LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Check deze 7 bladzijdes maar. Geschreven door een wereldeconoom (adviseurs van presidenten en belangrijke businessmensen(zie biografie)) Het is even doorlezen maar dan zijn we tenminste af van de onzin of MLM wel toekomst heeft en of het nu een piramide (haha) is of niet!
http://www.paulzanepilzer.com/successhomedec05.htm
Gepubliceerd door Success Magazine (gerenomeerd tijdschrift in de VS dat heel veel te verliezen heeft, dus waarom zetten ze er dan iets in dat riekt naar fraude of niet kan)
Nee, echt jammer dat sommigen nog niet zo ver zijn.
Groetjes en dank aan diegene die zich de tijd en moeite neemt om het artikel door te spitten.
Arm Bartje, deze profeet van jou heeft er alle belang bij om mlm te promoten, hij zit er knee deep in. Dus niet verwonderlijk dat hij zegt dat mlm toekomst heeft. Natuurlijk, zolang er slachtoffers zijn van deze vorm van oplichting zal mlm success hebben.

Trouwens, onder welke administraties was hij adviseur? Waarom zegt hij dit niet? En wat voor adviseur was hij? Misschien werkte hij, in zijn tijd bij Citibank, mee aan een rapport voor het Witte Huis. Tja, dan is hij 'natuurlijk' adviseur.

Welke business mensen? Weer geen namen. Dat zie ik trouwens niet staan op zijn website, 't lijkt dat je dit zelf hebt verzonnen ...

Success Magazine? Een boekje dat in 2006 3X is uitgekomen? Echt succesvol kan je het niet noemen. Trouwens, eender welk gerenomeerd tijdschrift heeft een grotere website dan slechts één (1!) pagina...
En weet je waarom? Omdat het niet meer bestaat ...
Requiem for a lightweight: Success Magazine appears to be finally dead - It was the magazine that refused to die. And when it died Friday, it brought to an end an era of American magazine publishing--to be specific, the era of huckster business journalism*.
But what a run, and what a tale of how magazine publishing has changed. When the word came over the wire that Success Magazine would be sold at bankruptcy auction, it's likely that few noted or cared, outside of the over 500 creditors queuing up for a piece of its practically nonexistent assets.
BRON: http://www.medialifemagazine.com/news19 ... 11101.html

* A huckster is a seller of small articles, usually of cheap or shoddy quality, or one engaged in haggling or making petty bargains. Synonyms include peddler and hawker.

Dat je je met deze personen inlaat, en je opinie baseert op schimmige tijdschriften die gratis uitgedeeld werden en bol stonden van barslechte journalistiek (lees het artikel) zegt veel over jou en je gelzakjes.

O ja, en vergeet niet dat we op 5 september elkaars loon gaan vergelijken, jij wat je verdient met je mlm scam, ik met mijn job.

Slaapwel Bartje ...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ engel,

Grappig....

Aardig wat reclame vóór mlm op je gesponserde anti-mlm site.....LOL

So be it

zie www.angelfire.com/planet/mlmpage/index.html

Agelnow - Bart
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jul 2006 14:10

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Agelnow - Bart »

@mlmangel,
O ja, en vergeet niet dat we op 5 september elkaars loon gaan vergelijken, jij wat je verdient met je mlm scam, ik met mijn job.

Slaapwel Bartje ...
Zeg, ben jij nu niet in de war met de beide Bartjes op dit forum?

Welterusten mlmangel

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Bartjes, sorry voor de persoonsverwisseling, foutje.

Maar Bartjeagel, onze deal gaat nog steeds door hoor, begin december gaan we ons salaris vergelijken.

Bart1976, onder welke administraties was PZPilzer adviseur? Waarom zegt hij dit niet? En wat voor adviseur was hij? Misschien werkte hij, in zijn tijd bij Citibank, mee aan een rapport voor het Witte Huis. Tja, dan is hij 'natuurlijk' adviseur. Welke business mensen? Weer geen namen. Dat zie ik trouwens niet staan op zijn website, 't lijkt dat je dit zelf hebt verzonnen ...

