Pagina 2 van 2

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 20 aug 2006 20:34
door Dutch_com_freak
Dit is gewoon een vorm van makkelijk scannen voorkom je fouten mee in de winkel... zodra er 3 dezelfde producten worden aangeslagen dan veranderd de prijs van de 3 artikelen

stel een kaars kost 3 euro

Greetje haalt 1 kaars

kaars1: 3.00

Neeltje haald 2 kaarsen

Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00

Pietje koopt er 3 en betaald

Kaars 1: 3.00
Kaars 2: 3.00
Kaars 3: 3.00

Hey wacht even dit zijn er 3... dus nieuwe prijzen

Kaars 1: 2.00
Kaars 2: 2.00
Kaars 3: 2.00

er is dus niets al van te voren afgeprijst geld alleen in combinatie van 3.

en het bonnetje dan? die is dan toch al gedrukt? nee, die worden meestal pas op het einde afgedrukt als alles erin staat en er is afgerekend ;)


zelfde systeem bij de C1000.... 8)

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 30 aug 2006 20:13
door Hugo909
Dutch_com_freak heeft waarschijnlijk gelijk.

Voor consumenten is het soms onduidelijk hoe korting verrekend wordt. 33% korting is heel wat anders dan 3 halen 2 betalen. In dit geval doet Xenos niets verkeerd, alleen zouden ze dit soort aanbiedingen misschien beter/anders kunnen communiceren.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 02 sep 2006 16:23
door mr T.
Wat maakt het nou uit? In beide gevallen heb je dezelfde korting. Je bent zelfs vrijer in je keuze wanneer ze het op deze manier doen
Waar het om gaat is dat je enkel dat aan de kassa betaalt dat op het prijskaartje/de prijssticker staat vermeld. Dit zolang het zo is dat het niet gaat om een absurde/extreme prijs. In dit geval was de prijs al aangepast dat wil zeggen met een derde verlaagd) op de prijssticker/het prijskaartje. Daarnaast geldt de actie van 3 halen en 2 betalen. Die actie is ook afzonderlijk aangegeven. De aanpassing in het prijsniveau van het produkt zelf kan dan niet gelden als actie (want is dan op te vatten als een reguliere prijsverlaging). In dat geval is er gewoon teveel betaald (en dat maakt wel degelijk wat uit).

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 02 sep 2006 17:47
door magel725
Helaas heeft niet iedereen rechten gestudeerd, en als je zo op je strepen moet gaan staan bij de Xenos ben je een vreselijke zeur.

Wees gewoon eens een keer blij met de korting die je krijgt.


Ps. bovendien heb je nog steeds geen gelijk. Er staat dat je 3 produkten haalt en er twee betaalt. Er staat waarschijnlijk niet bij WAAR die korting wordt verrekend. Bij de kassa of al in de winkel. En als laatste: als je denkt dat je de verkeerde prijs gerekend is dan heb je een mond om fatsoenlijk te vragen hoe het zit. Dan krijg je antwoord en dan kun je de kaarsen wel of niet nemen. Vervolgens neem je ze dan lekker niet omdat je de extra korting waar je geen recht op hebt niet krijgt.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 02 sep 2006 21:21
door bodejosm43
Ik werk zelf bij xenos en vind het dan ook naar om te lezen dat de verkoopster mensen beflikkert want dat is dus niet zo. Ten eerste gaat dit geheel op een eerlijke manier en ten tweede krijg ik ook maar gewoon de opdracht om het te doen.
bij de ene xenos eccepteren ze wel verschillende formaten, bij de andere willen ze het voor het gemak houden bij drie artikelen van hetzelfde formaat.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2006 10:15
door tienepien
Bij de xenos zitten er geen prijzen op de producten toch? Alleen op de schappen. Bij de xenos waar ik wel eens kom is de korting er op de schapprijzen nog niet afgehaald, dat gebeurd pas bij de kassa bij aankoop van 3 kaarsen...

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2006 17:11
door bodejosm43
Bij mijn weten prijzen ze daar ook de de artikelen per schap. Tenzij ze een partij hebben gekregen met op de verpakking voorgedrukte prijzen, waar zij onder gaan zitten, dan kunnen ze uiteraard niet anders.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2006 23:36
door mr T.
Wees gewoon eens een keer blij met de korting die je krijgt.
Maar natuurlijk: eerst korting of een aanbieding beloven en dan maar hopen dat men het correct nakomt. Als dat vervolgens niet gebeurt mag je erg blij zijn.

