LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WWW.SPLITSINGNEE.COM

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

Beste Charley,

Ik vind het gejammer ook erg hypocriet.
Personeel -op de achtergrond bang voor hun baantjes-, waarschuwt het publiek voor 'komend onheil'.
Het moet niet gekker worden.
Tuurlijk hebben ze het recht hun stem te laten horen, maar de hele waarheid was toch beter geweest.
Ik kan bijna niet wachten op concurrentie van het netbeheer.
Laat de energiemedewerkers dan maar eens terugkomen om mijn keuze/mening te horen. :twisted:

Banzai.

Charley121
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Charley121 »

Gezien de discussie vandaag de dag in Radio Gelderland en de kranten gezien de bestaande, niet te accepteren, afsluitingen welke zelfs per wet verboden zijn komt het gejammer over als eigenbelang, misschien is het wel beter dat de macht in meerdere handen komt.

Aangezien nu bij wisseling dezelfde netbeheerder blijft bestaan is na splitsing het veranderen van leverancier veel gemakkelijker.!!

Voor de afgeslotenen en daar waar afsluiting dreigend is, teken bezwaar beroep aan bij de Geschillencommissie, lopende de kwestie mag er niet afgesloten worden.

In mijn geval diende de NUON een betalingsregeling af te spreken met in acht neming van mijn inkomenspositie.

Echter NUON is nimmer die opgelegde verplichting nagekomen[/u][/b]

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

BESTE BONZAI< DIT GAAT NIET OVER ONS BAANTJE DUS KAN JE MISSCHIEN STOPPEN MET MENSEN WOORDEN IN DE MOND LEGGEN

ik vind dat namelijk nogal hypocriet

ik heb nog nooit zo'n arrogante slappe droplul gezien zeg

ik ben hier dagelijks en probeer zo goed mogelijk advies te geven en ongeveer elke dag is daar meneer bonzai om even te vertellend dat (misschien wel zijn werkgever) de beste is

dat is prima maar je moet terwijl je dat doet ook nog even natrappen en af-fikken

man ga ergens anders spelen of breng wat respect op voor je medemens
ik probeer je namelijk wel met respect te benaderen (al maak je het wel heel moeilijk)

dus nog een maal, met mij graag een discussie over de feiten en geen geouwehoer in de lucht, ik heb een aantal feiten genoemt, ga daar dan de discussie op aan

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

Beste CCC-agent:

Misschien vertaal ik momenteel wel de mening en gevoelens van veel meer klanten dan juliie ooit kunnen vermoeden.

Werk jij echt bij Nuon?
Ik kan ze van veel betichten, maar schelden heb ik daar nog nooit eerder meegemaakt.
Je mag misschien wel niet goed begrijpen voor welk karretje juliie (personeel) momenteel gespannen worden, maar ik verzoek je beleefd de situatie niet met lelijke woorden op mij af te reageren.
Aan mijn verstandelijke vermogens mankeert niets, aan die van jou begin ik zo langzamerhand te twijfelen.

Verder kan ik je geruststellen, www.greenchoice.nl is niet mijn werkgever, noch heb ik daar - hoe klein dan ook- andere belangen.
Ik ben zelfstandig ondernemer en weet gewoon service, aandacht en kwaliteit te herkennen en waarderen.
Daar streef ik met mijn bedrijf namelijk ook naar.
Met Greenchoice heb ik gewoon daarin een raakpunt gevonden. :)
Vandaar dat ik Greenchoice ook met een gerust hart kan aanbevelen bij anderen.

Rest ons de discussiefeiten.
Heb je zelf de TV- reklame al eens (goed) bekeken?
http://www.splitsingnee.nl/index.php?id=11

Ik zal je vertellen hoe ik daar heel nuchter tegenaan kijk.
Hoofdzakelijk gaat het over 3 punten (in de juiste volgende).
1) Verlies van duizende banen naar het buitenland.
2) Tarieven .... nou ja, dat zullen wij nog wel merken.
3) Betrouwbaarheid ......... (geen tekst).

Punt 2+3 is puur koffiedik kijken en in mijn ogen onnodige angstgevoelens kweken.
Blijft over het enige en belangrijkste punt van 'de sponsors' van deze reklamespot.
Punt 1.
Noemen jullie dat goede en transparante voorlichting?
Ik heb betere gezien.