Sobeit, die reclame staat er omdat het een gratis site is, waarop reclame komt waar ik geen zeggenschap over heb, spijtig genoeg voor mlm, dat is vervelend. Daarom ook dat dit duidelijk staat aangeven op die site.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmengel,
Sobeit, die reclame staat er omdat het een gratis site is, waarop reclame komt waar ik geen zeggenschap over heb, spijtig genoeg voor mlm, dat is vervelend. Daarom ook dat dit duidelijk staat aangeven op die site.
Hij BLIJFT leuk....., voor ons....! :D

So be it

Bart1976
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:13

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Bart1976 »

Even iets anders. In de tijd dat ik bezig ben met Nikken heb ik zo veel geweldige mensen ontmoet. Mensen die positief tegenover het leven staan. Mensen die, net als werken voor een baas of de overheid hun probleempjes hebben. Natuurlijk, dat hoort bij het leven. Hetgeen wat deze mensen onderscheidt van de rest van de werkende bevolking is dat deze mensen niet altijd klagen maar iets willen veranderen aan hun situatie. Dat is het belangrijkste angeltje. Mensen willen iets anders, zijn op zoek naar een verandering in hun leven. Hoeveel mensen zijn er niet overspannen, burned out en "gewoon" ontevreden met hun leventje zoals het nu is. Je zou juist respect moeten hebben voor diegene die zich hiervan losrukt en inderdaad een sprong in het diepe waagt. Dat zij dit doen met MLM of met het starten van een eigen bedrijf of whatever doet er niet toe. Niet iedereen wordt succesvol met MLM. Natuurlijk niet!
Ook niet iedereen slaagt met een eigen bedrijf, het tegendeel is waar, de overgrote massa gaat juist failliet of komt maar net rond. Hier hoor ik je niet over. Waarom? Omdat dit toch "normaal"is???? Het is toch "normaal"dat er zoveel mensen overspannen zijn of een burn out hebben? Dat hoort toch bij het leven...........!?
Ik persoonlijk ga me dan niet focussen op manieren hoe het komt dat zovelen niet slagen, nee beste angel, ik focus me op mensen, en misschien nog belangrijker, omring me met mensen die wel succesvol zijn. Dan ga ik die mensen analyseren en vraag me dan af: Wat doen zij nu anders als 95% van de rst van de bevolking, hoe komt het dat zij wel slagen in MLM. Hier ben ik achter gekomen door heel veel te lezen en te praten met deze mensen. HOE ze iets willen bereiken beste angel was voor hun totaal ondergeschikt aan de WAAROM. Met andere woorden, MLM was voor hun een mooi vervoersmiddel om te komen tot de plaats waar ze nu zijn, hun wil en doorzettingsvermogen en de kunst om negatievelingen zoals jij naast zich neer te leggen en zich te concentreren op positief ingestelde mensen, mensen die een verandering willen in hun leven, was en is zo groot dat ze gekomen zijn daar waar ze wilden zijn en nu zijn! Mensen in het algemeen focussen zich altijd op manieren hoe iets NIET zou lukken en jij bent hier de grootste "profeet" van. Ben nu eens sterk en ga eens op zoek naar mensen die wel slagen binnen MLM. Kom er eens achter hoe het komt dat zij zo een geweldig leven hebben (echt waar Angel, ze bestaan echt) en zet dat eens op een site. Oh ja, als je denkt dat het gewoon geluk is dan zit je goed mis!
Het is echt geen kunst om MLM af te kraken, dat doe je geweldig, mijn complimenten. Nee, het is een kunst om erachter te komen waarom zo weinig mensen nu juist WEL slagen. Dan zou je voor mij een voorbeeld zijn in positieve zin. Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met je, echt waar.
Je zult misschien nu wel denken: dat is allemaal wel mooi Bart maar waarom zit jij dan hier op dit forum. Ook hier ben ik me van bewust beste angel. Ik zie dit inderdaad als een groeiproces waar ik ook, net zoals die succesvolle mensen, doorheen moet. Ik wil je dan nu ook bedanken voor het feit dat ik nu enorm gegroeid ben. In het begin was ik misschien nog vatbaar voor al je negatief gebral, nu niet meer. Ik krijg er zelfs een kick van om je dit allemaal te vertellen. Nu zul je misschien denken dat ik een hekel aan je heb. Nee dat niet, ik hoop oprecht dat je je nu eens niet laat leiden door al je negatieviteit en openstaat voor andermans meningen en opvattingen. Heb respect voor mensen die verandering willen in hun leven en help ze ermee door hun mogelijkheden te bieden en niet te vertellen wat er allemaal NIET kan in hun leven en waarom iets nu juist NIET kan lukken. Help ze door mensen te steunen en te supporteren in hun keuze. Wat die keuze ook is angel, of dat nu MLM, een eigen bedrijf of een relatie opbouwen. Nogmaals: je steunt ze NIET door mensen te vertellen waarom iets NIET kan. Zelfs jij kunt dit, dat weet ik. Je hoeft echt niet een voorstander te worden van MLM (dat word je nooit dat weet ik) maar ontneem mensen niet hun mogelijkheden in hun leven, dat zou zonde zijn, voor iedereen!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@bart1976, mlmangel stelt kritische vragen over de door jou zo bejubelde ppz. Misschien kan je daar antwoord op geven, dan kunnen we deze man wat beter op zijn merites toetsen. Dan kan je gelijk de uitspraken over Donald Trump en Napoleon Hill rectificeren. Of hoort dat bij jou bij groeien, onzin vertellen en vervolgens je kop in het zand steken.
Even iets anders. In de tijd Zelfs jij kunt dit, dat weet ik. Je hoeft echt niet een voorstander te worden van MLM (dat word je nooit dat weet ik) maar ontneem mensen niet hun mogelijkheden in hun leven, dat zou zonde zijn, voor iedereen!
Wij ontnemen niemand de mogelijkheid. Wij verlangen wel dat je kritische vragen stelt.
Voor de rest, niet iedereen groeit van langs de deuren rennen met magbeetjes.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Bart1976,
Hetgeen wat deze mensen onderscheidt van de rest van de werkende bevolking is dat deze mensen niet altijd klagen maar iets willen veranderen aan hun situatie.
Op de Nikken bijeenkomsten die ik heb bijgewoond waren ze anders wel aan het klagen over hun financiële situatie. Dat ze iets willen veranderen aan hun situatie is hun goed recht, en daar zal ik hen zeker in steunen. Maar ik raad hen wel af dit via Nikken, een mlm scam, te doen.

