LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gast2006

Re: up2date

Ongelezen bericht door gast2006 »

Ik ben een tijd geleden bij Up2date op sollicitatiegesprek geweest naar de functie van consulent. Echt belachelijk toen ik te horen kreeg hoe de arbeidsvoorwaarden zijn daar!!! Ze bieden een 0-urencontract (voor 6 maanden)..op oproepbasis dus..en bij ziekte dus geen salaris omdat je dan immers niet werkt. Geen reiskosten, geen pensioenopbouw, geen vakantiegeld en vakantiedagen....pffffffffffffffffff....JAAAAA zo komen ze er wel heeeeeeel makkelijk vanaf!
ADDERTJE onder het gras; als je er zelf eerder mee stopt (dus binnen half jaar) kun je een bedrag terug betalen van 600 euro! Dat zijn de zogenaamde trainingskosten! ahum ahum..er bestaat geen training..je wordt gewoon heel snel ingewerkt.

NOOIT daar gaan werken dus...

Medewerkster

Re: up2date

Ongelezen bericht door Medewerkster »

Nou nou, dat zijn een hoop verschillende meningen.
Ik ben zelf werkzaam bij up2date en heb het daar erg naar mijn zin.
Gelukkig heb ik de laatste dagen kunnen ervaren dat er ook mensen zijn die zich, los van de antipropaganda, een eigen mening kunnen vormen.
Het beeld dat door Tros Radar wordt geschetst is namelijk niets anders dan dat.
Ik wil ook even benadrukken dat ik geen bonus of extra's krijg om hier te reageren.
Wat me wel van het hart moet is dat Radar niet de journalistieke verantwoordelijkheid heeft genomen om één en ander te checken voordat het als evangelie wordt verkondigd en Patricia en Desiree niet eerlijk de kans kregen om uit te spreken of minstens hun zinnen af konden maken. Wat nog het allernaarste is dat bij mij opkwam toen ik de uitzending had gezien, is dat er totaal voorbij gegaan wordt aan de gevoelens van mensen die zich recent bij up2date hebben laten inschrijven en vol spanning hun eerste match tegemoet zien. Kun je je voorstellen hoe die zich voelen? Laat ik dan maar maar van dit forum gebruik maken om hen die dit lezen te verzekeren dat we gewoon doorgaan en gaan helpen de passende partner voor hen te zoeken. Tenslotte hadden we afgelopen jaar een slagingspercentage van 78% en er is geen reden om aan te nemen dat we dat niet minimaal gaan evenaren. En dat we hard groeien..............dat is alleen maar gunstig voor onze leden. Des te meer materiaal om mee te matchen!
Ik wens al de vrijgezellen in Nederland die een partner zoeken heel veel succes. Met of zonder up2date.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Maar dan wel de vrijgezellen die bereid moeten zijn zich voor vele duizenden euro's in de schuld te steken.Ik zou toch maar de ouderwetse methode's proberen die heel wat minder kosten. Nu lijkt het er aardig op dat de klanten de dure hobby's en panden mogen betalen.

Jurrien

FemmeFatale

Re: up2date

Ongelezen bericht door FemmeFatale »

Ik ken Patricia als een hele aardige meid. Natuurlijk moet zij er representatief uizien. Als een echte dame koopte ze haar kleding niet bij een ordinair :arrow: :arrow: :arrow: warenhuis, rijdt ze niet in een Golfje en eet ze niet bij de Chinees. Dat kost geld! Net als de andere dames bij Up2Date hebben wij klasse. Maar hierdoor kijken jullie mannen wel naar echte ladies. Dat is mijn eerlijk en persoonlijke mening. Waarschijnlijk hebben echte mannen niet eens een dating agency nodig! Niemand hoeft het hiermee eens te zijn. Ik heb de vrijheid om deze mening te hebben. Dus geen reacties a.u.b.

