LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandartsen boycotten nieuwe zorgstelsel?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Tandartsen boycotten nieuwe zorgstelsel?

Ongelezen bericht door mr T. »

Ik was al bang voor dit soort situaties; nu was dit alleen nog maar de
Men had hier uiteraard ook de keus kunnen maken voor een restitutiepolis. Is niet veel duurder dan een naturapolis (goed shoppen!) en had een hoop problemen gescheeld.
Vanavond nog even op een meeting geweest. Daar bleek dat na VGZ nu ook Achmea de contracten gaat aanpassen omdat bijna geen enkele tandarts een contract met hun heeft afgesloten. Als er 1 schaap over de dam is .....
Lijkt me een slechte ontwikkeling. Betekent dat al degenen die bewust hebben gekozen voor een restitutiepolis worden benadeeld. Het gevolg van de keus voor een naturapolis is dat je dan ook maar de consequenties daarvan moet inzien. Die consequentie is: een beperktere keus in tandartsen.

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Tandartsen boycotten nieuwe zorgstelsel?

Ongelezen bericht door roel26 »

Even een aantal punten omtrent dit onderwerp :

*Contracten hoeven alleen afgesloten te worden voor vergoedigen uit de "hoofdverzekering" (tandheelkundigehulp onder de 18 jaar, en gebitsprotheses) alle overige tandheelkundige hulp hoeft dus niet gecontracteerd te worden, omdat dit uit een aanvullende verzekering komt, wat een restitutiepolis is.

*CZ heeft 2 weken geleden al besloten om ALLE tandartskosten te vergoeden, ook al heeft de tandarts geen contract (ook bij de naturapolis).

*Ik kan begrijpen, dat tandartsen voor hun belangen opkomen, maar vind zeer ongepast dat zij dat over de rug van de patiënt doen door ze restitutiepolissen aan te bevelen!! een restitutiepolis is aanzienlijk duurder dan een naturapolis en heeft geen tot weinig toegevoegde waarde wanneer men niet naar het buitenland gaat voor niet spoedeisende operaties.

Elevate
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 17:20

Re: Tandartsen boycotten nieuwe zorgstelsel?

Ongelezen bericht door Elevate »

TAV Yukkie

Ik vond het ook vreemd dat de tandartsen in en rond R-dam collectief dit beleid voeren, maar het is wat er letterlijk tegen me gezegd werd door de tandarts. Daarmee gaf ze ook aan dat ik dus niet naar een andere tandarts hoefde te zoeken ("dat zou iedereen dan doen waardoor deze tandartsen overbelast raken")
Wat betreft de vergoedingen weet ik niks, wel dat ik dus niet alles vergoed heb gekregen; mijn zoon van 7 had een flink gaatje in een kies (de tandarts zei dat ze het roze onderin kon zien) en werd uiteraard verdooft; dit kreeg ik niet terug, want verdoving vindt men bij DSW in zo'n geval niet nodig... Voorheen werd dat trouwens wel vergoed door mijn verzekering.
Het lijkt erop dat de tandartsen gewoon een slaatje proberen te slaan uit het nieuwe systeem waardoor wij volgend jaar meer gaan betalen aan premie. :evil:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Tandartsen boycotten nieuwe zorgstelsel?

Ongelezen bericht door flappie »

alle kosten die je niet vergoed krijgt mag je aftrekken van de inkomstenbelasting. LET DUS daarop

Gesloten