LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advocaat toegewezen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hoihoi

Re: advocaat toegewezen

Ongelezen bericht door hoihoi »

Dhr. a de croos ik ben het met u standpunt meestal wel meeeens en ga door met u goed bedoelde reactie
nog een vraagje aan u : hoe komt u aan al die informatie omtrent legio lease die u aan iedereen hier verstrekt, heeft u die uit een boekje ofzo of ergens gehoord ?

met vriendelijke groeten,

hoihoi

hoihoi

Ongelezen bericht door hoihoi »

jan, dhr. a de croos geeft gewoon advies over als je nog is in zo situatie komt. hij beddoelt het in mij ogen goed iedergeval. je reageert zo dat hij maar geen reactie moet geven maar das toch goed hij wil mensen helpen.

met vriendelijke groeten,

hoihoi

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

jan,ik heb een vraagje aan jou.vindt jij dat leaseleed uit
heerhugowaard een goede opzet is voor de gedupeerde,nou ik
niet want ten eerst in zijn verhaal praat hij over hypotheek,ten tweede praat hij over + €495,00 lidmaatschap,
ten derde verteld hij niet of er verdere kosten zijn tijdens het proces.En klanten die hij behandeld,heeft hij zelf geholpen aan de hypotheek.Ik moet wel zeggen hij neemt het op voor zijn klanten,dat liet legio links leggen.

dhr.a de croos

hoihoi,ik heb er zelf mee te maken,maar ik ben een persoon die probeert wat dieper in de papieren te duiken.vrgr.andre
de croos.

dhr.a de croos

Het zou je maar gebeuren.

albert

Ongelezen bericht door albert »

Kijk Meisje dit vind ik zo lief van je hier geef je goed advies en help je mensen. Jammer dat je soms in een ander forum zo anders overkomt.

Dat je capaciteiten hebt, heb je wel bewezen alleen nog even de weg vinden in het leven, is ook niet zo gemakkelijk als mensen er doorheen kunnen prikken, zou je nog best weleens mee kunnen doen voor de titel "Meisje van 2002" ik mag je wel.

Doei

apleoh

Ongelezen bericht door apleoh »

geplaatst door mariska de croos op 11-12-2002 om 17:36

mariska de croos

hallo ik ben mariska de croos.
en ik wil me vader ff de groete doen en een pluim voor zijn doorzettings vermogen.
doeidoei van mariska

ik wil de groeten doen aan meisje mag dat radar? of zie ik mezelf hier morgen niet meer?

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Oh Albert, wat ben je soms ook een slijmerd ;)

En ik heb het niet slecht voor met de gedupeerden op dit forum, alleen is het soms heerlijk tegen mensen aan te schoppen die vreemde beweringen hebben.

Fernand C.

Ongelezen bericht door Fernand C. »

geplaatst door dhr.a de croos op 11-12-2002 om 19:18

"Dus leaseverlies is geen slechtte instelling als je dat maarweet."

Legio is ook geen slechte instelling. Tot zo'n twee jaar geleden kreeg iedereen geld uitgekeerd, vaak ook grote bedragen. Toen was Legio volgens velen de manier om je geld te laten beheren. Bijna elke klant was het daarmee eens. Alleen stond de media daar niet bol van.
Nu gaat het slechter met de beurs, en worden alle slechte kanten van Legio belicht. Is dit niet een beetje eenzijdig? Klagerig? Want voordat de koersen daalden (en ja, dat kan gebeuren... wat raar... want nu was het toch opeens sparen?) stond ook niet elke dag in de krant "De jongens van Legio verdienen een medaille". Nu wensen dezelfde mensen die grote bedragen hebben verdiend opeens een kwijtschelding van hun schuld. Want ze wisten ineens niet meer dat het beleggen was... we sparen toch?
Dit verdiend enige nuancering: in sommige gevallen wisten mensen dit echt niet. Mensen zijn inderdaad verkeerd voorgelicht. Maar kom nou niet vertellen dat iedereen die nu eindigt met een schuld en zich aansluit bij LeaseVerlies geen idee had dat hij met geld aan het beleggen was dat geleased was. En dat iedereen die bij LeaseVerlies is aangesloten niet zijn contract heeft gelezen. Daar staat het allemaal duidelijk in. Begrijp dan ook wat je ondertekent. Van heel veel mensen niet erg handig dat ze klakkeloos contracten ondertekenen.

albert

Ongelezen bericht door albert »

Sorry A-M van V. dit bericht was niet van mij afkomstig.

dhr.a de croos

fernand.c.Ik denk als jij alle info.gelezen had,de totale
informatie stroom dan,had jij beter geweten en niet zo
gereageerd.vrgr.andre de croos,info(1995tot2002).

