LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange licht zijn klanten op
Re: Orange licht zijn klanten op
hoi henny,
ik sluit me bij je aan,
kreeg ook net een brief n.a.v omzetten abonn naar prepaid dat dit stopgezet is op 19-12-05.
dit was zonder aankondiging gebeurt.
ook al was het een coulance gebaar volgens 1 van de mailers. ik ben wel een abonnement aangegaan op die voorwaarde en er werd gegarandeerd dat dit zou worden omgezet bij tijdig aangeven
enig idee hoe we dit gaan aanpakken??????
weet niet hoe ik je kan bereiken
ik sluit me bij je aan,
kreeg ook net een brief n.a.v omzetten abonn naar prepaid dat dit stopgezet is op 19-12-05.
dit was zonder aankondiging gebeurt.
ook al was het een coulance gebaar volgens 1 van de mailers. ik ben wel een abonnement aangegaan op die voorwaarde en er werd gegarandeerd dat dit zou worden omgezet bij tijdig aangeven
enig idee hoe we dit gaan aanpakken??????
weet niet hoe ik je kan bereiken
De opzegtermijn is ook plots veranderd van 1 naar 3 maanden hoorde ik van de week.
Ook ik heb een zgn cashback van free 32,50.
Het gehele bedrag vooruit op mijn rekening gestort voor 2 jaar.
Had hem vorige maand terug laten zetten naar 22.50.
Het werd gelijk door de helpdesk geregeld.
Niet dus.
Deze maand is het wel gelukt.
Ik wil niet zeuren want ik bel op deze manier al een jaar of 6 gratis maar kan hem nu niet meer omzetten naar prepaid.
Het ging mij er dan niet om, om via een 0900 nummer te cashen of het prepaid tegoed te verkopen maar het zelf nog een jaartje te gebruiken tot het op was.
De inmiddels opgebouwde 350 euro krijgen ze toch niet cado van me.
Ik weet nog wel een paar hijglijnen om de beltijd wat aangenaam te doden, of ik bel een paar uur met vrienden in het buitenland.
Ik had Orange, voorheen Dutchtone hoog in het vaandel qua service, maar dit is echt tanende.
Ook lijkt het wel of het netwerk steeds slechter word.
We gaan maar weer naar KPN straks.
Ook ik heb een zgn cashback van free 32,50.
Het gehele bedrag vooruit op mijn rekening gestort voor 2 jaar.
Had hem vorige maand terug laten zetten naar 22.50.
Het werd gelijk door de helpdesk geregeld.
Niet dus.
Deze maand is het wel gelukt.
Ik wil niet zeuren want ik bel op deze manier al een jaar of 6 gratis maar kan hem nu niet meer omzetten naar prepaid.
Het ging mij er dan niet om, om via een 0900 nummer te cashen of het prepaid tegoed te verkopen maar het zelf nog een jaartje te gebruiken tot het op was.
De inmiddels opgebouwde 350 euro krijgen ze toch niet cado van me.
Ik weet nog wel een paar hijglijnen om de beltijd wat aangenaam te doden, of ik bel een paar uur met vrienden in het buitenland.
Ik had Orange, voorheen Dutchtone hoog in het vaandel qua service, maar dit is echt tanende.
Ook lijkt het wel of het netwerk steeds slechter word.
We gaan maar weer naar KPN straks.
Eind november 2005 heb ik mijn abo opgezegd. Het beltegoed zou overgezet worden naar een Orange Ready (prepaid) per 5 april 2006, einddatum abonnement. Orange heeft dit schriftelijk bevestigd per 21 december 2005. Dus tot en met april heb ik betaald. Ondertussen heb ik alweer 2 rekeningen binnen. De computer heeft een fout gemaakt waardoor de migratie op 5 april 2006 van abo naar prepaid niet is uitgevoerd. Zij leggen de fout bij mij neer, ik moet 'gewoon' betalen.
Staan zij in hun recht??
Staan zij in hun recht??
nee Orange moet het met terugwerkende kracht in orde maken, dus omzetten naar Prepay, en de extra facturen corrigeren
-
Ik heb deze maand mijn 2 jarig abonnement omgezet. Hier heb ik 2 jaar lang €20,- per maand voor betaald. Goed uitgerekend, dus €480,00 gespaard. Krijg ik vandaag een brief in de bus waarin staat dat mijn beltegoed niet mee genomen wordt naar de prepaid.
Ik ben dus nu voor €480,00 kwijt, wanneer ik deze opzegging door laat gaan. Ik heb het destijds gedaan, omdat ik het dan kon opsparen, voor als ik het nodig had.
