LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plasma of LCD?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door dds »

@Sminke
Jammer dat er door veel ondeskundige mensen allerlei informatie op dit forum wordt gezet die gewoon of achterhaald of niet waar zijn;
a.De respons snelheid is 1 tot 2,5 ms ipv lcd 10-15msec! 10x zo goed!
Wie kletst hier nu uit zijn nek. De responstijd van ALLE goede LCD-toestellen is 6 msec.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door queenfan »

@Sminke

Quote:
Jammer dat er door veel ondeskundige mensen allerlei informatie op dit forum wordt gezet die gewoon of achterhaald of niet waar zijn;


Quote:
a.De respons snelheid is 1 tot 2,5 ms ipv lcd 10-15msec! 10x zo goed!


Wie kletst hier nu uit zijn nek. De responstijd van ALLE goede LCD-toestellen is 6 msec.
Niet zo ondeskundig aub :lol: :lol:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Heel leuk allemaal,maar het grootste voordeel van Plasma is het hoge contrast.Helaas wordt dat hoge contrast binnen een tot enkele jaren drastisch minder.Toch maar gewoon een oude vertrouwde beeldbuis?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik denk dat het allemaal persoonlijk is en de beslissing moet je zelf nemen.
Ikzelf heb helemaal niets met die dingen en blijf bij een conventionele CRT.
Ik irriteer me aan ghosting effecten en de vaak wat trage beeldwisselingen.
Sommige apparaten kunnen de zaken digitaal niet bij houden en lipsync is ook niet altijd even goed.
Heb een tijdje een snel lcd panel voor mijn computer gehad (8ms).
Tijdens het scrollen op internet pagina's worden de letters irritant en daar krijg ik koppijn van.
Mijn oude vertrouwde 17 inch CRT monitor staat inmiddels weer op de PC aangesloten.
Ik wacht nog wel een jaar of 5, tot de techniek aan mijn eisen voldoet.

Just my 2 cents

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

hharteman,ik had het niet beter kunnen zeggen.Helemaal mee ens dus.

pacpanic
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:07

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door pacpanic »

Voor mij is het ook nog steeds de crt die de beste beelden produceert bij ieder signaal.

Als dat HDTV gedoe net zo lang duurt als breedbeeld dan kunnen we nog wel even.

Heeft iemand ervaring met deze tv?
http://www.samsung.com/nl/products/tv/s ... 2z306v.asp

Dit is een 32"CRT met een totale diepte van 40cm.
Dat is net zoveel als een LCD/Plasma met voet

En kost.....700 euro.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand ervaring met deze tv?
http://www.samsung.com/nl/products/tv/s ... 2z306v.asp

Dit is een 32"CRT met een totale diepte van 40cm.
Dat is net zoveel als een LCD/Plasma met voet
--------------------------------------------------------------------------
Ik ken de tv persoonlijk niet.
Als de tv maar 40 cm diep is betekent dit dat de b.buis een grotere afbuighoek dan standaard 110 graden heeft.
Meestal is het dan zo dat dit formaat apparaten met de grotere afbuighoek in de hoeken afwijkingen in de convergentie geeft (NB: kleuren die niet exact op het raster van de buis geprojecteerd worden, waardoor kleuren naast elkaar gaan staan).

In het verleden niet zulke goede ervaringen met Samsung gehad en met name de breedbeeld tv's, maar dat is alweer jaren geleden en weet niet hoe de stand der techniek nu is.
Persoonlijk vindt ik dat je bij een 32" crt wel een meter of 3-4 vandaan moet zitten voor het beste beeld.

pacpanic
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:07

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door pacpanic »

Metz en Samsung zijn op dit moment de enigen die een dergelijke buis aanbieden. Ik denk dat de meeste fabrikanten hun energie in de LCD/Plasma stoppen totdat er een nieuwe technologie komt, de fusie tussen LCD en Plasma, ben ff de naam kwijt.

In de Fora lees je inderdaad wisselende berichten over deze Slimfit tv. Van kromme lijnen en vlekken tot prima strakke beelden. Blijft voor mij nog steeds een interresante optie.
Ik heb beperkte diepte in een kast (die mag niet weg, emo-waarde) maximaal 50 cm. Een 70 cm past net wel, net niet. Ik kijk 4,50 cm ver weg. Dus je zou zeggen LCD of Plasma. Maar dat beeld is afschuwelijk bij analoog. Hoe je het ook went of keert CRT blijft het mooiste beeld.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
In de Fora lees je inderdaad wisselende berichten over deze Slimfit tv. Van kromme lijnen en vlekken tot prima strakke beelden
-----------------------------------------------------------------------------
De wisselende beeldkwaliteit bij de diverse kopers kan alleen door fouten in de assemblage of afregelingen van het apparaat zitten.
Als je er toch voor gaat dan het apparaat gaan bekijken bij een dealer.
Vooral letten op vlekken (NB:demagnetisatie) en hoekafwijkingen.
Als het demomodel geen afwijkingen vertoont dan deze mee zien te nemen.
dan weet je in ieder geval wat je koopt aan beeldkwaliteit.
Men doet daar wel is moeilijk over in een winkel,maar net als met een auto, daar wil ik in gereden hebben voor ik hem koop, dus wil ik ook een tv zien spelen voor hem ik hem koop.
Ik ben nou eenmaal kritisch op beeld.
Sucses

pacpanic
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:07

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door pacpanic »

Precies mijn gedachte.
Eerst kijken dan kopen.

