LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service van HP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

U heeft een laptop die nog geen 3 maanden oud is en defect is geraakt, heeft u dan recht op een nieuwe?

Ja, alleen wanneer de leverancier binnen 2 weken het probleem niet kan op lossen.
6
19%
Ja, alleen wanneer de leverancier binnen 1 maand het probleem niet kan op lossen.
4
13%
Ja, wat is nu drie maanden?
6
19%
Nee, ik moet netjes wachten tot de leverancier het probleem hersteld heeft of zelf met een voorstel komt.
14
44%
Weet niet/geen mening
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 32

John010
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2006 15:07

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door John010 »

We zijn nu drie maanden verder en taal nog teken ontvangen van HP of A.S. Watson. Nog geen klein briefje met een excuus.

shirabel
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:47

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door shirabel »

mijn hp laptop is anderhalf jaar oud en geeft nu zwart scherm, ben teruggegaan naar de zaak in Rotterdam, maar die is failliet en is nu door een ander overgenomen. Waarschijnlijk moederbord kapot, ze gaan nu met Hp kontakt opnemen, maar kunnen me niets garanderen.
Dit is toch te gek, wat kan ik doen als ik straks 4 of 500,- euro moet ophoesten. Het was een dure lapton van 1200,- euro

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

een laptop tussen het maandverband en de scheermessen, tjah tis maar in welke winkel je vertrouwen hebt.. als je hem bij een computer winkeltje op de hoek had gekocht had de winkelier zelf nog even kunnen kijken naar het defect en had hem niet direct opgestuurd. overegens hebben sommige bedrijven contracten met HP waardoor HP zelf langs komt!
Ik geef aan dat het beeld niet werkt en op een extern scherm alleen in 640x480 geeft in 8 kleuren. Verder was er een stuk uit de lijst om de laptop gestoten en zaten er krassen op de kap. Voor mij reden genoeg om nooit meer een Compaq of HP te kopen.
dat is gewoon een driver probleem had de pc boer voor je op kunnen lossen, die lijst is idd niet normaal maar die krassen.. tjah dat zal niemand weten hoe die erop komen..

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Een bericht om te verduidelijken hoe deze zaken gaan. Ik wil hiermee niemand verdedigen of aanvallen. Puur informatieverschaffing

HP heeft de reparatie en het claimen van garantie van verkochte computers of computer onderdelen volledig uitbesteed . Vaak zijn zelfs de call- centers waarheen je belt niet eens van HP, maar maken ze onderdeel uit van de repair site van de subcontractor.

Als jouw computer onder garantie valt krijgt de beller (dit is meestal de winkel waar je naar toe bent gegaan) een RMA nummer om de computer op te sturen naar een repair site

In Europa komen er dagelijks ongeveer 4000-5000 (!) defecte computers en computeronderdelen binnen van HP en Compaq gezamenlijk. Er is qua reparatie geen onderscheid tussen beide merken.

In een repair site wordt met een snelle test bekeken welk onderdeel defect is. Moederboard, hard drive, DVD, etc. Dit onderdeel wordt vervangen door een gerepareerd onderdeel, de computer wordt verbonden met een standaard hardware setting en aangezet en vervolgens wordt de BIOS geupdate naar de laatste beschikbare versie. Dit alles gebeurt nomaalgesproken binnen 24 uur tijd, en de computer wordt weer verzonden naar de afzender. Totale doorlooptijd is dan minder dan 1 week.

Het defecte onderdeel uit de gerepareerde computer wordt vervolgens naar de fabrikant teruggestuurd voor reparatie, en komt gerepareerd terug, voor vervanging in een volgende computer.

Ongeveer 0,5 % van de computers of computeronderdelen komt een tweede keer terug omdat de reparatie niet goed is uitgevoerd.