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik ben het allen zat dat onder elke post van mij meneer bonzai even staat te beter weten.
helaas is de meeste info gebaseerd op halfe informatie in dus verkeerd

verder probeer je het gevoel te kweken dat we uit zijn op het behoud van onze baan
lijkt me niet erg maar het is niet de reden voor protest
nogmaals ik werk al jaren in incasso en het maakt mij niet uit voor welk product

ik de huidige economie is er voor mij altijd werk

maar stel je eens voor dat de banen in de energie naar het buitenland gaan
dat zijn zo'n 30.000 uitkeringen die even bij de belasting op komen
en denk je dat je dan een betere prijs krijgt

neem RWE
het bedrijf is tientalle keren groter dan the leveringskant van nuon, essen en eneco bij lekaar en neemt als ze willen zo de bedrijven over na splitsing
dit bedrijf is zo groot dat na zo'n move ze maar 2 of 3 jaar 10% onder de prijs hoeven af te rekenen om alle andere speler in de markt over de kop te helpen

dan heeft u nog maar een keus?

dit onrieel, kijk nog eens naar welke instanties tot de zelfde conclusies komen

nog even terugkomen op schelden beste bonzai, ik meen elk woord wat ik zei, waarom.
simpel, je speelt in deverse posts op dit forum niet op de discussie maar op de man en dat maakt je tot een zwak mannetje
ja je had me over de rooien, prima, congratz

dit was mijn laatste reactie op deze post, tenzij andere mensen nog met vragen zitten

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:

Waarom zou ik het niet 'beter kunnen weten'?
IK schrijf uit eigen ervaring bij andere energiebedrijven!
Jij ook?

Dat ik niet meer zal reageren op je schrijfsels, kan ik niet beloven.
Als ik indianenverhalen zie kan ik mij vaak niet bedwingen dat te corrigeren.

Trouwens, ik heb even een bezoekje gebracht aan de website SplitsingNee.
(Ook een berichtje achtergelaten.)
Ik ben blij dat ik daar in de reakties veelvuldig kan lezen dat ik vaak niet alleen sta met mijn mening.
Het stelt mij gerust.

Banzai.

Charley121
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Charley121 »

beste CCC hoge bomen vangen veel wind en wie kaatst moet de bal verwachten. Als NUON echt zelfstandig was hadden ze al lang een reeks processen ana hun broek hangen. Door hun eigengereidheid en hun exclusiteit kunnen ze hun klanten vast houden en bedreigen Door de twee petten als fabrikant en netbeheer kunnen ze de markt verdelen. Bij benzine kan ik zelf kiezen welke pomp ik gebruik als ik geen Shell meer wil kan ik Esso of welke andere fabrikant zelf kiezen. De tankwagenbedrijven zullen heus niet zeggen als u geen Shell meer tankt willen wij U geen bezine meer leveren. Met een vermogen van meer dan 4.000.000.000 vier miljard en meer dan 400.000.000 vier honderd miljoen winst kunnen ze wel enige sociale plannen betalen. Zowel o.a. NUON en ESSENT zijn gewoon monopolisten [/b]

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Banzai »

@Charley:

Kleine correctie:
Nuon en Essent zijn geen monopolisten.
Althans, niet op het gebied van de levering van energie.
(Zie: www.energieprijzen.nl )
Echter, wel op het gebied van het transport van die energie.
En die splitsing (lees: concurrentie) willen ze nu juist tegenhouden met hun aktie SplitsingNee.

Walgelijke aktie, overigens.

Banzai.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door mr T. »

Die splitsingen lijken me voor de consument een prima zaak. Is er wel sprake van keuzevrijheid en kunnen netwerkbeheerders het de afnemers minder moeilijk maken bij het overstappen naar een andere leverancier. Dat het argument dat de energieprijs zal stijgen erbij wordt gehaald is het gebruiken van de 'angstmethode'. En los van de perikelen rond de energiebedrijven: de realiteit is dat de prijs voor gas en electriciteit toch wel zullen stijgen omdat de olieprijs op de lange termijn stijgt. Heeft niets te maken met de splitsing van de energiereuzen. En die angst voor verlies aan banen? Blijkbaar functioneren de energiereuzen met die banen ook al niet.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door flappie »

waarom hebben bedrijven zoals oxxio en greenchoise en andere leveranciers zelfs lagere prijzen dan de huidige grote jongens zoals een nuon , delte etc.

