![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken 3000
Re: Keuken 3000
jeetje slik, dat doe je goed, even een paar domme opmerkingen en je hebt een keukentje verkocht. hmmmm
[/quote]
Schippertje, hoe graag ik dat ook zou willen...dat kan ik helaas niet doen. Daar is dit forum niet voor bedoeld, zoals je weet. Ik probeer de regels van dit forum te respecteren. Als ondernemer ben ik iemand die altijd mijn afspraken nakomt, en eventuele problemen oplost. Een goede keuze dus om je nieuwe keuken te kopen maar ik weet dat er in heel Nederland keukenspeciaal zaken zijn die dat ook doen! Ik zou je zo verschillende winkels kunnen noemen waarvan ik weet dat ze prima werk leveren. Zelfs van een aantal ketens weet ik dat het verkoop team aldaar prima werk leverd. Maar ook dat zal ik niet doen. Wel wil ik je helpen de eerlijkste deal te sluiten zodat je er een goed gevoel aan overhoud. Ik zal je voorzien van tips en adviezen zodat je zeker weet dat je een prima product voor een prima prijs krijgt en je zult zien dat je zelf dan in staat bent om de goede leverancier te kiezen, wat denk je?Nou slik kom op naam en plaats ik kom langs en jij levert bij mij een keuken.
niet stiekum pb-en he slik
-
JAAA daar gaan we weer gister weer even op keukenjacht geweest.
Verder zowiezo geen tijd en dan ben je eerlijk tegen een verkoper en dan beginnen ze al nijdig te kijken.
Ivm dat ik eerlijk was dat we 1 offerte hadden lopen.
Ja zeg je dan waarom ga je dan niet weg maar hij had ons toch weer wat ideetjes aangebracht.
Bij deze man konden dingen die bij een ander niet konden zoals een 1,5 spoelbak boven een afvalsysteem achter een brede hoge schuifdeur.
Ik zeg het vast weer niet goed maar wij vinden dit erg praktisch en mooi glad.
Dus toch maar verder praten.
Waar loop ik nu tegenaan ik kom zelf met een tekening alleen ik weet al die maten niet van de kasten.
Beetje de normale kasten lukt nog wel maar bijvoorbeeld een hoekkast daar snap ik niets van.
Dus ja daar heb ik echt een verkoper voor nodig want zo'n verkoopboek krijg ik toch niet in handen.
En tot nu toe begrijp ik die boeken toch niet maar ieder zijn vak zeg maar.
Heb ik ook respect voor.
En dan waar we al een offerte van hebben, een aantal veranderingen doorgegeven,
Komt de tekening terug zijn er ineens hele kasten veranderd.
Dat heeft niets met een bepaalde ruimte te maken.
Zijn de heren verkopers het niet gewend dat een klant met een eigen tekening en een eisen pakket.
Is dat nu te moeilijk ik vind dat heel erg jammer.
Verder zowiezo geen tijd en dan ben je eerlijk tegen een verkoper en dan beginnen ze al nijdig te kijken.
Ivm dat ik eerlijk was dat we 1 offerte hadden lopen.
Ja zeg je dan waarom ga je dan niet weg maar hij had ons toch weer wat ideetjes aangebracht.
Bij deze man konden dingen die bij een ander niet konden zoals een 1,5 spoelbak boven een afvalsysteem achter een brede hoge schuifdeur.
Ik zeg het vast weer niet goed maar wij vinden dit erg praktisch en mooi glad.
Dus toch maar verder praten.
Waar loop ik nu tegenaan ik kom zelf met een tekening alleen ik weet al die maten niet van de kasten.
Beetje de normale kasten lukt nog wel maar bijvoorbeeld een hoekkast daar snap ik niets van.
Dus ja daar heb ik echt een verkoper voor nodig want zo'n verkoopboek krijg ik toch niet in handen.
En tot nu toe begrijp ik die boeken toch niet maar ieder zijn vak zeg maar.
