Weet iemand wat voor gevolgen het onderstaande heeft?
Situatie schets:
Ik was lid van Oxxio (Groene Stroom) en Eneco (Gas) Toen ben ik verhuisd en heb dit netjes aan beide partijen doorgegeven.
Toen ik echter de eindafrekening van Eneco kreeg zag ik dat zij nu ineens ook mijn stroom leverancier waren, ik betaalde hun hier immers voor als ook Oxxio die driftig af blijft schrijven.
Toen maar even een briefje geschreven aan de eneco en zij zeiden het volgende:
"Volgens onze administratie bent u op dit adres klant geworden van ENECO. Wanneer u van mening bent een andere leverancier te hebben gekozen, dan heeft deze leverancier verzuimd een inhuizing hiervoor in te dienen.
Vooralsnog staat u als klant geregistreerd bij ENECO en brengt een eventuele andere leverancier onterecht nota's bij u in rekening. Wij willen u verzoeken hiervan zelf bij deze leverancier melding te maken."
Ben ik nu / kan ik nu bijvoorbeeld van Oxxio af omdat zij een fout gemaakt hebben? Kan ik nu alles terug vragen vanaf mijn verhuis datum?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO
Re: OXXIO
Of je van oxxio af kunt is de vraag, dat hangt af van je contract met oxxio. Het niet doorgeven van een verhuizing is geen grond voor beeindiging.
Wel kun je alles van oxxio terugvragen: zij hebben je immers geen energie geleverd.
Wel kun je alles van oxxio terugvragen: zij hebben je immers geen energie geleverd.
Hallo allemaal,
wij komen ook in het rijtje voor met problemen met oxxio. Weet enkel niet goed of hier wat an te doen is of zijn beloop te laten gaan. het is al volgd. Wij hadden een contract voor 3 jaar bij RWE afgesloten. Een week/anderhalve week later werden wij door Oxxio opgebeld of wij toch niet bij hun wilden terug keren. Nog aangeven dat wij echter een 3 jarig contract bij RWE hadden afgesloten. Was echter geen probleem en kon nog teruggedraaid worden. Alles zou door hun afgehandeld en opgezegd worden. Daarmee dus accoord gegaan. Verbasing allom toen afgelopen maand zowel RWE als Oxxio een bedrag incasseerde. Blijkt dat RWE al elektra en gas aan ons geleverd hadden en wij daar nu contractbreuk hebben gepleegd, wat inhoud dat je een boete van een paar honderd euro moet betalen. Oxxio wil niet toegeven dat het, volgens ons, hun foute voorlichting is die ons heeft overgezet en ook daar moeten wij een boete betalen als wij daar weggaan. Dus als wij naar RWE willen moeten wij zowel bij Oxxio als bij RWE toch de boete betalen.
Hebben wij ergens de boot gemist, is hier nog een andere optie/mogenlijkheid voor. Hoe zit dit precies? Wij weten niet welke stappen wij eventueel kunnen ondernemen.
Graag hulp en advies hierbij.
wij komen ook in het rijtje voor met problemen met oxxio. Weet enkel niet goed of hier wat an te doen is of zijn beloop te laten gaan. het is al volgd. Wij hadden een contract voor 3 jaar bij RWE afgesloten. Een week/anderhalve week later werden wij door Oxxio opgebeld of wij toch niet bij hun wilden terug keren. Nog aangeven dat wij echter een 3 jarig contract bij RWE hadden afgesloten. Was echter geen probleem en kon nog teruggedraaid worden. Alles zou door hun afgehandeld en opgezegd worden. Daarmee dus accoord gegaan. Verbasing allom toen afgelopen maand zowel RWE als Oxxio een bedrag incasseerde. Blijkt dat RWE al elektra en gas aan ons geleverd hadden en wij daar nu contractbreuk hebben gepleegd, wat inhoud dat je een boete van een paar honderd euro moet betalen. Oxxio wil niet toegeven dat het, volgens ons, hun foute voorlichting is die ons heeft overgezet en ook daar moeten wij een boete betalen als wij daar weggaan. Dus als wij naar RWE willen moeten wij zowel bij Oxxio als bij RWE toch de boete betalen.
Hebben wij ergens de boot gemist, is hier nog een andere optie/mogenlijkheid voor. Hoe zit dit precies? Wij weten niet welke stappen wij eventueel kunnen ondernemen.
Graag hulp en advies hierbij.
ik zou wel eens willen weten wat hun manier van werken is. ik krijg vanochtend een telefoontje van een van hun telefonistes die wel zo verschrikkelijk brutaal was. nadat ze haar verhaal gedaan heeft geef ik aan dat ik geen intresse heb. vervolgens wordt er nog een vraag gesteld waarna ik wilde antwoorden dat ik geen intresse had en ik graag het gesprek wilde beëindigen maar kreeg al niet de kans mijn eerste zin af te maken want de dame had de hoorn er al op gegooid. ik vind dit een zeer kwalijke zaak. ik wil ten eerste eens weten hoe ze aan mijn telefoonnummer kunnen komen. want ik sta nergens geregistreerd. ten tweede vindt ik het zeer brutaal hoe deze dame tegen mij tekeer ging op het moment iik haar vertelde dat ik geen intresse heb. en dat dan de telefoon zonder pardon wordt opgelegd vindt ik al helemaal een onwijs brutale actie. is dit normaal bij hun??? het is namelijk niet uitnodigend en ik geloof ook niet dat ik een lovend woord over hun kan hebben.
Dag antonic,
Gebruik de zoekfunktie bij RADAR en KASSA eens om de berichten over Oxxio te lezen. Er gaat dan een wereld voor je open en je bent er minstens een avond mee zoet. Oxxio doet zo ongeveer alles wat GOD verboden heeft en balanceert voortdurend op het randje van wat wettelijk is toegestaan en niet is toegestaan. Dat ze daarbij ook nog vreselijk brutaal en onbeschofd zijn is vrij algemeen bekend in consumentenland. Advies: doe nooit zaken met hen!
ps. meestal wordt een willekeurige cijfercombinatie door de computer gekozen. Het lijkt dan dat ze jouw telefoonnummer hebben, maar in feite is het gewoon toeval.
Groeten, Paula.
Gebruik de zoekfunktie bij RADAR en KASSA eens om de berichten over Oxxio te lezen. Er gaat dan een wereld voor je open en je bent er minstens een avond mee zoet. Oxxio doet zo ongeveer alles wat GOD verboden heeft en balanceert voortdurend op het randje van wat wettelijk is toegestaan en niet is toegestaan. Dat ze daarbij ook nog vreselijk brutaal en onbeschofd zijn is vrij algemeen bekend in consumentenland. Advies: doe nooit zaken met hen!
ps. meestal wordt een willekeurige cijfercombinatie door de computer gekozen. Het lijkt dan dat ze jouw telefoonnummer hebben, maar in feite is het gewoon toeval.
Groeten, Paula.