LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
sleutel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2006 20:18

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door sleutel »

Afgezien van de zeer onvriendelijke bejegening van de monteur in het filiaal te Doetinchem, werd onze afgekeurd. Men kon helaas niet zeggen wat er aan mankeerde.
Andere dag gebeld en prijsopvraag gedaan. de kosten waren het dubbele dan wat we kwijt waren bij de dealer!! ondanks het feit dat men niet wist wat er aan mankeerde.

NOOIT MEER KWIK FITT

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door anita1971 »

Tja ach kwikfit........ ik heb er een tijdje naar tevredenheid gelopen tot de oude (letterlijk) chef monteur vervangen werd door een broekie wat net de lts had afgerond.
Ik ben nu alweer 1,5 jaar bij de officiele suzukidealer en ik ben wat meer kwijt maar ik word tenminste weer als mens behandeld en niet als nummer!!!!!

LolaD
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:01

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door LolaD »

Mijn ervaring met kwikfit groningen is uitermate slecht. ik kwam er binnen met een kapotte uitlaat, maar volgens de monteur moest ook de rest van die pijp eraf, inclusief errug dure katalysator, want die was zo goed als versleten en doorgeroest. Er werd gezegd dat het er anders binnen een week tot een maand vanzelf af zou vallen. Ik zag inderdaad roest en dat sommige plekken dunner waren dan anderen.
Hij wilde alles wel in een keer vervangen (dat was mijn enige optie als ik niet de week erop weer terug wilde komen). Nou als auto-leek was ik zo geschrokken en banggemaakt dat ik zoiets had van ja nou als dat de enige mogelijkheid is, dan moet dat maar.
Zo gezegd zo gedaan. Maar toen ik die avond mijn broer vertelde wat er was gebeurd kon die t bijna niet geloven. Hij zei dat zo'n katalysator bijna nooit word vervangen (auto is 9 jaar oud). Volgende dag is hij gaan kijken en er eens goed tegenaan geslagen met een hamer (tegen die pijp en katalysator). Bleek helemaal niet zo dun en versleten, anders had ie wel doorheen geslagen. OPLICHTERS!
Als klant vertrouw je op het advies van zo'n monteur. Om er dan alleen maar een bak geld te verdienen door iemand bang te maken met zulke verhaaltjes vind ik wel zooooo slecht.
Tevens had mijn broer ook al een slechte ervaring met ze, omdat ze vonden dat iets vervangen moest worden aan zijn auto terwijl dat net was vernieuwd!

fluts
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2006 18:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door fluts »

Beste opgelichte mensen, ondertussen weet bijna iedereen dat kwikfit?? en euromaster, oplichters zijn. Maar wat hebben wij als leek voor keus??bij de dokter mag je ook een second opinion vragen. Doe dat ook bij je auto. En zeker als ze over je katalysator beginnen. Die rotten niet zomaar door, en pas op bij kwik want als je ff nie kijkt prikken of rammen ze hem wel ff voor je kapot, ze moeten aan hun dagelijkse omzet komen, en precies eitjes :oops: zoals wij zijn op te lichten!
Het verschilt per filiaal, monteurs en chef, of je mazzel hebt of niet, maar wie durft dat risico te nemen, en wie neemt die bedrijven onderhanden, ik hoop RADAR. Voor de rest iedereen sterkte, en zoek als het even kan een eerlijke monteur/garage, jullie hebben vast wel familie/kennissen die een goed adres weten.
Dus stop met je te laten oplichten, steek er wat meer tijd in (scheelt euri,s), maar dan heb je achteraf niet het gevoel (sorry) genaaid te zijn.
Iedereen wens ik meer mazzel behalve de multinationale oplichters.
Fluts

amstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2006 20:49

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door amstel »

de beste kwikfit filialen staan in het noorden,goeie service en zeer klantvriendelijk.bijvoorbeeld fil.groningen (damsterdiep)zeer goeie ervaring mee!maar de mensen die klagen over kwikfit staan meestal als eerste in de rij met een aanbieding! :D

GeorgeD
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2006 09:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door GeorgeD »