Vandaag direct naar de Orange-shop gegaan en om uitleg gevraagd. Ze zeggen dat het niet in de voorwaarden staat dat je het beltegoed mee kunt nemen, wat ze destijds wel hebben gezegd. ONBEPERKT MEENEMEN! 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan en toen kon je het wel meenemen!
Ze zeggen nu tegen mij, dat ik 2 keuzes heb:
- Downgraden naar een Orange € 15,00 per maand voor een jaar.
- Of het abonnement door te laten lopen en het beltegoed op te maken, waarbij ik dus per maand € 20,00 betaal.
Zoals ze dus zelf zeggen, moet ik dag en nacht bellen om mijn beltegoed op te maken. Dit moet toch niet kunnen!
Is hier echt niks tegen te doen?
Ik hoop het van wel!
Ik ben dus nu voor €480,00 kwijt, wanneer ik deze opzegging door laat gaan. Ik heb het destijds gedaan, omdat ik het dan kon opsparen, voor als ik het nodig had.
Vandaag direct naar de Orange-shop gegaan en om uitleg gevraagd. Ze zeggen dat het niet in de voorwaarden staat dat je het beltegoed mee kunt nemen, wat ze destijds wel hebben gezegd. ONBEPERKT MEENEMEN! 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan en toen kon je het wel meenemen!
Ze zeggen nu tegen mij, dat ik 2 keuzes heb:
- Downgraden naar een Orange € 15,00 per maand voor een jaar.
- Of het abonnement door te laten lopen en het beltegoed op te maken, waarbij ik dus per maand € 20,00 betaal.
Zoals ze dus zelf zeggen, moet ik dag en nacht bellen om mijn beltegoed op te maken. Dit moet toch niet kunnen!
Is hier echt niks tegen te doen?
Ik hoop het van wel!
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=39789
[email protected]
Verzamelen is de enigste oplossing!!!!!!!!!
Plaats hier ook AUB de links (url) naar andere plaatsen op het net, waar deze misleiding aangekaart wordt.
[email protected]
Verzamelen is de enigste oplossing!!!!!!!!!
Plaats hier ook AUB de links (url) naar andere plaatsen op het net, waar deze misleiding aangekaart wordt.
Mijn vriendin is het zelfde overkomen ± € 180,- wat van abonnement niet meer werd overgeschreven naar prepaid omdat ze zich beroepen op de gewijzigde voorwaarden sinds december 2005 (hebben ze volgens mij niemand van in kennis gesteld. Wel twee jaar een abonnement gehad waarbij we een slordige € 750,- hebben betaald daar wordt niet over gerept. Ik heb na drie telefoontjes naar de klantenservice toch kunnen bewerkstelligen dat het opgebouwde beltegoed weer is bijgeschreven op het prepaid account.
Dus even wat vaker bellen naar de klantenservice helpt toch want hun slogan is toch dat HET BELTEGOED ALTIJD VAN JOU BLIJFT.
Veel succes.
T. Lavet
Dus even wat vaker bellen naar de klantenservice helpt toch want hun slogan is toch dat HET BELTEGOED ALTIJD VAN JOU BLIJFT.
Veel succes.
T. Lavet
leuke topic. al die mensen met honderden euro's aan opgespaard tegoed waarom sluiten jullie uberhaupt een abonnement af terwijl je vrijwel niet belt ,nergens staat in geen enkele voorwaarde dat dit mogelijk is,het was destijds gewoon een service.
Moet ik jou nou het verschil tussen een service en een mondelinge toezegging (bindend) gaan uitleggen?het was destijds gewoon een service.
Ze hebben gewoon prepaid bellers met deze toezegging gelokt, daarna blijkt er een fraude truckje te zijn en draaien ze het terug.
Maar dat is hun probleem, niet die van hun goed willende klanten.!!!
Overigens is die toezegging bij zowel orange winkels, als bij weder verkopers.
Dan zouden ze op z'n minst de gebruikers ervan op de hoogte kunnen brengen en een voorstel doen.
Ik vind jouw reactie overigens erg irritant, dat er mensen zijn die nu honderden euro's kwijt zijn terwijl het gewoon hun geld was kan je niks schelen. Hopelijk kom je je geweten nog eens tegen en zet je je dan af tegen de dieven ervan!
Ik vind jouw reactie overigens erg irritant, dat er mensen zijn die nu honderden euro's kwijt zijn terwijl het gewoon hun geld was kan je niks schelen. Hopelijk kom je je geweten nog eens tegen en zet je je dan af tegen de dieven ervan!
ehltech
Geplaatst op 12 Jul 2006 23:41 door ehltech
--------------------------------------------------------------------------------
leuke topic. al die mensen met honderden euro's aan opgespaard tegoed waarom sluiten jullie uberhaupt een abonnement af terwijl je vrijwel niet belt ,nergens staat in geen enkele voorwaarde dat dit mogelijk is,het was destijds gewoon een service.