Herman2

Re: up2date

Ongelezen bericht door Herman2 »

Waarom gaan we er toch allemaal vanuit dat als je het hebt over de liefde, een bureau als Uptwodatee een filantropische instelling moet zijn. Het is een dienst die Uptwodate biedt en een goede dienst. Ik ben zelf ingeschreven en heb naast een paar missers ook een aantal hele leuke dates gehad. Ik had me hierop ingesteld. Zo kun je in het leven veel diensten in de hand nemen maar je kunt er nooit vanuit gaan dat alles vlekkeloos verloopt. Jongens, ik heb in mijn geprek ook hele andere bedragen gehoord en wat zijn nou een paar eurootjes als je de liefde van je leven ontmoet!
Die paar mensen op de tribune van Radar, zet dat eens af tegen iedereen die is ingeschreven en daarvan de 78% die wel blij is met degenen die aan ze is voorgesteld. Azijnpissers zullen er altijd zijn. En fouten worden uiteraard gemaakt. Heel menselijk allemaal. Ik had een aantal verhalen in het programma ook al eens eerder gehoord dus ze hadden ook een paar oude koeien uit de sloot gehaald.
Jammer dat we in Nederland met z'n allen willen gaan spugen als twee meiden het leuk voor elkaar hebben. Ik heb zelf ook een eigen onderneming en heb zeker een paar ex-werknemers rond lopen die geen goed woord voor me over hebben. Dat komt deels omdat ik soms een nare man kan zijn maar ook omdat dat soort mensen er altijd zijn. Ik heb ook heus mijn fouten gemaakt maar in Nederland wijzen we altijd graag met ons vingertje naar een ander, op welke manier dan ook.
Ik had nooit kunnen denken dat ik zou reagreren op een site als deze maar door de tenenkrommende berichten hiervoor kon ik niet anders.

Radar is eigenlijk ook maar een sensatiebelust programma en niet het onafhankelijke consumentenprogramma zoals ze zich profileren. Checkt Radar uberhaupt wel eens wat? Of denken ze alleen maar: is dit leuke televisie? Ik hoop dat de dames snel ergens de kans krijgen om zich te weren want die kans werd ze inderdaad hier niet geboden.

FemmeFatale

Re: up2date

Ongelezen bericht door FemmeFatale »

Bravo! Herman wij zijn één van de weinigen die iets zinnigs over Up2Date hebben gezegd.
Kortom ondanks alle onzin gaat Up2Date een gouden toekomst tegemoet!
Al die loosers hebben geen poot om op te staan. Over een week is alles weer voorbij. Nu is alles wel gezegd. Iedereen heeft een kans gehad. Zand erover.

Einde discussie

Gast

Re: up2date

Ongelezen bericht door Gast »

erg grappig, jij vraagt om geen commentaar op jouw bericht maar geeft zelf wel commentaar en complimenteert een ander omdat hij toevallig een positief geluid geeft over Up2date. dus alleen negatieve reacties waren niet welkom?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: up2date

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ach, het is heel eenvoudig met die lieden. Ze zijn leugenaar van beroep en het schrijven van leugenachtige forumberichtjes is voor hun dan ook in een handomdraai gepiept.

Als hun kleinkinderen (god behoedde het) later nog eens aan ze zouden vragen wat zij voor werk deden, kijken ze dan terug op een eerlijk leven en kunnen ze hun kleinkinderen recht in de ogen kijken? Nee, oud en wijs geworden (hopelijk) zullen ze schoorvoetend en met het schaamrood op de kaken moeten toegeven, al hakkelend: ,,Neem maar geen voorbeeld aan mij, ik heb mensen bedrogen, hun hart gebroken, ik heb mijn leven, mijn waardeloze leven, doorgebracht als ellendige leugenaar.''.

Voor de ogen van je kleinkinderen pleeg je dan hari kiri, omdat je de walging in de ogen van je kleinkinderen ziet.

En zo, na een ellendig en leugenachtig leven, toch nog gerechtigheid.