Ongeveer 10 tot 30 % van de ingebrachte onderdelen of computers zijn hardwarematig gewoon in orde, en het probleem ligt bij de gebruiker of de software.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

compaq = HP geworden... maar das al een tijdje terug hoor ;)

ga maar eens naar www.compaq.nl en verbaas je over de url: http://h41111.www4.hp.com/compaq/nl/nl/

pressario support

>> HP Klantenservice

:P

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door MXMCE »

Ongeveer 10 tot 30 % van de ingebrachte onderdelen of computers zijn hardwarematig gewoon in orde, en het probleem ligt bij de gebruiker of de software.
Dat is werkelijk zonde van tijd, geld en moeite.
RTFM voorkomt al een kwart van de vragen.

Supergrovermini
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 16:30

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Supergrovermini »

Het maakt helemaal niets uit waar je je laptop van Compaq of HP koopt, je hebt toch altijd garantie bij HP zelf en daar moet je dan ook naar toe bellen. Het gaat hier toch om de service van HP zelf. Dus wat is het voor discussie....

Ik heb sinds 7 april een Compaq Presario V6000. Ik merkte al gelijk dat mijn DVD station niet goed werkte naar behoren. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben, moest ik hem toch ter reparatie opsturen, volgens de support afdeling van HP zou deze binnen 10 werkdagen terug zijn. Een maand duurde het voordat hij terugkwam!

Ik maak de doos open en vloekte een eind weg; heel de kap beschadigd :x (bekend probleem blijkbaar?!). Mijn laptop was splinternieuw en puntgaaf en ik ga er zo mee om dat ik geen krasje erop krijg!!!!! Zo frustrerend dat iemand anders gewoon zo omgaat met jouw NIEUWE laptop! Dus gelijk weer aangemeld ter reparatie voor vervanging van die kap, is tenslotte tijdens reparatie gebeurd. Hij zou de volgende ochtend (vandaag) worden opgehaald.

Ondertussen (dezelfde avond nog) zette ik hem wel gewoon aan, er was nog een account aangemaakt op mijn laptop terwijl ikzelf al administrator was en mijn wachtwoord voor hun had weggehaald :roll: ! Dvd-station deed het weer naar behoren, had Windows update aangezet en geinstalleerd. Hierna moet je opnieuw opstarten dus dit deed ik ook. Krijg ik een melding te zien dat ik een andere productcode moet invoeren of contact opnemen met HP (er verscheen wel internet explorer met Google toolbar; heb ik noooit geinstalleerd!!!) en anders dus gewoon niet mijn computer inkom!!! Dus gelijk gebeld dat er dus meer klachten bij de beschadigde kap gezet moesten worden onder het reparatienummer dat ik dus net had verkregen.

Na system recovery uit te voeren en alle instellingen weer terug naar één dag voordat hij de eerste keer ter reparatie ging, deed hij het weer, maar ja kan dus niet updaten!!!

Mijn vraag is dus, wie is er in godsnaam mee aan de haal gegaan daar op die afdeling. Allemaal van die rare dingen!!! Ik hoop dat ik gewoon pech had met degene die mijn laptop moest repareren en dat ik de volgende keer als hij terugkomt geen verrassingen krijg.

Vanochtend is mijn laptop alweer opgehaald. Heb er een brief tussengeplakt met mijn klachten (heb het idee dat waar je je reparatie opgeeft er niet echt exact wordt geluisterd of begrepen wordt wat je klacht is, hoe kan het ook anders als diegene er geen verstand van heeft) en een persoonlijk verzoekje om mijn laptop onbeschadigd te laten, hopelijk denkt diegene er dan even bijna om hem niet op zijn kop te leggen op iets scherps.

Zo, ik heb mijn zegje ook weer gedaan en hoop zo dat het in orde komt....

Weldab
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 23:48

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Weldab »

IK MAAK NU PRECIES HETZELFDE MEE! ik begrijp dus dat ik toch echt bij de Kruidvat moet zijn. Ik heb mijn laptop (Compaq Presario) 6 December 2006 gekocht, ik kreeg eind oktober 2007 een lichtblauwe horizontale lijn op mijn scherm, oplaten halen door HP,het was volgens hun een gebruikersfout ( :shock: ?), dus viel blijkbaar niet onder garantie, ik kreeg hem dus 12 december 2007 terug--> het scherm had nu 3 grote zwarte vlekken met nog meer gekleurde lijnen. Zou je me willen helpen, want ik weet niet wie ik hier op moet aanspreken, Hp doet alsof hun neus bloedt en heeft vorige week mijn laptop teruggestuurd en heeft iets aan de mousepad gedaan zonder dat ik daar om vroeg. Dit speelt al bijna 3 maanden...

