LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso door SIMYO.NL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Ron58 »

En dan te bedenken dat het een "kindje" van KPN is.
Beschouw jij KPN dan als positief??
Als je rondneust op diverse fora en de klachten top-drie van Kassa bekijkt, dan zie je dat de helpdesk van Simyo als dochter van KPN functioneert als KPN zelf en vrijwel alle andere dochters.
Niet reageren op klachten is daar standaard.

haastu
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2008 09:08

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door haastu »

Mijn provider is Vodafone. Nooit problemen mee gehad. Ik vind ze alleen duur, vandaar mijn interesse in simyo.
Maar er zullen ook wel mensen zijn met Vodafone die problemen hebben. Ik zoek nog even verder op internet.
Groet,
Hans

Simyo Webdesk
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 10:24

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Simyo Webdesk »

Mijn emailadres is simpel[@]simyo.nl (haal de [ ] weg). Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Peter

Simyo Webdesk

Lina3
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 23:58

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Lina3 »

Ik ben ook een slachtoffer van sms-fraude van Simyo. Ik was jaren lang een tevreden klant van Simyo. Dit jaar heb ik mijn moeder voor Simyo aangemeld en was van plan ook de mobile van mijn dochter bij Simyo aansluiten.

Maar vanaf 21-03-08 begon er ellende mee. Volgens verbruikgegevens van Simyo heb ik die dag 15 berichten naar 4004 verstuurt en ontvangen (7 verstuurt en 8 ontvangen) en het is allemaal tussen 17.45 en 18.25 uur. Op 23-03-2008 volgens Simyo heb ik in de loop van de dag 7 berichten naar 4007 verstuurd en 7 berichten ontvangen. En op 30-03-2008 volgens hetzelfde bron heb ik van 08:48 t/m 8:54 naar hetzelfde dienst hetzelfde aantal berichten verstuurd en ontvangen hebben. In die periode heft Simyo met zijn eenmalige machtiging in totaal 40 euro bij mij geïncasseerd. Ik heb door mijn bank de rekening van Simyo laten blokkeren en een onderzoek aangevraagd. Vrijdag 4 april heb ik een mail naar Simyo Webdesk gestuurd in de hoop dat hij kan ook mij helpen. Nog geen reactie van hem gehad. Ik krijg de vermoedens dat Simyo had in maart een sms-actie in de gang gezet en waarschijnlijk zijn er meer slachtoffers.

Weet iemand de weg hoe je de incasso's kan storneren? Ik heb met Interpay gebeld, ze adviseerde mij contact ment mijn bank opnemen want de bank kan de aanvraag voor terugboeking van incasso bij Interpay indienen. Medewerker van de bank wist niet eens dat het kan. Dus ik moet het nu zelf uitzoeken en vervolgens aan mijn bank vertellen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Shine »

Betwijfel of dit een simyo kwestie is alswel, zonder dat u het beseft, sms diensten afneemt van een van de vele sms nummers.
Ooit een keer aangemeld en hopla.....

Zie: http://www.smsopzeggen.nl/zoeklijsten/n ... /index.php

Lina3
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 23:58

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Lina3 »

Ik heb me nergens voor aangemeld. Ik heb nog nooit in mij leven een sms-bericht verstuurt. Ik gebruik mijn mobiele telefoon om aleen af en toe naar huis of naar mijn man te bellen - geen gekke dingen dus. Ik lees alleen berichten van mijn bank. Dus er is geen enkele mogelijkheid dat ik mij per ongeluk voor deze dienst heb aangemeld. Trouwens, probeert u eens zelf 14 berichten in 6 minuten tijd versturen en ontvangen!

Lina3
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 23:58

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Lina3 »

En nog een ding. Ik heb Simyi een toesteming gegeven voor automatische incasso die eigenlijk makkelijk terugeboekt kan worden. In plaats daarvan incasseren ze geld d.m.v. eenmalige machtiging - iets waarvoor heb ik niet getekent - omdat die niet teruggeboekt kan worden.

1butterfly
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:13

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door 1butterfly »

Ook ik heb problemen om van hen af te komen.
Ik heb 1 jaar geleden al aangegeven dat mijn toestel stuk is.
ik kreeg mailtjke terug dat zij niet meer zouden incasseren...
EN jullie raden het al...ze zijn blijven incasseren. Ik heb maanden in het ziekenhuis gelegen, dus had het niet door....nu dus wel. Heb ze net weer geschreven en anders laat ik ze STORNEREN EN BLOKKEREN. Meteen doen als je ziet dat ze iets gedaan hebben, de banen werken altijd mee.
hoop dat het deze keer wel lukt,

Doei..

oh ja ik zit nu bij BEN heel goedkoop en GOED en je kan er meteen weg....

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@1butterfly,

Wanneer je niet belt met je simkaart zal Simyo uiteraard nooit bedragen afschrijven. Wanneer dit wel is gebeurd, ontvang ik graag het betreffende mobiele nummer zodat ik dit na kan kijken.

Mail de gegevens aub naar: webcare @ simyo.nl

Wel is het zo dat je bij Simyo kunt kiezen voor Automatisch Opwaarderen. Dit kan bij een minimum saldo van 2 euro of bijvoorbeeld op een vaste dag per maand. Op deze manier zit je nooit zonder beltegoed. Wellicht dat deze optie nog is geactiveerd? Log in op www.simyo.nl, daar kun je de optie gemakkelijk uitzetten.

1butterfly
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2009 14:13

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door 1butterfly »

Hoi,jullie haalden op een vaste dag p.m. een bedrag eraf. Wat ik schreef is dat ik een jaar geleden al heb aangegeven via een mail van planet.nl aan jullie dat SIMYO steeds geld eraf haalt terwijl het een bijna kapotte mobiel is. Ik heb ook gevraagd of jullie het misschien over konden zetten op een ander nummer. Ik kreeg een mail dat de incasso nu gedeactiveerd is ( verleden jaar) echter bleven jullie doorgaan.
Ik heb jullie weer geschreven en kreeg vandaag een mail dat het NU gedeactiveerd is....Ik zou dus een tegoed moeten hebben van ?????????
dat heb ik echter NIET rarara....
Ik geef mijn nummer wel door aan webcare....
Het mobieltje is de hele dag aan het opladen want zolang jullie er geld opzetten,kan ik nog gebeld worden, dus heb ik nu telefoontjes doorgeschakeld. Ik hoop dat de mail die ik op mijn msn heb gehad voldoende was, maar dat moeten we maar bekijken , de 14e komt er gauw aan.
bedankt voor jullie reactie :)

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Incasso door SIMYO.NL

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@1butterfly:

Aha, dan gaat het dus inderdaad over Automatisch Opwaarderen. Ik kijk het graag na, maar heb nog geen email ontvangen via webcare @ simyo.nl.

Ik hoor graag van u.

Gerry, Simyo Webcare

Gesloten