Tijdens die meetings word hen voorgeschoteld dat ze snel en gemakkelijk rijk zullen worden. Dat ze het proberen daar heb ik niets op tegen, maar dat die mlm scammers hen droombeelden voohouden, daar heb ik een bloedhekel aan.

Ik raad deelnemers aan zulke meetings af om in Nikken te stappen, omdat de organisatoren van Nikken enkel aan hun eigen portefeuille denken. En natuurlijk, gewone bedrijfsleiders ook, maar deze worden tenminste gecontroleerd, al is het 'maar' door vakbonden, politiek, media, en wetgeving.
Ik persoonlijk ga me dan niet focussen op manieren hoe het komt dat zovelen niet slagen, nee beste angel, ik focus me op mensen, en misschien nog belangrijker, omring me met mensen die wel succesvol zijn. Dan ga ik die mensen analyseren en vraag me dan af: Wat doen zij nu anders als 95% van de rst van de bevolking, hoe komt het dat zij wel slagen in MLM.
Natturlijk ben je niet geïnteresseerd in die 95% anderen, daar verdien jij geen geld aan. En 'k ben alvast blij dat je impliciet toegeeft dat 95% niet slaagt.
Ben nu eens sterk en ga eens op zoek naar mensen die wel slagen binnen MLM. Kom er eens achter hoe het komt dat zij zo een geweldig leven hebben
Is eerder aan jou om met iemand op de proppen te komen die wel slagen met mlm, ik tracht net het omgekeerde aan te tonen.
:lol:
Maar goed, 'k zal je helpen, Larry Profi, ex-Nikken heeft een vermogen opgebouwd met Nikken. Hij heeft dit gedaan door duizenden mensen een onhaalbare dromm te verkopen.
Ik wil je dan nu ook bedanken voor het feit dat ik nu enorm gegroeid ben.
Jij bent wel heel snel tevreden. Heb je tijdens een HBM training niet geleerd dat persoonlijke ontwikkeling iets langer duurt dan het volgen van een forum? :P
Nogmaals: je steunt ze NIET door mensen te vertellen waarom iets NIET kan.
Ok, jij je zin. Lieve mensen, je kan schatrijk worden met mlm scams door duizenden anderen op te lichten, je bankrekening aan te spekken en een droomhuis, droomauto en nepborsten voor je vrouw te kopen. En je hoeft er amper voor te werken, enkel de eerste jaren, daarna kan je teren op de noeste arbeid van duizenden anderen die nooit zullen kunne bereiken wat jij hebt bereikt.
...openstaat voor andermans meningen en opvattingen...
Begin alvast me onderstaande vragen te beantwoorden, ik sta open voor gefundeerde repliek.

