LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

Zijn ze nog gekker geworden?

Ja
9
82%
Nee
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hetgeen piet heijn schrijft is ook niet echt normaal.

Rare gedachten kronkels

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Piet Heijn?
Toch niet DE Piet Heijn mag ik hopen?
Laat mij eens raden?
U wordt nooit ziek?
U krijgt nooit een ongeluk?
U wordt nooit werkenloos?
U gaat nooit scheiden?
U bent de perfecte modelburger van Nederland, prachtig want aan dit soort mensen heeft onze maatschap een tekort aan.

Mijn vraag;
Wat bedoel u precies met definitie van werkschuw tuig?
En wat heeft dit met de privacy te maken?
En waarom dood schamen?


Over onze privacy:
Vanavond zag ik in het 6 uur nieuws dat er in Nederland massaal telefoons worden getapt. Komt dit door dat werkschuw tuig?
Of komt het dat er in Nederland geen respect (meer) is voor de privacy van de bevolking?

Privacy bescherming is een verd*** goede zaak en rond 5 mei is er nogsteeds een generatie die voor die privacy heeft gevochten en daarom kunt u in vrijheid werken, denken en leven.

Opfris cursus over onze vrijheid of wat onze privacy precies is:
bezoek eens het liberty museum in Overloon.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Piet Heyn hij is niet fijn.

Snotneus ik werkte al toen ik 12 jaar was.
De zaterdagen uiteraard.
Ik heb al heel wat werkjaren achter de rug.

Dubieus? Kennen wij elkaar?

De duizenden mensen die ontslagen worden en daarna
aangewezen zijn op een uitkering zijn klaplopers?

Als je het over privacy en cliëntenraden hebt dan ben je een uitwas
van het sociale beleid?

Wat kan jij uit je nek lullen.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Mensen jullie lopen te zeuren over mij en over de ambtenaren van Landgraaf. En zelf maar gewoon het handje ophouden !!!

Mensen die echt willen en in de WWB zitten die worden door de ambtenaren van Landgraaf op alle manieren geholpen: of het nou gaat om opleiding, kinderopvang, sollicitatietraining etc.etc. , de hulp is er. EEN van de dingen die ook gebeurd is om mee te gaan naar een sollicitatiegesprek. En daar gaan jullie over lopen zeuren. Dat is nou weer typisch voor zeurkouzen die allen maar beren op de weg zien.

En dan gaan jullie lopen kankeren op juist diegenen die wil helpen om mensen die in een uitkering zitten weer sociaal, maatschappelijk actief te maken en onafhankelijk van een uitkering.

Nou, jullie uitspraken en gedrag is voor mij een bevestiging dat jullie gewoon niet willen....en een steeletje zwartkijkers zijn.....En langhaar, ik ben a. geen snotneus en b. weet ik zeker dat ik in mijn leven meer gewerkt heb dan dat jij bij elkaar kunt verzinnen. Klaploper !!!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Piet Heyn hij is niet fijn.

De cliënten in Landgraaf hebben geen keuze werd er gezegt.
Zijn het kleuters die een uitkering krijgen daar in Landgraaf?
Helpen? Waarmee? Van de wal in de sloot?

Mensen die een uitkering hebben zijn die niet sociaal en maatschappelijk actief?

En nog even dit, jij kan niet zeker weten dat jij in je leven
meer gewerkt hebt.

Wat een gelul.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Piet Heijn, Piet Heijn zijn naam is klein...
(dit zongen we vroeger op school).

Uw taalgebruik is niet helemaal wat we in deze groep als 'normaal met elkaar communiceren' beschouwen.

Pardon, niet willen werken?
Ik zit in de AOW en hoef niet meer te werken
Op dit moment adviceer ik mensen die door een beleid in het verdomhoekje zitten.
En richt mij op de groep WAOers bij UWV of bijstand, en AOWers met aanvullende bijstand.

Discussie is prima en mag fel zijn, maar dan wel met beetje respect.
Of probeert u beetje stemming te maken?