Heb ik ook respect voor.
En dan waar we al een offerte van hebben, een aantal veranderingen doorgegeven,
Komt de tekening terug zijn er ineens hele kasten veranderd.
Dat heeft niets met een bepaalde ruimte te maken.
Zijn de heren verkopers het niet gewend dat een klant met een eigen tekening en een eisen pakket.
Is dat nu te moeilijk ik vind dat heel erg jammer.
Ja of nee?Ik zal je voorzien van tips en adviezen zodat je zeker weet dat je een prima product voor een prima prijs krijgt en je zult zien dat je zelf dan in staat bent om de goede leverancier te kiezen, wat denk je?
-
Ja natuurlijk ik kan alle hulp gebruiken door het lezen van een forum wordt je voor alles zeer negatief.
En dat is naar mijn idee ook niet helemaal eerlijk tegenover goedwillende verkopers.
En dat is naar mijn idee ook niet helemaal eerlijk tegenover goedwillende verkopers.
Ik ben bij Kosters in Ressen geweest, verkoopt Leicht en is ook onderdeel van de Keuken 3000 organisatie. Erg goede ervaringen hier in de regio.
Oke schippertje, morgen beginnen we echt. Vandaag beginnen we bij het begin en stel ik je 1 vraag...... namelijk, wat zijn voor jou je grootste zorgen als je een nieuwe keuken gaat kopen en waarom?...
-
1 } Krijg ik waar voor me geld
Ik vind een berdag wat tussen de € 10000,00 & € 20000,00 nog steeds een hele berg geld.
2 } Is het de kwaliteit die ze doen voorspiegelen
Kan nergens iets vinden over lakkwaliteiten
Ik heb tot nu toe meer scheef bovenelkaar geplaatste lade's gezien en dan de verkoper nog zeggen dat zit in de afstelling.
Nou dan ben ik al weer met een been weer buiten.
Dat is toch geen verkopen.
Afwachtend![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Ik vind een berdag wat tussen de € 10000,00 & € 20000,00 nog steeds een hele berg geld.
2 } Is het de kwaliteit die ze doen voorspiegelen
Kan nergens iets vinden over lakkwaliteiten
Ik heb tot nu toe meer scheef bovenelkaar geplaatste lade's gezien en dan de verkoper nog zeggen dat zit in de afstelling.
Nou dan ben ik al weer met een been weer buiten.
Dat is toch geen verkopen.
Afwachtend
Waar voor je geld of kwaliteit is verdeelt in twee stukken, product (tastbaar) en de kwaliteit van het bedrijf de adviseur of de ontwerper. Een Bulthaup keuken ontworpen daar een prutser en gemonteerd door een amateur is gewoon rommel en twintig jaar verdriet.
Een keuken is geen kant en klaar product zoals een auto. Als je een VW Golf bij een bepaalde dealer € 2000,- goedkoper kan kopen heb je normaal niets te vrezen, toch vraag je je af of de service dan wel goed is. Bij keukens speelt dit ook maar dan kan men je ook nog inferieure materialen leveren om de marge wat op te krikken.
Dit alles is voor een klant moeilijk te beoordelen. Mijn advies is dus zoek niet zelf een kwaliteits keuken maar zoek een kwaliteits leverancier hij zal je goed adviseren en garant staan voor een prachtig ontwerp, functionaliteit en kwaliteit van de keuken. En dit alles voor vele jaren.
Keukens kun je grofweg verdelen in Drie segmente: Laag, midden en top segment. Laag +- € 2000,- tot € 6500,- midden +- 6500,- tot 12.500,- en top segment €18.500,- tot zo gek je maar wilt. Dat wil niet zeggen dat je voor € 10.000,- geen topsegment keuken kan kopen alleen zal het een heel klein keukentje worden.
