LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leger moet meer van een eerlijke werkplek houden ...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rembrandt

Re: Leger moet meer van een eerlijke werkplek houden ...

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Geachte NAK je bedoelt mijn voorganger, wat je opnieuw quote was een quote uit de bijdrage van mijn voorganger . :lol:

Het leger ken ik van de open dagen goed , wat mij intereseert is de maatschappelijke voorbeeld functie die zij in de maatschappij kunnen vervullen , dus in Nederland , zonder barret of geweer .

Ik Quote -mijzelf- even van eerder :
Alternatieve taken ( Afganistan / Irak , nation building is opzich wel belangrijk , maar kunnen ze ook niet in het dagelijkse leven gewoon meedoen ? dat hoeft niet alle 5 dagen van de week hoor .

Het is jammer dat we een leger nodig hebben , maar onderhoud een leger ook het schietterein, bomen snoeien en planten ? verzorgt het mee .. voor een mooi bloemenveld , een mooi dieren park ? Een prachtig gebouw ? Dat zouden ook gewoon burgers moeten doen . Nederland vraagt eens om een gezonde aanpak, want voorkomen is beter dan genezen is mijn idee erachter, Nationale ontwikkeling moet ook in je thuisland plaatsvinden nietwaar ?

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

tjee Louis XIV, oh nee, Willem de 16e, shoot weer fout. Rembrandt.

Boeiende topic, maar begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt..

Mvrgr. Tinne

Rembrandt

Ontwapenen kan , veranderen ook ! en daar hoeven de wapens niet eens onmiddelijk de deur voor uit, mits je mensen weet te stimuleren met multi praktische intergratie. Iedereen in Nederland is dat uit humane overweging aan elkaar wel verplicht , dan kan Nederland leuk zijn. .

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

En wéér iemand die een verkeerd pilletje heeft geslikt.
Tjonge, hij kent het leger van de Open Dagen....lekker representatief!
En nee, reageren hoeft niet, ken het leger als mijn broekzak!

Rembrandt

Jonge, jij bent geen fluit waard.

caruso

Het is Sergeant Majoor voor jou, knul!
En mijn fluit zit in mijn LiBOZa!

Rembrandt

- Wat weet jij dan van de maatschappij af ? , en die boel en nog wat al zelf doorlopen ? Ik begin alvast te lachen want je vergelijking met mij in deze strekking slaat de plank volkomen mis !

Ervaring met het leger is even heel wat anders dan het t.t. nut van deze mensen opnieuw te bekijken , ik waarschuw je alvast , als zwijgen te moeilijk word, dan ligt dat aan jezelf !

caruso

Wederom geen touw aan vast te knopen!

Rembrandt

Jonge bent geen fluit waard. :!:

caruso

Het is jongeN, verder is het nog steeds Sergeant-Majoor en mijn fluit zit in mijn LiBoZa!( Wat zou dat toch zijn?)

G7

Ongelezen bericht door G7 »

LiBoZa!( Wat zou dat toch zijn?)
Ben gek op raadsels :!: .Laat me raden.....
Linker Boven Zak?

:D :wink:

caruso

100 punten, maar ik had eigenlijk een antwoord van knulletje Rembrandt verwacht!

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ow sorry, dat ik het nu verklapt heb. :oops:

Had trouwens ook nog Linker Borst Zak kunnen zijn. Toch? :D

caruso

Zitten allebei boven, alsnog goed gerekend!
Volgende raadsel: NuKuBu?
Laatst gewijzigd door caruso op 02 apr 2007 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

caruso,

Als jij pretendeert onderofficier geweest te zijn, dan moet ik tot mijn afgrijzen vaststellen dat je oo-onwaardig gedrag laat zien.
Persoonlijk heb ik altijd een hekel gehad aan COLLEGA'S die zo nodig op hun strepen moeten staan.
En zeker als ze daarnaast ook nog "raadseltjes" gaan opgeven.

Nee, caruso ik ben geen IWAB, maar een gepensioneerde onderofficier die altijd trots is geweest op hetgeen hij in binnen en buitenland gedaan heeft maar nu plaatsvervangende schaamte voelt voor jouw gedrag.

caruso

NAK: ik sta niet op mijn strepen, maar als een knulletje als Rembrandt reageert op zaken waar hij geen verstand van heeft en denkt op de populaire toer te moeten, dan rest er maar één oplossing en die kent U nog wel van vroeger: "Mijn voornaam is Sergeant-Majoor"!
En nog iets: ik ben geen OO geweest, ben het nog!

