| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een hele hoge schuld
Re: Een hele hoge schuld
Ik heb met belangstelling deze hele discussie gevolgd over hypotheken en onderpand en dergelijke. In de meeste gevallen zal het huis als onderpand dienen voor een hypotheek, maar als ik om me heen hoor wat er aan hypotheken wordt verstrekt (soms tot 150% van de executiewaarde) dan gaat die vlieger allang niet meer op. Als je het een aantal jaren volhoudt dan kom je waarschijnlijk wel op een punt dat het huis meer waard is dan de hypotheek, maar lang niet altijd. Maar ja waar gaat dit eigenlijk over. De topicstarter wilde een boekje open over zijn/haar financiele situatie in de hoop tips te ontvangen dus moeten we proberen daarmee te helpen. Natuurlijk is de rente bij postorderbedrijven exorbitant hoog. Daar leven ze volgens mij van. Maar wat wreker al als eerste reactie gaf: ga niet in zee met b.v. "Leen" want dan kom je pas echt van de regen in de drup. Maar bij nader inzien wil Leen ook alleen maar lenen als je een koophuis als onderpand hebt (weet niet of jullie dat hebben). Wat mij in krappe tijden heeft geholpen is alles opschrijven. Wat ook helpt is niet iedere dag boodschappen doen. Probeer een keer in de 3 of 4 dagen te gaan, dan kom je ook niet zo gauw in de verleiding. In ieder geval wens ik jullie heel veel succes. Ik vind het heel dapper dat jullie willen proberen zelf de problemen op te lossen.
1. Ik heb wel een hypotheek!
2.
Als ik een huis koop van 2 ton, per maand de hypotheek betaal en dan na 1 jaar het huis verkoop en ergens ga inwonen, hoef ik niets meer aan die hypotheek te betalen. Dat heb ik dan met mijn huis weer afbetaald.
Heb ik daar nog een aparte lening bij van 50.000 euro, dan moet ik die nog steeds afbetalen.
2.
Ik heb gezegd dat het wel een lening is, maar een hypotheek is altijd anders dan een gewone lening.Maar de discussie ging over het feit dat iemand een hypotheek geen lening vond, het onderliggende goed was niet van belang..
Als ik een huis koop van 2 ton, per maand de hypotheek betaal en dan na 1 jaar het huis verkoop en ergens ga inwonen, hoef ik niets meer aan die hypotheek te betalen. Dat heb ik dan met mijn huis weer afbetaald.
Heb ik daar nog een aparte lening bij van 50.000 euro, dan moet ik die nog steeds afbetalen.
Als ik een huis koop van 2 ton, per maand de hypotheek betaal en dan na 1 jaar het huis verkoop en ergens ga inwonen, hoef ik niets meer aan die hypotheek te betalen.
Lijkt me niet, want als je een huis wilt kopen van 2 ton, dan heb je een lening nodig van ongeveer 220.000 (i.v.m. kosten koper)
Ga je na een jaar verkopen dan krijg je ongeveer 205.000 voor dat huis, en blijf je dus met 15.000 schuld zitten.
Ander voorbeeld: bij mij in de straat kosten huizen nu ongeveer 230.000. Iemand die nu koopt leent dus ongeveer 250.000 euro voor het huis.
Verderop in de straat woont een ouder echtpaar zonder hypothecaire lening. Zij lenen 10.000 voor een leuke reis.
Is er wel zo veel verschil tussen die twee leningen?
Een ander kan voor jou geen schulden maken........dusWij hebben een hele hoge schuld, deze is ontstaan door verschillende omstandigheden. Voor een groot deel ons eigen schuld.
Advies: alles verkopen en emigreren naar een onbewoond eiland waar Wehkamp en consorten niet kunnen komen.Nu zijn we op het punt gekomen om vanaf hier een nieuwe start te maken en de boel eens niet voor ons zelf te houden maar gewoon openheid in zaken te geven.
Is bedelen niet een beter woord voor motivatie.Op die manier hopen wij motivatie te krijgen in onze aflossingen
Op jullie site staat immers met trots vermeld dat je weer een aantal giften binnen gekregen hebt.
Hoe laag moet je gezonken zijn om jezelf zo te presenteren.
Een hypotheek is een soort van lening met onderpand, het huis. Gunstige voorwaarden en belasting aftrek. Het grote verschil is dat consumptie kredieten dat niet zijn dus de volle mep en na wanbetaling direct opeisbaar worden.
