LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jet de boer

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jet de boer »

Volgende week komt de verzekeringsman langs om een interpolis verzekering af te sluiten. Wij stappen over van Unive naar Interpolis via de collectieve verzekering als rabobank klant. We zijn zelfstandig ondernemer en al onze verzekeringen lopen verder via de rabo, dus.... Het meest belangrijke aspect zijn de kosten. Bij Unive betaal ik nu 210 euro per maand ( oude verzekering was 95,80) en de zorgtoeslag is 97 euro. Wij zijn overigens een gezin met 4 kinderen en 1 kleintje op komst.
Het aspect wat voor mij de doorslag gegeven heeft is dat Interpolis a. goedkoper is en zelfs met een toppakket goedkoper dan unive en b. zij vergoeden Concerta voor 100%. Dit is een geneesmiddel wat Ritalin gaat vervangen voor mijn jongste zoon zodat hij dit maar 1 keer per dag hoeft in te nemen in plaats van 4 keer een bepaalde dosis. Omdat ik ook kortgeleden gediagnosticeerd ben met adhd is het voor mij na mijn zwangerschap ookm mogelijk om concerta te gebruiken via interpolis. Zouden we bij unive blijven en beiden concerta gaan slikken, dan komen de kosten op 160 euro per maand! Al zou interpolis iets duurder zjn, halen we dat er ruimschoots uit.

Johan Kools

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Johan Kools »

Ieder die men over aanspreekt vraagt zich af waarom dit moet gebeuren op het eind van het jaar.
De tijd die je gegeven wordt is erg kort al is de mogenlijkheid om rustig
te overdenken of je nog niet alnog naar een ander verzekering overgaat.
Ieder werd gehaast om snel te beslissen, daardoor zijn er veel mensen gewoon bij het oude gebleven.
En in die tussentijd werd je adviseerd om een collectieve te proberen,
via welke organisatie dan ook.

Bodhies

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bodhies »

Ben overgestapt van Zilveren Kruis naar Interpolis vanwege collectieve korting via de Rabobank. Voorwaarden qua vergoedingen e.d. zijn precies gelijk. Heb al wel een ontvangstbevestiging en electronische agenda van Interpolis binnen maar nog geen polisblad.
Begrijp dat de zorgverzekeraars het erg druk hebben in deze periode.

DaPowerrr

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

waarom ik niet overstap heeft met het volgende te maken

geen enkele verzekeraar wil mij vooraf schriftelijke garantie geven dat nu gebruikte hulpmiddelen (en hun machtiging) worden overgenomen door de nieuwe verzekeraar

wat zou kunnen betekenen dat ik de hulpmiddelen vooreerst in zou moeten leveren zodat mijn oude verzekeraar de machtiging in kan trekken, waarna mijn nieuwe verzekeraar er een nieuwe periode van 6 weken besluit overheen kan gooien

en dan overnieuw leveranciers moet benaderen voor levering van een, misschien wel volledig anders, hulpmiddel

dat weliswaar zou moeten voldoen aan de eisen, maar aangezien ik enkel persoonsgebonden aangepaste hulpmiddelen heb, heb ik daar een hard hoofd in

dus ik blijf lekker bij agis
ik betaal dan wel behoorlijk iedere maand, maar ik ken en waardeer de service die mij altijd verleend is

dat is ook wat waard toch?
dat moet ik bij anderen nog maar afwachten.

rightone
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2005 18:37

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door rightone »

ik zat al bij de OZ en daar blijf ik ook bij via me werkgever heb ik een goeie collectiviteitskorting en daardoor valt me maandpremie wel mee krijg geen zorgtoeslag dus me vriendin en ik moeten elke maand zo'n 110 euro meer ophoesten omdat we net boven de grens zaten. Qua dingen die ze vergoeden ben ik tevreden al heb ik wel goed rondgekeken of het slim was om over te stappen maar wat ook vaak het geval is als je overstapt dat je meestal een periode niets mag declaren omdat je dan net bij een andere verzekering zit.

nannie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door nannie »

:roll: ben chronisch ziek en maak altijd hoge kosten. weet wat ik aan mijn huidige verzekering heb. is tevens de voordeligste met de uitgebreide dekking inclusief tandarts. zelfs de offerte van mijn man zijn werkgever is duurder. denk dat het komt door al die reclame die ze maken. onze verzekering was en blijft zorg en zekerheid