Er staat dat je 3 produkten haalt en er twee betaalt. Er staat waarschijnlijk niet bij WAAR die korting wordt verrekend. Bij de kassa of al in de winkel.
Lijkt met dat daar het probleem niet ligt in dit geval. Het probleem ligt in de kenbaarheid van de prijs van het produkt. Die moet blijken uit een prijssticker of moet bij het schap staan aangegeven. De klant mag er dan vanuitgaan dat die prijs juist is. Vervolgens geldt de aanbieding. Als de hier vermelde redenering moet worden gevolgd, dan zou het betekenen dat je maar moet raden of je nog voor korting in aanmerking komt want plotseling blijkt dat er in werkelijkheid geen aanbieding bestaat (onder het mom dat de korting al is verrekend). Waar dienen prijsstickers of prijsaanduidingen bij schappen dan nog voor? In ieder geval niet meer om aan te geven wat de werkelijke prijs van het produkt is.
En als laatste: als je denkt dat je de verkeerde prijs gerekend is dan heb je een mond om fatsoenlijk te vragen hoe het zit. Dan krijg je antwoord en dan kun je de kaarsen wel of niet nemen.
Bij een verkeerde prijs? Helaas werkt het zo niet (behalve als de prijs evident onjuist is). Anders geldt de aangegeven prijs als een aanbod. Als vervolgens daarop aanvaarding volgt van de klant, dan zal de winkelier moeten nakomen voor die prijs. (Dit kan in een aantal gevallen iets anders liggen als het gaat om vermeldingen van prijzen in advertenties). In dit geval doet de Xenos iets heel anders.
Vervolgens neem je ze dan lekker niet omdat je de extra korting waar je geen recht op hebt niet krijgt.
Het gaat niet om een extra korting, maar om een korting op de vermelde reguliere prijs. De winkelier is verplicht die te geven. Doet de winkelier dat niet, dan wordt de klant bedonderd.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 04 sep 2006 00:04
door Dutch_com_freak
gewoon niet moeilijk doen en lekker aan de kassa afrekenen kost het dan uiteindelijk toch te duur of krijg je geen korting... jammer dan laat je het staan of neem je het mee.... simpel sommige winkels (of groothandels voor bedrijven) geven ook aan dat de computer/kassa prijs bindend is.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 04 sep 2006 11:13
door tienepien
Maar in dit geval is toch de korting ook verrekend? Alleen staat het op de bon iets anders aangegeven dan je zou verwachten. Uiteindelijk betaal je de normale prijs voor de kaarsen min de korting. Het is niet alsof ze korting beloven en die uiteindelijk niet geven..

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 04 sep 2006 11:28
door Hugo909
De korting is hier idd verrekend, niet in het schap, maar aan de kassa. Sommige mensen zien blijkbaar liever zwarte spoken. Er wordt één kaars "gratis" gegeven, oftewel voro 3 kaarsen wordt er 2x de prijs op het schap gerekend, daar is niets moeilijks aan.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 04 sep 2006 16:06
door mr T.
simpel sommige winkels (of groothandels voor bedrijven) geven ook aan dat de computer/kassa prijs bindend is.
En er zijn helaas dan ook nog winkels die met dit soort ellendelingachtig gedrag jegens de klant er dan ook nog mee wegkomen. Dit terwijl men dit niet hoeft te accepteren. Dat men dat doet bij bijvoorbeeld kaarsen is wellicht, gezien de relatief geringe prijs, nog begrijpelijk. Gaat het om duurdere artikelen: dan gewoon volharden. Een winkel komt er dan echt niet mee weg (en terecht).

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 04 sep 2006 22:16
door magel725
@mr T.

Als je zonodig EXTREEM wilt zeuren en EXTREEM precies en rechtsgeldig nog voor een paar cent de Xenos EXTRA wilt uitmelken, doe dat dan gewoon. Het is notabene een winkel die een zooi kaarsen verkoopt voor een leuke prijs, maar vervolgens kennen ze daar niet het burgelijk wetboek uit hun hoofd. Schande! Jij kunt dan, volgens jou, hun tot de allerlaatste druppel uitzuigen omdat ze onbewust een foutje maken. Wat een ellendelingen daar! Er zijn genoeg kassasystemen die geen 3 halen 2 betalen accepteren, maar die moeten het afhandelen als bij de Xenos. Moet je daar dan maar misbruik van maken, en bij de Xenos?

En je hebt het nog gruwelijk mis ook. De prijs die bij zo'n stel kaarsen staat is nog niet bindend ook. Ja, een prijs is bindend als je er als klant vanuit mag gaan dat het een redelijke prijs is. Een auto van 10000 die voor 1000 euro geprijsd staat is niet bindend, maar wanneer die foutief voor 7000 staat is de prijs wel bindend. Helaas gaat deze regel ALLEEN op als het:

1) Een fout bedrag is waarvan de klant redelijkerwijs zou kunnen weten dat deze zou kunnen kloppen
2) Het artikel moet een prijs hebben op een plaats waar de klant niet bij kan en deze niet door de klant gewijzigd kan worden.
3) De prijs moet verbonden zijn aan het produkt.