Bij deze wil ik ook eens de positieve kant van Kwikfit belichten.
Ik ben in onze woonplaats Roosendaal, al een paar jaar een trouwe klant van Kwikfit. Ik word altijd netjes en correct behandeld, soms loopt de wachttijd wel eens wat uit maar er wordt goed besproken wat er gedaan moet worden of wat er aan zit te komen. De adviezen zijn altijd vrijblijvend en als je zelf beslist om nog even te wachten vind men dat geen probleem. Echter als een onveilige situatie is ontstaan wordt dat wel duidelijk gemaakt. voorbeeld: Ik liet de auto nakijken net voor de vakantie. Alles leek in orde tot dat de auto op de brug stond. De rechter achterband was over ca 5 cm bijna ingescheurd. Ik werd ervoor gewaarschuwd en ik mocht zelf een kijkje nemen. U zult begrijpen dat ik in dit geval direct voor een nieuwe band heb gekozen. (we rijden ook met een caravan) Als dit niet verteld was, was ik misschien ergens in frankrijk verongelukt.

stelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2006 17:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door stelle »

het zal heus zo zijn dat er ook veel slechte kwikfit garages zijn maar vestiging almelo is netjes,vriendelijk een eerlijk.diverse malen geweest en altijd vriendelijk.en deze keer was er helemaal niets met de apk-keuring.het is dus niet altijd zo dat kwikfit standaard iets gaat zoeken met apk dwz dat je met apk altijd wel extra kosten hebt.de apk keurmeester van kwikfit almelo is eerlijk en dat mag dan ook wel eens gezegd worden naast zoveel slechte reacties.kortom almelo kun je met een gerust hart naar toe.

c.hoekstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2005 12:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door c.hoekstra »

Na veel negatieve berichtgevingen moet ik zeggen zeer goed tevreden te zijn over de vestiging in Emmen weerdingerstraat!!
Het verfprobleem van de lampjes kun je zelf goed oplossen door alle resterende oranje verf eraf te schrapen, het lampje straalt dan helder wit licht uit wat bij wet is toegestaan, het vervangen van een 'beschadigde kleur" lamp hoeft niet perse dus!!!
Ieder gevestigt autobedrijf kan en maakt diezelfde fouten deze treden niet uitsluitend op bij voornoemde KwikFit.
Alle lof voor KwikFit als het aan mij zal liggen.

fluts
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2006 18:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door fluts »

:lol: Fijn dat er ook goede ervaringen zijn, maar ik houd altijd in mijn achterhoofd, dat de magers opgeleid worden, om zoveel mogelijk geld uit een klant te trekken, al moet er iets vernieuwd worden wat nog niet nodig is.De filiaalmanager moet iedere dag aan een bepaalde marge komen, lukt dit niet dan krijgt de manager zijn bonus niet, en moeten er monteurs worden afgestoten. Op dit moment leer ik, dat personeel niets voor de kwik betekent, zelfs managers al werken ze er jaren in staat van goede dienst, mogen grof gezegdöprotten als zij door gezondheidsproblemen niet meer voldoen.
Menselijkheid en begaan zijn met, betekent niets voor dit bedrijf, alleen keiharde euro,s.
Dus of je tevreden bent over een filiaal of niet, dat maakt eigenlijk niets uit, de hoge heren maken alles uit.En tref je een goed filiaal dan heb je geluk, maar zit je nog wel steeds met de superslecht eigen merk products van de kwikfit, die je verplicht bent te nemen, als je daar komt, eigen onderdelen mogen niet worden meegebracht of geplaatst.
Doordenkertje van Flutsje :idea:

c.hoekstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2005 12:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door c.hoekstra »

Ieder bedrijf heeft eigen beleid waarmee je het eens of oneens mag zijn. Je kunt er voor kiezen om weg te blijven. En wat denk je wat er bij andere grote discounts gebeurt en bij Aldi en lidl?
Het meenemen van eigen onderdelen is zeker -ook bij andere bedrijven- niet waar men op zit te wachten!!!!

fluts
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2006 18:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door fluts »

