LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt

Ongelezen bericht door ikbenik »

Die grote prijsstunters maken de hele markt kapot!
Hun kan het toch niet schelen. Ze bestaan maar 5 jaar en dan wordt alles opgedoekt!
De kleine zaken bestaan veeeeeel langer.
Oke, hun marge is wat hoger, maar ze hebben veel meer te bieden.
Ik zie soms producten voor de prijzen wat mijn inkoopsprijs EX-btw is.
Bijvoorbeeld een printer waar ik €170,- ex btw betaal zag ik bij een concurrent voor verkoopprijs.
De verkooppijs komt als volgt tot stand:
(Inkoopxmarge)x btw= verkoopprijs.
Dus die printer ging bij de concurrent tegen zwaar verlies de deur uit!
Ik zal dus nooit een product met verlies verkopen!

ikbenik

Ehmm.. Tijd over?
Nee. Ik sta achter mijn producten en ik neem tijd voor de klant.
Ik probeer goed naar de klant te luisteren en probeer zo goed mogelijk advies te geven. Soms komt het voor dat ik mensen afraad om een product wat ze in gedachte hadden aan te schaffen.
Mijn visie is: Ik hoef er niet mee te werken, maar de klant wel. Dus moet de klant een product hebben waarmee de klant zich prettig bij voelt, en wat aan heeft! Dus maatwerk.
Vergeet niet dat mijn naam op de computers staan!

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Die grote prijsstunters maken de hele markt kapot!
Hun kan het toch niet schelen. Ze bestaan maar 5 jaar en dan wordt alles opgedoekt!
De kleine zaken bestaan veeeeeel langer.
Oke, hun marge is wat hoger, maar ze hebben veel meer te bieden.
De Mediamarkt bestaat al langer dan 5 jaar, net als de meeste andere prijsstunters. Wellicht bestaan kleine zaken ook al langer. Die kleine zaken hebben meestal niet meer te bieden dan een hogere prijs, minder keus en een een vergelijkbare service. Als je echt een keer wat bijzonders wilt, dan moet het direct al worden besteld en dan mag je je blauw betalen. Van aanbiedingen heeft de computerboer op de hoek vaak ook al niet gehoord. Op dat soort winkeliers zit de doorsnee consument niet op te wachten. Die computerboeren op de hoek doen meestal precies hetzelfde als de prijsstunter: onderdelen uit China importeren en dan in een paar sleuven in een kast schuiven. Waarom je daar meer voor zou moeten betalen dan bij een Aldi of bij een prijsstunter is meestal niet helemaal duidelijk. Mediamarkt scoort trouwens alleen op keus nog aardig. Verder zijn ze duur en is hun service niet goed.

ikbenik

Die kleine zaken hebben meestal niet meer te bieden dan een hogere prijs, minder keus en een een vergelijkbare service.
Uit mijn eigen ervaring klopt dit niet wat je beweerd!
Ik heb wel degelijk meer te bieden dan alleen de prijs.
Ik heb veel meer keus en ik heb een veel betere service!
Van aanbiedingen heeft de computerboer op de hoek vaak ook al niet gehoord.

Alweer heb je het mis. Ik heb regelmatig aanbiedingen.
Waarom je daar meer voor zou moeten betalen dan bij een Aldi of bij een prijsstunter is meestal niet helemaal duidelijk.
Bij een groot onderzoek in Duitsland naar die prijsvechters is gebleken dat die prijsvechters heel vaak stukken duurder zijn dan de kleine zaken. Alleen bij de aanbiedingen gaan de producten met vet verlies over de toonbank. En dat is iets waar de kleine zaken zich niet mee bezighouden.

Als ik mezelf moet vergelijken met de Aldi ben ik vaak veel goedkoper en ik heb nog veel betere service. En dan heb ik het ook over de aanbiedingen!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ikbenik,

Zoals ik je stukje lees ga je vanuit je beroep behoorlijk in de verdediging. Dat is naar mijn mening helemaal niet nodig. Ik ben er van overtuigd dat de superboeren hun langste tijd gehad hebben. Velen stappen weer over (zoals ik) naar de vakkundige vakhandel waar kwaliteit en service voorop staat. Natuurlijk is het zo dat je daar ook goedkoop moet terecht kunnen, dus bijvoorbeeld een low budget computer van pakweg € 800,-, een schermpje van € 350,- en een printer van € 150,-. Wat je er wél bijkoopt is dan een degelijke advisering toegespitst op je wensen en nog belangrijker een prima after sale service. Als ik in de problemen zit, dat bel ik even en vaak dezelfde dag nog wordt het probleem gratis of tegen een zacht prijsje opgelost. Kijk dat is wat de consument wil. Waarom ik zo overtuigd ben van een kentering is mede ingegeven door de talrijke berichten over consumentenproblemen op de verschillende consumentensites. Vaak kom je daar schrijnende voorbeelden tegen over de giganten en fabrikanten die de consument maltraiteren en die voornamelijk gebaseerd zijn op verregaande onkunde.