Bijkomend probleem is dat ik het toestel nergens live kan zien. Ben hier in de buurt (Utrecht) al overal wezen kijken, maar alleen maar LCD/Plasma.

Op de Cebtit 2006 staat de opvolger van deze Samsung
http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/09.jpg

Prachtig toestel om te zien

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik heb even wat reacties over deze tv gelezen en bijna iedereen praat over een vervelende brom en kromme lijnen.
Als ik zo wat dieper doorlees dan is mijn conclusie dat dit wordt veroorzaakt door het afbuigjuk en die zit tegenwoordig aan de beeldbuis vast gekit.
Dat is waarschijnlijk nu net het zwakke punt van deze tv.
Door de grote afbuighoek is meer magnetische kracht nodig en de grote oppervlakte van de buis geeft waarschijnlijk resonantieproblemen en die zijn dan hoorbaar.
Kromme lijnen en vlekken kunnen worden veroorzaakt door een slecht gewikkeld of slecht gepositioneerd afbuigjuk in combinatie met de buis.
Al met al lijkt het me geen degelijke constructie van bbuis/afbuigjuk en daardoor zal het toestel ook een slechte convergentie hebben.
Lijkt me niet verstandig voor deze tv te gaan.

pacpanic
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:07

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door pacpanic »

Dank je hharteman voor je input.

Daarom is het belangrijk om eerst te kijken.

Metz heeft ook zulke platte CRT's maar die zijn duurder dan LCD/Plasma.

Welke 32" CRT heeft jouw voorkeur?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

Om een tv voor je te kiezen vind ik wat moeilijk en dat is ook zeer persoonlijk.
Ik ben al een aantal jaren uit de branche maar ben altijd een Philips man geweest.
Hoog/mid frequent zeer goed en beeld is zoals het zijn moet.
Dan moet je niet de tv nemen uit het budget segment van Philips want die zijn ook niet geweldig qua beeldkwaliteit.
Ook is het design vaak oubollig.

Loewe en B& O zijn ook goed maar zijn in weze een doorontwikkelde Philips waar klasse A onderdelen in gebruikt worden.
Het leeuwendeel betaal je dan voor het design.

Persoonlijk ben ik nooit gecharmeerd gewest van Sony vanwege de Triniton buizen die gebruikt werden.
Die waren qua convergentie, technisch lastig in het gareel te krijgen en werden vanaf de fabriek al met diverse magneetjes gemodificeerd.
Ook de kleuren vindt ik te hard.

Wat ik ook wel een topTV is, is de panasonic met Quintrix buis.
Fantastisch goed beeld en betrouwbare techniek.
Dat wordt waarschijnlijk mijn volgende tv.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

just my 2 cents

pacpanic
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2006 19:07

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door pacpanic »

Dank je, ik ben ook een fan van panasonic.
Maar nog steeds een heftige 57 cm diep.

Ik ga nog diep denken

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door Thijs193 »

wel grappig te weten is dat in de Loewe CRT toestellen vaak ook Panasonic en Philips gebruikt werden.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Thijs.
bedoel je de buizen die door anderen gebruikt zijn.?
Panasonic is niet aleen de grootste maar ook de beste producent.
Wereldwijd hebben zij de meeste tevreden klanten.
Ook de aftersales staan op een hoog niveau.
Jammer dat technics van de markt is .
Dit was ook 1 van hun kwaliteits merken.

Tim

Mark2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:01

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door Mark2000 »

Om een tv voor je te kiezen vind ik wat moeilijk en dat is ook zeer persoonlijk.
Ik ben al een aantal jaren uit de branche maar ben altijd een Philips man geweest.
Hoog/mid frequent zeer goed en beeld is zoals het zijn moet.
Dan moet je niet de tv nemen uit het budget segment van Philips want die zijn ook niet geweldig qua beeldkwaliteit.
Ook is het design vaak oubollig.

Loewe en B& O zijn ook goed maar zijn in weze een doorontwikkelde Philips waar klasse A onderdelen in gebruikt worden.
Het leeuwendeel betaal je dan voor het design.