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Beste Fernand,

Even een rekenvoorbeeld:

Effectenlease van een aandelenportefeuille ad EUR 20.000
rente 12%, rendement 17% (ik heb het ook niet bedacht)maandtermijn 200 looptijd 3 jaar
Eindkapitaal 1,17^3 keer 20.000 = 32.032,26
Uit te keren na aftrek leaseschuld dus 12.032,26

Voor deze 12.032,26 heb je dan dus betaald:
totaal betaald 36 keer 200 = 7.200

het rendement op deze periodieke betaling is dan 31.2%
(Door hefboomwerking)

Nu dezelfde aandelen bij de bank kopen met een lening bij de bank tegen 8%

Voorbeeld 1)
uitkering 12.032,26 (zie hierboven)
maandtermijn 133,33
voor 12.032,26 heb je nu dus betaald:
36 keer 133,33 = 4.799,88
Het rendement op DEZE periodieke betaling is ca 54.1%

Voorbeeld 2)
Nu gaan we kijken hoeveel we met de EUR 200 van de effectenlease zouden kunnen lenen bij een rente van 8%: 200 X 12 / 8% = 30.000,-
De eindwaarde zou dan zijn: 1,17^3 keer 30.000 = 48.048,39
Hiervan aftrekken de 30.000 schuld. Einduitkering dus EUR 18.048,39.
Dit is EUR 6.016,13 meer dan de effectenlease met dezelfde maandtermijn
Het rendement op de periodieke betaling ad EUR 200 is uiteraard ook hier ca. 54.1%

Ik zie af van eventuele fiscale aftrekbaarheid in het verleden omdat die in beide situaties hetzelfde zou zijn

De point van dit cijfermatig overzicht is: De aandelenlease constructies zoals hier veelvuldig besproken zijn niet alleen slecht als het rendement negatief is. Ze zijn veel te duur en daarom alleen al puur slecht. De lessee's (wat een afschuwelijk woord is dat toch) die wel winst hebben gemaakt zijn toch bedrogen, immers beroofd van een hogere opbrengst.

En deze opvatting is echt niet van de laatste twee jaar.

groet, Maarten

Let wel dit is geen pleidooi om te gaan beleggen met geleend geld. De rendementen uit dit voorbeeld zijn uit een grijs verleden en bieden geen garantie voor de toekomst.

sunblock

Ongelezen bericht door sunblock »

Beste Maarten,

Zou je in je berekening volledigheidshalve ook de kosten voor aan-en verkoop van EUR 20.000 (!) aan stukken willen meenemen alsmede het bewaarloon van de stukken en transactiekosten voortvloeiende uit divendenduitkeringen. Het zou je berekening nóg nauwkeuriger maken. Dit zijn kosten die in het maandelijkse bedrag van de lessee zijn opgenomen.

Groeten,
Sunblock

Maarten

Dit is ook weer waar.
Denk je echter dat dat het verschil verklaart?

En aan de andere kant ik heb het nog niet eens gehad over zaken als spreiding, flexibiliteit van de portfolio e.d.
Maar goed ik kom erop terug..

groet Maarten

Theo

Ongelezen bericht door Theo »

Hr. A. Croos,

Komt u uit Nederland?