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Ach Opa, ik vind het erg aardig van u dat u mensen adviseerd etc. Er zullen wis en waarachtig mensen zijn die buiten schuld in een WWB situatie zijn beland. De ambtenaren van de gemeente Landgraaf hebben met deze WILLERS ook het beste voor. Waar het om gaat is de NIET willers. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. U heeft geen idee hoeveel profiteurs er onterecht een uitkering krijgen. In dat geval moeten de goeden onder de kwaden lijden en dat is niet acceptabel. Als ik de domme reacties lees van Langhaar dan irriteert mij dit. Hij is negatief over de instanties en de ambtenaren van Landgraaf die hard hun best doen om mensen te begeleiden en te helpen. Langhaar zou zijn agressie moeten richten op juist die mensen die de uitkeringstrekkers een negatief stigma geven.

Blijkbaar zijn er in Landgraaf (en in mijn ogen heel Nederland) bepaalde mensen die niet zelfstandig in staat zijn om werk te vinden. Die hebben dus hulp nodig. Langhaar maakt daar dan meteen kleuters van. Ik vind dat dit soort negativisme op voorhand typisch is voor de klaplopers in dit land. Langhaar is dar in mijn ogen een van. Dat mag ik dan zeggen, al had dat misschien iets genuanceerder gekund.

Uit onderzoek is gebleken dat het grootste gedeelte van de mensen in de bijstand (en vooral diegenen die langdurig in de bijstand zitten) sociaal en maatschappelijk steeds verder in een isolement komen. Langhaar gelooft dat niet, maar zijn kortzichtigheid is mij wel duidelijk.
Het is EEN van de taken van de ambtenaren om ook hier de bijstandssclienten in te begeleiden. Vaak begint het bij maatschappelijke activering en resulteert het uiteindelijk in een baan (al dan niet betaald..).

De overheid betaalt de uitkering van mensen en daar mag dan wel wat tegenover staan. In ieder geval de wil om aan het werk te komen. Sommige mensen hebben daar hulp bij nodig, andere mensen kunnen het zelf en weer anderen hebben gewoon een schop onder hun kont nodig. En het hele scala aan middelen en werkwijzen kan door de ambtenaren in Landgraaf worden ingezet.

Dat is de werkelijkheid. Dat Langhaar liever zijn handje ophoudt en verder niet lastig gevallen wil worden is intussen wel duidelijk, maar ook hij moet beseffen dat de WWB in dat geval zegt dat hij OF een tegnprestatie moet leveren (een reguliere baan acccepteren of een maatschappelijke vrijwilligersbaan als overgangstraject). Daar is helemaal niets mis mee.

En ik werk al VELE jaren in deze sector en ik ben ooit met een naief enthousiasme aan de slag gegaan. Maar door schade en schande wordt men wijs............

En voor de duidelijkheid: ik versta onder werkschuw tuig DIEGENEN die profiteren van hun uitkering, waardoor alle uitkeringsgerechtigden daar scheef op worden aangekeken. Ik heb het dan sowieso al niet over de meeste mensen in de WW en alle mensen WAO. Ook een groot deel van de mensen in de bijstand zijn hier niet mee bedoeld, maar er zijn er wel Veel te veel die profiteren.


En als de overheid daar wat aan wil doen zijn er mensen als Langhaar die dat belachelijk vinden......

Dat zegt meer over Langhaar dan over wie dan ook................

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Hoi Piet,

Prima reactie.
Kan ook wel voor gedeelte met uw denkwijze mee gaan.

Allereest,
er zijn / komen AOWers die voor gedeelte afhankelijk zijn of beter, afhankelijk gaan worden, van aanvullende bijstand.
Daar moet U en andere niet blind voor zijn.
Dit heet stille armoede en die bestaat echt vooral onder de zwijgende ouderen.

