LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Suzi,

Ik heb al in de andere thread over dit onderwerp (DBS-slachtoffers) aangegeven dat je erin getuind bent. Zo'n kapitaalverzekering is walgelijk duur!!!

Kijk eens in de financiele bijsluiter die je hebt gekregen. Daarin staat onder het kopje Wat houdt het product in? precies beschreven wat je hebt aangeschaft. Kijk vooral voor de gein ook eens bij het kopje rendementen en risico's. Daarin staat de ontwikkeling van de waard evan het product bij verschillende rendementspercentages. Als je goed op je laat inwerken wat daar staat, dan schrik je je een hoedje! Onder de tabel moet een tekst staan in de trant van "bij een rendement van 4% is het netto rendement X%" Daar kan je goed zien hoeveel er aan de DSB-strijkstok blijft hangen!

Nogmaals mijn dringende advies: zeg per aangetekende brief direkt zowel de kapitaalverzekering als de lening bij Becam op en beroep je op dwaling.

Ga vervolgens naar een fatsoenlijke bank en laat je nooit ofte nimmer meer een kapitaalverzekering aansmeren bij een lening. Zeg dat je een gewone doorlopende lening wilt zonder allerlei toeters en bellen en TEKEN NIETS voordat je thuis alles op je gemak hebt kunnen doorlezen.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door idi »

Suzi,

ga in godsnaam niet in op de aanbieding van Becam. Deze derivaat van de DSB naait je een oor aan.
Vraag je maar eens af waarom ze zoveel moeite doen om je te laten tekenen? Scheringa moet ook de voetballers van AZ betalen!
Er zijn al betere alternatieven genoemd, zoals echte banken en verzekeringsinstellingen die wel betrouwbaar zijn (ABNAmro, FBTO, Postbank, OHRA of RBS).

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door idi »

Suzi,

hoe naief kun je zijn?
Waarom heb je getekend, die kapitaalverzekering kost je nog meer dan het aflossen van die 10.000 Euro. De looptijd zal wel 15 jaar zijn vrees ik. En de betaalde rente over die kapitaalverzekering is nooit en te nimmer aftrekbaar van de belastingen ook al besteed je het geld aan een verbouwing van je huis.
Zeg per ommegaande op, aangetekend!!!!!!!!!!!
Je hebt altijd een bepaalde termijn bedenktijd waarin je er onderuit kunt.
Doe het nou, lees al die reacties maar, wees een keer verstandig en laat Scheringa in z'n sop gaarkoken.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door 0059099 »

Hoi Suzi,

Volg het advies wat hierboven staat. Vraag een simpele vraag aan jezelf:

Als ik zo betrouwbaar en volledig ben voorgelicht, waarom heb ik nu dan nog vragen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

Suzi heeft zich goed voorbereid, heeft aan veel mensen advies gevraagd en heeft uiteindelijk haar eigen beslissing genomen. Mag dat?

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door 0059099 »

tuurlijk, maar als ze onze mening vraagt (misschien om haar keuze te legimiteren?). terwijl ze het tegenovergestelde heeft gedaan dan dat haar is geadviseerd, moet ze natuurlijk niet verwachten dat wij zeggen dat het goed is. In de ogen van de meesten hier is het een onverstandige keuze, maar het is natuurlijk wel haar keuze. Wij zeggen alleen dat het een onverstandige is.

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

weet je, ik vroeg het inderdaad over de kapitaalverzekering, omdat hij zei eerst, zo van we hebben de bijsluiter erbij gedaan, omdat idd zo was, ja.

Toen was ik in de auto en dan las ik het weer, stond: finaciële bijsluiter/leeswijzer i.z. de kapitaalverzekering. Hij las alleen maar op dat hij de finaciële bijsluiter erbij heeft gedaan, en dat was ook zo.

Daarom is die rente ook zo hoog denk ik he, 8,4 procent. Maar een kapitaalverzekering hoeft toch niet bij een doorlopend krediet?

Ik zou ook heel graag bij gerenommeerde banken willen, maar daar kan het nu eenmaal niet.

Ik ga ze nu bellen.

Ik zal wel melden wat ze gezegd hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Jonjo »

Suzi, gewoon je eigen beslissing nemen. ONDANKS de vele GOEDE adviezen die je hier hebt gehad. Over een paar maanden lezen we wel van je dat je er ingeluisd bent. Sorry, geen medelijden.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het telefoontje zal niet diezelfde dag een schriftelijke bevestiging opleveren en je weet ook niet of een toegezegde schriftelijke bevestiging ook daadwerkelijk komt.