Onder welke administraties was PZ Pilzer adviseur?
En wat voor adviseur was hij?
Welke business mensen?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dan ga ik die mensen analyseren en vraag me dan af: Wat doen zij nu anders als 95% van de rst van de bevolking, hoe komt het dat zij wel slagen in MLM.
Er dient zich ineens een zeer interessante vraag aan. Jij stelt dat 95% van de mensen in mlm niet slaagt. Daar ben ik het mee eens.
Toch ben jij schijnbaar ook overtuigd van wat Paul Zane Pilzer zegt. Hij propageert mlm. Hij vindt dit de beste methode om de wellness producten aan de man te brengen en aldus de wereld gezonder te maken. Nu de vraag:

Als de wellness industrie zo'n gigantische groei gaat doormaken, waarom dan een methodiek gebruiken waarbij 95% van de participanten faalt?

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Slim »

Ok, jij je zin. Lieve mensen, je kan schatrijk worden met mlm scams door duizenden anderen op te lichten, je bankrekening aan te spekken en een droomhuis, droomauto en nepborsten voor je vrouw te kopen. En je hoeft er amper voor te werken, enkel de eerste jaren, daarna kan je teren op de noeste arbeid van duizenden anderen die nooit zullen kunne bereiken wat jij hebt bereikt.
Bravo mlmangel, beter had ik het niet kunnen verwoorden.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Interessante video over de waarheid achter Quixtar/Amway:
http://cpserverp4.com/bo/dateline_quixtar.wmv
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 jul 2006 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Suncity
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:56

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Suncity »

Ja, heel interessant en ook schokkend :shock: . Gebeden aan J*e*z*u*s, kaarsjes aansteken etc etc. Dit is wat ik nou een SEKTE noem.
Quixtar 'belooft' o.a. rijkdom. Dit KAN GEWOON NIET. Je kan mensen niks beloven. Je kan alleen maar laten zien wat mogelijk is en duidelijk maken van tevoren dat hard werken de enige manier is om een inkomen op te bouwen en om je doel te bereiken....niks 'snel geld verdienen' want dat bestaat gewoon niet in Network Marketing. Naar mijn mening heeft dit inderdaad met hersenspoeling en scams te maken.
Dit wordt er nou bedoeld met de rotte eieren. Door zulke bedrijven krijgen de échte NWM bedrijven een slechte naam.

Maar nogmaals: interessant én triest om te zien hoe manipulerend deze klo*o*tza*k*ken zijn.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Ook ik heb het helemaal uitgekeken en ik moet zeggen dat het nog erger is dan ik dacht! Wat een triest gezicht om al die duizenden mensen te zien die door het kopen van tape's en cursussen enz de boot in gaan bij het schorum dat de leiding heeft.Meer en meer dringt het door dat die hele zooi door en door verrot is en eigenlijk toch echt verboden zou moeten worden.mlm=scam=waar.

Joopataa

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Econometrist »

So be it,

Nou ben ik in het bijzonder benieuwd naar wat jij over dit filmpje te zeggen hebt. Meestal zit je zeer vlot in de pen met je reacties, het valt me op dat dat nu iets langer duurt. Is amway/quixtar de "echte mlm"? Het is wel produktmarketing, geen dienst. Ik weet hoe je tegen telecom mlm aan kijkt. Is wat we in dit filmpje zien nu waar je op doelde toen je zei dat wat je op de presentaties hoort niet de werkelijke gang van zaken is?
Hoe kijk jij hier tegenaan?
En met welke mlm hou jij je eigenlijk bezig?

