LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RAS69
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2006 21:55

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door RAS69 »

Half december heb ik via het gratis krantje "Metro" een Speedlinq 8192kbps Best-ADSL aktie abbo. genomen. 8192 down 1024 up.

Abbo. kosten 24,95 - 5 = E19,95 voor het eerste jaar.

De oplevering v/d lijn en het modem installeren e.d. ging verder prima.
Ik werk zelf binnen de ICT, dus weet enigzins wat van een pc af.

De eerste paar weken van mijn nieuwe ADSL verbinding heb ik een zeer goede, hoge en stabiele download en upload snelheid. De download snelheid ligt normaal zo tussen de 650 en 750 kb/s. Bij mijn vorige internet boer, @Home, was dat max. ca. 500 kb/s.

Maarrrr.....

De laatste 3 weken is de snelheid op bepaalde tijden (meestal s'avonds en in het weekend) helemaal ingestort voor wat de downloadsnelheid betreft. Nu haal ik max. 200 kb/s als ik geluk heb, vaak nog veel minder. :evil:

2* dure helpdeks gebeld, lang moeten wachten.... etc.

Advies: anti spyware draaien. Heb ik gedaan op mijn nieuwe moderne snelle pc waar net een nieuwe verse installatie van windows opstaat :roll:
Testresultaat: geen spyware of trojan, of wat dan ook aangetroffen.

Mijn eigen conclusie is: er worden vermoed ik TE VEEL mensen toegelaten op het netwerk (BBNED) met te WEINIG bandbreedte capaciteit op dit moment. Of er zitten in mijn postcode gebied mensen de hele dag zware en grote bestanden te downloaden die alle bandbreedte opzuigen, of er is gewoon weg niet meer genoeg bandbreedte voor alle nieuwe abbonnees ingekocht.

Als ik dit geweten had van te voren..... Goedkoop = duurkoop?

BaNCaNaCCia
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2006 16:53

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door BaNCaNaCCia »

Ik ben over naar amsterdamdsl, maar moet speelinq betalen tot augustus 2006 dus betaal nu dubbel terwijl ik maar een provider heb.
Is het mogelijk dat aan te vechten op gronden van dat als je meer betaald voor een lagere snelheid en de snelheid opgevoerd word dat het gewon een plicht is van de provider de snelheid door te voeren naar alle abbonees,verder vraag ik me af of speedlinq zelf wel door heeft dat het bezig is zijn eigen ruiten in te gooien door al die misverstanden die ze daar hebben en zeker het dure nummer waar je op zijn minst een 10 to 15 minuten voor moet wachten = niet meer dan aso te noemen voor een bedrag van 47,50 per maand mag je wel wat meer service hebben neem ik aan en snelheid heb ik nu ook voor 32,50 een 10 mbit lijntje met voip.

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Geachte lezers van dit forum,

De Consumentenbond is van plan om binnen nu en een korte tijd weer een aantal zogenaamde ‘groepsacties’ te starten (zie eventueel het juli-augustus-nummer van de Consumentengids). Graag wil ik alle door Speedlinq gedupeerden oproepen te surfen naar www.Consumentenbond.nl. Klik daar op ‘acties’, scroll een stukje naar beneden en klik daarna op ‘Lees verder’ onder het kopje ‘Met welk bedrijf heeft u problemen?’. Vervolgens kun je een link aanklikken die leidt naar een formulier met behulp waarvan je Speedlinq kunt nomineren voor een groepsactie. Let op: ook als je géén lid bent van de Consumentenbond, kun je hier aan mee doen!

Ik beveel iedereen van harte aan om via deze route gezamenlijk actie te ondernemen om Speedlinq te bewegen tot een constructieve dialoog met haar
(ex-)klanten.

Met vriendelijke groet,

Paulus
[email protected]

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Beste lezer van dit forum,

Om een klacht over Speedlinq gehonoreerd te krijgen, kun je deze melden bij de Consumentenbond. Op hun site lees je het volgende:

‘In de zomer riepen we consumenten op klachten over bedrijven te melden. We hebben de drie bedrijven benaderd die de meeste klachten opleverden. Dit waren telecombedrijf KPN, energieleverancier Oxxio en internetprovider Speedlinq. Alle drie ondernemingen hebben toegezegd mee te werken aan een actie met de Consumentenbond om de klachten snel op te lossen. Via onderstaande link kunt u uw klacht bij de Consumentenbond aanmelden. Wij zorgen er dan voor dat het bedrijf contact met u opneemt. De bond houdt vinger aan de pols bij de afhandeling van de klacht.’

Surf dus snel naar http://www.consumentenbond.nl. Succes!

Paulus.

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling

consumentenautoriteit :

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar
consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq en dat hebben veel mensen
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling.goedkope internet abonement dat plotseling heel duur is geworden

consumentenautoriteit : nieuw in nederland dit is de OPTA voor de consument

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar


consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam


deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Emphyrio_
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 15:30

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door Emphyrio_ »

Mijn ervaringen met Speedlinq:

Eigenlijk nooit problemen gehad met de verbinding op zich maar alles er om heen getuigt van zwendel.... Die actievoucher lijken ze standaard maar niet te willen ontvangen. 3 keer verstuurd 3 keer niet ontvangen. Ik geloof best dat er af en toe eens wat in de post kwijtraakt maar niet 3 keer. Dus post naar speedlinq altijd aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Dat heb ik de 4e keer gedaan en toe is het wel gelukt. Dat hele idee met zo'n actievoucher lijkt nergens naar.

Het opzeggen na anderhalf jaar levert eigenlijk dezelfde problemen op. Bij Speedlinq zeggen ze doodleuk dat er een bevestigings mail is verstuurd, die is echter nooit aangekomen, ook de 2e keer mislukt. Tja.... er is een duidelijke manier van werken zichtbaar.

Bij mij staat Speedlinq inmiddels op de zwarte lijst. Ik ben weg en kom nooit meer terug. Wat een zwendelaars!

John57
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:01

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door John57 »

Na nu een kleine 200 Euro met Speedlinq gebeld te hebben in een periode van 6 weken en nog geen steek verder , wil ik zo weinig mogelijk bellen .
Men heeft mijn snelheid wel aangepast van 20000K/bits naar 6000 K/bits verbinding maar wordt nog regelmatig verbroken dit geldt ook voor het internet bellen .

Vorige week nog gebeld met helpdesk die iemand zou langs sturen ( binnen 5 dagen) om de lijn en het modem door te meten maar uiteraard niemand gezien.
Ik ben nu een brief met bewijzen aan het voorbereiden om deze naar speedlinq te sturen .
Ik heb 2 weken geleden een brief gestuurd met klachten en o.a. de telefoonkosten te declaren maar krijg hierop geen antwoord.
Ik vraag me af wanneer ik het bedrag van de aktievoorwaarden op mijn rekening gestort kan krijgen het is nu ca 7 weken geleden dat ik aangesloten ben ?
Iemand een idee ?
Bij voorbaat dank

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: Speedlinq: ALLERSLECHTSTE provider van Nederland?

Ongelezen bericht door olaf1979 »

Help ik wil van Speedlinq af!

Mocht iemand weten hoe je van de slechtste internetprovider af komt laat het mij dan even weten.

Gesloten