Pagina 2 van 10
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 17 feb 2006 22:10
door digiclown
Dat is dan heel mooi CCC het begint zich te schaame.
Als het heet onder de voeten word dan lopen ze weg.
Het blijkt hier maar weer dat de waarheid niet gezegt mag worden.
En ik begrijp het wel een beetje die slappe houding dat is toch bij het grootste gedeelte bij nuon.
Als het moeilijk word geef ze het uithanden, zo werkt het toch???
En dan maar zeggen goh dit is offtopic end flamic haha haha.
Tjonge Tjonge en dit is nu de mentalitijd van heden.
Dit is ook de mentalitijd van nuon en eh hoe heet dat ding ook al weer eh dat bedrijf die de wet aan zijn laars lapt en die de smeerige klusjes moet opknappen van nuon goh kom er niet op ...............ohja intrum justitia gloof ik.
Nou CCC kruip u maar terug en schaam u zich maar verder.
En voor allen die het weer goed bedoelen een vriendelijke groet,
Digiclown.
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 18 feb 2006 03:19
door Daveyboy
volgens mij ben jij al een week iedere dag of topic Mr.CCCeeeeeeeeeeeeeyalater.Als je niks te melden hebt moet je ook niet reageren op andermans reacties,jij bent waarschijnlijk de minst betalende persoon hier en zeker de meest vervelende op het moment of wil jij misschien die 1045 euro voor me betalen??Ik post hier niet mijn verhaal om te horen dat ik een beetje offfff topic ben of wel?!?Dus mocht Mr. Einstein nog wat opbouwende kritiek hebben dan hoor ik het graag!!
groetjes Davey.

Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 18 feb 2006 10:31
door tukker2
Daveyboy
Als jij van 1850 KW naar 8062 KW gaat is dat zeker veel.
Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen dat er iets mis is met de elektrameter. Zelf ben ik van 3756 kw naar 4965 kw gegaan. Dat ik meer verbruikt heb kan ik zelf wel inzien en verklaren.
Mijn partner is vorig jaar bij mij in komen wonen. Extra in huis is een vaatwasmachine een andere wasmachine, vorig jaar hebben wij als we naar het werk gaan in de keuken lampen laten branden 2x40 watt 15 uur lang dat alleen is op jaarbasis 300 dagen gerekend 360 KW
Als ik uitreken wat jij meer verbruikt dan anders is dat 6212 KW per jaar, dan zou je zeggen dat anderen ook stroom van jou krijgen.
Ik kan mij voor stellen dat je toen je die brief zag een rolberoerte kreeg. Ga eens rustig zitten en kijk of er afgelopen jaar iets is veranderd in jou huis waardoor het verbruik meer is geworden. Dat er iets mis is wel duidelijk maar nu moet je alleen zien waar de fout ligt zoek de oorzaak op.
Vraag aan nuon of zij een verklaring kunnen geven waarom jij zoveel meer hebt verbruikt, vergeleken met dat jaar daarvoor is dat 4x meer dan normaal
doe dat via @mail of schrijf een brief
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 18 feb 2006 11:17
door Chanmaster
Goed voorstel tukker2, ze zijn wel een nadere verklaring schuldig!
Chanmaster
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 18 feb 2006 12:03
door CCC-agent
dat klopt
ik wil over vragen best uitleg geven
maar
als dat begint met een persoonlijke aanval dan kunt u om kort te gaan mij rug op!
als u een vraag heeft leg het dan op een normale manier voor en u krijgt van mij een normaal antwoord
de post die u heeft geplaatst heb ik snel even doorgelezen maar door alle persoonlijke aanvallen ben ik gestopt
het is slechts mijn werk mensen, ik zit daar niet de hele dag mensen een oor aan te naaien!!
ik probeer zo goed mogelijk te helpen in een voormalinge overheids instantie!!
nuon is nog lang niet commercieel ingesteld en dus hebben we soms boze klanten (zoals u)
het aanvallen van een medewerker over de werkwijze opgelegt door het bedrijf is niet echt nuttig
1) deze medewerker kan er niets aan doen dat zijn baas het anders wil
2) deze medewerker heeft dan ook geen zin meer om die extra stap te zetten en het toch voor u op te lossen!
kortom
ik vraag u uw vraag op een normale manier te stellen (maak een nieuwe post) en ik zoek het voor u uit
maar ik ga nier reageren op aanvallen op mijn persoon alsof ik persoonlijk deze nota naar u verstuurd heb
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 18 feb 2006 23:32
door digiclown
Naar aanleiding van uw schrijven hier boven kan ik u mededelen dat ik met stomheid en zeer verbaast uw schrijven gelezen te hebben.