Met dank aan mlmangel voor het opsnorren van dit schokkend verduidelijkende beeldmateriaal.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Engel, Joop en Sun,

Ook ik ben diep geschokt door jullie reacties........ :shock:

Maar jullie hebben natuurlijk NIET het "verweer"gelezen van Quixtar?? http://www.quixtarresponse.com/
Waarom zou je ook?
Interessante video over de "waarheid" achter Quixtar:
Dit kan iedereen wel schrijven......, bijv.:
De "waarheid" achter de personen Engel, Joop en Sun,:
Leugen, verdraaiiing, stelling, delen van woorden gebruiken..... :roll:

Maar wanneer je het zeker weten wil....
Ik kan wel even nakijken of Bill Britt bij de personen horen die er door het bedrijf uit zijn geflikkerd voor zulke praktijken?
Maar het interesseert jullie niet echt, toch?

Laat maar weten.....

Klein voorbeeld van het bedrog waar jullie in tuinen....?
Grappig wel........ Ze hebben "ontdekt" dat "quixtar... Amway is....!!
Jaha!!!! Zorgvuldig speurwerk van de CIA en Interpol heeft dat als resultaat opgeleverd!!!! :twisted:
Nu IS Quixtar helemaal geen Amway, maar dat is maar een detail.
Maar ga nu eens naar de website van quixtar, www.quixtar.com en kijk eens onderaan bij "quixtar Sister Company" ?
Was niet veel speurwerk voor nodig, toch?

WEL vind ik het belangrijk dat jullie nu met je neus op FEITEN wordt gedrukt van de "business behind the business" praktijken, die ook de beide oprichters van Amway verafschuwden.
Dat jullie je ECHT druk kunnen gaan maken over wantoestanden, die nog steeds, en weer opnieuw voorkomen bij mlm bedrijven.

Helaas vermoed ik dat dat voor jullie niet zo interessant zal zijn als praten over het hebben van "dromen", dingen die je ECHT wil en die je nodig hebt om de motivatie te krijgen om aan het werk te gaan!

Je praat er liever niet over dat 50.000 mensen door het enthousiasme voor hun voetbalclub helemaal uit hun dak gaan....
En niet alleen dat!!! maar ook helemaal bezopen de politie aanvallen, winkelruiten ingooien, mensen molesteren, auto's in de fik steken!

Néé! Die 50.000 die laaiend enthousiast zijn over hun toekomst! Belachelijk!!

Maar waar hadden we het de vorige keer over??
Kritisch zijn?
Wees dan ook kritisch over de uitzending van Dateline!!!!

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hun respons (samengevat):

De journalisten hebben zich niet geidentificeerd als journalisten, dus kregen ze geen eerlijk beeld van hoe het eraan toe ging? De gang van zaken noemen we een undercover reportage.
En Dateline is in het verleden de fout ingegaan, dus nu zullen ze per definitie liegen?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ de Econometrist,
So be it,
Nou ben ik in het bijzonder benieuwd naar wat jij over dit filmpje te zeggen hebt. Meestal zit je zeer vlot in de pen met je reacties, het valt me op dat dat nu iets langer duurt.

Mag ik even thuiskomen? LOL
Is amway/quixtar de "echte mlm"?

Amway wel. Quixtar is niet de originele mlm.
Een soort 1001euro, alleen kan Quixtar hogere premies uit betalen over de zelfgeproduceerde artikelen.
Het is wel produktmarketing, geen dienst.

Ook dienstmarketing.
Via quixtar kun je auto's huren, verzekeringen afsluiten, etc.
Ik weet hoe je tegen telecom mlm aan kijkt. Is wat we in dit filmpje zien nu waar je op doelde toen je zei dat wat je op de presentaties hoort niet de werkelijke gang van zaken is?