Een keukenzaak krijgt bij zijn leverancier tussen de 50 en 60 % korting. De helft is hij bereidt aan de klant te geven zo'n 25 tot 30 %, alles wat je meer krijgt is nep of gaat ten kosten van de eerder genoemde service, garantie of montage. tot zo ver!
Een keuken is geen kant en klaar product zoals een auto. Als je een VW Golf bij een bepaalde dealer € 2000,- goedkoper kan kopen heb je normaal niets te vrezen, toch vraag je je af of de service dan wel goed is. Bij keukens speelt dit ook maar dan kan men je ook nog inferieure materialen leveren om de marge wat op te krikken.
Dit alles is voor een klant moeilijk te beoordelen. Mijn advies is dus zoek niet zelf een kwaliteits keuken maar zoek een kwaliteits leverancier hij zal je goed adviseren en garant staan voor een prachtig ontwerp, functionaliteit en kwaliteit van de keuken. En dit alles voor vele jaren.
Keukens kun je grofweg verdelen in Drie segmente: Laag, midden en top segment. Laag +- € 2000,- tot € 6500,- midden +- 6500,- tot 12.500,- en top segment €18.500,- tot zo gek je maar wilt. Dat wil niet zeggen dat je voor € 10.000,- geen topsegment keuken kan kopen alleen zal het een heel klein keukentje worden.
Een keukenzaak krijgt bij zijn leverancier tussen de 50 en 60 % korting. De helft is hij bereidt aan de klant te geven zo'n 25 tot 30 %, alles wat je meer krijgt is nep of gaat ten kosten van de eerder genoemde service, garantie of montage. tot zo ver!
-
Wij zijn dus echte VW type's simpel, goed, restwaarde & betaalbaar.
En je raad het al dat willen wij ook graag als keuken.
Het probleem is dat ik moeilijk aan de keukenzaak kan zien hoe de keuken uiteindelijk zou worden.
Daar doel U ook al op ze kunnen je maken of breken maar jij moet er naar kijken en betalen.
Nu kijk ik daar wel na als de keuken in de desbetreffende zaak niet netjes staat dan geeft dat wel iets aan.
Altans voor mijn gevoel dan ik ben wel een enorme zeur wat iemand nog nooit gezien heb zie ik wel.
Wat is waar van deze stelling :
Een goede keuken met middesigment apperatuur en graniete werkbladen en spatranden kost circa € 1000,00 per strekende meter.
Of is dit een broodje aap verhaal
Wij met onze U opstelling komen we aan 9,10 meter dus met de hoeken uitgevouwen.
Waarvan 90cm hoog 120cm halfhoog 150cm halfhoog 30cm diep
De rest rond de 95cm hoog met max 10cm plint ( hoge plint vinden we lelijk ) dus liever een extra laden cq kasthoogte.
En een opzetkast van 90cm breed verder geen bovenkasten.
Maar we zitten nu over de € 2000,00 per meter heen en dat snap ik dus niet.
Waar zit nu dat verschil in tussen de verhalen en de werkelijkheid.
Dus we weten echt wel wat we willen maar nu de keuken nog.
In afwachting van zeer gewardeerde input.
En je raad het al dat willen wij ook graag als keuken.
Het probleem is dat ik moeilijk aan de keukenzaak kan zien hoe de keuken uiteindelijk zou worden.
Daar doel U ook al op ze kunnen je maken of breken maar jij moet er naar kijken en betalen.
Nu kijk ik daar wel na als de keuken in de desbetreffende zaak niet netjes staat dan geeft dat wel iets aan.
Altans voor mijn gevoel dan ik ben wel een enorme zeur wat iemand nog nooit gezien heb zie ik wel.
Wat is waar van deze stelling :
Een goede keuken met middesigment apperatuur en graniete werkbladen en spatranden kost circa € 1000,00 per strekende meter.
Of is dit een broodje aap verhaal
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Wij met onze U opstelling komen we aan 9,10 meter dus met de hoeken uitgevouwen.