Maar wat ik vreselijk veel moeite mee heb, is dat er op voorhand al vanuit wordt gegaan dat Iedereen met WWB, WAO of andere uitkering, slecht volk is en maar botweg alle privacy rechten kunnen worden geschonden terwijl deze rechten in wetten en regels zijn vastgeleg.

Het is zo sterk, dat mensen in de bijstand op voorhand al 'verdacht' zijn. Die mensen Voelen dit ook aan, dat ze verdacht worden.
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat mensen willens en wetens het vuur aan de schenen wordt gelegt om ze maar uit de uitkering te wieberen. Dit noemen ze dan in mooie woorden een Ontmoedigings beleid.

Van nature zijn mensen rustig en meegaande.
Door dat signaal om als verdachte te worden behandeld wat blote benen door de consulent wordt uitgezonden, raken mensen geirriteerd en dat zorgt voor agressie en dat mensen direct op hun achterste benen staan.

Daarom verwijs ik ook egelmatig naar dictatuur achtige raktijken.
Mijn opmerking in die richting worden spijtig niet altijd opgepakt of begrepen.

Kortom wat ik bedoel,
als we de profiteurs echt zouden raken heb ik daar geen moeite mee,
maar helaas en uit praktijk ondervinding zijn het juist Niet de profiteurs die het slachtoffer worden van een beleid. Het namelijk altijd de zwakkeren die de dupe worden
Op zich is dit geen nieuws maar een simpel feit.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Opa schreef:

er zijn / komen AOWers die voor gedeelte afhankelijk zijn of beter, afhankelijk gaan worden, van aanvullende bijstand.
Daar moet U en andere niet blind voor zijn.
Dit heet stille armoede en die bestaat echt vooral onder de zwijgende ouderen.


Inderdaad en dat zullen er steeds meer worden. Deze mensen moeten dus aan de WWB-poort worden opgevangen en vanaf dag EEN geholpen worden. Want anders kan dit leiden tot echt ellendige gevallen. Maar dan is er wel sprak van mensen die willen meewerken aan een verandering in hun situatie. Die moeten dan ook alle steun krijgen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Hoi Piet,

Deze groep is al groot,
Maar wat wil u veranderen bij de groep AOWers?

Opa

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Alco »

Premies voor de Volksverzekeringen betalen we allemaal :shock:

Het zal je maar overkomen om in een uitkering te vervallen, is echt geen vetpot.

En werkschuwen zijn er altijd geweest 8)

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Piet Heyn is niet fijn.

Ten eerste ben ik geen klaploper.
Ten tweede ben ik niet kortzichtig als er één kortzichtig is dan ben jij
dat wel.

Als mensen op een respectvolle manier geholpen worden prima
maar daar ontbreekt het nog wel eens aan.

Respect voor de privacy van mensen en mensen niet als een kleuter
behandelen.

Een ambtenaar die meegaat naar een sollicitatiegesprek is iemand
als een kleuter behandelen en de privacy wordt geschonden.

Trouwens sinds wanneer is een ambtenaar een expert in solliciteren?
Bestaan er alleen maar aardige ambtenaren die nooit liegen en
bedriegen?

De mensen worden al verplicht om een reïntegratietraject te volgen
waar ze als kleuters behandeld worden.
Geintimideerd, geschoffeerd en bedreigd worden.

Mensen die al 30 jaar of minder of meer gewerkt hebben worden
zo behandeld. Schandalig.

Het ontmoediginsbeleid waar opa het over heeft gebeurt.

Het geld dat is belangrijk voor een gemeente.

De enige die domme reactie`s geeft ben jij.

Ter informatie: ik zit in een cliëntenraad en heb regelmatig
vergadering. Doe ik vrijwillig.

Er zijn heel veel mensen die een uitkering hebben en zeer sociaal
en maatschappelijkactief zijn.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door donn@ »

De overheid betaalt de uitkering van mensen en daar mag dan wel wat tegenover staan.
?????????????????????Hoezo tegenoverstaat.
Ik heb 40 jaar gewerkt, dus ook premies betaald.