Het verband ben je, en ik nu ook, even kwijt.
Het filmpje ging NIET over een bedrijfspresentatie, maar over een halfjaarlijkse bijeenkomst van een groep distributeurs.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Enthousiasme is goed. Fantastisch zelfs! LOL
Dingen in religieuze sfeer trekken vind ik persoonlijk uit den boze. Komt ook regelmatig voor!!!!
En met welke mlm hou jij je eigenlijk bezig?
Een drietal.
Amway, Quixtar, Amivo.nl, a2k.com.au, VEBSO.com.... of hoe de locale naam ook is.... is er één van.
Met dank aan mlmangel voor het opsnorren van dit schokkend verduidelijkende beeldmateriaal.
Een behoorlijk oud filmpje al.
Er is nog véél meer!!!! LOL
Wil je best helpen.... :wink:
Maar dan krijg je óók elke keer tegengas... En wil je dat wel?

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Hun respons (samengevat):

De journalisten hebben zich niet geidentificeerd als journalisten, dus kregen ze geen eerlijk beeld van hoe het eraan toe ging? De gang van zaken noemen we een undercover reportage.
En Dateline is in het verleden de fout ingegaan, dus nu zullen ze per definitie liegen?
Is je samenvatting niet wat érg kort door de bocht? LOL
(En je WEET dat het erg makkelijk is alleen maar te laten zien wat je mensen WIL laten zien!)

Wanneer ik tijd kan maken zal ik ook er eens een samenvatting maken.

Help je me er aan herinneren? (Zál toch wel! LOL)

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Hun artikel begint met de woorden,,dateline got it wrong,,. Zo een reactie kan ik mij voorstellen maar dat wil dan nog niet zeggen dat zij het echt verkeerd hadden! De grootste grief is dat er gebruik is gemaakt van verborgen camera's en dat journalisten zich undercover hadden in geschreven. Als je echt wil weten hoe het werkt is het zinloos om van tevoren aan te kondigen dat je komt filmen omdat dan de waarheid echt niet boven tafel komt. Kijk naar de persoon die op de verborgen camera bluft over zijn 250.000 dollar inkomsten, Toen men hem confronteerde met zijn woorden was hij het ineens vergeten en toen bleek dat het opgenomen was moest hij vlug weg zonder nog iets te zeggen.Netjes om zo te filmen? nee, Maar dan komt de waarheid ook nooit boven tafel.En ik heb het idee dat als er in Nederland een rechtzaak zou worden gewonnen tegen een mlm-bedrijf, so be it gewoon doorgaat met ontkennen van feiten.

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ Joop,
Hun artikel begint met de woorden,,dateline got it wrong,,. Zo een reactie kan ik mij voorstellen maar dat wil dan nog niet zeggen dat zij het echt verkeerd hadden!

Klopt.
De grootste grief is dat er gebruik is gemaakt van verborgen camera's en dat journalisten zich undercover hadden in geschreven. Als je echt wil weten hoe het werkt is het zinloos om van tevoren aan te kondigen dat je komt filmen omdat dan de waarheid echt niet boven tafel komt.

Klopt.
Kijk naar de persoon die op de verborgen camera bluft over zijn 250.000 dollar inkomsten
Bluffen houdt in: Liegen.
Je hebt schijnbaar géén idee wat voor bedragen er verdiend worden?
Toen men hem confronteerde met zijn woorden was hij het ineens vergeten en toen bleek dat het opgenomen was moest hij vlug weg zonder nog iets te zeggen.
Zal wel niet over zijn inkomen zijn gegaan, maar ik moet het nog eens nader doornemen weer. (was div. jaren geleden voor het laatst!)
Netjes om zo te filmen? nee, Maar dan komt de waarheid ook nooit boven tafel.

Je hebt helemaal gelijk.
En ik heb het idee dat als er in Nederland een rechtzaak zou worden gewonnen tegen een mlm-bedrijf, so be it gewoon doorgaat met ontkennen van feiten.

Dus weer gewoon "op de man"? Zoals gewoonlijk?

Je bedoelt misschien zoiets als de "veroordeling door de rechter over een invoerbelasting dispuut met de Canadese belastingdienst"?
Het bedrijf ging als eerste "buitenland" naar Canada. En had een andere visie over de regels dan de belastingdienst! Ze betaalde hun boete en gingen weer aan het werk. Wat heeft dat met mlm te maken??

Je gaat ook aanvoeren dat een mlmbedrijf "rot" is wanneer één van de directeuren een parkeerboete krijgt? :wink:


So be it

Gesloten