Waarvan 90cm hoog 120cm halfhoog 150cm halfhoog 30cm diep
De rest rond de 95cm hoog met max 10cm plint ( hoge plint vinden we lelijk ) dus liever een extra laden cq kasthoogte.
En een opzetkast van 90cm breed verder geen bovenkasten.
Maar we zitten nu over de € 2000,00 per meter heen en dat snap ik dus niet.
Waar zit nu dat verschil in tussen de verhalen en de werkelijkheid.
Dus we weten echt wel wat we willen maar nu de keuken nog.
In afwachting van zeer gewardeerde input.
Een meterprijs zegt mij niet zoveel. Een topmerk keuken van normale afmetingen begint bij € 18.500,- een keuken tussen de € 15.000,- en de € 20.000,- noemt men ook wel midden plus. Ik heb gisteren zo'n keuken verkocht, met Miele koffie machine en oven, lak deuren en bovendien greeploos, dus best luxe.
De gemiddelde keukenprijs in Nederland ligt tussen de € 8.500,- en de € 10.000,- als je echt wat moois wil ga je richting de € 15.000,- met top merk apparaten naar de € 20.000,- inclusief montage en aansluiten.
Probeer voor je keuze van een goede leverancier aan referanties te komen van vrienden, kennissen of buren. Een goede leverancier is veel waard. In de regio Rotterdam bestaat een keukenzaak genaamd Keukencentrum Tieleman. Men spreekt vol lof over een Tieleman keuken zelfs in makelaars krantjes spreekt men over een Tieleman keuken terwijl een tieleman keuken helemaal niet bestaat.
Tieleman verkoopt wel Keller, Eggersmann, Alno en Snaidero maar ook de mindere keukens zoals Studioform (B collectie van Keller). Toch weet Tieleman zijn naam met dit merk hoog te houden, blijkt. Kortom een goede leverancier voorkomt veel ellende en geeft goede garantie en service. Zo zijn er natuurlijk meer ook bij jouw in de buurt!
De gemiddelde keukenprijs in Nederland ligt tussen de € 8.500,- en de € 10.000,- als je echt wat moois wil ga je richting de € 15.000,- met top merk apparaten naar de € 20.000,- inclusief montage en aansluiten.
Probeer voor je keuze van een goede leverancier aan referanties te komen van vrienden, kennissen of buren. Een goede leverancier is veel waard. In de regio Rotterdam bestaat een keukenzaak genaamd Keukencentrum Tieleman. Men spreekt vol lof over een Tieleman keuken zelfs in makelaars krantjes spreekt men over een Tieleman keuken terwijl een tieleman keuken helemaal niet bestaat.
Tieleman verkoopt wel Keller, Eggersmann, Alno en Snaidero maar ook de mindere keukens zoals Studioform (B collectie van Keller). Toch weet Tieleman zijn naam met dit merk hoog te houden, blijkt. Kortom een goede leverancier voorkomt veel ellende en geeft goede garantie en service. Zo zijn er natuurlijk meer ook bij jouw in de buurt!
-
Wij hebben geen idee wat de gemiddelde lengte van een keuken is bij ons is hij net over de 9 meter heen.
En als het kan een lak keuken met kleine ingefreesde greep.
Greeploos gaat niet ivm de hoeken hebben ze mij verteld.
Ik neem aan dat meter gewoon betaald moet worden verder moeten er ook nogal wat apperaten in.
Wij vinden de Inductie IG9071M heel erg mooi en ook makkelijk voor ons als gezin.
En daar dan boven bijvoorbeeld de Pegrim RSK981 dan krijg je naar ons idee een mooie blikvanger zonder bovenkastjes.
Verder hou ik zelf niet van Bosch maar dat is persoonlijk met een bosch moet je zagen en boren dus niet als keuken apperatuur.
We hebben tot nu toe zeer goede ervaring met pelgrim, nooit geen problemen mee gehad.