Bruintje

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bruintje »

Voorlopig zijn mijn man en ik nog bij onze oude verzekering gebleven, ook omdat andere offertes nog niet bij ons binnen zijn. Men vond het echter nodig om ons een rekening te sturen en wel voor het betalen van ruim 2400 euro. De 19e van deze maand zou het bedrag betaald moeten zijn. Ze kunnen me wat, maar dat dus nooit. Zouden ze bang zijn dat we weglopen???? :x

Angelique_BS

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Angelique_BS »

Ik wil overstappen naar een andere verzekering maar ik kom er gewoon niet doorheen. Alleen naar premies kijken is makkelijk, maar wat betreft de vergoedingen en voorwaarden etc etc etc.

DAAR kom ik dus niet uit.

En daar zou ik graag nog een tv programma over willen zien.

Zo ook schijnen niet alle basisverzekeringen hetzelfde te zijn?
Wie kan er nog door dit woud de bomen zien staan???

Kleijn

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Kleijn »

Ik had begin December al contact gehad met het Zilveren Kruis kreeg toen een telefoniste aan de lijn die mij vertelde dat er binne 24 uur iemand zou terugbellen.
Dit duur de 4 werkdagen!!
Heb In dit telefoongesprek een offerte aangevraagd en deze zou met 2 werkdagen worden opgestuurd.
HEB TOT OP HEDEN NOG STEEDS NIETS ONTVANGEN!!!

Voor mij geen verzekering van het ZIlveren Kruis.

jospol

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jospol »

wij zijn teruggevallen op alleen de basis verzekering omdat we bijna het dubbele moesten gaan betalen!
Van 130 (2 pers. ziekenfonds) naar 240 !! dat kunnen we onmogelijk opbrengen.
Maar hopen dat we geen dokter nodig hebben ,hoewel een van ons is chronisch ziek!

Overigens vinden we het eeen enorme leugen van die Hoogervorst dat we er niet op achteruit zouden gaan.
Bovendien weet die man niets maar dan ook helemaal niets van geneeskunde (z'n eenzijdige en uiterst DOMME reactie m.b.t. homeopathie bijv.)

Was dit kabinet maar nooit geboren!!!
jospol

Menno

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Menno »

ben overgestapt van fbto naar zilveren kruis achmea, Tot op heden alleen nog maar een registratienummer ontvangen.

vcawea

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door vcawea »

ik snap er nog steeds geen bal van ik krijg bericht van de gemeente voor collectief en nu ook weer èèn van evean
ze hebben het voor de mensen knap moeilijk gemaakt want ik denk dat mij er meer mensen zijn die er niets van begrijpen
Gerrie

gastI

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gastI »

Ook wij zijn overgestapt naar een andere verzekering.
Mijn echtgenoot had een speciaal voor zijn werk in het leven geroepen verzekering en ik was bij Trias. CZ heeft de verzekering van het bedrijf van mijn echtgenoot overgenomen en de vergoedingen waren zelfs wat hoger dan ze bij die ander waren.
Ook voor gezinsleden was de collectieve verzekering mogelijk dus ben ik overgestapt. Ik heb doorlopend fysio nodig en CZ heeft beloofd dat dat geen probleem zou zijn.. ik ben heel benieuwd hoe de loonbriefjes er uit gaan zien want er nog niemand die dat weet.. pas dan kunnen we zeggen of we erop zijn vooruit gegaan of niet...

tromp01

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tromp01 »

ik ga van agis naar vgz en dat scheelt me per maand 25 euro.
ik heb 3 kinderen en dat is echt niet goedkoper zoals sommige mensen denken en ik krijg 9 euro per maand terug voor ons gezin van 5 mensen en we verdienen +/- 1700euro per maand.
En voor de kinderen en mijn man betaal ik 170 euro per maand particulier bij de iza.

jlambermon

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jlambermon »

