LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC oplichterij

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sandra56

Re: UPC oplichterij

Ongelezen bericht door sandra56 »

Ik heb,nadat ik heb opgezegd in juni netjes twee retourdoosjes van ze ontvangen en netjes de upcbox en modem opgestuurd en mijn bewijs daarvan opgeborgen voor het geval.......... Ik ben wel slim te werk gegaan met deze OPLICHTERSBEDRIJF. Eind juli is mijn abonnement afgelopen en ik heb de maand juli mooi niet betaald. :lol: Ik heb upc laten weten dat zij mijn borg(45€) van de moden maar moeten verrekenen met het bedrag dat ik in juli nog aan hun moest betalen. Buitendien, krijg ik nog 47€ en nog wat van upc omdat ik in 2008 dit bedrag had overgemaakt, maar heb per ongeluk één nummer teveel ingevuld bij mijn klantnummer. Nadat upc mij toen zonder reden hadden afgesloten terwijl ik wel had betaald, heb ik later mijn fout ontdekt via mijn bankafschriften. Ik heb upc via een email verzocht dit te onderzoeken en mijn geld terug te storten. Tot op heden heb ik geen enkele reactie van upc gehad omtrent die 47€. UPC kon wel op alle andere emailberichten van mij een reactie geven! :x Ik wacht het allemaal nog af, maar van mij krijgt dit OPLICHTERS BEDRIJF geen cent meer. :roll:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Henri -

Er word m.i. niet opgeroepen tot vandalisme.
Hooguit tot het toezenden van gewichtige pakketjes.

UPC is een koud en arrogant bedrijf - net als Ziggo - dat niet in staat is om een fout van hun kant toe te geven, en geen wil heeft om fouten te herstellen.

Ik kan me de frustratie voorstellen, omdat UPC (en aanverwante bedrijven) de klant bewust dwars zitten. Op een gegeven moment kan je nagenoeg niks meer - omdat jan-met-de-pet niet de financiele middelen heeft om een rechtszaak te beginnen.
Dergelijke bedrijven vertragen, traineren en verpesten rechtszaken net zo lang totdat de klant het opgeeft.

ALs je dit soort van gedrag goedkeurt - door uitingen van frustratie direct ten onrechte als oproep tot vandalisme te bestempelen - kan ik niet anders dan denken dat je belang bij UPC hebt op een of andere manier. Mischien kan je je invloed aanwenden om UPC (en consorten) eens klantvriendelijk te laten werken?

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

zijn niet alle providers hetzelfde, in Brabant is een nieuw fenomeen bezig , zich noemende OBN, voor aanleg van hun kabel hebben ze al trammelant met de niet geinteresseerde klanten, zij graven trottoirs open, spitten in prive tuinen en knikkeren een kabel tegen de voorgevel van prive mensen die bij OBN geen abbo willen afsluiten, hoe moet je dit gedrag noemen??>

KPN Ziggo UPC etc etc zijn uit de kluiten gegroeide bedrijven die inderdaad niet alle problemen aan kunnen, persoonlijk ben ik ook 1 maand met UPC in de weer geweest wel op een nette manier, uiteindelijk zijn de euvels opgelost, 1 maand abbo geld terug gestort en de
gsm kosten voor 50% vergoed.

Met brullen en tieren, met vreemde brieven met inhoud opsturenen met elkaar opjutten , wordt niets opgelost, nogmaals mail naar [email protected] en je krijgt binnen 2 dagen antwoord met een oplossing

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dat wat je beschrijft van OBN - dat is vandalisme.
Vernieling van prive eigendommen (want, als je geen abbo wilt, geef je geen toestemming, toch?)

En , erg prettig dat je slechts een maand nodig had - maar met name UPC ken ik persoonlijk mensen die al 3 jaar bezig zijn geweest om een fout van UPC opgelost te krijgen.

Op een gegeven moment ben je dan niet echt redelijk meer - en ga je uit frustratie dus bijvoorbeeld UPC op kosten jagen.

Mischien zou er een andere wetgeving moeten komen.
Bij een aantoonbare fout van een provider / leverancier moet binnen 3 maanden het probleem zijn opgelost, en de schade vergoed zijn - anders volgt er van overheidswege een boete. (en blijft de schadevergoeding nog steeds verplicht).
Indien het een fout van de klant is (aantoonbaar) dient de klant ook binnen 3 maanden voor een oplossing te zorgen, danwel aanvang te maken met een oplossing (zoals betaalregeling) - anders ook voor hem/haar een boete.

Want op dit moment zijn er teveel bedrijven (en klanten) de er een loopje mee nemen.

Gesloten