Het feit dat ik zij dat u zich moest schamen komt bij wat u geschreven heeft geheel tot zijn recht.
Het is niet alleen u maar ook de andere persoon die zich medewerker noemt.
Het is toch schandalig dat de problemen met of om nuon op een forum als dit besproken moet worden en dat er nu wel door medewerkers bereid zijn om het probleem op te lossen of zoals u het ziet een poging daar na toe.
Dan vraag ik mijn af waarom dat niet kan als een eindgebruiker nuon belt en vraagt aan een medewerker/ster om een oplossing van het geschil.
Waarom word er dan niet geluisterd wat een eindgebruiker te zeggen heeft????
Waarom moet het altijd tot het uiterste gedreven worden???
Waarom moet er eerst door nuon en door intum justitia gedreigt worden tot het diepe kwetsen aan toe????
Waarom??????
Het is toch banaal dat iedere eindgebruiker over één kam geschoren moet worden!!!
En het nog grotere ellende die nuon en intum justitia terweeg brenkt is wel dat het probleem zich al maanden voort sleept en dat zij een heel gezin daarmee hebben.
En dan kan u wel zeggen dat nuon niet justitia is, ja daar ben ik het geheel mee eens maar dan vergeet u één ding dat nuon de opdracht gever is.
En dan bent u door één mail op uw tenen getrapt terweil de eindgebruiker al maanden met deze ongein zitten
Ja dan moet u zich zeker schamen
En nee tegen u persoonlijk heb ik niets.
het is van mijn alleen een vast stelling en de waarheid en als u daar niet van gediend ben dat de waarheid verteld mag worden is dat uw probleem.
Alhoewel dit een aan één hooping is van de problemen die ik de laatste jaren heb moet stellen met nuon hoef ik alleen maar te kijken naar het geval wat nuon met mijn ouders die 83 jaar zijn en dat een jaar geduurd heeft dat nuon eindelijk toegaf fout te zijn en als ik niet in de bres gesprongen was voor mijn ouders had nuon ze afgesloten van het toevoer van gas en electra ja bij oude mensen van 83 jaar.
Ja, dan word ik kriebelig van als ze mijn daar ook mee dreigen en dan wetende dat ik mij volledig heeft gehouden aan de afspraken die gemaakt zijn met nuon.
Ja, en u voelt zich aangevallen????
Wat dacht u van mijn dan!!!!!
Zo ik vind het nu wel genoeg wie zich aangesproken voelt moet het dan maar niet lezen.
Ik groet u allen.
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 00:01
door CCC-agent
nuon doet op dit moment 98% van zijn taken goed
(meting door de DTE)
als u bent doorgestuurd naar intrum dan heeft u te laat betaald of uw betaling is zoekgeraakt
als de betaling is zoekgeraakt (als de juite gegevens niet zijn vermeld word de betaling op een tussenrekening gezet) dan kunt u dit met een belletje recht zetten.
ik heb genoeg vertrouwen in mijn collega's om u te vertellen dat dit dan ook gebeurd!
als u gewoonweg te laat bent dan word u doorgezet naar intrum
niets om me voor te schamen
u heeft dat namelijk zelf gedaan
als ik uw bericht lees dan staat deze vol met sterke taal
ik neem aan dat een eventueel gesprek met mijn collega's op de zelfde toon is gegaan
misschien moet u eens terugbellen en een neutraal en eerlijk gesprek aangaan
u verwijst ook naar alle ellende die nuon en intrum teweeg brengen
ik wou dat we intrum niet nodig hadden, maar sommige klanten hebben het nu eenmaal nodig
ook daar hoef IK me niet voor te schamen
dus steekt u uw hand maar in eigen boezem!