Maarten

Geachte heer Sunblock,

Ik herhaal de uitgangscasus van aandelenlease:

Effectenlease van een aandelenportefeuille ad EUR 20.000 rente 12%, rendement 17% (ik heb het ook niet bedacht)
maandtermijn 200
looptijd 3 jaar
Eindkapitaal 1,17^3 keer 20.000 = 32.032,26
Uit te keren na aftrek leaseschuld dus 12.032,26

Voor deze 12.032,26 heb je dan dus betaald:
totaal betaald 36 keer 200 = 7.200
het rendement op deze periodieke betaling is 31.2%

Nu dezelfde aandelen bij de bank kopen met een lening bij de bank tegen 8%
Ik ga uit van de aan- en verkoopkosten en ook het bewaarloon van ALEX (Dexia-dochter dus wel toepasselijk)

Hier moeten we aankoopkosten voor de EUR 20.000 betalen:
En wel 9,50 euro + 0,15% van de effectieve waarde.
Deze aankoopkosten bedragen dan: 39,44 EUR
(NL. 9,50 + 0,0015X 19.960,56)

De netto-investering na aankoopkosten bedraagt dus 19.960,56 (20.000-39,44)
De kosten van bewaarloon bedragen bij ALEX hoog tarief 0,2% per jaar van de effectieve waarde.
Dit percentage breng ik op mindering op het veronderstelde rendement van 17%
Het rekenrendement wordt dan dus 16,8%
De eindwaarde is dan 1.168^3 = 31.805,43
Hiervan moet worden afgetrokken de verkoopkosten (weer 9,50 + 0,15% van de effectieve waarde)
Deze verkoopkosten bedragen dan: 57,21 EUR
(nl. 9,50 + 0.0015 X 31.748,22)
De netto verkoopopbrengst bedraagt dus 31.748,22 (31.805,43 - 57,21)

De uitkering is dan 31.748,22 min schuld = 11.748,22 EUr
maandtermijn 133,33
voor 11.748,22 heb je nu dus betaald:
36 keer 133,33 = 4.799,88
Het rendement op DEZE periodieke betaling is ca 52.8%

transactiekosten van dividenduitkeringen heb ik niet meegenomen omdat ik in het geheel geen dividenduitkeringen heb meegenomen.
Ik hoop dat het verder zo accuraat genoeg is.
groet Maarten

Maarten

Oops.
Ipv van: De eindwaarde is dan 1.168^3 = 31.805,43
moet er staan:
De eindwaarde is dan 1.168^3 keer 19.960.56 = 31.805,43
sorry en groet, Maarten

Arnoud Bosch

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Maarten
Je berekening geeft wel inzicht maar is in feite nog niet
helemaal correct.
Ik heb van contracten Legio Lease reeds een stuk gemaakt
in AM d.d. 23 juni 1994 waarin mijn concluisies waren>
Niet doen.
Als je balangstelling heb in dit stuk wil is deze voor
jouw wel op de fax zetten.
met groeten
Arnoud

Maarten

Arnoud,
Ik heb slechts een berekening gemaakt van het rendement van een geleende aandelenportefeuille. Dit om aan te geven dat er een groot verschil is met een aandelenlease. Op verzoek van ene Sunblock heb ik die berekening herzien door er aan- en verkoopkosten alsmede kosten van bewaarloon aan toe te voegen. Nog steeds is verschil opzienbarend. Het verschil in rendement over de maandtermijnen is 52,8% minus 31,2% is 21,6%!

Nu kunnen er best nog wel wat geringe afwijkingen zijn die deze uitkomst beïnvloeden ten faveure van de effectenlease of juist omgekeerd. Ik heb ook niet de intentie om volledig te zijn. Dat kan ook niet want er zijn verschillende vormen van aandelen lease.
Het ging er mij alleen om te reageren op iemand die beweerde dat mensen die winst hadden gemaakt met effectenlease geen reden tot klagen hebben. En dat bij positieve rendementen Effectenlease een goed produkt is.
Dit heb ik met bovenstaande berekening op zijn zachtst gezegd geprobeerd te relativeren.

groet Maarten,

PS Kritische kanttekeningen op de berekening zijn welkom hoor. Maar doe dat aub dan wel hier open en bloot op het forum. Dan hebben anderen er ook wat aan. (Voor hen die het ueberhaupt interesseert)

Arnoud Bosch

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Maarten
Je hebt gelijk echter wil ik het hier niet net zoals jij
met je berekening te techtnisch maken.
Arnoud

Gesloten