LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Personalia verwijderen uit Google
Re: Personalia verwijderen uit Google
Hoe krijg je jezelf van het Internet
Laatst gewijzigd door coorpeet op 23 mar 2006 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
verwijderd
Laatst gewijzigd door coorpeet op 23 mar 2006 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
anne diekman
Gast
Bij google een verzoek in dienen tot het verwijderen van:
Ieder bericht wat je van je zelf vind op het net kopiëren [per onderwerp][pagina][site] op sturen naar google via e-mail.
En het grootste gedeelte wordt weg gehaalt.
Jippie
Gast
Bij google een verzoek in dienen tot het verwijderen van:
Ieder bericht wat je van je zelf vind op het net kopiëren [per onderwerp][pagina][site] op sturen naar google via e-mail.
En het grootste gedeelte wordt weg gehaalt.
Jippie
Hoi Anne, wil je mij de gegevens geven van de advocaat die je heeft geholpen bij het van Google afkomen???
Het is wel zo dat ik zelf geen webmaster ben, nog een eigen site heb, maar misschien kan jouw advocaat mij ook helpen om een paar advertenties die op sites hebben gestaan en nu op google staan er vanaf te krijgen.
Mijn e-mailadres is [email protected]
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Groetjes Rene11
Het is wel zo dat ik zelf geen webmaster ben, nog een eigen site heb, maar misschien kan jouw advocaat mij ook helpen om een paar advertenties die op sites hebben gestaan en nu op google staan er vanaf te krijgen.
Mijn e-mailadres is [email protected]
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Groetjes Rene11
Het is allemaal niet zo makkelijk volgens dit artikel in Trouw.
http://www.trouw.nl/deverdieping/overig ... t+niet+mee++
-
Je moet je danook van de site waar je op staat verwijderen niet van google
Als je niet wilt dat je persoonlijke gegevens via Google en andere zoekmachines te vinden zijn, zet ze dan niet op internet.
Simpel toch?
Simpel toch?
[qSimpel toch? uote] Helemaal mee eens[/quote]
Volgens mij is het punt nu juist dat anderen jouw gegevens op internet zetten en dat het laten verwijderen door webmasters haast onbegonnen werk is. Gegevens die je zelf op internet zet heb je natuurlijk wel controle over.
>Als je niet wilt dat je persoonlijke gegevens via Google en andere zoekmachines te vinden zijn, zet ze dan niet op internet.
>> Je moet je danook van de site waar je op staat verwijderen niet van google
>>>Het is allemaal niet zo makkelijk volgens dit artikel in Trouw.
>Als je niet wilt dat je persoonlijke gegevens via Google en andere zoekmachines te vinden zijn, zet ze dan niet op internet.
>> Je moet je danook van de site waar je op staat verwijderen niet van google
>>>Het is allemaal niet zo makkelijk volgens dit artikel in Trouw.
Vergeet alle tips over ont-googlen, anonimiteit, etc.
Vermeldingen op internet zijn voor eeuwig.
Wil je dat niet? Doe dan never nooit iets op het wwww. Wil je dat? Natuurlijk niet. Realiseer je alleen wel dat wat je in een onbezonnen moment neerzet altijd weer terug te vinden zal zijn. Eigenlijk een soort extreme vorm van sociale controle.
Vermeldingen op internet zijn voor eeuwig.
Wil je dat niet? Doe dan never nooit iets op het wwww. Wil je dat? Natuurlijk niet. Realiseer je alleen wel dat wat je in een onbezonnen moment neerzet altijd weer terug te vinden zal zijn. Eigenlijk een soort extreme vorm van sociale controle.
Volgens mij is je naam veranderen een makkelijkere oplossing dan je gegevens van internet laten verwijderen....
Overigens beheer ik zelf een aantal website. Van de bezoekers die via een zoekmachine naar die sites komen, komt gemiddeld 97 % via google. (Zowel "gewoon" google.nl of google.be, als via google images.)
Ik snap dus wel waarom in dit verband de term "ontgoogelen" wordt gebruikt. Bovendien: het klinkt ook beter dan "ontzoekmachienen", nietwaar?
Overigens beheer ik zelf een aantal website. Van de bezoekers die via een zoekmachine naar die sites komen, komt gemiddeld 97 % via google. (Zowel "gewoon" google.nl of google.be, als via google images.)
Ik snap dus wel waarom in dit verband de term "ontgoogelen" wordt gebruikt. Bovendien: het klinkt ook beter dan "ontzoekmachienen", nietwaar?