:D Beste heer of mevrouw Hoekstra, natuurlijk kan je kiezen, maar voor de gewone man, wordt het kiezen wel erg moeilijk gemaakt (kostenplaatje autodealer),ik snap dat geen 1 bedrijf zit te wachten op meegebrachte zelf aangeschafde onderdelen.
Toevallig heb ik verleden week voor 5,-€ ruitenwissers bij Lidl gehaald, ik ben langs kwik geweest, daar waren dezelfde ruitenwissers dik 35€.
Ze waren wel zo aardig ze gratis te plaatsen, mits ik terug ging naar Lidl om voor iedereen een pakket wissers te halen.
Wij moeten eraan wennen dat de groenteboer-kruidenier-bakker worden afgeschaft, en Lidl en anderen nemen alles over, that,s live
Fluts :roll:

seatcordoba_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door seatcordoba_1 »

Kwikfit binnen zonder afspraak?!?!
Binnen kom je wel zonder afspraak, maar om alleen even olie laten verversen ben ik 3 filialen in Zwolle afgeweest. 2 ervan hadden nu geen tijd maak maar een afspraak wordt gezegd.De 3e had ook geen tijd , maar als ik hem kon laten staan dan zou ik hem eind van de middag weer op kunnen halen. Dat schiet lekker op waarom heb je een fastfitter ?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook nog bij euromasters en profile tirecentre ben geweest in Zwolle en ook daar hadden ze geen tijd om even olie te verversen. Bij profile zelfs de 1e 2 weken niet.Dus ik ga maar weer naar mijn plaatselijke garage ik maak dan liever daar een afspraak en ben binnen een paar dagen aan de beurt en gezien alle ellende wat ik hier lees over kwikfit is dat misschien nog niet geheel onverstandig

gerenbep
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:18

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door gerenbep »

Hallo,

Ik heb met belangstelling de K.F. verhalen gelezen. De behandeling is sterk afhankelijk van de vestiging. K.F. zelf doet er m.i. alles aan om de klant tevreden te stellen, in tegenstelling tot de verhalen waarbij blijkt dat de monteurs a.h.w. er toe gedwongen worden de klanten het vel over de neus te halen. Mijn verhaal in het kort:
Bij K.F. vestiging in Ridderkerk 4 banden laten vernieuwen. Aangezien de auto op de nominatie stond te worden ingeruild, gevraagd goedkope exemplaren te monteren. Ik ben ter plaatse gebleven. Na afloop bleek dat ze de duurste Michelin banden hadden gemonteerd. Op mijn vraag waarom, kreeg in te antwoord , we hadden die niet in vorraad, dus deze hebben we maar genomen. Ik was ter plaatse, dus ze hadden dat moeten vragen. Ik kreeg geen poot aan de grond, dus maar in berust, tenslotte waren het wel zeer goede banden, maar ik had er niet om gevraagd.
Enige tijd laten vond in in de auto een soort enquete formulier van K.F. Ik zat in de file dus maar ingevuld en e.e.a. uiteen gezet en vervolgens opgestuurd naar Harderwijk zijnde het hoofdkantoor. Ook gezegd dat ik
geen gebruik meer wilde maken van K.F. Weg fustratie.
Wie schetst mijn verbazing toen ik na enkele dagen een brief kreeg van K.F. Harderwijk. Men vroeg mijn mijn gironummer en zou het "te veel" betaalde bedrag overmaken en een excuusbrief sturen. Het geld kreeg ik vrijwel direct terug, de brief het ik nooit gehad, maar een kniesoor die daarom maalt. Ik stond eigenlijk stomverbaasd want ik had dat nooit verwacht. Ook het feit dat men mij geloofde, want het was wel echt zo, maar hoe bewijs je dat. Dus K.F. heeft in mijn geval ruimschoots voldaan aan de slogan: "Geen gekibbelgarantie"

Dat wou ik even kwijt



met vr.groet,

Bert

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jrabel »

