LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door heho »

8) SJZ voorop !!!

Kukelekuuuuuuuuuuuuuuu

Overigens moet ik wel zeggen dat je soms de spijker wel eens op de hanekam slaat. Je hebt zeer verschillende kanten, zullen we maar zeggen....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar ik ben ook een voorstander van dit nieuwe stelsel, dus voor mij is het logisch dat ik er niet tegen ga demonstreren.

Wat ik gek vind is dat de tegenstanders niks doen.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door heho »

Wees blij ! :D
Geen slapende honden wakker maken... 8) :lol:
Krijg jij jouw zorgstelsel. :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Daarom is al dat gescheld en gemopper op dit stelsel voor mij ook zo makkelijk. De SP had vorig najaar een handtekeningenactie NOODREM gestart om het stelsel nog tegen te houden. Kregen ze 40.000 handtekeningen tegen het stelsel. Lachen hoor, dat is nog minder dan de SP zelf al aan leden heeft.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

Maar altijd nog meer leden dan de VVD.
:wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar dan wel leden die dus nog niet eens allemaal een handtekening tegen het nieuwe zorgstelsel wilden zetten .... geen echt trouwe leden dus.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Bij die partij (SP)mag je zelf voor je mening uitkomen.
Je hoeft het toch niet met alles een te zijn.
Bij de VVD is het stikken of slikken, en met de leider meelopen.
Het is maar net wat je voorkeur is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Bij de VVD is het stikken of slikken, en met de leider meelopen.
Oh? Ik ken de VVD niet zo goed, maar het is een partij die tot op het hoogste niveau afwijkende meningen accepteert. Denk maar eens aan de open brieven die Wiegel en Ayaan Hirsi Ali elkaar schreven. Ze staan lijnrecht tegenover elkaar.
Bij die partij (SP)mag je zelf voor je mening uitkomen.
Nou, dat geldt toch niet voor iedereen die het met Jan Marijnissen oneens is. Zulke mensen worden zelfs uit de fractie gegooid (de afgelopen drie jaar al twee keer gebeurd).

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Nou, dat geldt toch niet voor iedereen die het met Jan Marijnissen oneens is. Zulke mensen worden zelfs uit de fractie gegooid (de afgelopen drie jaar al twee keer gebeurd).
Enig idee van wat de oorzaak is/was.
Ik weet het niet, daarom geef ik ook geen oordeel.
Een beetje roeptoeteren zonder de feiten te kennen, hou ik niet zo van.

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door margerietje »

SJZ schrijft: Maar ik ben ook een voorstander van dit nieuwe stelsel, dus voor mij is het logisch dat ik er niet tegen ga demonstreren.

Wat ik gek vind is dat de tegenstanders niks doen.
De reden dat u niet tegen dit nieuwe zorgstelsel bent is omdat u er flink op vooruit bent gegaan en verder niets om mensen geeft die nu door alle maatregelen amper nog een brood kunnen kopen.

VVD, CDA, D66, LPF. Ik weet heel zeker dat u op een van deze partijen hebt gestemd. Het is een pot nat en daarom kunnen de mensen die door dit kabinet zo hard getroffen worden maar een ding doen: tijdens de volgende verkiezingen een andere partij kiezen dan uit het rijtje hierboven.

Verder hoop ik dat iedereen op 8 april naar Amsterdam komt om te staken tegen de slechte plannen van (hoe kan het ook anders, weer een VVD'er) minister Dekker!
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=703

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

De reden dat u niet tegen dit nieuwe zorgstelsel bent is omdat u er flink op vooruit bent gegaan
Zoals ik al eerder bekend heb gemaakt ben ik er 6 euro per maand op vooruitgegaan.

Fijn dat u dat "flink op vooruit gaan" noemt. Wie het kleine niet eert ....

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door margerietje »

Als die 6 euro voor u zo'n kleinigheid is, dan kunt u wellicht overwegen om er deze mevrouw mee te helpen. Voor sommige mensen kan 6 euro per maand het verschil maken tussen honger en een gevulde maag. Of vindt u dat u meer recht heeft op dit extraatje dan mensen met een uitkering of zieken?

Door het beleid van dit kabinet komen de extraatjes juist niet ten goede aan de mensen die het nodig hebben.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Door het beleid van dit kabinet komen de extraatjes juist niet ten goede aan de mensen die het nodig hebben.
Beste Margerietje, ik heb die link eens doorgelezen, en er wordt daar in de reacties verwezen naar een mogelijke belastingteruggave. Juist onder dit kabinet is de mogelijkheid tot belastingteruggaaf voor ouderen, zieken en arbeidsongeschikten flink verhoogd, er wordt ook steeds meer geld (terecht!) door de belasting uitbetaald in verband met ziektekosten.

Dus er wordt op die site juist verwezen naar de goede kanten van dit kabinetsbeleid.

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door margerietje »

Als ik u was zou ik het nog een keer lezen en dan nog wat beter! Lees bijvoorbeeld eens wat hier staat:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=238 ... 77&t=19823.
Er staat bijvoorbeeld dat slechts 5% van al het geld dat gereserveerd is voor gehandicapten en mantelzorgers opgeëist wordt. Deze mensen kunnen nog amper een telefoonrekening of vervoer betalen naar een instantie die hun kan helpen. Of ze weten niet af van het bestaan, en er zal niemand van de overheid bij ze langskomen om het te vertellen! 6 euro per maand is heel veel voor deze mensen en u weet niet waar u over praat!

Dat u zo handig bent en overal de weg weet en niet geteisterd wordt door geldgebrek dat begrijp ik nu wel. Dat u daarom voor dit kabinet bent begrijp ik ook. Maar deze mensen hebben grote problemen om rond te komen. De extra's moeten direct naar deze mensen gaan en niet via belastingregeltjes waar alleen rijke, handige mensen van profiteren.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

margerietje,
Dat u zo handig bent en overal de weg weet en niet geteisterd wordt door geldgebrek dat begrijp ik nu wel. Dat u daarom voor dit kabinet bent begrijp ik ook. Maar deze mensen hebben grote problemen om rond te komen. De extra's moeten direct naar deze mensen gaan en niet via belastingregeltjes waar alleen rijke, handige mensen van profiteren.
Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn nu eenmaal mensen die zich alleen bekommeren om hun eigen welzijn, het welzijn van anderen zien ze niet zo zitten.
Ze vergeten alleen dat een goede samenleving met elkaar betekend, dat je ook de problemen van een ander moet kunnen en willen zien.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

De extra's moeten direct naar deze mensen gaan en niet via belastingregeltjes waar alleen rijke, handige mensen van profiteren.
Ik heb goed nieuws voor u: omdat er zoveel mensen belasting terugkrijgen op grond van de nieuwe regels van dit kabinet wordt de aftrek ziektekosten voor mensen met een hoog inkomen bemoeilijkt. De drempel voor aftrek ziektekosten kende voorheen een maximum, maar dat maximum wordt nu afgeschaft waardoor de hogere inkomens minder terugkrijgen. Dat geld wordt gereserveerd voor zieken met een laag inkomen.

Zelf ben ik trouwens niet rijk, maar wel handig. Ik weet wat het is om veel ziektekosten te hebben, bij mijn laatste belastingaangifte kreeg ik ook veel geld terug in verband met de aftrek ziektekosten. Het loste de problemen in ons gezin niet op (je wordt er niet gezond van), maar je hebt wel wat aan zo'n extra financieel steuntje.

Gesloten