:roll: wij zijn bij Zilveren Kruis Achmea verzekerd en blijven er ook, omdat de Unie KBO een collectieve overeenkomst met het Zilverenkruis is aangegaan, dat scheelt ons ong. 8 euro pppmnd in premie.
Ik vond het ook belachelijk dat wij standaard kraamzorg in het pakket hadden, maar in een gesprek met mijn fyshio heeft hij uitgelegd, dat wij een stukje van die zorg erbij hebben, anders is de premie helemaal voor die doelgroep nieyt te betalen, maar de jongeren betalen ook een stukje in onze (ouderen) zorg, dus die kunnen ook wel zeggen waarom moet ik meebetalen in die zorg.Achteraf is alles een beetje logisch, maar niet te begrijpen waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt, zowel voor de ouderen als voor de jongeren.Volgens mij weten ze in Den Haag niet meer waar ze mee bezig zijn, of toch wel want de meeste mensen gaan erop achteruit, vooral de ouderen met zorgtoeslag gaan ze er p.m. 20 euro in de min ook de minima
schandelijk
Gast

M_Swalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:28

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door M_Swalen »

Voor mij, als student, zijn de verschillen tussen de verschillende verzekeraars momenteel minimaal. Ik zal dus bij mijn huidige verzekeraar blijven.
Bovendien kijk ik liever nog even de kat uit de boom. De paketten worden nu aangeboden onder hevige invloed van concurrentie waardoor verzekeraars hun product zo goedkoop mogelijk aanbieden. Ik verwacht dat de prijzen volgend jaar wel weer flink zullen stijgen en zal dan weer eens goed kijken welke verzekeraar echt het beste aanbod heeft.

hellokitty1985

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hellokitty1985 »

nou ik ben bij agis gebleven omdat ik daar naar mijn wens verzekerd ben.
al vind ik de premies vergeleken jaar wel erg duur. en de volledige tegemoet koming van de belasting is maar € 34
daarnaast krijg ik verschijdende aanmaningen van de oude verzekering omdat deze volgens de zorgverleners niet betaald hebt
maar waar ik wel van baal is dat de klantenservice partculier neit te bereiken is wachttijd zo 15 min is en als je een ander nummer van de agis belt dan kennen ze jou daar niet vreemd.

blauwzuur

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door blauwzuur »

:evil: :evil: :evil: !!!
Aangezien ik zelf in de financiele dienstverlening werkzaam ben, heb ik mij tijdig verdiept in de nieuwe zorgverzekering. Medio december ben ik overgestapt van ohra naar FBTO. De reden? Ohra stuurde mij en mijn partner op 15 december geen offerte voor de nieuwe zorgverzekering, maar meende ons direct polissen te moeten toezenden, incl. een aanvullende verzekering (die wij in de 20 voorgaande jaren nooit gehad hadden) voor anticonceptie!!! JA JA, OOK VOOR MIJN VRIEND!!! De premies waren bovendien nog eens veel hoger, aangezien het door ons sinds jaren gehanteerde hoogste eigen risico was losgelaten. Ik dacht toch, dat de zorgverzekeraars hun klanten een offerte (sic!) zouden doen toekomen, die overeenkwam met het tot dan toe verzekerde?! Niet dus. Schandalig. Maar het verhaal is nog niet af. Eveneens medio december stuurde ik opzeggingsbrieven naar de ohra voor zowel mijn vriend als mijzelf, nadat wij beiden door fbto waren geaccepteerd. Wie schetst mijn niet geringe verbazing, toen ik vandaag constateerde, dat ohra op 2 januari de premies voor januari voor mijn vriend en mij gewoon had geincasseerd, en dat dit ook nog eens het veel hogere bedrag was (190 Euro in januari 06 tegenover 170 Euro in december 05). U begrijpt, dat ik dit bedrag per direct heb laten storneren. Ik ben hier werkelijk pisnijdig over. Hoezo gedragscode en informatieplicht van verzekeraars? Ik word onpasselijk van deze gang van zaken, maar gelukkig ben ik nu plezierig verzekerd bij FBTO.

GerritLaning

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door GerritLaning »

wij zijn bij onze oude verzekering gebleven
===============================
1; omdat er maar wijnig verschil in de aanbiedingen zit
2; we kunnen ons hier collectief verzekeren via de vak bond
(schelt al gauw weer een paar tientjes
3; omdat we hier goede ervaringen hebben

Eswq8bvb

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Eswq8bvb »

waarom moet ik als man alleen ook kraamhulp
mee verzekeren en maar reclame maken dat je alleen hoefd te ,
betalen voor wat je nodig heb ben ik nou gek of zijn zij gek
:oops:

Gesloten