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 00:14
door CCC-agent
p.s.
intrum word naar 1.5 maand ingeschakeld, vandaar dat ik aan uw verhaal twijfel.
u had een regeling tot jan dus kan pas half maart intrum bij u aankloppen
dit proces laat zich ook niet versnellen dus.........hoe kan dat!
verder geeft u aan dat u een regeling kreeg met acceptgiro
ook raar aangezien dit niet zomaar kan, dat gebeurd alleen met hoge uitzondering en kan alleen door bepaald medewerkers worden ingevoerd!
kortom, uw verhaal rammelt een beetje
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 00:53
door digiclown
Mooi geschreven Mijn Heer.
Maar ik moet u dan toch verwijzen naar het eerst geschreven stuk van mijn.
Maar geeft niet hoor ik neem het u niet kwaalijk.
Dus herhaal ik het voor u.
Volgens de afspraak die ik met een mederwerkser van het bedrijf nuon heb gemaakt is dat ik de eerste termijn einde december 2005 zou over maken dit is dan ook aan te tonen op mijn afschrift van de postbank.
Het tweede termijn zou ik dan ook einde januari overmaken zoals afgesproken met nuon, ook dit is te zien op mijn afschrift.
Volgens de medewerkster zou ik in bijde gevallen een acceptgiro ontvangen!!!!!!
Deze heb ik dus nooit ontvangen!!!!!
Dus heb ik de bedragen over gemaakt met het nummer dat vermeld staat op de acceptgiro waar het volledige bedrag op staat.
Op 4 februari 2006 kreeg ik van intrum justitia een accept toe gestuurd met het bedrag dat ik einde januari 2006 heb overgemaakt.
Een dag later kreeg ik telefoon van intrum dat het bedrag dat op de accept stond wel was betaald maar dat er inmiddels een bedrag van 65 euro is bij gekomen.
Heb deze heer toen uitgelegt dat ik mijn afspraken ben na gekomen met nuon en dat het bedrag nergens is op gebaseerd ook omdat ik daar nooit een accept heb mogen ontvangen en dat ik geen van zins ben om dat bedrag te betalen.
OMDAT IK MIJ AAN DE AFSPRAKEN GEHOUDEN HEEFT DIE AAN TE TONEN ZIJN OP MIJN AFSCHRIFT.
Het maakte voor deze persoon niks uit en zij mijn dat ik binnen kort de accept van intrum toe gestuurd zou worden en als ik deze niet zou betalen het toevoer van gas en electra zou afgesloten worden.
Waarop ik hem nog maals geprobeerd hem te zeggen dat ik alles volgens afspraak heb gedaan maar dat intreseerde deze gast niet en bleef mij maar op aan dringen dat de toevoer zou afgesloten worden.
En omdat deze pesoon er maar door heen praten en niet wilde luisteren wat ik hem wilde verklaren zij ik hem dat hij geen poot heeft om op te staan omdat de leverantie van gas en electra niet via nuon maar via OXXIO loopt.
Waar deze heer de telefoon op de haak gooide omdat hij daar geen tegen antwoord had.
Dus ga mij nu niet zeggen dat ik aso ben geweest!!!!
Ten tweede heb ik een mail gestuurt naar nuon via de site van nuon waar je je klachten kan verzenden deze heb ik gedaan waarbij je dan een mail terug krijgt dat de mail bij nuon goed is aangekomen.
En dat er binnen 10 dagen een bericht van nuon zou terug ontvangen.
Dit is dus NIET gebeurd.
Ik heb daarop nuon gebeld en gevraagt of mijn klacht bij nuon is aan gekomen het antwoord was NEE.
En volgens de medewerker zou ik hem niet of niet goed verstuurt hebben.
GOH BEN IK BLIJ DAT IK VAN NUON EEN BERICHT HEB MOGE ONTVANGEN DAT MIJN MAIL GOED ONTVANGEN IS.
En u zegt 98% ????
Dan zijn er nu al 3 fouten op elkaar bij mijn gemaakt zit ik nu bij mijn weten op 97%
Dus ga mij niet zeggen dat ik te laat ben en vertel mij ook niet dat ik sterk over kom.