Wat je wel weet is dat het erop lijkt dat je een product hebt gekocht waar je achteraf verkeerd (of onvoldoende) over blijkt te zijn voorgelicht. Dat lijkt me voldoende reden om vandaag nog de overeenkomst aangetekend met handtekening retour op te zeggen!

Mocht je achteraf alsnog dat product willen kopen, dan willen ze best wederom je dat product verkopen, maar het lijkt me dus verstandig om er op dit moment, vandaag nog, vanaf te zien.

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SUZI »

ik heb toennet gebeld en ze keek in mijn gegevens. Ik vroeg haar wat we afgesloten hadden. Zij zei dat we een DK met 2% aflossing had. Ik vroeg of er nog verzekeringen bij afgesloten waren en ze zei, nee dat is niet het geval, ze had onze gegevens voor haar. Ook niet een kapitaalverzekering zei ik, omdat dat op het formulier of alles doorbesproken is, bij de financiële bijsluiter erbij stond, nee zegt ze, als dat zo was, dan had u ook een polis moeten ondertekenen zei ze. Bovendien zo'n vragenformulier is alleen maar voor de bank van belang of alles doorbesproken is zei ze.

We hebben geen polis getekend en op het contract van het DK stond dat er ook niet bij. Ook niet in de voorwaarden.

Als we het echt niet nodig hadden, dan had we het ook niet gedaan.

noa2008
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2004 21:53

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door noa2008 »

beste suzi,
nooit doen,het zijn de grotere oplichters van nederland.
dus doe het niet.
dirk scheringa is een groot ?????????
we worden in dit land in veelvoud bedonderd.
ga naar een gewone bank.
ik zal niet verder uitleggen waarom,dan word ikweer heel erg boos
en dat wil ik niet .
lachen is gezond.
de groeten j.s

esther-ruth
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mar 2006 16:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door esther-ruth »

Wel suzi ik denk dat je het advies van deze wijze mensen moet nemen want veel van hun hebben ervaring met die DSB mensen. Vertrouw ze niet vanwege hun uiterlijk, die lui is getraint om dit te doen en trouwens weten ze heel goed hoe ze je vertrouwen moeten winnen.

Ik geloof niet dat lenen een moet is want als deze mensen er niet waren had je ook zonder gemoeten.Leer niet alleen van je eigen fouten maar vooraal van die van anderen.
:D

esther-ruth
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mar 2006 16:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door esther-ruth »

Suzi nu lees ik dat je ondanks waarschuwingen toch iets heb getekend bij de DSB en dat geef me de indruk dat je toch geen advies wou maar een goedkeuring. :x en doordat jij niet te horen kreeg wat je wou horen, blijf je steeds smoesjes verzinnen waarom je het toch zo nodig heeft enzo. Ik heb persoonlijk geen tijd om "advies" te geven aan mensen die dat vragen maar in werkelijkheid niet echt willen.

Het is een verspilling van mijn tijd dus SUCCES d'r mee :roll:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

Suzi vroeg advies, en mensen zijn vrij een advies niet op te volgen. Als je dat als tijdverspilling ziet ... tja, dan moet je niet adviseren. Soms geven 2 mensen 2 tegengestelde adviezen, wat moet je dan beslissen?

esther-ruth
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mar 2006 16:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door esther-ruth »

SJZ groot verschil is, dat dit niet 2 maar iedereen op deze forum is unaniem mee eens dat dit een grote fout is. Dus iets moet er dan toch mis zijn met die DSB.

Het is niet zo dat ik adviseren een verspilling van tijd vind, en dat suzi persee moet luisteren naar wat ik zeg,maar het is hier duidelijk dat suzi in zee met oplichters wil gaan en dat proberen we met z'n allen te verkomen maar ze moet dat ook inzien.Later krijg ze er toch spijt van.

Het is net als iemand die van een brug wil springen, waarschuwen, maar die moet zijn/haar ogen en vooral haar oren willen openen en horen.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Suzi,

Zeg nou zelf: als jij geen kapitaalverzekering hebt afgesloten, waarom geeft DSB je dan een financiele bijsluiter voor een kapitaalverzekering mee? Dat klopt gewoon niet!

Door de telefoon kan iemand van DSB je allerlei larie verkopen, daar heb je niets aan want alleen dat wat op papier staat, kun je bewijzen.

Een DK met 2% aflossing, daarmee kunnen ze ook bedoelen dat je een DK hebt waarbij de aflossing plaatsvindt door vermogen op te bouwen via een kapitaalsverzekering.

Wat je nog kunt doen, is zsm een afspraak maken bij een betrouwbare bank (niet bij DSB dus) voor een second opinion. Neem alle paperassen van DSB mee en vraag wat je nou precies hebt afgesloten en of dat allemaal verstandig is. Zeg dat je op geen enkele wijze vast wilt zitten aan een verzekering. Dan zal je zien dat ook die bank zegt dat je belazerd bent.