Moet ik boos opstappen naar Kruidvat, welke formulieren moet ik afleveren bij Kruidvat, zou ik misschien mogen weten welke kruidvat vestiging het was waar je zo goed werd geholpen? Ik heb de klantenservice van AS WATSON ook al aan de lijn gehad, maar die verwezen mij regelrecht door naar HP.

Wat kan ik nu het beste doen, bij wie moet ik aankloppen en met welke formulieren?

Ik zou het echt erg waarderen als je me hierbij kunt laten zien wat jij stapsgewijs hebt gedaan om Kruidvat ervan te overtuigen.

Ik hoor graag van je,

Weldab
hulpzoekende!
Laatst gewijzigd door Weldab op 06 jan 2008 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ehh hun zijn toch gewoon de verkopers van het product..?
en HP wil jou toch niet helpen? lijkt me klare zaak

Weldab
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2008 23:48

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Weldab »

Geplaatst op 06 Jan 2008 01:06 door Moppentappers


--------------------------------------------------------------------------------

ehh hun zijn toch gewoon de verkopers van het product..?
en HP wil jou toch niet helpen? lijkt me klare zaak


Thanks voor de reactie!
Wat stel jij dus concreet en stapsgewijs voor dat ik nu moet doen? Waar moet ik mee beginnen...

Bij voorbaat dank!
Gr. Weldab
Hulpzoekende!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Moppentappers »

naar de kruitvat gaan en zeggen dat ZIJ dat apparaat verkocht hebben en daardoor dus de partij zijn die alles lekker moeten gaan regelen
melden dat HP niets aan het probleem wil doen en kruitvat als verkopende partij (wat ze ook zeggen, zij moeten het regelen!) nu verantwoordelijk is voor de verdere afhandeling van je probleem

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door BBCS »

Moet ik boos opstappen naar Kruidvat, welke formulieren moet ik afleveren bij Kruidvat, zou ik misschien mogen weten welke kruidvat vestiging het was waar je zo goed werd geholpen? Ik heb de klantenservice van AS WATSON ook al aan de lijn gehad, maar die verwezen mij regelrecht door naar HP.
In het beginsel is de winkelier het aanspreekpunt bij problemen.
Dus als er een probleem ontstaat dien je altijd als consument bij de winkelier te melden.

Echter zijn er ook mensen die niet naar de winkelier gaan als er een probleem is en stappen gelijk naar de fabrikant.
Als er dan een probleem ontstaat, kun je niet meer terugvallen op de winkelier.

Als ik als detaillist een klant krijg die als eerste bij mij komt, kan ik die klant goed helpen.
Echter als een klant zonder mijn toestemming en zonder mijn medeweten zelf naar de fabrikant stapt en er komen problemen en de klant komt dan op hoge poten naar mij toe, dan heeft die klant toch echt een probleem.
Omdat die klant buiten mij om naar de fabrikant is gegaan, kan ik niets meer regelen. Want doordat de klant rechtsteeks naar de fabrikant gaat zonder medeweten en zonder toestemming van de winkelier, ontneemt die klant de middelen van de winkelier om de zaken tot een goed einde te brengen. De consumenten dienen hier rekening mee te houden.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door Moppentappers »

BBCS, dat geld voor een computer zaak, maar bij een kruitvat kan je daar toch wel wat anders naar kijken, omdat de kruitvat verwacht dat jij met je problemen lekker naar HP gaat
bij jouw winkel is dat anders, omdat je naast het handelen in producten ook nog bouwt en ondersteuning verleend

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS, dat geld voor een computer zaak, maar bij een kruitvat kan je daar toch wel wat anders naar kijken, omdat de kruitvat verwacht dat jij met je problemen lekker naar HP gaat
bij jouw winkel is dat anders, omdat je naast het handelen in producten ook nog bouwt en ondersteuning verleend
Het Kruitvat dient dat ook zo te regelen.