Niet dat ik niet graag in het zuiden kom maar,
ik kom van orgine wel uit de buurt van Rotterdam, maar woon nu alweer een 5 jaar zeer tevreden in Friesland.
En wil liever niet meer terug naar het zuiden we hebben het hier goed.
En als het kan een lak keuken met kleine ingefreesde greep.
Greeploos gaat niet ivm de hoeken hebben ze mij verteld.
Ik neem aan dat meter gewoon betaald moet worden verder moeten er ook nogal wat apperaten in.
Wij vinden de Inductie IG9071M heel erg mooi en ook makkelijk voor ons als gezin.
En daar dan boven bijvoorbeeld de Pegrim RSK981 dan krijg je naar ons idee een mooie blikvanger zonder bovenkastjes.
Verder hou ik zelf niet van Bosch maar dat is persoonlijk met een bosch moet je zagen en boren dus niet als keuken apperatuur.
We hebben tot nu toe zeer goede ervaring met pelgrim, nooit geen problemen mee gehad.
Niet dat ik niet graag in het zuiden kom maar,
ik kom van orgine wel uit de buurt van Rotterdam, maar woon nu alweer een 5 jaar zeer tevreden in Friesland.
En wil liever niet meer terug naar het zuiden we hebben het hier goed.
Laatst gewijzigd door Schippertje op 27 apr 2006 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij zijn ze inderdaad erg slim daar....
Groetjes,
Anne
Groetjes,
Anne
?Wij hebben geen idee wat de gemiddelde lengte van een keuken is
?Ik neem aan dat meter gewoon betaald moet worden
?Niet dat ik niet graag in het zuiden kom maar,
Ik geef het op......sorry!En wil liever niet meer terug naar het zuiden we hebben het hier goed.
-
Nu al we zijn net begonnen.
Jij begon over een gemiddelde keuken ik niet.
Ik bedoel dat elke meter betaald moet worden.
Wat heeft het voor zin om in Rotterdam bijvoorbeeld te kopen dat wordt toch alleen maar duurder.
Om dat hiet te plaatsen.
Het is hier lekker rustig en mooi en zeer vriendelijke mensen, in het zuiden moeten ze eerst een agenda zoeken.
Als je een bakje koffie wil komen drinken hier geen last van.
De deur staat open en de koffie is bijna klaar dat is een vriendelijker motto.
Maar we komen er wel uit daar ben ik niet bang voor maar Slik dat je het zo gauw af laat weten valt me tegen.
We lezen en leren verder we hebben nu iemand gevonden die wel heel erg graag een keuken aan ons wil leveren.
We zien wel hoever we komen gelukkig nog steeds niets getekend het moet echt heel mooi worden.
En dat heeft geeft wel wat werk de lat ligt heel erg hoog voor me.
Daarzijn ook kosten aan verbonden dat ben ik me eigen bewust.
Jij begon over een gemiddelde keuken ik niet.
Ik bedoel dat elke meter betaald moet worden.
Wat heeft het voor zin om in Rotterdam bijvoorbeeld te kopen dat wordt toch alleen maar duurder.
Om dat hiet te plaatsen.
Het is hier lekker rustig en mooi en zeer vriendelijke mensen, in het zuiden moeten ze eerst een agenda zoeken.
Als je een bakje koffie wil komen drinken hier geen last van.
De deur staat open en de koffie is bijna klaar dat is een vriendelijker motto.
Maar we komen er wel uit daar ben ik niet bang voor maar Slik dat je het zo gauw af laat weten valt me tegen.
We lezen en leren verder we hebben nu iemand gevonden die wel heel erg graag een keuken aan ons wil leveren.
We zien wel hoever we komen gelukkig nog steeds niets getekend het moet echt heel mooi worden.
En dat heeft geeft wel wat werk de lat ligt heel erg hoog voor me.
Daarzijn ook kosten aan verbonden dat ben ik me eigen bewust.