Met vriendelijke groet, Paula.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Laat ik voorop stellen dat ik begon met een 2-e hands XT en lid werd van een computerclub.
Dat scheelt!!
Want hard-en softwareproblemen werden op de club opgelost op een manier dat je er zelf ook nog wat van leerde.
Zo leer je ook om met hulp van clubleden een PC te bouwen naar je eigen specifieke wensen.
Welk moederbord, welke videokaart, welke processor, geheugen en harddisk? En de totaalprijs dan?

Bij de dozenschuiver weet de consument waarschijnlijk nauwelijks wat er nu wel IN die kast zit!
Dan zal die consument zich moeten gaan baseren op artikelen en testen welke door de diverse PC-bladen worden beschreven.

Ik maak mij sterk dat die bewust geworden consument toch uit zal komen op een computerbouwer zoals Mycom en Dynabyte, daar precies opgeeft wat hij wil (eventueel bijgestaan door een deskundige kennis), dus welk moederbord enzovoort.

Een zo samengestelde PC hoeft niet duurder te zijn dan een "Merk"PC
maar hoogstwaarschijnlijk wel veel stabieler en betrouwbaarder omdat deze koper betrouwbare componenten zal kiezen bij zijn PC-samenstelling.

Overigens is het lid worden van een computerclub voor een beginner nog niet eens zo slecht ook.

MXMCE

Ongelezen bericht door MXMCE »

Bijvoorbeeld een printer waar ik €170,- ex btw betaal zag ik bij een concurrent voor verkoopprijs.
De verkooppijs komt als volgt tot stand:
(Inkoopxmarge)x btw= verkoopprijs.
Dus die printer ging bij de concurrent tegen zwaar verlies de deur uit!
Ik zal dus nooit een product met verlies verkopen!
De concurrent, de prijsgigant koopt niet voor 170€ die printer in hoor.
Die besteld er rechtstreeks een paar 100 of paar duizend, daar verdiend
vaak de distibuteur al niets aan, als die er al aan te pas komt.
Zeg dat ze kiet spelen, dan smeert men nog een pakje papier,
setje cartridges en een duur usb kabeltje erbij aan... nou, das weer + +

MXMCE

Als ik in de problemen zit, dat bel ik even en vaak dezelfde dag nog wordt het probleem gratis of tegen een zacht prijsje opgelost. Kijk dat is wat de consument wil.
En dat is precies de reden om bij een 'kleine' zaak te kopen.

jansofie

Ongelezen bericht door jansofie »

gelukkig is mediamarkt geen vakhandel :)

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

quote ikbenik
-------------------------------------------------------------------
Als ik mezelf moet vergelijken met de Aldi ben ik vaak veel goedkoper en ik heb nog veel betere service
-------------------------------------------------------------------
Op dit punt ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik werk voor een paar centen ook wel af en toe in een pc shop van een vriend (NB:een kleintje met service).
Toen vorig jaar de PC van de Aldi in de aanbieding kwam hebben we ook eens berekend waar wij hem voor konden leveren.
Inclusief het pak software wat erbij zat konden we de materialen niet eens voor de prijs waar ze hem voor verkochten inkopen.
En deze PC van de Aldi had allemaal kwaliteit materialen.

Dan zul je zeggen, "maar ik bouw naar wens."
Dat is in het geval van de Aldi pc's helemaal niet nodig.
Ze leveren maar 1 systeem, maar dat systeem heeft gewoon alles in huis dus geschikt voor 99% van de klanten.

Je moet ook helemaal niet proberen goedkoper te zijn als je service levert.
De meeste mensen komen voor een pc die alle toeters en bellen niet hoeven te hebben.
het is een kwestie van aftasten van de klant en goed doorvragen wat ze ermee willen gaan doen, en dan bouw je een systeem naar hun wensen.
Samen met uitbreidingen en reparaties zit daar voor de kleinere pc shop nog een beetje de markt maar de marges worden steeds dunner.

ikbenik

Dat komt ook omdat bij die grote jongens de computers met vet verlies de deur uitgaan.

