LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eisen om een huis te kunnen kopen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door hera »

Bij een lening van 120.000 zullen je lasten op dit moment wbt rente onder de 500 euro per maand uitkomen (500 is bij 5% rente, die is op dit moment aanzienlijk lager). Dat zal ze aan huur ook makkelijk kwijt zijn. In de particuliere verhuur huur je er niets voor in mijn regio.

Cor C
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:06

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door Cor C »

Expert ik lees nu 18-jaar ja wat is er dan te koop voor iemand ??????

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door Xpert »

Niets! Gewoon even doorsparen!

Ik ben ook pas met 25 jaar het huis uitgegaan omdat een woning niet betaalbaar was. Maar het was ook wel erg gemakkelijk dat mijn moeder mijn was deed en elke avond eten op tafel zette. Met een kostgeld van € 200,-- per maand kan je nooit een woning voor jezelf aanschaffen.

De jeugd van tegenwoordig wil maar van alles, maar hebben geen besef van wat het allemaal kost om op jezelf te wonen. Je betaalt niet alleen de huur/hypotheek maar ook, gas/licht/water, verzekeringspremie, kledinggeld, vakanties, uitjes, sportvereniging, mobieltje,........ en kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Het is toch langzamerhand bekend dat veel jongeren zich op onverantwoorde in de schulden steken zonder zich te beseffen dat lenen ook geld kost. Met dank aan DSB, Comfortcard, Prime-Line...en consorten.
Laatst gewijzigd door Xpert op 24 mar 2006 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door hera »

Ook ik kocht met 26 pas mn eerste huis. Wel met zn 2-en al ook meteen met een lening van 215.000. Inmiddels bijna 30 en mn 2e hypotheek gesloten voor 290.000 euro. Afhankelijk van de verbouwing kunnen we dit nog terugbrengen naar zo'n 280.000 euro. Dit soort bedragen wil ik niet meer terugrekenen naar guldens (overigens een gewone middenwoning die na verbouwing wel heel mooi wordt en het ook wel weer opbrengt).

Bij ons in de regio koop je voor 120.000 euro een klein appartement (50 m2). De complexen waar ik aan denk hanteren ook geen superhoge servicekosten dus dat scheelt, maar er zijn ook complexen waar je op ruim 100 euro servicekosten per maand zit. Ook iets om rekening mee te houden.

Vaak kan je bij de verkopend makelaar ook navragen wat de lasten per maand zijn die de huidige eigenaar betaald zodat je een completer beeld van je woonlasten kunt krijgen.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door dds »

Leeftijd doet er m.i. geen zak toe! Als je maar genoeg geld hebt!!

Voorbeeld: Met 18 eerste huis gekocht (fl256.000,00), met 23 tweede huis gekocht (€ 295.000,00)

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door hera »

Nee, leeftijd doet er vaak niet toe. Het is net wat er op je pad komt.Met 18 studeerden wij nog. En toen huurden we van een particulier. Met 21 had ik een huurapp via de gemeente voor ongeveer de helft van dat particuliere bedrag. En toen dus kopen. Maar ik kan me voorstellen dat je eerder gaat kopen als je niet tegen een particulier huis aanloopt.

checksum
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:32

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door checksum »

Met Quarendum zou ik geen zaken willen doen.
Dit kan ik ten zeerste beamen! Zelf uit ervaring gebleken dat ondanks de harde advertentie methode men zelf ook niet te vertrouwen is. Door schade en schande wijs geworden en het kopen van een huis is tot op het moment van passeren geen pretje geweest dankzij deze "makelaar/adviseur". Men heeft ons willens en wetens benadeeld, gelukkig waren we op tijd en is de schade beperkt gebleven.

Geen woorden voor de handelswijze!

Desiderius
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 apr 2006 23:06

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door Desiderius »

Zucht... 8 x het jaarinkomen, dat mag dus niet van De Nederlandse Bank.