:!:
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Kwikfit hanteert gewoon het merk Mobil. dat is gewoon goede olie. Niet doorslaan in het afzeiken en zeker als je niet weet waar je over praat. Heel eerlijk gezegd, de consument bij de Kwikfit wil alles goedkoop. Dus krijgen ze producten van mindere kwaliteit. En het oplichten valt niet te ontkennen, maar dealers hebben er ook wel eens een handje van. Er zijn ook zat vestigingen waar mensen werken die wel eerlijk hun brood verdienen. Kwikfit is een verzamelnaam en herbergt zowel goede als slechte vestigingen.

fluts
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2006 18:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door fluts »

Beste mensen, geloof wat je wil, ik leef tegenwoordig met de kwikkers, en weet nu precies wat voor praktijken zij erop na houden, ze krijgen zelfs cursussen hoe mensen uit te zuigen, vooral filiaalmanagers en areamanagers, als deze mensen niet volgens deze regels hun werk doen, worden ze de laan uitegstuurd, ze moeten een bonus halen, door per filiaal per dag aan een bepaald bedrag te komen, dat gaat dus ten koste van ons, de klant. De monteurs worden onderbetaald.
Gelukkig werken er ook aardige mensen in SOMMIGE filialen, maar dat moet je maar net treffen.
Olie verversen, stom om dat met de meuk van de kwik te doen, rotzooiolie dus, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Doe ik niet want ik wordt misselijk van dat bedrijf, en de manier waarop zij met personeel en klant omgaan.
Groetjes van de Fluts :wink:

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jrabel »

:!:
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

En occasiondealers, merkdealers en universelen zijn allemaal vriendelijke, eerlijke, hardwerkende mensen. Tuurlijk kent de Kwikfit laaielichters, maar ook zat mensen die de boel niet willen belazeren. Trainingen in het naaien van mensen heb ik daar nog nooit vernomen en als het allemaal oplichterij is, waarom bestaat het bedrijf dan nog.

Ik heb er zelf ook een tijd gewerkt als ass. manager van een filiaal en ken de verhalen e.d. wel. Maar het gaat gewoon niet voor heel het bedrijf op.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Anastasia »

Kwikfit heeft hetzelfde als andere ,

Ook Hans Anders, vader is erg slecht, en op 15 km doet zijn eigen dochter het stukken beter, maar wij moeten dus ook 15 KM rijden voor een goede service, dus ook daar!

Ook Blokker is afhankelijk wie er de leiding heeft, elke winkel is anders, en hier in Hoorn is Jacob Blokker begonnen, en grote verschillen, ook Bart Smit van zelfde eigenaar per winkel sterk verschillende service, dus bij Kwikflut helaas enkele hele slechte en ik zou die liever Royeren, dus vraag of dat kan, of neem ze over en doe het goed, als je deze rotte appels eruit haalde kan de naam sterk beter worden,

kijk ook eens bij makelaars Remax verwijderde er 2, maar er zitten vele onder die ook verwijderd hadden moeten worden, maar eerst vele keren waarschuwen en in doofpot en nu te laat, gewoon direct harde maatregelen, voorkomt dit soort problemen.

De organisatie is goed, maar die enkele slechte, dus vraag of ze geroyeerd kunnen worden, goede service en lage prijzen, ook Tele2 was zeer slecht en nu stappen diverse familie leden toch over naar....
en ze hebben ooit ... maar dat soort taal weiger ik nu weer te tikken, dus woorden die nooit in de Bijbel staan zeg ik maar!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er bestaat geen slechte olie meer. De olie van de Gamma enzo is ook perfect. Het komt allemaal uit 1 en dezelfde vat. Er zit bij het ene merk alleen iets meer in van een bepaalde stof dan bij het ander.

Uiteraard kun je wel zelf klooien met olie door oude olie te gebruiken enzo, maar wanneer zij dat doen hebben zij grote problemen wanneer er achter wordt gekomen.

Alle beurten aan mijn auto doe ik zelf en dat gaat mij goed af. Enkelt banden ga ik naar Sprint. Hier laat ik ook uitlijnen, maar weer geen beurt of lagers of schokdempers of remmen. Dit doe ik allemaal zelf of laat ik doen bij een garage van Suzuki.

Gesloten