Dan heb je mijn verhaal dus niet gelezen, want dat kan dus wel. De ex-vrouw van mijn vriend heeft schulden gemaakt waar hij niets van wist, maar hij mag nu wel de helft (= 50.000 euro) afbetalen!!!Een ander kan voor jou geen schulden maken........dus
Waar zie jij die dan? Ik zie wel 'giften' staan, maar dat zijn gewoon berichtjes van andere mensen. Ik zie nergens staan dat ze ook daadwerkelijk geld hebben gekregen.Is bedelen niet een beter woord voor motivatie.
Op jullie site staat immers met trots vermeld dat je weer een aantal giften binnen gekregen hebt.
Hoe laag moet je gezonken zijn om jezelf zo te presenteren.
Heel erg laag, je ziet het gewoon niet meer zitten. En waarom zou je dat niet openbaar mogen maken? Ik kan me voorstellen dat als je het openbaar maakt en mensen je willen steunen (niet met geld) dat je je daardoor wel een stuk beter voelt. En als je dan van anderen hoort dat er nog meer zijn met schulden, dan voel je je tenminste niet meer zo alleen.
Zou je dan alleen openbaar mogen maken als je een paar miljoen euro op de bank hebt staan? Nee hoor, op deze manier kunnen anderen die ook iedere keer een lening afsluiten en kopen bij postorderbedrijven eens zien hoe fout het kan gaan. Misschien dat anderen er nog eens wat van kunnen leren.
Maar het gaat hier niet om jouw verhaal............Dan heb je mijn verhaal dus niet gelezen, want dat kan dus wel.
Als men daar pas achter komt na het lezen van problemen van een ander, dan zit er toch structureel iets verkeerd bij die mensen.Nee hoor, op deze manier kunnen anderen die ook iedere keer een lening afsluiten en kopen bij postorderbedrijven eens zien hoe fout het kan gaan.
Ik heb het hele verhaal op de site van: "Paarschulden.nl," gelezen, maar eh...misschien voor deze mensen een goede uitlaatklep en kunnen zij profiteren van de giften die mogelijk hierdoor aan hen gedoneerd worden zodat zij hun schulden misschien eerder dan zijzelf voor mogelijk hebben gehouden af kunnen lossen!!
Maar eh.., ik weet het niet hoor.!
Hoe nu verder met de mensen die annoniem zijn en geen eigen webside hebben, maar wel kampen met misschien nog grotere problemen??
Begrijp me goed,"Paarschulden.nl" verwijt ik deze wijze van opereren niet..!
Maar eh...!!?? Waarom zij wel en komen anderen die minder kien zijn dan "Paarschulden.nl" momenteel echt in de knel?
Maar eh.., ik weet het niet hoor.!
Hoe nu verder met de mensen die annoniem zijn en geen eigen webside hebben, maar wel kampen met misschien nog grotere problemen??
Begrijp me goed,"Paarschulden.nl" verwijt ik deze wijze van opereren niet..!
Maar eh...!!?? Waarom zij wel en komen anderen die minder kien zijn dan "Paarschulden.nl" momenteel echt in de knel?
Denk je nou echt dat deze mensen geholpen zijn met geld, vergeet het maar, ze moeten heropgevoedt worden. Maak het gat in hun hand dicht, dan is het probleem opgelost, dat is het hele eiereten.
Nee, inderdaad. Ik wil alleen maar een jouw mening weerleggen dat een ander geen schulden voor je maakt, want dat is dus niet altijd zo. Maar ja....dat zie jij natuurlijk niet.Maar het gaat hier niet om jouw verhaal............
En weet je dat een overgroot deel van Nederlanders dit heeft? Omdat het je allemaal zo gemakkelijk wordt gemaakt. Nieuwe bank of wasmachine nodig, koop het op afbetaling. Koop nu, betaal later. Mensen zijn heel gauw geneigd om daar in te trappen, vergeten alleen dat je wel een hoop rente betaald.Als men daar pas achter komt na het lezen van problemen van een ander, dan zit er toch structureel iets verkeerd bij die mensen.
En wat denk je van de 'gewone' leningen? Gegarandeerd de laagste rente!! Ja hoor...de eerste 3 maanden wel. Daarna betaal je gigantisch veel rente. Mensen worden lekker gemaakt met dingen, trappen er in, en zitten er vaak hun leven lang aan vast. En helaas zijn dat er steeds meer.