De oplichter, de leugenaar, de ellendeling, als een vuile hond dweilend in het eigen bloed.

Eind goed, al goed!

Faster

Re: up2date

Ongelezen bericht door Faster »

Wat ik aan deze discussie wil toevoegen is dat ik er nu wel achter ben gekomen dat Up2Date zich niet aan de AVR-regels houdt. Het intakegesprek duurt te lang. Men geeft überhaupt de AVR-voorwaarden niet mee en verwijst er ook niet naar in het contract dat je afsluit.
Ook ik ben behoorlijk onder druk gezet bij het gesprek. Ik móést ter plekke beslissen of ik het contract tekende en dús betaalde, nog even naar huis om er goed over na te denken was geen optie. "Dan gaat het over", meldde de consulent, "en worden de intakegegevens vernietigd".
Ik heb vier matches gekregen. Eén daarvan was zo'n enorme mismatch dat ik niet eens een afspraak met hem heb gemaakt. De andere matches waren op zich aardige mannen, maar geen van hen had een opleiding, interesses, hobby's of levensvisie die bij mij paste. Ik snap ook niet waarom de match gemaakt is. Soms alleen maar omdat ze hadden ingevuld van muziek te houden (en ik hou ook van muziek), maar de muzieksoort kwam nooit overeen.
Verder staat op hun formulier dat je ook per mail je evaluatie van een match kunt insturen. Dat heb ik een keer gedaan, maar vervolgens kreeg ik een waarschuwing dat ik zou worden uitgeschreven als ik geen evaluatieformulier zou insturen. Pas toen ik het op papier nogmaals had ingestuurd, werd mijn status weer op actief gezet.

Nu heb ik dus meer dan 500 euro betaald per match en 0 resultaat. Achteraf ben ik gek dat ik dat bedrag heb betaald, maar ja je wilt wat als single zijnde.
Dat ik nog geen partner heb, kan ik Up2Date niet aanrekenen, maar dat er geen een match is gedaan die ook maar in de buurt kwam van mijn wensen, is natuurlijk een wanprestatie.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: up2date

Ongelezen bericht door Frankkk »

Simpel, aangifte doen van oplichting bij de politie en je geld terug eisen vanwege wanprestatie; de dienst is immers nog niet geleverd!

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Onze FemmeFatale wenst GEEN reactie, maar als iemand haar dan een veer in haar k..t steekt reageert zij terug. Dan ook nog zo een slap verhaal over klasse, Als je echt klasse had wist je dat die ook in een golf tot hun recht komen. Maar droom maar lekker verder hoor. Lelijk eendje misschien ?
Jurrien

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: up2date

Ongelezen bericht door Fiore »

da's precies hoe het werkt, door je te overschreeuwen proberen ze te intimideren en iemand het weerwoord te ontnemen.. tot een normaal gesprek zijn ze niet in staat. zo zie je maar weer, mooie beloftes maar uiteindelijk is de echte "klasse", die die van binnen zit en geen dure auto en merkkleding behoeft, ver te zoeken

Jacky1

Re: up2date

Ongelezen bericht door Jacky1 »

Bij mij precies hetzelfde.
Een intake van ruim 2 uur, met gesprekken, en tests. Pas de laatste 5 minuten werd mij verteld dat het € 2600 zou gaan kosten, terwijl ik dat al wel eerder had gevraagd maar geen duidelijk antwoord daarop kreeg

Toen ik aarzelde en aangaf dat ik er over wilde denken en er de volgende dag op terug zou komen (het was inmiddels 22.15 uur), kreeg ik de duimschroeven aan. Er werd enorm gepushed en ik verwachtte ook elk moment dat deur hermetisch op slot zou gaan en pas weer zou opengaan als ik zou tekenen.