Ik draai er niet om heen ik ga niet eerst over bijtjes en het weer praten het is bij mijn recht of onrecht.
Dat is toch niet moeilijk dacht ik????
Nog maals zeg ik u dat ik alles heeft gedaan volgens afspraak met nuon en dat mijn afschrifften daarbij als bewijs dienen.
En dat er dan achteraf een bedrag per telefoon word geroepen dat ik die zou moeten betalen nou dan wil ik uw woorden gebruiken ; mijn rug op.
Gegroet,
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 00:57
door CCC-agent
digiclown
ik ga me hier niet mee bemoeien.
je klinkt namelijk helemaal niet voor reden vatbaar
dus
succes bij oxxio
als je zo op ons reageerd zullen ze je zeker bevallen
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:00
door digiclown
Ook voor mij PS.
Dan zou u niet bij mij moeten komen dat mijn verhaal zou rammelen.
Dan blijkt het toch maar weer dat de werkwijze bij nuon rammeld maar dat zijn we wel gewend gezien de klachten die hier op het forum staan en naar mijn weten is er toen ook een in een uitzending aandacht besteed over nuon.
Dus gaat u nuon niet schoon praten.
Gegroet,
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:08
door CCC-agent
doe ik ook niet
maar de fouten die in de uitzending werden behandeld worden nu 98 % goed uitgevoerd
een behoorlijke verbetering
het probleem dat u met nuon heeft betreft wanbetaling
ik doe dit lang genoeg om uit een verhaal een aantal dingen te halen die voor mij in iedergeval duidelijkheid geven
als u het gesprek net zo heeft gevoerd als u reactie hier dan snap ik waarom het mis is gegaan
en daarom
veel succes bij oxxio
ik hoor graag van uw ervaringen daar
(en vind het nu al erg dat u gaat)
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:17
door digiclown
CCC ik ga me hier niet mee bemoeien.
je klinkt namelijk helemaal niet voor reden vatbaar
dus
succes bij oxxio
als je zo op ons reageerd zullen ze je zeker bevallen
Nee CCC lijkt mij zeer verstandig.
Niet u maar ik ben bedreigt met afsluiting.
En u heeft gelijk en het verbaast mij ook niet dat u voor rede vatbaar ben dat is ook gebleken bij de gesprekken die ik gevoerd heb met nuon en justitia.
En het blijkt nu maar weer dat het au doet dat klanten weg gaan bij nuon van wegen mis comunicatie naar hun eindgebruiker.
Ik wens u suc6
Gegroet,
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:18
door CCC-agent
man, ben je aan het drinken??
1) wij vinden het helemaal niet erg als wanbetalers naar een andere leverancier gaan
2) afsluiting gaat over meerdere nota's
3) miscommunicatie is vaak onbegrip van een klant die belt en niet luisterd naar uitleg
kortom
have fun with the worst company on the block!!!
and the winner is OXXIO!!
en ja mijn friend, zij gaan je nu echt laten kennismaken met slechte service
spreek je met een half jaar
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:25
door digiclown
van CCC het probleem dat u met nuon heeft betreft wanbetaling
ik doe dit lang genoeg om uit een verhaal een aantal dingen te halen die voor mij in iedergeval duidelijkheid geven
U praat dan wel over wanbetaling maar u kan mij dat niet aantonen.
Het is zo gemakkelijk om het maar weer op de klant af te schuiven.
Dat is nou het grote probleem bij nuon.
Niet eerst kijken of de klant gelijk heeft nee MAAR METEEN ZEGGEN OH DAT IS WANBETALING.
Dit is dus het gemakzucht van nuon.
En daarmee vereizen dan ook de problemen die nuon zelf dan kweekt.
Is het dan zo moeilijk om dat te kunnen in zien bij nuon????
