Pagina 2 van 2

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 04 jun 2006 17:37
door Prikker
Ed,

ik heb in m'n eerste post al neergezet wat ik ga doen en ik heb later ook meer in detail toegelicht waarom ik die aktie ge-recht-vaardigd vind.
Om een of andere reden reageert niemand daarop en iedereen (inclusief jezelf) doet net alsof het niet uitmaakt wat er in een verkoopovereenkomst staat (hetgeen op z'n minst gezegd toch typisch is voor een consumentensite).

Jullie zouden trouwens prima bij Wehkamp kunnen werken.
Op mijn brief met bovenstaande verhaal krijg ik als antwoord van Wehkamp dat slechts één maal per bestelling bezorgkosten berekend worden... lol... die lui kunnen ook al niet lezen !!! :lol:

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 04 jun 2006 17:40
door edmoor
Misschien heb je gelijk dat de verkoop overeenkomst niet in orde is.
Ik ken die overeenkomst niet.
Maar de werkwijze is verder normaal, je krijgt een totaal bedrag voorgschoteld van de bestelde artikelen.
Dit is altijd zonder verzend- en/of rembourskosten.

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 04 jun 2006 17:49
door Prikker
Ed,

De verkoopovereenkomst lijkt me prima in orde.
D'r staat gewoon op wat de totaalrpijs is, dus wat zou daar dan niet mee in orde zijn... de factuur is een ander verhaal !

Stel je voor je spreekt een prijs af met een leverancier, je bepaalt dat het product een totaalprijs heeft van 100 Euro en als het product ontvangen hebt word je een prijs berekend van 105 Euro.. dan zou jij toch ook vreemd opkijken...

Plus bovendien.. als die 5 Euro bezorgkosten zomaar aan de "totaalprijs" toegevoegd kunnen worden.. waarom dan ook niet 19,5% BTW toevoegen aan de "totaal"prijs ?... offuh... 12 % administratiekosten ?... etc etc etc...

Totaalprijs is in mijn woordenboek nog steeds totaalprijs en niet subtotaal...

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 04 jun 2006 17:57
door edmoor
Ik begrijp je standpunt wel, maar zo is het niet zoals het werkt.
Artikelprijzen zijn altijd exclusief bezorgkosten.
Wanneer dat anders is staat erbij dat het inclusief bezorging is.

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 14 jun 2006 17:44
door everybodyhurts
Na alle negatieve ervaringen gelezen te hebben zou ik toch ook een positief iets betreffende Wehkamp willen vermelden. In een actieweek een paar maanden geleden stond voor een echt heel leuke prijs een complete computer van Fujitsu Siemens te koop. Wetende dat ik het altijd nog terug zou kunnen sturen heb ik deze besteld. Keurig afspraak gemaakt. Ze hebben hem ook aangesloten. Op de specificatie betreffende de computer stond ook een diskette station vermeld. Deze zat er dus niet in. Meteen gereageerd en binnen twee dagen een reactie gehad: dit was een fout hunnerzijds en ze trokken 50 euro af van de, toch al goedkope, prijs om eventueel een exerne diskettestation te kopen. Enige weken verliepen en toen kreeg ik een brief van Wehkamp waarop ze me attendeerde dat ik nog geen gebruik had gemaakt van een bepaald percentage van de koopprijs die je kon gebruiken om nog wat anders te kopen. Ik mocht dus voor 99 euro nog (gratis) dingen bestellen bij hun. Bij mij dus geen negatieve, maar zeer positieve ervaringen bij Wehkamp. :D

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 13:01
door Prikker
Nou voor alle betweters nog maar even een half jaar later voor de duidelijkheid.

Die bezorgkosten heb ik dus nooit betaald noch heb ik er ooit een betalingsherinnering voor gehad.

Kortom, als er op de bestelbevestiging staat totaalprijs 100 Euro, dan moet je dus niet die extra bezorgkosten betalen !

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 13:15
door Fiore
betweters? Dat vind ik anders ook een behoorlijk betweterige opmerking.
En voor de zeurders onder ons: dat Wehkamp het er bij laat zitten, betekent niet dat u gelijk heeft. Ze gaan gewoon niet met iedere zeurder het conflict aan, gelijk of geen gelijk.

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 18:06
door Prikker
lol

Je voelde je duidelijk aangesproken...

Maar goed ongeacht wie er gelijk heeft. Laten ze bij Wehkamp nu die rekeningen maar eens duidelijk opstellen en de totaalprijs ook echt de totaalprijs laten zijn, dan hoeven we niet meer over dit soort woordspelletjes te redetwisten. En dan hoeven typjes zoals Fiore ons niet meer te corrigeren. Iedereen tevree !

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 18:28
door Fiore
neuh
maar vind het altijd nogal betweterig overkomen,als mensen denken om de verkeerde reden gelijk te hebben en andere mensen daarop menen te moeten wijzen
bezorgkosten moeten nu eenmaal worden betaald, punt. En dat jij iets niet duidelijk vindt zegt wellicht net zoveel over jou als over de wehkamp
en dat jij er nu trots op bent dat je ze niet hebt hoeven te betalen, hartstikke goed joh!

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 18:43
door bboopz
op de bestelbevestigingen van wehkamp staat : totaal prijs

excl. bezorgkosten....

grtz. deedee :shock:

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 21 dec 2006 21:39
door diaantje
Bij wehkamp en cosorten is het al vanaf dag 1 zo dat waneer je een artikel niet wil houden je gewoon de verzendkosten moet betalen.

Dat is nooit anders geweest .

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 23 dec 2006 21:22
door mylo1
En daar heb je helemaal gelijk in ..diaantje
Ben al 32 jaar klant van wehkamp en weet niet beter ..vanaf de dag dat de verzendkosten gedeeltelijk voor de klant haar rekening kwamen...is al weer een aantal jaartjes terug

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Geplaatst: 25 dec 2006 01:16
door alfatrion
Lieske1958 schreef:Er staat nergens op de site vermeld dat een bestelling incl verzendkosten is. Als je wil weten waar je aan toe bent, wel of geen verzendkosten en eventueel hoeveel, raadpleeg je normaal gesproken de algemene voorwaarden.
De klant hoeft niet uit te pluizen wat hij zou moeten betalen. De winkelier moet de producten leveren voor de prijs zoals deze is vermeld op de internet pagina waarmee de consument de overeenkomst sluit.

Ik zie vier pagina's op de site genaamd: Winkelmand, Vul uw gegevens in, Bezorgen en/of afhalen, Bestelling geplaatst. Dit betekent dat de volledige totaal kosten bij de derde pagina bekent moeten zijn. Op de eerste pagina staat een tussentijdse totaal prijs.
Prikker schreef:(Ik heb toevallig een screenprint gemaakt van die internetpagina waar de totaalprijs € 80,99 vermeld staat)
Je kan zo maar de verkeerde pagina hebben bewaard. Ik bewaar zelf altijd alle (4 in dit geval) pagina's van top tot teen (dus geen print screen), weet je altijd waar je aan toe bent.