Misschien is het wel eens leuk om eens een reactie te lezen van iemand die dit werk echt doet... want ik ben er zo eentje..
Ik kan jullie alvast even een paar sprookjes laten ploppen als een zeepbel. Jullie gegevens worden heus niet via één of andere vage site opgezocht omdat jullie toevallig eens je foonnummer hebben opgegeven omdat jullie je graag ergens voor wilden registreren.
Weet je waar de telefoonnummers vandaan komen uiteindelijk? Gewoon bij KPN dus... niks geen vreemde zaken ofzo, gewoon bij onze eigen KPN. Nu zullen er vast weer mensen zijn die steil achteroverslaan en met tegenargumenten komen, maar zo simpel ligt het wel.
En ik vind het nogal beledigend om mij met een zwerver te vergelijken die kennelijk niet in staat zou zijn om een normale baan te vinden.. knap gezegd. Ik zou zeggen; probeer eerst het werk eens zelf te doen, eer je er een oordeel over velt.
Kijk, als je nou gebeld zou worden over een lullig abootje van de Telegraaf of de Libelle, kan ik me voorstellen dat je er moe of ziek van wordt. Maar FCO gaat over iets heel anders. Ten eerste wordt je niks aangesmeerd. Je krijgt info over pensioenen.. je toekomst..
Het lullige is.. de mensen die nu het hardste roepen dat ze zo lastiggevallen worden, zijn precies de mensen die straks op hun 65e janken dat ze nog maar 50% van hun laatst verdiende loon ontvangen als pensioen.. terwijl ze toch echt dachten dat ze 70% zouden krijgen. Maar jah, die mensen hebben altijd zo hun best gedaan om dat soort info buiten hun deur te houden. De jongens en meiden van FCO hebben echt wel iets belangrijks te vertellen, als je even de tijd zou nemen om ernaar te luisteren.. het kan je namelijk een flinke som op je pensioen schelen. Tuurlijk is het lastig dat je gebeld word, tuurlijk is et leuk om mensen die dit werk doen af te branden als zwervers die nergens anders goed voor zijn, maar daarmee bewijst men hun eigen kortzichtigheid. Ga zelf maar eens kijken op internet wat de nieuwe Middelloonregeling voor jou betekent.. en als je daarvan nu nog steeds niets weet... wie is er hier dan ziep gezakt?? Het gaat er niet om om rijk te worden ten koste van anderen.. die anderen hebben namelijk op hun 65e WEL een goed pensioen. Maar ik vrees dat niemand hier tot nog toe daarbij heeft stilgestaan....jammer..
Ik doe dit werk in ieder geval met veel plezier en ik heb enorm veel geleerd over pensioenen.. en ik kan je wel vertellen... mijn pensioen is inmiddels dik in orde