Groetjes,
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:35
door CCC-agent
tuurlijk, ook bij nuon worden fouten gemaakt
alleen heb ik genoeg vertrouwen in mijn collega's om te weten dat als u normaal had gebeld het probleem 1) duidelijk was geworden of 2) opgelost was
daarom neem ik aan (ja een aanname, ik was er niet bij) dat u met de zelfde instelling heeft gebeld en de medewerker ook geen kast tot uitleg heeft gegeven
dat soort mensen geeft ik met liefde het nummer van oxxio
kortom
geniet er van
(en vergeet het netbeheer niet te betalen!!)
lat ons ook even weten hoe de afsluiting was (als u over 2 maanden de achterstand nog niet heeft betaald)
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 01:59
door digiclown
Whoohahaha
Daarom lopen er ook steeds meer klanten weg bij nuon door uw instelling hoe u over uw klanten denkt.
De uitspraken die u nu gedaan heeft zijn dan ook op andere klanten van toepassing
U heeft hierbij nuon meer schade toe gebracht dan u lief is.
De uitspraken en het onverschillige reactie die u heeft geschreven zijn bij deze uit geprint en zal gebruikt worden hoe nuon denkt over zijn klanten.
Ik ben u zeer erkentelijk dat u mij daarbij geholpen heeft.
Ik laat het dan ook hierbij en zal mijn stukken maandag naar mijn rechtsbijstand sturen.
Met vriendelijke groet,
Digiclown
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 08:08
door Chanmaster
Beste mensen.
Ik heb de moeite kunnen nemen en genomen om de gehele topic na te lezen en wat schets mijn berbazing, ik ben er niet wijze van geworden.
Dit kan niet de bedoeling van dit forum zijn en even min van CCC-agent of andere betrokkenen.
Ik kan niet voor NUON spreken maar weet dat er momenteel geen energieleverancier is waarover niet wordt geklaagd. Wat het incassobeleid betreft weet ik ook dat er levenranciers zijn, of NUON zich daaraan al dan niet schuldig maakt laat ik buiten beschouwing, die de herinnering al door een incassobureau laten verzenden en daarvoor een vergoeding vragen van:€ 12,50. Deze pak ik persoonlijk aan maar moet eerst weten wat hierover in het wetboek is geregeld. Omdat ik geen actueel wetboek meer ter beschikking heb zal er een nieuw gekocht moeten worden. Nu even terzake. Een energieleverancier is niets meer dan een administratie en inningskantoor. Ik kan ook een vergunning aanvragen bij DTE en zou zie krijgen ook. Het incassobeleid van de diverse energieleveranciers is belabberd te noemen en voldoen nergens aan de wettelijke norm. Een goed energieleverancier heeft alleen maar tevreden klanten en dat zou ik na streven. Tevreden klanten kweek je door loialiteit met de klanten op te bouwen door services te verlenen en zorg te dragen voor een goede, ja zelfs perfecte, staat van dienst te krijgen. Dat moet het streven van de energieleverancier zijn. Het uithanden geven van een vordering alvorens de klant behoorlijk in gebreke te hebben gesteld middels een aanmaning waaraan vooraf eerst een betalingsherinnering aan deze is verzonden is ronduit onwetting en asociaal. Bedrijven welke deze methode verkiezen zijn hun status niet waardig en verdienen het niet energieleverancier genoemd te mogen worden. Maar services kosten geld en de concurrentie is moordend te noemen dus geen goed klimaat voor de gewenste efficiëntie en services. Dus dan maar met de botte bijl ten koste van de goed vertrouwende klant welke door onvoorziene omstandigheden een keer te laat een energienota heeft moeten betalen want daar hebben we het over. De energieleverancier moet haar ontvangste ook weer afdragen behoudens de geïnde incassokosten. Laten we eerlijk zijn mensen, het lijkt nergens op.
Chanmaster
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 13:17
door CCC-agent
chanmaster
de herindering is gratis
daarna krijgt u een aanmaning, deze kost 15 euro
als u dan nog nier reageerd word het doorgestuurd naar intrum
misschien heeft meneer gelijk, maar op zo'n reactie heb ik geen zin om te reageren
als meneer normaal kan doen komt hij denk ik een stuk verder.
tot die tijd verwijs ik hem graag naar oxxio
alle klanten met deze instelling mogen van mij naar oxxio!
lekker rustig en oxxio is dan binnen de kortste keren falliet
Re: Nuon (jaarafrekening)
Geplaatst: 19 feb 2006 13:18
door Chanmaster
Laten wij dan maar normaal doen lijkt me een goede optie
Chanmaster