Verder zou je nog kunnen proberen om de eerste pagina's van de financiele bijsluiter te scannen en deze op dit forum te posten. Dan kunnen we zien wat ze je precies hebben verkocht en je wijzen waar je erin getuind bent.

Tenslotte voel ik mee met Esther-Ruth: vele mensen hebben inmiddels hun zegje gedaan over DSB, en vrijwel allemaal zijn ze (zeer) negatief. Maar op de een of andere manier lijkt het alsof jij toch een bevestiging wilt horen dat je een goede beslissing hebt genomen.

Ik heb inmiddels al behoorlijk wat tijd gestoken in jou te adviseren, meer waarschijnlijk dan dat DSB aan tijd in je heeft gestoken. Kijk jezelf eens diep in je hart, en vraag jezelf of er een kans is dat je spijt gaat krijgen om je beslissing om met DSB in zee te gaan, gegeven alle tips, adviezen en waarschuwingen. Wedden dat je dan tot de conclusie komt dat je iets doms hebt gedaan?

Geeft niet hoor, fouten zijn te herstellen. DSB onmiddelllijk een aangetekende brief sturen waarin je schrijft dat je van alle contracten die je hebt getekend van de week, af wilt zien, volstaat. Nu heb je nog de kans om te herstellen, straks zit je eraan vast. En dan ga je vroeg of laat uithuilen op dit forum dat je belazerd bent. Nou, dan heb ik dus echt geen meelij meer met je. Iedereen uit deze thread en uit de thread DSB-slachtoffers heeft je gewaarschuwd.

nieuwegein
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2006 07:25

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door nieuwegein »

Zoals ik in mijn vorige mail, in de andere DSB rubriek, al aangaf die gaste zijn niet te vertrouwen! Ze komen aardig, netjes en begripvol over maar het zijn geen adviseurs alleen vertegenwoordigers (kwakzalvers) ze hebben met het oversluiten van de hyptheek ( en een dk die we aangegaan zijn, ja dom) totaal voor 10.000 ovr verzekeringen verkocht en 18.000 arbeidsongeschiktheids verzekering onze hypotheek steeg los van het dk van 12.000 met 28.000 totaal 40.000 !!! waardoor, eerder al gemeld, we een gigantische onderwaarde hebben ipv overwaarde.

AUB ga niet in zee met ze, waarom denk je dat je na zo'n gesprek een formulier moet tekenen dat ze alles uitgelegd hebben?...........allemaal indekking!

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door idi »

Petra12,

die 2% aflossing op een DK die jij noemt is de maandelijkse som die je betaald. De hoogte van de maandelijkse aflossing is 2% van de hoogte van het DK. Stel je sluit een DK van 20.000 E af, dan is je maandelijkse aflossing E 400,=. Die E 400,= bestaat uit een groot gedeelte rente en een kleing gedeelte daadwerkelijke aflossing. Bij een DK ligt de jaarrente vaak tussen de 6 tot 9%, deel dit door 12, dan weet je de maandelijkse rente die je betaald.
Dat de DSB derivaten veelal lager zitten in hun jaarlijkse rente komt enerzijds door de tijdelijke aanbieding (nu 1,9%, veelal is dit maar 6 tot 12 maanden, daarna eist men 4 tot 5%) anderzijds door bij het DK een ORV of Kapitaalrekening toe te voegen om na afloop de restschuld te voldoen. Over deze laatste verzekeringen dient apart premie te worden betaald (veelal 15 jaar lang). De opbouw van kapitaal is minimaal omdat meer dan de helft van de premie verdwijnt in de zakken van Scheringa c.s.
De polis inzake deze verzekering stuurt Scheringa altijd pas weken later en net voor betaling van de 1e termijn naar het "slachtoffer" zodat deze verzekering nooit meer is te beeindigen omdat de opzegtermijn dan is verlopen.
Dus Suzi zal over 2 weken die polis via de post in ontvangst gaan nemen en denken "waar ben ik aan begonnen".
Wordt wellicht vervolgd?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Het zou me niks verbazen als toch ergens in het contract wat Suzi ondertekend heeft, blijkt dat er toch een kapitaalverzekering, spaarpolis, o.i.d. zal worden afgesloten.

Wordt vervolgd hoop ik?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

totaal 40.000 !!! waardoor, eerder al gemeld, we een gigantische onderwaarde hebben ipv overwaarde.
Als je met een hypotheek van 40.000 al geen overwaarde hebt, waar woon je dan in? Hier in de stad doen garageboxen al 25.000 euro!

Gesloten