Zei hebben alleen een leverancierstak en geen netbeheer erbij. Ik vind het dus juist ook goed dat de markt verder wordt opgesplitst. Netbeheer bij de overheid. en de leveranciers die met elkaar concurreren. En banen verlies zal je niet hebben.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

In de wet is bepaald dat netwerkbeheer, kabeldiensten en levering volstrekt afzonderlijke vormen van diensten betreffen. Klopt dit ook? Ja dat klopt ook. Waarom er goedkopere aanbieders zijn? Kijk een goed of ze echt goedkoper zijn? Ik denk van niet, het tegendeel zal U blijken!

azkater
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:41

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door azkater »

Splitsing heeft niets met concurentie te maken. Indien de overheid het Distributienetwerk naar zich terughaalt, doet ze dit om de consument te beschermen. Maar door het in eigen handen te nemen voorkomt men dat het nederlandse distributie netwerk in handen komt van bedrijven met alleen commerciele belangen(LEES buitenlandse bedrijven).

Ik begrijp dat veranderingen angsten met zich mee brengen maar de huidige situatie is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik neem mijn stroom af bij Oxxio maar Nuon(continuon) is verantwoordelijk voor de levering. Het is te gek voor woorden dat een bedrijf van een concurent afhankelijk is voor de levering.

En dan het dreigen met overnames door buitenlandse bedrijven. Zoals ook op de website staat is bijv. essent al overgenomen door Amerikaanse beleggers. En toen ik de laatste keer keek van Koningin Beatrix ons staatshoofd en niet president Bush. Ik kan de toonzetting en wijze van berichtgeving alleen maar typeren met bangmakerij.
Hierbij verliezen de initiatiefnemers uit het oog dat de gemiddelde Nederlander dit dingen vrij snel doorheeft.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waarom geen splitsing? Door het samenvoegen van de diverse nutsbedrijven hebben de leveranciers teveel power. Wie hier leest zal het "Geen splitsing" nog nader overwegen.

watkiesjij
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2006 15:10

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door watkiesjij »

Discussier mee op www.splitsingnee.com

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het spijt me maar ik kan niet ook nog op andere fora bezig gaan, ik hou me metname met echte problemen bezig.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door CCC-agent »

let op, de bovenstaande site heeft niets te maken met www.splitsingnee.nl

watkiesjij
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2006 15:10

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door watkiesjij »

Discussier liever op een onafhandelijke site dan op www.splitsingnee.nl dat gefinancieerd wordt door de energie bedrijven zelf. Hier vind je tenministe een forum

E.N. Ergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:39

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door E.N. Ergie »

kijk ook eens op www.splitsingja.nl
nog even en ik leg: www.splitsingmisschien.nl vast
:wink:

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik vind het loskoppelen van netbeheer en stroomlevering geen beroerd idee, al zal ik een van de weinigen zijn op dit forum. Overstappen naar een andere energieleverancier gaf nogal wat problemen omdat de oude netbeheerder (Eneco in mijn geval) dan veel hogere transportkosten voor de stroom ging berekenen. Dezelfde dienst kostte dan opeens 40% per maand meer. :roll: En van service leveren was ook geen sprake meer. Bij een stroomstoring in onze meterkast verwees men ons opeens doodleuk naar Energie Direct die de beschuldigende vinger uitstak naar onze huisbaas die iemand stuurde met de boodschap dat het probleem toch echt bij Eneco lag. :roll:

Ik ben geen voorstander van de grote, oudere, energiebedrijven maar qua administratie is het bij hun het minst rommelig hoe vreemd dat ook mag klinken. Netbeheer vanuit de overheid vind ik zo'n slecht plan nog niet, maar bedrijfjes zoals ED en OXXIO mogen van mij zsm worden opgedoekt.

Je kan de overheid makkelijker aanspreken op misstanden als een energiebedrijf is mijn ervaring.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WWW.SPLITSINGNEE.COM

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Flappie.

De grotere bestaande bedrijven hebben meer service en dat kost ook geld. Of de service altijd goed is is een ander punt maar bedrijfsmatig hebben ze veel meer kosten, vandaar..

Gesloten