Door reorganisatie in de ww gekomen. Zoek elke dag intensief naar een baan. Solliciteer tien maal meer dan dat het UWV wil. Mijn brieven worden nagekeken door mensen die er verstand van hebben.
Ik heb een keer gesolliciteerd via werk.nl en door onduidelijke reden is mijn cv niet mee overgekomen. Ik leek nav mijn brief een geschikte kandidaat en of ik mijn cv wilde mailen. Binnen vijf minuten had ik bericht terug, en raad eens, na zorgvuldige afwegingen was ik het dus niet geworden.

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Beste Opa,

Mensen die een arbeidshandicap hebben hebben hier niet voor gekozen..Wanneer zij ook nog eens afhankelijk worden van de WWB dan is dat natuurlijk uitermate rot. De overheid zou hun beleid dus meer moeten aanscherpen op het scheppen van aangepaste werkgelegenheid.

Donn@: de uitkering is een vangnet..van tijdelijke aard......althans DAT was de primaire bedoeling van het systeem. De WWB geeft aan dat iedereen die kan werken ook moet werken. In Landgraaf proberen de ambtenaren dit passend in te vullen. In veel gemeentes is dat niet zo: daar wordt niet gekeken naar behoeftes en interessen van de WWB-kandidaten die aan het werk moeten...waardoor er een hoog verzuim ontstaat.
En voor wat jouw sollicitatie betreft: ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb dit zelf heel vaak meegemaakt !!! Maar er komt een moment dat het wel lukt. Gewoon blijven volhouden...


Langhaar. Ik kan jou niet serieus nemen. ik heb medelijden met de clienten die jij in de raad vertegenwoordigd. Jij bent alleen uit op een uitkering en denkt niet verder na. je biedt niemand perspectief (hooguit jezelf omdat je zelf niet aan het werk wilt)
Ik zou in ieder geval NIET door jou vertegenwoordigd willen worden, omdat je een absoluut waardeloze instelling hebt. De mensen die voor mij in de clientenraad zitten die gaan er echt voor en denken constructief na over hoe mensen weer in een werkomgeving te krijgen en gaan geen negatieve onzit zitten uitkramen over een gemeente Landgraaf terwijl ze helemaal niet weten wat er precies gebeurd !!

In Landgraaf gaan speciaal opgeleide mensen de clienten begeleiden. De medewerkers zijn opgeleid in alle aspecten van het arbeidsmarkt gebeuren (van solliciatietrainingen, coaching, motivatietraining tot en met jobhunten). m.a.w. zij verzorgen het reintegratietraject intern !
De medewerkers hebben directe lijntjes naar alle bedrijven in de gemeente en daarbuiten. Ik heb gehoord dat er op die wijze al tientallen mensen aan het werk geholpen zijn.

Ik zou willen dat mijn gemeente zo'n initiatief op poten zou zetten !!!

Nee, Langhaar....Ga jij maar vooral door met lekker negatief zijn en alle constructieve ideeen op voorhand de grond in te boren......

En intussen lekker iedere maand je uitkering opstrijken.......Types als jij zijn de reden waarom wij uitkeringstrekkers met de nek worden aangekeken !!! en dan ben ik pas net in de uitkering (overigens net als Donn na een reorganisatie). Het is voor mij een totaal nieuwe situatie (bijna 30 jaar aan een stuk gewerkt ) en geloof me: ik doe er alles aan om zo snel mogelijk eruit te komen !!!!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Langhaar. Ik kan jou niet serieus nemen. ik heb medelijden met de clienten die jij in de raad vertegenwoordigd. Jij bent alleen uit op een uitkering en denkt niet verder na. je biedt niemand perspectief (hooguit jezelf omdat je zelf niet aan het werk wilt)


Daar weet jij helemaal niks van.
Je lult weer als een kip zonder kop.
In Landgraaf gaan speciaal opgeleide mensen de clienten begeleiden. De medewerkers zijn opgeleid in alle aspecten van het arbeidsmarkt gebeuren (van solliciatietrainingen, coaching, motivatietraining tot en met jobhunten). m.a.w. zij verzorgen het reintegratietraject intern !
De medewerkers hebben directe lijntjes naar alle bedrijven in de gemeente en daarbuiten. Ik heb gehoord dat er op die wijze al tientallen mensen aan het werk geholpen zijn.
Je kan het leuk vertellen.

