LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon en de gevolgen van wsnp
Re: nuon en de gevolgen van wsnp
u begrijpt het dus niet
wij doen dit aan de hand van gegevens
alleen automtisch
als er 2 processen tegelijk lopen KAN het soms fout gaan
dit zijn processen die lopen op echte gegeven maar diet correct lopen.
dit is in een grote organistatie niet op te lossen
het is allen te duur om dat proces met de hand te doen (stap voor stap zelf intypen) dan moeten er 100% medewerkers bij
wij doen dit aan de hand van gegevens
alleen automtisch
als er 2 processen tegelijk lopen KAN het soms fout gaan
dit zijn processen die lopen op echte gegeven maar diet correct lopen.
dit is in een grote organistatie niet op te lossen
het is allen te duur om dat proces met de hand te doen (stap voor stap zelf intypen) dan moeten er 100% medewerkers bij
-
Jawel CCC-agent ik begrijp het volkomen! Iemand begint in feite opnieuw en wordt automatisch ingesteld. Na verloop van enkele jaren stabiliseert zich het voorschot en wordt conform de normale proportie.
Zegt U het maar, ik heb met dit soort zaken minder van doen. Mijn vakgebied beperkt zich meer op financiële aspecten en zaken.
Zegt U het maar, ik heb met dit soort zaken minder van doen. Mijn vakgebied beperkt zich meer op financiële aspecten en zaken.
beste banzai,,naar greenchoice gaan daar heb ik ook geen behoeftte aan....daar zat ik in 2003 al,met groenestroom....maar dat was dure stroom geworden volgens hun hadden we een verbruik van 13.622 kwh.
,dus zijn we maar weer terug naar de nuon gegaan toen we de eindafrekening kregen......
In januari was ik twee weken afgesloten en pas eind juli kwam ik in de wsnp terecht.....
zie eigelijk niet in waarom dat via de nuon gaat als geen schuld had en heb bij de nuon....
voorals nog ik krijg gewoon geen antwoord op de simpele vragen die ik stel aan de nuon.....
en tot m,n grote spijt,,zijn de reacties de van hier komen meer op elkaar en onderling gericht dan dat ik een paar echte opties krijg.....dat maakt het wel wat minder....
is er iemand die dit heeft meegemaakt of me kan vertellen welk pad ik moet gaan bewandelen
groetjes
,dus zijn we maar weer terug naar de nuon gegaan toen we de eindafrekening kregen......
In januari was ik twee weken afgesloten en pas eind juli kwam ik in de wsnp terecht.....
zie eigelijk niet in waarom dat via de nuon gaat als geen schuld had en heb bij de nuon....
voorals nog ik krijg gewoon geen antwoord op de simpele vragen die ik stel aan de nuon.....
en tot m,n grote spijt,,zijn de reacties de van hier komen meer op elkaar en onderling gericht dan dat ik een paar echte opties krijg.....dat maakt het wel wat minder....
is er iemand die dit heeft meegemaakt of me kan vertellen welk pad ik moet gaan bewandelen
groetjes
Hallo Darcy:
Je hebt al veel goede antwoorden gehad, o.a.:
Van CCC-agent: kortom bel nog eens en vraag om een verlaging met terugwerkende kracht!
Van Banzai: overstappen (niet naar Oxxio), klacht indienen bij SGC of Dte.
Veel meer smaken zijn er m.i. niet.
T.a.v. je slechte ervaring bij Greenchoice:
Ik neem aan dat je die hoeveelheid uiteindelijk niet betaald hebt.
Alle energieleveranciers werken doorgaans* met meterstanden/cijfers aangereikt door de regio-netwerkbeheerder.
Die gegevens kloppen heel vaak niet.
Om je een voorbeeld te geven:
De 'meteropnemer' kon bij mij geen gegevens bemachtigen en schatte daarom mijn verbruik.
Gelukkig had ik korte tijd daarna kontakt met mijn leverancier en vroeg ook even naar de laatst bekende standen.
Wat bleek? Nuon (Continuon?) had lagere standen geschat dan er op mijn eindafrekening van de laatste keer stonden!
Dan ben ik altijd weer blij dat er zo goed te praten is met Greenchoice.
*) Je kunt/mag ook zelf de meterstanden doorgeven aan je (alternatieve) leverancier.
Dan reizen de (juiste) gegevens in omgekeerde richting.
Veelal betere manier, is mijn ervaring.
Je vraagt je weleens af wat die jokers eigenlijk aan je deur komen doen, als ze er achteraf toch maar een slag naar slaan.
(Zoals andere keren is gebleken.)