Rembrandt

NAK, het is duidelijk dat het leger nog wel wat van zijn stoere imagos mag inleveren, nog steeds blijken sommigen moeilijk in het sociale leven te kunnen functioneren en gebruiken hun rang als bewijs van hogere beschaving en keurig gedrag zich alles te mogen permiteren. wij kennen de extremen van het amerikaanse leger maar al te goed !

Ok, geen Nederlandse , maar wel bedoelt om het home land te verdedigen. Beschouwen die verder gaan daar zijn sommigen nog niet aan toe, helaas zijn sommigen van het leger in dat opzicht niet onpartijdig maar kiest men voor eigen rang en een status die niet bij de praktijk meer thuishoord. Verdedigen is zoveel meer.

Ik heb geen problemen mee wanneer iemand een goede opmerking kan lanceren , maar als ik de conclusie opmaak en dan moet concluderen dat hier iemand spreekt die eigenwijs , ezelsdoof en ongefundeerde vooringenomenheid taal verkondigd zegt meer over die persoon zelf dan over mij . De stelling : Feiten en verbeteringen daar heb ik het over , maar er zijn er die daar hun ego van zien aangetast, ik heb dus (en wat dit betreft) duidelijk gelijk, het zal beter moeten, en het moet ook, jaah !!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

caruso
ik ben geen OO geweest, ben het nog!
Juist dan moet je voor individuen als Rembrandt geen olie op het vuur gooien. En je zeker niet door hem/haar laten provoceren.

Ik ben overigens ook 38 jaar oo geweest en inmiddels met flo.

Rembrandtwij kennen de extremen van het amerikaanse leger maar al te goed!

Die extremen zal jij niet in ons leger terug vinden.
Waarom niet??? Omdat wij niet de arogantie bezitten die de amerikanen wel hebben. En wij volgens het principe "kijk - denk - handel" te werk gaan, terwijl de amerikanen dit vaak omdraaien en volgens het principe "handel - kijk - denk" werken.

caruso

Ik denk dat ik maar niet meer reageer op de onzin die Rembrandt neerklad!
Het slaat werkelijk nergens op en getuigt van weinig kennis van defensie. De opmerking dat ik kennelijk niet weet wat er zich in de maatschappij afspeelt, of woorden van gelijke strekking, zijn geheel voor zijn rekening!
NAK: ik hoop dat je nog lang van je FLO mag genieten, plaats rust... rust!

yarcon

Ongelezen bericht door yarcon »

Geachte heer Rembrandt,

Uw taalgebruik is zeer warrig.
In plaats van "dure" woorden te bezigen kunt u beter gewoon ABN gebruiken zodat de inhoud niet verloren gaat in de woordenzee die u taal noemt.

Het leger in zijn huidige vorm is een organisatie die als hoofddoel het handhaven van "vrede en veiligheid", zwel nationaal alsmede internationaal.

In de afgelopen decennia heeft het o.a. door het afschaffen van de dienstplicht veel man/vrouwkracht moeten inleveren.
Aan het onderhoud van schietbanen en gebouwen alsmede het onderhouden van de (openbare) groenvoorzieningen en dierenparken word door menig particulier bedrijf een goed belegde boterham verdiend.
Het inzetten van het leger voor zulke taken is belachelijk en onwenselijk.

Wel zie ik een ondersteunende rol weggelegd voor defensie m.b.t. het handhaven van de openbare orde en veiligheid zoals b.v. het ondersteunen van de Politie en Kmar in gebieden waar men veel last heeft van kleine criminaliteit.
(denk hierbij aan openbaar gebruik van drugs, inbraken, intimideren van mensen e.d.)
Dit sluit beter aan bij de taken van het leger in zijn huidige vorm dan het spelen voor tuinman.

Voor de door u voorgestelde doelen is namelijk nog wel een ander leger beschikbaar: Een leger van werklozen.
Voor werklozen die zich nuttig maken voor de maatschappij mag men wat mij betreft dan ook de best de uitkering verhogen.
Velen van hen zijn het thuis zitten ook al lang zat en willen best werken.
Het helpt hen wellicht ook om zich geen NUtteloze *** BUrger te voelen.
(Oeps, sorry Caruso!)

Hoogachtend,

Sgt. 1

Gesloten