Jammer maar helaas, je hebt geen EXTRA korting af weten te troggelen van de Xenos medewerkers.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 05 sep 2006 10:32
door mr T.
En je hebt het nog gruwelijk mis ook. De prijs die bij zo'n stel kaarsen staat is nog niet bindend ook. Ja, een prijs is bindend als je er als klant vanuit mag gaan dat het een redelijke prijs is.
Ik heb het onder dit topic niet anders beweerd (en heb het dus niet gruwelijk mis)
Als je zonodig EXTREEM wilt zeuren en EXTREEM precies en rechtsgeldig nog voor een paar cent de Xenos EXTRA wilt uitmelken, doe dat dan gewoon.
Het is de winkel die de klant 'uitmelkt' niet andersom. De winkel is niet het slachtoffer, maar de klant. Wie zeurt er dan eigenlijk? Een klantvriendelijk ingestelde winkel geeft een door hen gemaakte fout toe, past deze aan en geeft de klant waar het recht op heeft.
Jij kunt dan, volgens jou, hun tot de allerlaatste druppel uitzuigen omdat ze onbewust een foutje maken.
Is het onbewust een foutje of is het inspelen op de goedgelovigheid en misleidbaarheid van de klant?
Er zijn genoeg kassasystemen die geen 3 halen 2 betalen accepteren, maar die moeten het afhandelen als bij de Xenos.
Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken. Desnoods gebruiken de medewerkers van een winkel een telraam. Het gaat om de beloofde korting.
2) Het artikel moet een prijs hebben op een plaats waar de klant niet bij kan en deze niet door de klant gewijzigd kan worden.
Dit gaat over wat anders en is niet bepalend voor de vraag of er recht is op korting. Dit gaat over klanten die de winkel oplichten.
3) De prijs moet verbonden zijn aan het produkt.
Wordt ruim opgevat. Kan b.v. d.m.v. een prijskaartje en een sticker. Gaat over de kenbaarheid van de prijs.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 05 sep 2006 11:21
door tienepien
Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken. Desnoods gebruiken de medewerkers van een winkel een telraam. Het gaat om de beloofde korting.
Maar dat is toch ook gebeurd?
Alleen staat het ietsje anders op de bon dan je misschien zou verwachten, wellicht omdat de kassa het niet aankan.

Stel, de kaarsen kosten 3 euro per stuk.
Je koopt 3 kaarsen, dus de derde kaars krijg je gratis. Je moet dus 6 euro betalen. Dat is hetzelfde als 2 euro per kaars. Op de bon staan nu 3 kaarsen van 2 euro per stuk. => Je betaald dus 3 kaarsen min de korting.
Bij de HEMA doen ze dit trouwens ook altijd hoor. Zolang je je korting maar krijgt is er niet zoveel mis toch?

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 05 sep 2006 21:53
door magel725
Nee, mr T. kan niet uitstaan dat hij niet ook nog eens maar 2 kaarsen van 2 euro mag afrekenen, i.p.v. 3 voor 2 euro.
Een klantvriendelijk ingestelde winkel geeft een door hen gemaakte fout toe, past deze aan en geeft de klant waar het recht op heeft.
ZE HEBBEN GEEN FOUT GEMAAKT! Ze doen het op een andere manier dan JIJ WILT.
Dus een klant kan naar de beloofde korting fluiten omdat de kassa het niet aankan? Met het kassasysteem heeft die klant niet te maken.
Die klant KRIJGT AL DE BELOOFDE KORTING!!! En de klant heeft wel met het systeem te maken anders kan er niets afgerekend worden.

Maarja, jij vindt dat je gelijk hebt en ik vind dat de Xenos en de rest gelijk heeft. Ga jij maar lekker door het leven door op alle slakken zout te leggen en alles tot de laatste druppel uit te melken, voor zover dat wettelijk mag. Het lijkt mij dat je je tijd nuttiger kan besteden.

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 14 feb 2007 15:49
door Inkie35
Hallo,

Als je bij google Xenos E-Mail intikt wordt je dorrgewezen en kun je een bericht achterlaten

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 25 feb 2007 13:38
door Liteon
Ik werk zelf bij Xenos. :D
De actie zat alsvolgt inmekaar:

Voor het schap staat de prijs: 2,50
Maar de prijs in de kassa is: 1,67
Korting: 0,83

Zou je 3 kaarsen nemen:
Prijs voor het schap: 7,50
Prijs in de kassa: 5,01
Korting: 2,50

De grootste maat kaars was 2,50 dat betekend dat je er 1 gratis krijgt!

Ik vind dat deze wel klopt. :)

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 29 mei 2007 14:53
door DutchMarketeer
Mijn god, al die ophef over een nuance verschil 8)
Het gaat er toch om of het eindbedrag klopt, of niet dan... dus alweer een hoop hete lucht op internet verspreid :wink:

Re: Xenos!!!!!

Geplaatst: 29 mei 2007 15:03
door caruso
Volgens mij zjn die kaarsen allang opgebrand....
zie startdatum topic!