Zal allemaal wel in het kader van de werkgelegenheid zijn.
Maar je hebt er zelf vaak een hoop werk aan.
Succes met je afwegingen.
Banzai.
Je hebt al veel goede antwoorden gehad, o.a.:
Van CCC-agent: kortom bel nog eens en vraag om een verlaging met terugwerkende kracht!
Van Banzai: overstappen (niet naar Oxxio), klacht indienen bij SGC of Dte.
Veel meer smaken zijn er m.i. niet.
T.a.v. je slechte ervaring bij Greenchoice:
Ik neem aan dat je die hoeveelheid uiteindelijk niet betaald hebt.
Alle energieleveranciers werken doorgaans* met meterstanden/cijfers aangereikt door de regio-netwerkbeheerder.
Die gegevens kloppen heel vaak niet.
Om je een voorbeeld te geven:
De 'meteropnemer' kon bij mij geen gegevens bemachtigen en schatte daarom mijn verbruik.
Gelukkig had ik korte tijd daarna kontakt met mijn leverancier en vroeg ook even naar de laatst bekende standen.
Wat bleek? Nuon (Continuon?) had lagere standen geschat dan er op mijn eindafrekening van de laatste keer stonden!
Dan ben ik altijd weer blij dat er zo goed te praten is met Greenchoice.
*) Je kunt/mag ook zelf de meterstanden doorgeven aan je (alternatieve) leverancier.
Dan reizen de (juiste) gegevens in omgekeerde richting.
Veelal betere manier, is mijn ervaring.
Je vraagt je weleens af wat die jokers eigenlijk aan je deur komen doen, als ze er achteraf toch maar een slag naar slaan.
(Zoals andere keren is gebleken.)
Zal allemaal wel in het kader van de werkgelegenheid zijn.
Maar je hebt er zelf vaak een hoop werk aan.
Succes met je afwegingen.
Banzai.
-
Geachte Darcy.
U zit nu in de WSNP, dat is wat ik uit de bovenvermelde lezing opmaak.
Ik heb dit antwoord hierop nog niet gegeven maar moet het nu doen.
Zolang U in de WSNP zit mag NUON van U niets aannemen. U mag geen voorschotbedragen wijzigen, U mag helemaal niets omdat U onder bewind staat. Wend U zich met Uw probleem tot Uw bewindvoerder.
Hij/zij kan maatregelen treffen.
Zolang U in de WSNP zit mag NUON van U niets aannemen. U mag geen voorschotbedragen wijzigen, U mag helemaal niets omdat U onder bewind staat. Wend U zich met Uw probleem tot Uw bewindvoerder.
-
Beste Darcy,
Uit de gevoerde discussie maak ik op dat een toelichting op de hoogte van uw maandelijkse termijnbedrag of een aanpassing hierop zeer gewenst is. Ook lijkt het mij gewenst dat er nog eens kritisch naar uw jaar- en/of eindafrekeningen wordt gekeken.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit de gevoerde discussie maak ik op dat een toelichting op de hoogte van uw maandelijkse termijnbedrag of een aanpassing hierop zeer gewenst is. Ook lijkt het mij gewenst dat er nog eens kritisch naar uw jaar- en/of eindafrekeningen wordt gekeken.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Overstappen naar een ander is inderdaad niet mogelijk,,,,en ik heb eigelijk ook wel meer dan genoeg van die energiebedrijfen...dus ik blijf waar ik zit,en blijf gewoon rustig door schrijven met de nuon..
Het probleem is dus dat het verbruik van greenchoice en het daar bij behorende bedrag dus wel in de wsnp moest worden mee genomen van onze bewindvoerder,want tegen energiebedrijfen iets beginnen loopt volgens hem altijd slecht of voor de klant....
Dan met nuon moeten we zelf uitzoeken omdat we dus geen schuld hebben bij de nuon,nu bijna wel weer volgens de nuon,maar ja.
Ik heb gister avond een email naar nuon met een klacht daar in over het niet op tijdig beantwoorden van mijn brief gestuurt,en kreeg een email dat ik binnen 10 dagen een reactie hier op zou krijgen..
mijn contractrekening nummer is 3002686401,,ben benieuwd....
in ieder geval alvast bedankt voor de moeite
groetjes darcy
Het probleem is dus dat het verbruik van greenchoice en het daar bij behorende bedrag dus wel in de wsnp moest worden mee genomen van onze bewindvoerder,want tegen energiebedrijfen iets beginnen loopt volgens hem altijd slecht of voor de klant....
Dan met nuon moeten we zelf uitzoeken omdat we dus geen schuld hebben bij de nuon,nu bijna wel weer volgens de nuon,maar ja.