Ik was heel duidelijk en gaf als reden dat € 2600 erg veel geld was, die ik ook erg anders aan kan uitgeven en daardoor bedenktijd nodig had.
Ik heb ook wel gezegd dat ik van deze tactieken niet echt gediend ben. Ben uiteindelijk buiten gekomen zonder te tekenen en bij de deur werd mij nog nadrukkelijk gevraagd of ik mij door haar onheus benaderd voelde want dat dat niet de bedoeling was geweest. Jaja..

Ik heb de dag erop gebeld dat mij niet wenste in te schrijven en heb daar geen spijt van. Zeker niet nu ik deze verhalen lees.
Up2date draait voornamelijk om geld binnenhalen.
De mensen die naar Up2date toegaan stellen zich kwetsbaar op en moeten daar flink voor betalen. Schandalig dat daar dan dit tegenoverstaat.

Bovendien een slagingspercentage van 76% zegt mij niks! Ik heb dat nog nagevraagd bij mijn intake: uiteindelijk kwam er uit de medewerkster dat dat betekende dat 76% zich vóór het verlopen van de contractduur uitschreef.
Dit kan betekenen: match (voor welke duur dan ook) of geen match.
Dus zo'n slagingspercentage is gebakken lucht!!

Jacky

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Waarom zou je je uberhaupt inschrijven bij een dergelijk bureau?

Zo antisociaal kan je toch niet zijn? Als je in het dagelijks leven alles al hebt geprobeerd, zal een date via een relatiebureau echt niet ineens een daverend succes worden. Misschien ligt de oorzaak bij jezelf.

Ik heb het idee dat veel van de klanten gescheiden mensen zijn; je bent al één keer langs een normale weg aan een partner gekomen, dan is een tweede keer niet zo moeilijk toch? Ik ken bijna 20 gescheiden mensen, die allemaal weer een partner hebben of gehad hebben.

Ga eens naar buiten, waar de vogeltjes fluiten...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: up2date

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En anders zijn er genoeg alternatieven te vinden op internet die je geen cent kosten.

En wat is er gebeurd met mensen ontmoeten in cafe, disco of andere gelegenheid? Ik heb mijn vriendin ook leren kennen in de kroeg, daar had ik geen datinbureau voor nodig.

BBabs

Re: up2date

Ongelezen bericht door BBabs »

Och jee :shock: De school is uit!

loema

Re: up2date

Ongelezen bericht door loema »

Ook ik heb met verbazing naarde twee dames van Up2Date gekeken....Mijn verbazing werd nog groter toen ik gisteren (ongevraagd) in mijn brievenbus een vragen-/inschrijgformuliervoor dit bureau vond....MET HET LOGO VAN DE AVR.... hoezo betrouwbaar???

Gast

Re: up2date

Ongelezen bericht door Gast »

Deze mensen doen goed werk.

Frank-Lydia

Re: up2date

Ongelezen bericht door Frank-Lydia »

Ik was niet verbaast over de uitzending. Ik heb dezelfde ervaringen met ze en heb de betalingen gestorneerd (de laatste 600 euro) hiervoor kreeg ik na maanden een aanmaning en ben toen met ze in overleg gegaan. Na veel :?: touwtrekken hebben ze me de 600 euro kwijtgescholden. Zit ik nog wel met een kater van 1000 euro!
Overigens heeft de consulente mij verleidt om het contract aan te gaan en stond ze zelf ook ingeschreven naar haar zeggen. Voordat ik tekende heeft ze me een paar keer lekker vastgepakt (waarvan ik zelfs een foto heb).
Hoe kan ik nu nog die 1000 euro terugkrijgen?

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: up2date

Ongelezen bericht door jurrien »

Om 21.05 reageerde de gast,,< Deze mensen doen goed werk!> Dat valt nog maar helemaal te bezien, en in ieder geval is hun prijs idioot hoog voor dit soort raad.Meer dan €2000.- vragen, en dan nog geen date garanderen??? Zakkenvullers zijn het.

Jurrien

Gesloten