen.
Hoe wij het aanpakken: wij gaan verschillende keukenhandel (vakmannen) langs, enerzijds om een idee te krijgen van de kosten, anderzijds vooral om te weten te komen wat wij de mooiste opstelling vinden. Door ook forums te lezen krijg je een redelijk idee. Uiteindelijk gaan wij dus de gehele keuken bij een winkel kopen, inclusief apparatuur. Echter nemen wij bij het afspreken van een prijs wel de internetprijzen mee, de kastprijzen bij andere keukenwinkels, de installatiekosten bij anderen etc. Dit niet om het onderste uit de kan te krijgen, maar vooral om te kijken of we met de prijs een voor iedereen goede prijs hebben waarmee wij na levering ook nog kunnen leven!
Want dat zijn we tot nu toe helaas wel te weten gekomen, geen enkele keukenhandel/vakman (en we zijn alleen maar bij bekende merkdealers geweest) heeft het over echte nettoprijzen terwijl wij van te voren duidelijk aangeven dat wij dit graag willen.