Laatst gewijzigd door Bailey op 05 feb 2006 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Er worden helemaal geen giften gedoneerd. Die giften die jullie zien staan zijn reacties, geen echte giften. Grapje op de log.kunnen zij profiteren van de giften die mogelijk hierdoor aan hen gedoneerd worden
Sorry Bailey,
Jij beweert dat: "giften gedoneerd" een grapje op de log is...
Dus als iemand een donatie aan een goed doel doet moet dat volgens jou gezien en geintrepeteerd worden als enkel een reactie?
Nou fijn dat ik het weet, kan ik een schriftelijke reactie naar een goed doel zenden en zeggen dat ik hen hierdoor mijn hulp bied en echt op deze manier donateur zal blijven..!!
Zullen ze blij mee zijn!! Worden de hulpbehoevende mensen waar het om gaat, voortreffelijk mee geholpen.
Jij beweert dat: "giften gedoneerd" een grapje op de log is...
Dus als iemand een donatie aan een goed doel doet moet dat volgens jou gezien en geintrepeteerd worden als enkel een reactie?
Nou fijn dat ik het weet, kan ik een schriftelijke reactie naar een goed doel zenden en zeggen dat ik hen hierdoor mijn hulp bied en echt op deze manier donateur zal blijven..!!
Zullen ze blij mee zijn!! Worden de hulpbehoevende mensen waar het om gaat, voortreffelijk mee geholpen.
Laatst gewijzigd door zonnetje2 op 05 feb 2006 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben je nou zo dom of doe je alsof??
Wat heeft het feit dat er ipv 'reacties' het woord 'giften' staat op deze site nu te maken met het geven van giften aan goede doelen??? Het is gewoon een woordgrapje, waar maak je in vredesnaam druk om?
Wat heeft het feit dat er ipv 'reacties' het woord 'giften' staat op deze site nu te maken met het geven van giften aan goede doelen??? Het is gewoon een woordgrapje, waar maak je in vredesnaam druk om?
Laatst gewijzigd door Bailey op 05 feb 2006 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Giften "aan" Goede doelen"
Ik heb nog nooit een gift "van" een "Goed doel" gehad...!
Of ik dom ben? Voor jou een vraag,voor mij een weet.
Sorry hoor maar ik laat het hierbij!
Ik heb je argumenten gehoord!
Ik heb nog nooit een gift "van" een "Goed doel" gehad...!
Of ik dom ben? Voor jou een vraag,voor mij een weet.
Sorry hoor maar ik laat het hierbij!
Ik heb je argumenten gehoord!
Makkelijk he om je eigen fouten te verdoezelen met een tikfoutje van een ander.
Dat is een clichématige opmerking.En weet je dat een overgroot deel van Nederlanders dit heeft? Omdat het je allemaal zo gemakkelijk wordt gemaakt.
Maar je toont pas echt karakter als je aan die verleidingen kunt weerstaan.
Dan heb je een ruggegraat.
En niet eerst voor vele honderden euro's bij postorderbedrijven kopen en daarna het zielige eitje uit hangen.
Dan heb je de ruggegraat van een regenworm.
Dat doet niet iedereen natuurlijk. Toen ik niet zo veel geld had, deed ik dat ook. Maar ik heb alles netjes afbetaald en nooit erover gezeurd.En niet eerst voor vele honderden euro's bij postorderbedrijven kopen en daarna het zielige eitje uit hangen.
Het is zo makkelijk he...om tegen anderen aan te schoppen. Je schopt echter wel tegen de meerderheid van de Nederlanders aan. Maar goed....jij staat boven die zielige mensen natuurlijk.Dan heb je de ruggegraat van een regenworm
Wat zit jij je dan nog druk te maken?????????Toen ik niet zo veel geld had, deed ik dat ook. Maar ik heb alles netjes afbetaald en nooit erover gezeurd.
Jij hebt de topic toch niet geschreven??????
Ten eerste is het het topic. Ten tweede weet ik door mijn huidige vriend alles over de ellende van schulden.
Enne...als het je niet zint, moet je gewoon mijn bijdragen (en dit zijn geen giften, maar berichtjes) niet lezen.
Enne...als het je niet zint, moet je gewoon mijn bijdragen (en dit zijn geen giften, maar berichtjes) niet lezen.
Lieve help wat een kort lontje zeg.................