Ik heb gister avond een email naar nuon met een klacht daar in over het niet op tijdig beantwoorden van mijn brief gestuurt,en kreeg een email dat ik binnen 10 dagen een reactie hier op zou krijgen..
mijn contractrekening nummer is 3002686401,,ben benieuwd....
in ieder geval alvast bedankt voor de moeite
groetjes darcy
@ chanmaster
Geplaatst op 13 Feb 2006 06:33 door Chanmaster
Geachte Darcy.
u vraagt WSNP aan en deze word (uiteindelijk) toegewezen.
alle schulden komen in een grote pot en u krijgt 95 % van bijstand nivo
de rest van uw inkomen word gebruikt om schulden te voldoen.
na 3 jaar is dit afgesloten en worden de restschulden weggeboekt
u begint dan met een schone lei
van die 95% bijstand moet u uw huur, gas, water en licht betalen en uw andere dagelijkse kosten.
hier bent u zelf verantwoordelijk voor
wat ik me dus afvraag beste chanmaster, hoe kunt u mensen helpen met het oplossen van hun schuld als u niet het verschil weet tussen WSNP en onder bewindstelling
vandaar dat ik voor de verandering een aansluit bij bonzai
wie bent u en wat zijn uw motieven?
hoe kunnen wij deze controleren
en wie bewaakt de kwaliteit van uw antwoorden?
Geplaatst op 13 Feb 2006 06:33 door Chanmaster
Geachte Darcy.
u vraagt WSNP aan en deze word (uiteindelijk) toegewezen.
alle schulden komen in een grote pot en u krijgt 95 % van bijstand nivo
de rest van uw inkomen word gebruikt om schulden te voldoen.
na 3 jaar is dit afgesloten en worden de restschulden weggeboekt
u begint dan met een schone lei
van die 95% bijstand moet u uw huur, gas, water en licht betalen en uw andere dagelijkse kosten.
hier bent u zelf verantwoordelijk voor
wat ik me dus afvraag beste chanmaster, hoe kunt u mensen helpen met het oplossen van hun schuld als u niet het verschil weet tussen WSNP en onder bewindstelling
vandaar dat ik voor de verandering een aansluit bij bonzai
wie bent u en wat zijn uw motieven?
hoe kunnen wij deze controleren
en wie bewaakt de kwaliteit van uw antwoorden?
-
Beste CCC-agent.
Iemand die in de WSNP komt wordt gedurende de termijn waarin de WSNP op betrokkene(n) van kracht is onder curatele / bewind gesteld.
Er wordt een curator / bewindvoerder benoemd.
Lees meer op: http://www.volkskrediet.nl
Een mens kan nu eenmaal niet alles weten.
Iemand die in de WSNP komt wordt gedurende de termijn waarin de WSNP op betrokkene(n) van kracht is onder curatele / bewind gesteld.
Er wordt een curator / bewindvoerder benoemd.
Lees meer op: http://www.volkskrediet.nl
Een mens kan nu eenmaal niet alles weten.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 14 feb 2006 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
het is mijn dagelijks werk
dus ik denk dat ik het wel degelijk weet
het word vaak dubbel aangevraagd maar is absoluut geen regel
ik twijfel dan ook aan uw kennis van zaken
je brengt het leuk en haalt waarschijnlijk een hoeveelheid kennis van het net, maar als u een profesionele schuldhulpverlener was dan waren uw reacties anders
kortom
ik vraag u voor bewijs van het tegendeel
dus ik denk dat ik het wel degelijk weet
het word vaak dubbel aangevraagd maar is absoluut geen regel
ik twijfel dan ook aan uw kennis van zaken
je brengt het leuk en haalt waarschijnlijk een hoeveelheid kennis van het net, maar als u een profesionele schuldhulpverlener was dan waren uw reacties anders
kortom
ik vraag u voor bewijs van het tegendeel
er wordt geen curator benoemd, dat is voor faillissementen
verder blijkt uit de folders op www.wsnp.rvr.org dat je voor alles wat na de uitspraak van de wsnp valt in principe zelf verantwoordelijk bent, al is budgetbeheer wel een optie
dat betekent dat je volgens mij zelf je voorschot moet kunnen verlagen, mits dit uiteindelijk niet in een nieuwe schuld resulteert aan het eind van het jaar (want dan kun je uit de wsnp gegooid worden en ben je een stuk verder van huis)
maar ik ben geen expert, ik lees alleen de informatie op de site van de raad van de rechtspraak
verder blijkt uit de folders op www.wsnp.rvr.org dat je voor alles wat na de uitspraak van de wsnp valt in principe zelf verantwoordelijk bent, al is budgetbeheer wel een optie
dat betekent dat je volgens mij zelf je voorschot moet kunnen verlagen, mits dit uiteindelijk niet in een nieuwe schuld resulteert aan het eind van het jaar (want dan kun je uit de wsnp gegooid worden en ben je een stuk verder van huis)
maar ik ben geen expert, ik lees alleen de informatie op de site van de raad van de rechtspraak
correct jimmie en dat is dus de reden dat ik chanmaster vraag waar hij zijn kennis vandaan haalt en hoe hij zijn werk als schuld hulpverlener kan doen zonder de basis kennis
-
Lezen maakt wijzer CCC-agent. Ik heb er regelmatig mee van doen of anders gezegd, wanneer een voortraject niet lukt, d.w.z. dat schuldbemiddeling niet middels een unaniem akkoord kan worden beantwoord wordt de cliënt voor schuldhulpverlening als onbemiddelbaar gezien en staat deze alleen nog de WSNP als mogelijkheid voor ogen.