Claudia, doe ff normaal met je geblaat over diefstal. Feitelijk heeft ehltech namelijk gewoon gelijk. Het was geen onderdeel van voorwaarden of wat dan ook, maar coulancebeleid.
Dat het als verkoopargument is gebruikt in winkels is een tweede, maar verder niet relevant voor het basisargument van ehltech.
Dat het als verkoopargument is gebruikt in winkels is een tweede, maar verder niet relevant voor het basisargument van ehltech.
De medelingen die gedaan zijn door de verkoper zijn bindend. Dat deze medeling niet in de overeenkomst of de algemene voorwaarden doet veranderd daar niets aan. De verkoper mag niet tussentijds de voorwaarden veranderen. Ik denk dat hier inderdaad spraken is van diefstal.
Nou nou nou,
Ook wij hebben hetzelfde probleem!
Abbo'tje afgesloten van 30 €.
Kreeg mijn vriend kort daarna een gsm van het bedrijf.
Dus dat abbonementje werd niet meer gebruikt.
Maar, geen nood, het opgespaarde beltegoed kon altijd naar prepaid gezet worden aan het einde van de looptijd.
We hebben het vervolgens teruggezet naar 15€ per maand.
Nu is het einde in zicht,zetten ze het niet naar prepaid!!!
Nu zitten we dus met een beltegoed van bijna € 400 !
En het mooie is,thuis hebben we practisch geen bereik.Dus opbellen?word lastig.
En helaas,het stond niet in de algemene voorwaarden.
Maar zeg nu eens eerlijk,lezen jullie bij alles de algemene voorwaarden??
Ik niet hoor,en zo 100 anderen......
Ook wij hebben hetzelfde probleem!
Abbo'tje afgesloten van 30 €.
Kreeg mijn vriend kort daarna een gsm van het bedrijf.
Dus dat abbonementje werd niet meer gebruikt.
Maar, geen nood, het opgespaarde beltegoed kon altijd naar prepaid gezet worden aan het einde van de looptijd.
We hebben het vervolgens teruggezet naar 15€ per maand.
Nu is het einde in zicht,zetten ze het niet naar prepaid!!!
Nu zitten we dus met een beltegoed van bijna € 400 !
En het mooie is,thuis hebben we practisch geen bereik.Dus opbellen?word lastig.
En helaas,het stond niet in de algemene voorwaarden.
Maar zeg nu eens eerlijk,lezen jullie bij alles de algemene voorwaarden??
Ik niet hoor,en zo 100 anderen......
of je de algemene voorwaarden leest of niet moet je zelf weten, maar je gaat er wel mee akkoord op het moment dat je het contract ondertekent...
http://www.consumentenbond.nl/acties/48 ... et=nietlidHeeft u geprobeerd uw Orange abonnement om te zetten naar ‘prepaid’ en kon u uw opgebouwde beltegoed niet meenemen terwijl u dat indertijd wel is verteld in de winkel waar u het abonnement heeft afgesloten? Meld u dan aan voor onze actie.
Telecombedrijf Orange bood de mogelijkheid het tegoed van een abonnement onbeperkt mee te nemen naar een prepaidpakket. Sinds 19 december 2005 kan dat echter niet meer. Dat is vooral vervelend voor mensen die relatief weinig bellen, maar toch voor de abonnementsvorm hebben gekozen, juist omdat ze het bedrag niet kwijt zouden raken.
Oplossen
De Consumentenbond vindt de tussentijdse wijziging door Orange niet acceptabel voor consumenten die een abonnement zijn aangegaan met de toezegging dat het tegoed altijd meegenomen kon worden. De bond heeft contact gezocht met Orange om te bespreken hoe de tegoeden zeker gesteld kunnen worden.
Orange neemt klachten van haar klanten serieus en wil ze graag oplossen. Als blijkt dat uw contract is gesloten onder de voorwaarde dat het tegoed onbeperkt is mee te nemen naar prepaid, dan zal Orange dat nakomen. Kiest u voor een abonnement dan heeft Orange voor deze gelegenheid twee opties.
Meedoen
U kunt meedoen aan de actie die de bond in overleg met Orange is gestart. Van 4 juli tot 1 september 2006 kunt u zich aanmelden via deze website. Deelname kost €5.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43757
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=507180#507180
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38777&start=0
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... =830&pid=1
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=2030
http://64.233.183.104/search?q=cache:Y5 ... lr=lang_nl
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=507180#507180
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38777&start=0
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... =830&pid=1
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=2030
http://64.233.183.104/search?q=cache:Y5 ... lr=lang_nl