Persoonlijk ben ik nooit gecharmeerd gewest van Sony vanwege de Triniton buizen die gebruikt werden.
Die waren qua convergentie, technisch lastig in het gareel te krijgen en werden vanaf de fabriek al met diverse magneetjes gemodificeerd.
Ook de kleuren vindt ik te hard.

Wat ik ook wel een topTV is, is de panasonic met Quintrix buis.
Fantastisch goed beeld en betrouwbare techniek.
Dat wordt waarschijnlijk mijn volgende tv.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

just my 2 cents
Tja zo heeft iedereen zijn ervaringen. Ik zou nooit een Philips meer willen hebben. Zeer slechte ervaring met ze. Gewoon en philips TV met kleurvlekken willen ze niet vervangen, is een concept fout en zou in elk beeldbuis zitten. Tv was twee weken oud! Snap niet dat ze nog tv's kwijt kunnen aan consumenten als ze je zo behandelen. Van de technische medewerkers van Philips kreeg ik de volgende slogan mee: "Als je vloeken wil leren moet je Philips repareren"

Nee geef mij maar panasonic of pioneer.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door queenfan »

Mark2000


Geplaatst op 27 Mrt 2006 16:20 door Mark2000
Quote:
Om een tv voor je te kiezen vind ik wat moeilijk en dat is ook zeer persoonlijk.
Ik ben al een aantal jaren uit de branche maar ben altijd een Philips man geweest.
Hoog/mid frequent zeer goed en beeld is zoals het zijn moet.
Dan moet je niet de tv nemen uit het budget segment van Philips want die zijn ook niet geweldig qua beeldkwaliteit.
Ook is het design vaak oubollig.

Loewe en B& O zijn ook goed maar zijn in weze een doorontwikkelde Philips waar klasse A onderdelen in gebruikt worden.
Het leeuwendeel betaal je dan voor het design.

Persoonlijk ben ik nooit gecharmeerd gewest van Sony vanwege de Triniton buizen die gebruikt werden.
Die waren qua convergentie, technisch lastig in het gareel te krijgen en werden vanaf de fabriek al met diverse magneetjes gemodificeerd.
Ook de kleuren vindt ik te hard.

Wat ik ook wel een topTV is, is de panasonic met Quintrix buis.
Fantastisch goed beeld en betrouwbare techniek.
Dat wordt waarschijnlijk mijn volgende tv.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

just my 2 cents


Tja zo heeft iedereen zijn ervaringen. Ik zou nooit een Philips meer willen hebben. Zeer slechte ervaring met ze. Gewoon en philips TV met kleurvlekken willen ze niet vervangen, is een concept fout en zou in elk beeldbuis zitten. Tv was twee weken oud! Snap niet dat ze nog tv's kwijt kunnen aan consumenten als ze je zo behandelen. Van de technische medewerkers van Philips kreeg ik de volgende slogan mee: "Als je vloeken wil leren moet je Philips repareren"

Nee geef mij maar panasonic of pioneer.
Dat is gelukkig persoonlijk, heb al jaren een Matchline met pixelplus bevalt me prima nooit geen problemen mee.

En ben het met jouw eens Pioneer en Panasonic zijn ook zeer goed een aanrader.

Heb ooit een sony gehad met Black Trinitron koste me toen 1500 Gulden (ja ja de oude guldens) hard voor gewerkt (had toen een aantal krantenwijken) maar wat had ik er snel spijt van.

JVC is jammer voor je centen benniet de enige die dat zegt wat een schijtspul is dit wil ik nog niet eens verkopen aan een blinde.

Maar goed heb al jaren met veel genoegen een Philips Matchline met Pixel plus een aanrader.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
"Als je vloeken wil leren moet je Philips repareren"
--------------------------------------------------------------

Pffff... 30 jaar Philips gerepareerd hoor en qua backup en documentatie prima om aan te werken.
Om even te vergelijken....Een Philips tv heeft een documentatie van ong. 1 cm dik waar elk onderdeeltje een nummer heeft en signaalwegen prima te volgen zijn terwijl een chinees apparaat 1 a4 beslaat en je het zelf maar een beetje moet uitzoeken.
De toestellen die vlekken hadden van Philips hadden een slechte demagnetisatie en daar waren modificaties voor.
Buizen met slechte rasters erin (NB: dat kan ook vlekken veroorzaken)zijn door garantie altijd gedekt.

G.Moore
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:50

Re: Plasma of LCD?

Ongelezen bericht door G.Moore »

Ben ook jaren werkzaam geweest in de
RTV business. Veel ervaring met o.a.
Philips en Sony.
Pilips: onscherp, wollig beeld. fletse kleuren.
Prima geschikt voor oudere mensen die veel naar
de Nederlandse zenders kijken.
Zelf heb ik al jaren een Trinitron,
prima contrast, haarscherp beeld nooit
problemen mee. Erg geschikt voor sat-tv
en DVD.

Gesloten