Reactie van een tweedekamerlid: geheel mee eens, het moet niet
gekker worden.
We zullen dit in debat met de minister zeker aan de orde stellen.

De mensen die al 30 jaar gewerkt hebben zitten echt te wachten
op een sollicitatietraining en een motivatietraining.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zoals jij.

Een relevante opleiding daar hebben ze meer aan.
Types als jij zijn de reden waarom wij uitkeringstrekkers met de nek worden aangekeken
Jij weet totaal niet wat voor type ik ben.

Je mensenkennis stelt niet veel voor en je hebt rare gedachtenkronkels.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Hoi Piet,

Bedankt voor je inhoudelijke reactie.

Eerlijkheidshalve moet ik toch bekennen dat er verschillen zitten in de uitvoer van een beleid op papier en in de praktijk.
Als ik u goed begrijp schrijft u ook dat Werken een Doel is,
maar na mijn beste weten is Werk een middel.

opleiding van ambtenaren:
Mensen zijn bijzonder complex individuen en omgaan met mensen
daar bestaan eigenlijk geen Enkele opleiding voor (gelukkig maar).
Ik twijfel niet aan de opleiding.
Maar om welke opleiding gaat het?
Met welk oogmerk is de opleiding gegeven?
Met andere woorden,
je kan mensen, in dit geval ambtenaren, opleiden tot werken naar het uitvoeren van 1 doel.
Begrijpt u?

Er zijn clienten die niet meer kunnen werken en dit zijn de mensen die door de Geus uit de WAO zijn geschopt. .
(van solliciatietrainingen, coaching, motivatietraining tot en met jobhunten).
Excuus neem mij niet kwalijk want als ik dit lees, krijg ik spontaan last van maagzuur en buikloop.
Waarom?
Omdat dit voor de groep EX WAOers niet werkt.
Werkgevers zitten vandaag niet te wachten op mensen die niet voor 200% inzetbaar zijn en werkgevers lonken al massaal naar de Polen
die niet klagen en werken voor een fooi.

Desondanks begrijp ik wat u met uw reactie bedoel, met mijn reactie probeer ik aan te geven dat je mensen niet kan betuttelen want dat werkt juist averechts op het doel u wil bereiken. Dit kunt u van mij aannemen en kunt u zien door lessen uit het verleden. En hier kom ik weer: het begint met betutteling en ze eindigen met.........

Piet Heijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:10

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Piet Heijn »

Dag opa. Inderdaad is er voor mensen uit een WOA situatie iets anders nodig dan een sollicitatie training.......en ook ik stoor me aan het feit dat er veel goedkope arbeidskrachten uit andere landen worden gehaald. De bedrijven lachen zich kapot.

En Langhaar.....zwelg jij maar lekker verder in je domheid. :cry:

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

kom kom, rustig jongens en meisjes.

Hoi piet,

Vanuit een vorig bericht (bladzijde 2) staat nog vraagje open
en zou heel graag uw visie hierop willen lezen.

Citaat:"Deze groep is al groot,
Maar wat wil u veranderen bij de groep AOWers?"

Opa

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door opa »

Hoi Langhaar,

Even OFFTOPIC, haal deze straks wel weer weg.

Zou het misschien idee zijn om vanuit uw praktijk een topic te starten met dingen die gebeuren in WWB?
Zoiets als:
voorval
gevolg
oplossing

Of iets in die richting?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Ambtenaar mee in Landgraaf. Hopelijk een Aprilgrap.

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo opa,

Ja vind ik een heel goed idee.

Groet Langhaar

Gesloten