Zo voordelig is de generatiehypotheek niet hoor. Er zijn vergelijkbare producten zonder de risico's die deze hypotheken hebben. Precies weet ik het niet maar mijn broertje heeft pas bij "De Hypotheekadviseur" in Sprundel zo'n hypotheekadvies gehad en was nog voordeliger ook.

Mando
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2006 09:36

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door Mando »

Beste Checksum,

Ook ik heb geen goede ervaringen met Quarendum. Graag zou ik met u in contact komen. Zou u me willen mailen? Dat kan op mailadres [email protected]

Alvast hartelijk dank en een vriendelijke groet!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

met ACHT maal het bruto jaarsalaris komen mensen al heel snel in de problemen, Je moet ook nog iets om te leven hebben. Toen ik een hypotheek kreeg, en dat is niet eens vreselijk lang geleden, was de norm 3 tot 4 keer. Het lijkt me sterk dat die norm nu zover is opgerekt, dat je nu tot 8 maal mag gaan.

Ja, financiele instellingen willen het wel afsluiten, maar of het verstandig is?

Overigens: Bianca: het zal een goede keuze blijken te zijn, als je kiest voor kopen. Maar denk ook aan het volgende: je betaalt een hoger deel aan de gemeentelijke belastingen, er wordt een levensverzekering verlangd, en dat valt ook onder je maandlasten. Denk ook aan het volgende: er zit een verschil in premie voor rokers en niet-rokers. Ik heb nooit gerookt, en bespaarde zodoende 20 euro per maand op de premie.

Als jij met 18 een bruto-maand-inkomen van 1850 euro hebt, dan zien de banken je graag komen, hoor.

fiscalist
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008 20:30

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door fiscalist »

ik heb wel goede ervaringen met quarendum

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door caruso »

Zo, da's fijn om dat in dit bijna DRIE JAAR oude topic te lezen. Vraagstelster is inmiddels 21!
Ga zo door!

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Geplaatst op 24 Jan 2008 20:58 door caruso


--------------------------------------------------------------------------------

Zo, da's fijn om dat in dit bijna DRIE JAAR oude topic te lezen. Vraagstelster is inmiddels 21!
Ga zo door!

:lol: :lol: :lol:

Oct. 2006

Jan. 2008 Bijna 3 jaar??

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door caruso »

Nou goed, TWEE JAAR dan. Blijft een oud topic waar vraagstelster niet meer op zit te wachten, denk ik.

Dennysisak
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:50

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door Dennysisak »

Mensen, jullie kunnen wel iets zeggen over Quarendum, maar vergeet niet dat jullie nettolasten per maand met 4 of 5 x het jaarinkomen lager is dan de huren in Nederland. Huursubsidies als je een modaal inkomen hebt, krijg je niet. Ikzelf heb een hypotheek van E175.000 bij Quarendum afgesloten en heb nettolasten van ongeveer E440,00 per maand in oudwijk te Utrecht. Weten jullie wat de huren zijn in deze wijk? Minimaal E1000,00 per maand! dat is pas verantwoordelijk, of niet? Ik weet nog dat ik in 1 van de meest criminele wijken van Culemborg heb gewoont, in een huurflatje voor E400,00. Als de overheid echt bezorgt is, laat ze dan de scheefgroei aanpakken in het huursegment, en niet de hypotheken omdat ze anders te hoge kosten hebben door de belastingaftrek wat de achte reden is voor het beperken van de hypotheken.

Mvg,

Denny

tuncer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:18

Re: eisen om een huis te kunnen kopen?

Ongelezen bericht door tuncer »

hoi ik heb een en al gelezen over quarendum dat het niet normaal zou zijn om 8maal je bruto loon te verstrekken maar wat andere banken doen 4keer je bruto loon te berekenen is naar mijn mening niet de juiste weergave ik heb zelf al 3 jaar een hypotheek via quarendum maar ben nooit in de problemen geraakt en ik heb dankzij hun mijn droom huis kunnen kopen nergens kon ik zoveel lenen dus mensen het ligt allemaal aan je eigen ga nou niet een bank beschuldigen als je je hypotheek niet meer kan betalen aub begin eens eerst bij u zelf

Gesloten