Gelukkig lukt een schuldbemiddeling meestal wel.
In die gevallen waarbij dit niet het geval is dient de schuldenaar een verzoek om toelating tot de WSNP in bij de rechter-commissaris.
Deze toets vervolgens hetgeen reeds is ondernomen. Wanneer blijkt dat alle mogelijkheden door SHV zijn beproeft en niet tot het gewenste resultaat mochten leiden dan zal de rechter-commissaris de client, behoudens cliënt niet aan de daarvoor gestelde norm voldoet, toelaten tot de WSNP. De rechter kan bepalen dat de verzoek(st)er 3,4 of 5 jaar in de WSNP wordt toegelaten. Er wordt een curator benoemd c.q. bewindvoerder welke gedurende de bovenstaande periode alle financiële handelingen aan de client onttrekt daar deze handelingsonbekwaam geacht wordt tot dat de WSNP is opgeheven.
Het is inderdaad zo dat na verloop van het traject de client een schoneleiverklaring krijgt.
Voor verdere toelichting wil ik U toch verzoeken kennis te nemen van de verwijzing naar de site: http://www.volkskrediet.nl , dan kan ik mij verdere moeite besparen.
Voor het overige wens ik geenzins in discredit gebracht te worden.
Vr. groet, Chanmaster
Gelukkig lukt een schuldbemiddeling meestal wel.
In die gevallen waarbij dit niet het geval is dient de schuldenaar een verzoek om toelating tot de WSNP in bij de rechter-commissaris.
Deze toets vervolgens hetgeen reeds is ondernomen. Wanneer blijkt dat alle mogelijkheden door SHV zijn beproeft en niet tot het gewenste resultaat mochten leiden dan zal de rechter-commissaris de client, behoudens cliënt niet aan de daarvoor gestelde norm voldoet, toelaten tot de WSNP. De rechter kan bepalen dat de verzoek(st)er 3,4 of 5 jaar in de WSNP wordt toegelaten. Er wordt een curator benoemd c.q. bewindvoerder welke gedurende de bovenstaande periode alle financiële handelingen aan de client onttrekt daar deze handelingsonbekwaam geacht wordt tot dat de WSNP is opgeheven.
Het is inderdaad zo dat na verloop van het traject de client een schoneleiverklaring krijgt.
Voor verdere toelichting wil ik U toch verzoeken kennis te nemen van de verwijzing naar de site: http://www.volkskrediet.nl , dan kan ik mij verdere moeite besparen.
Voor het overige wens ik geenzins in discredit gebracht te worden.
Vr. groet, Chanmaster
dat heet onder bewindstelling en GEEN wsnp
wsnp is wet schuldsaneering natuurlijke personen en is allen bedoeld voor de afwikkeling van de schuld
en maximaal over 3 jaar
jammer maar helaas
ik ga over dat feit ook geen discussie met u aan
ik vraag u om bewijs van uw kennis of om u terug te trekken
wsnp is wet schuldsaneering natuurlijke personen en is allen bedoeld voor de afwikkeling van de schuld
en maximaal over 3 jaar
jammer maar helaas
ik ga over dat feit ook geen discussie met u aan
ik vraag u om bewijs van uw kennis of om u terug te trekken
-
CCC-agent, U lijkt mij ook nog niet een kleinbeetje eigenwijs.
Lezen CCC-agent en dan mag U een oordeel over mijn deskundigheid vellen.
Welterusten
Lezen CCC-agent en dan mag U een oordeel over mijn deskundigheid vellen.