Daarnaast dient een winkel die producten verkoopt ook ondersteuning te verlenen.

Wat je vaak ziet is dat er veel producten verkocht worden en de verkoper weet helemaal niet wat hij verkoopt en als je een vraag hebt, kun je niet bij die verkoper terecht voor informatie.

Een zeer kwalijke zaak.

Daarnaast verwachten consumenten als er problemen zijn de dezelfde service, nazorg en ondersteuning bij die winkels net als bij de vakman.

Daarnaast ontstaat er een misvatting dat de vakwinkel ook hetzelfde doet als die winkels die er geen verstand van hebben. Dus die gasten denken echt dat ik ook de laptop opstuur als er problemen zijn. Iets wat absoluut niet waar is.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik als detaillist een klant krijg die als eerste bij mij komt, kan ik die klant goed helpen.
Echter als een klant zonder mijn toestemming en zonder mijn medeweten zelf naar de fabrikant stapt en er komen problemen en de klant komt dan op hoge poten naar mij toe, dan heeft die klant toch echt een probleem.
Omdat die klant buiten mij om naar de fabrikant is gegaan, kan ik niets meer regelen. Want doordat de klant rechtsteeks naar de fabrikant gaat zonder medeweten en zonder toestemming van de winkelier, ontneemt die klant de middelen van de winkelier om de zaken tot een goed einde te brengen. De consumenten dienen hier rekening mee te houden.
Ik vind dit een overdreven reactie. Ten eerste heeft de consument helemaal geen toestemming nodig van de winkelier om naar de fabrikant toe te stappen. Daarnaast verlies de koper helemaal zijn wettelijke rechten niet op het moment dat hij dit doet.

Ook zie ik helemaal niet in waarom de winkelier het daarna gegarandeerd niet meer tot een goed einde zou kunnen brengen. De winkelier had het product immer ook opgestuurd naar de fabrikant en was tegen het zelfde opgelopen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door BBCS »

De winkelier had het product immer ook opgestuurd naar de fabrikant en was tegen het zelfde opgelopen.
De wet omschrijft dat de consument bij problemen zich altijd tot de verkopende partij dient te wenden.
Als de consument dan door de winkelier naar de fabrikant wordt doorverwezen, heeft de consument dus toestemming om vanuit de naam van de verkopende partij contact te hebben met de fabrikant.

Dus consumenten die buiten de verkopende partij om naar de fabrikant gaan, doen dit dus eigenlijk uit naam van de verkopende partij.

En ik zal als detaillist nooit toestaan dat de klanten op eigen houtje zonder mijn medeweten en zonder mijn toestemming contact opnemen met de fabrikant en juridisch dan uit mijn naam.

Als ik uit naam van de klant contact op moet nemen met een fabrikant, dien ik altijd toestemming te vragen aan de klant.
Ik kan namelijk niet op eigen houtje uit naam van de klant contact opnemen met een fabrikant of een instantie zonder toestemming van die klant of zonder medeweten van die klant.

Andersom is dat dus ook zo.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wet omschrijft helemaal niet dat consumenten bij problemen zich altijd eerst tot de verkopende partij dienen te wenden.

Het is niet per definitie zo dat consumenten die direct naar de fabrikant toe stappen zij dit dan dus namens de winkelier doen.

Je hebt geen toestemming nodig van je klanten die, conform artikel 21, beroep doen op kosteloos herstel of vervanging om dit te uit te besteden.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door BBCS »

De verkopende partij is verantwoordelijk en aansprakelijk voor het product.

Dus als de consument buiten de winkelier om naar de fabrikant toe gaat en er komen problemen, dan kan diezelfde consument niet bij de winkelier aankloppen en hem verantwoordelijk stellen voor de schade, omdat immers de consument niks met de fabrikant te maken heeft en dat de consument een koopovereenkomst heeft met de winkelier.

Wat ik hiermee wil zeggen:
Als de consument buiten de winkelier om naar de fabrikant toe gaat en er ontstaat daardoor schade, op wat voor manier dan ook) dan kan die consument niet de winkelier de rekening van de schade presenteren en dat die winkelier dan voor die schade mag betalen.

