Pagina 2 van 2
Re: Harense Smid.........een dikke pluim
Geplaatst: 29 jan 2006 18:10
door bot321
Dank je.Maar kijk ff onder huishoudelijke
appies bij Brandt.Dan weet je dat Fritz
de boel belazerd.Of heb ik het mis?
Botje.
Re: Harense Smid.........een dikke pluim
Geplaatst: 29 jan 2006 22:43
door mr T.
Problematisch wordt het echter bij klanten die niet een extra garantie afsluiten, en als er dan toch stront aan de knikker komt, willen ze toch de service die dus voorbehouden is aan klanten die ervoor betalen
Helaas is het in de wereld van het wit- en bruingoed zo dat bijna elke verkoper extra garantie wil verkopen voor iets waar de meeste klanten wettelijk gezien meestal recht op hebben zonder extra gekochte garantie. De kans dat er een defect ontstaat is bovendien het grootst in de standaard garantieperiode. De kans dat er daarna een defect ontstaat is veel kleiner, zo niet minimaal. Ondertussen is de klant wel weer een hoop geld afhandig gemaakt door een verkoper met angstaanjagende verkooptaal.
Re: Harense Smid.........een dikke pluim
Geplaatst: 30 jan 2006 07:32
door @tje
Klinkt mischien heel gek, maar ik heb zo´n idee dat dat zijn werk ook is. Volgends mij moet ie ook zo veel mogelijk verkopen: Extra dvd´s bij een dvd-brander, luchtslang bij een droger, etc.. En extra garantie bij apparatuur.
Re: Harense Smid.........een dikke pluim
Geplaatst: 25 feb 2006 13:18
door mckay
Allereerst: Bot321, die service ervaring en uitspraken van jou zeggen nu meer over jezelf dan over de Harense Smid.
Word een onderdeel op gegronde reden vervangen, zelfs na 5 jaar, dan word deze gewoon doorberekend naar de importeur. Een onderdeel van bv 400 euro kan gewoon vervangen worden, maar het is wel logischer dat, als 400 euro de 70% van de nieuwwaarde van het apparaat overschrijdt, men u een nieuw apparaat aanbied minus de restwaarde van uw apparaat.