Welterusten
he agent weet je wel wat je zegt lees een goed wat er staat hij doet dat werk wel degelijk
Faillissementswet
Artikel 296
1. Door de uitspraak tot de toepassing van de schuldsaneringsregeling verliest de schuldenaar van rechtswege:
a. de bevoegdheid om over de tot de boedel behorende goederen te beschikken;
b. de bevoegdheid om ten aanzien van die goederen feitelijke handelingen te verrichten en toe te laten.
2. De schuldenaar is verplicht alle goederen die tot de boedel behoren op verzoek van de bewindvoerder aan hem af te leveren.
3. De rechter-commissaris kan op verzoek van de schuldenaar of de bewindvoerder dan wel ambtshalve bij schriftelijke beschikking ten aanzien van bepaaldelijk daartoe aan te wijzen goederen bepalen dat de schuldenaar daarover het beheer heeft.
Artikel 297
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 296 is de schuldenaar zelfstandig bevoegd tot het verrichten van rechtshandelingen.
2. De schuldenaar behoeft niettemin de toestemming van de bewindvoerder voor de volgende rechtshandelingen:
a. het aangaan van een overeenkomst inzake krediet als bedoeld in artikel 1, onderdeel r, van de Wet financiële dienstverlening;
b. overeenkomsten waarbij hij zich als borg of anderszins als medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt of zich tot zekerheidstelling voor de schuld van een derde verbindt;
c. giften, met uitzondering van de gebruikelijke, voorzover niet bovenmatig.
3. Een rechtshandeling in strijd met het tweede lid verricht, is vernietigbaar. Slechts de bewindvoerder kan deze vernietigingsgrond inroepen.
Artikel 296
1. Door de uitspraak tot de toepassing van de schuldsaneringsregeling verliest de schuldenaar van rechtswege:
a. de bevoegdheid om over de tot de boedel behorende goederen te beschikken;
b. de bevoegdheid om ten aanzien van die goederen feitelijke handelingen te verrichten en toe te laten.
2. De schuldenaar is verplicht alle goederen die tot de boedel behoren op verzoek van de bewindvoerder aan hem af te leveren.
3. De rechter-commissaris kan op verzoek van de schuldenaar of de bewindvoerder dan wel ambtshalve bij schriftelijke beschikking ten aanzien van bepaaldelijk daartoe aan te wijzen goederen bepalen dat de schuldenaar daarover het beheer heeft.
Artikel 297
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 296 is de schuldenaar zelfstandig bevoegd tot het verrichten van rechtshandelingen.
2. De schuldenaar behoeft niettemin de toestemming van de bewindvoerder voor de volgende rechtshandelingen:
a. het aangaan van een overeenkomst inzake krediet als bedoeld in artikel 1, onderdeel r, van de Wet financiële dienstverlening;
b. overeenkomsten waarbij hij zich als borg of anderszins als medeschuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt of zich tot zekerheidstelling voor de schuld van een derde verbindt;
c. giften, met uitzondering van de gebruikelijke, voorzover niet bovenmatig.
3. Een rechtshandeling in strijd met het tweede lid verricht, is vernietigbaar. Slechts de bewindvoerder kan deze vernietigingsgrond inroepen.
In artikel 297 staat dat klant zelfstandig rechtshandelingen mag verrichten, waaronder het verlagen van een voorschot (dat heeft namelijk niets met de boedel te maken).
@chanmaster, waar lees ik de wet verkeerd? en waar op www.volkskrediet.nl staat de door jou geadverteerde informatie? ik vind op die site namelijk slechts heel summiere informatie
@chanmaster, waar lees ik de wet verkeerd? en waar op www.volkskrediet.nl staat de door jou geadverteerde informatie? ik vind op die site namelijk slechts heel summiere informatie
fallisement is geen WSNP
als de WSNP faalt (u maakt nieuwe schulden) dan gaat u falliet
als de WSNP faalt (u maakt nieuwe schulden) dan gaat u falliet
weet ik
de reden van de quote uit de faillissementswet is dat de WSNP in diezelfde wet geregeld wordt, de genoemde artikelen komen uit Titel III 'Schuldsaneringsregeling natuurlijke personen'
ik probeer hier de tegenstrijdige antwoorden te verklaren en ben dus ook benieuwd naar de reactie van chanmaster
de reden van de quote uit de faillissementswet is dat de WSNP in diezelfde wet geregeld wordt, de genoemde artikelen komen uit Titel III 'Schuldsaneringsregeling natuurlijke personen'
ik probeer hier de tegenstrijdige antwoorden te verklaren en ben dus ook benieuwd naar de reactie van chanmaster