Ik zou dat als detaillist in ieder geval niet pikken.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkopende partij heeft een aantal verplichtingen. Wanneer de verkopende partij deze verplichtingen niet nakomt heeft de consument een aantal rechten. Hij kan dat dus o.a. kosteloos herstel of vervanging van de verkoper eisen.

Jij verzint er bij dat de consument de verplichting heeft naar de winkelier toe te gaan. Dat de winkelier het recht heeft dat de consument eerste naar hen toe komen. Dat is toch een behoorlijke vertekening van de werkelijkheid. Nu nuanceer je dat wat, waarscheinlijk omdat je het wetsartikel niet kunt vinden.

Natuurlijk is het niet zo dat de winkelier aansprakelijk is te houden voor schade die door derden wordt veroozaakt. Het is daarom ook raadzaam om eerst naar de winkelier toe te gaan. Echter is raadzaamheid niet het zelfde als een verplichting.

De fabrieksgarantie geeft consumenten soms het recht om de fabrikant aan te spreken. Dat maakt dat je als consument dan dus eerst naar de fabrikant toe kan stappen. Als deze dan aangeeft dat zij het probleem niet op lossen vanwege <smoesje> dan kun je altijd nog naar de winkelier toe stappen. Die mag dan dit probleem voor jou oplossen.

De consument heeft altijd het recht om anderen er bij te halen, maar kan de kosten daarvan alleen verhalen als de winkelier niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor kosteloos herstel of vervanging heeft gezocht of kan zorgen. Als dat het geval is zou ik als consument ook helemaal niet naar de fabrikant toe stappen, dan kies ik zelf iemand uit en verhaal de kosten later wel op de winkelier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Slechte service van HP

Ongelezen bericht door BBCS »

De verkopende partij heeft een aantal verplichtingen. Wanneer de verkopende partij deze verplichtingen niet nakomt heeft de consument een aantal rechten. Hij kan dat dus o.a. kosteloos herstel of vervanging van de verkoper eisen.
En daar gaat het om.

De winkelier heeft een verplichting en een verantwoordelijkheid.

Echter als de consument zonder medeweten en zonder toestemming naar de fabrikant gaat, kan als er problemen ervan komen de consument niet meer terugvallen op de winkelier met de woorden dat de consument een overeenkomst heeft met de winkelier en niet met de fabrikant en dat daarom de winkelier maar voor de schade moet opdraaien.

Een voorbeeld:

Een consument heeft bij mij een laptop gekocht en de laptop gaat kapot. De harde schijf begeeft het.

Normaal gesproken zal de consument zich bij de verkopende partij melden. De laptop wordt opgestuurd en er komt schade. Het toetsenbord en de behuizing gaat kapot.
Wettelijk gezien is dan de verkopende partij verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade.

Echter als die consument besluit om buiten de winkelier om naar de fabrikant te gaan en dus de winkelier is er niet van op de hoogte.
De situatie is dan dat de schade (een defecte toetsenbord en behuizing) niet voor rekening komt voor de winkelier, immers is hij op dat moment geen partij.
Wat je vaak hoort is dat de winkelier dan wel voor de schade moet opdraaien, omdat de consument een overeenkomst heeft met de verkopende partij en niet met de fabrikant. Dus aangezien de verkopende partij een verantwoordelijkheid heeft is de verkopende partij dan ook verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade die ontstaan is.
Dat is dus echt niet het geval.

Heel kort gezegd:

Als de consument besluit om buitenom de verkopende partij op eigen houtje naar de fabrikant te gaan, is het voor risico van de consument en de verkopende partij is nooit verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade die er eventueel kan ontstaan.

De verkopende partij is alleen aansprakelijk en verantwoordelijk voor de schade die er eventueel ontstaat als de verkopende partij het product zelf naar de fabrikant stuurt (hij roept de hulp in van de fabrikant), of dat de verkopende partij de consument doorverwijst naar de fabrikant.
Dan alleen is de verkopende partij het aanspreekpunt, verantwoordelijk en aansprakelijk voor de schade die er dan zou kunnen ontstaan.

Gesloten