MXMCE

Dat komt ook omdat bij die grote jongens de computers met vet verlies de deur uitgaan.
Denk je dat nu echt?

hharteman

Ik denk niet dat de pc's van de Aldi met verlies verkocht worden.
Er word op Eurpeesch nivo ingekocht en het gaat om grote aantallen.
Als ze met verlies verkocht zouden worden als trekker, zouden er hoog uit een paar per filliaal tijdens de aanbieding beschikbaar moeten zijn, en dat is echt niet het geval.
Er zijn er vaak te weinig van de aanbieding maar dat is echt niet inherent aan de PC-aanbieding alleen bij de Aldi, maar meer door de grote vraag.

ikbenik

Stukken minder kwaliteit. Slechte service. Zeer slechte voorlichting!
Tjonge jonge.
Wat gaan we vooruit.

hharteman

Minder kwaliteit ?

Asus moederbord geforge kaart Pioneer dvd-brander 1024MB samsung en Intel Hyperthreader 3 GHZ degelijke kast stille pc goede software in de pc van vorig jaar.
Allemaal klasse A materialen hoor.
Service is niet onsite maar daar kies je dan voor of niet.
Ik kan dat toch niet slecht noemen hoor.

Stanley

Ongelezen bericht door Stanley »

Die "ikbenik" is echt hopeloos aan het worden. Helaas is het zo dat Medimarkt de electronicamarkt aan het veroveren is. Met de komst van de broertje "Saturn" zal dat verzegeld worden. Ik kom daar vaak en word altijd netjes geholpen. Het gaat erom hoe je je verhaal brengt. Je krijgt dat wat je geeft.

Vorig week kocht ik een Fujitsu Siemens laptop bij MM voor € 1099,-

Zelfs op internet niet te koop voor die prijs:

Dual Core Centrino 1,66 Ghz. 1 GB DDR2, 100 GB harddisk, wireless lan, 15.4 inch scherm, Losse videokaart met eigen 128 MB ATI X1400

Zeer mooie laptop voor apsolute laagste prijs. Ook geschikt voor games en videobewerking!!!

P.S. laptop is Made in Germany en NIET in CHINA!!

Pluim voor MM !!!

hharteman

------------------------------------------------------------------
P.S. laptop is Made in Germany en NIET in CHINA!!
------------------------------------------------------------------

Hij is geassembleerd in Germany.
Daar komen de onderdelen uit China Taiwan en korea aan.
Ik denk dat toch nog 80% van de onderdelen uit China komen.
Doet me denken aan een firma die op de doos liet zetten MADE FOR GERMANY.
Een pc laptop of wat voor electronica dan ook is ondenkbaar zonder onderdelen uit China, Taiwan, of andere lage lonen landen.

ikbenik

Asus moederbord geforge kaart Pioneer dvd-brander 1024MB samsung en Intel Hyperthreader 3 GHZ degelijke kast stille pc goede software in de pc van vorig jaar.
Allemaal klasse A materialen hoor.
Service is niet onsite maar daar kies je dan voor of niet.
Ik kan dat toch niet slecht noemen hoor.
Er mag dan wel een Asusbord in zitten, maar in de kasten van Medion zitten onderdelen die niet door Asus zelf ondersteund wordt.
Kijk maar eens op de site.

Mensen willen goedkoper uit zijn. Kopen een computer bij de dozenschuiver of halen die tussen de groenten vandaan.
Je weet van te voren dat de voorlichting, keuze en service bedroevend zijn. Dat weet je van te voren.
Als mensen daarvoor kiezen, moeten ze helemaal zelf weten.
Maar kom dan als het mis is niet lopen te zeuren dat de voorlichting, keuze en service bedroevend zijn! Dat wist je, daar heb je voor gekozen.
Zwijg dan ook. Maar dan is de wereld te kort.
Ga dan gelijk naar de mensen die wel hart voor de producten en de klanten hebben. Ga dan ook naar de mensen die voor je klaarstaan.
Ga dan ook naar de mensen die weten waar ze het over hebben.
Je wilde toch een paar euro besparen? Loop dan niet te zeuren als het fout gaat!

hharteman

---------------------------------------------------------
Er mag dan wel een Asusbord in zitten, maar in de kasten van Medion zitten onderdelen die niet door Asus zelf ondersteund wordt.
---------------------------------------------------------

Nee dat klopt want Medion besteld ze bij Asus voor bodemprijzen in grote aantallen en worden speciaal voor medion gemaakt.
Daarbij zorgt Medion ervoor dat er een kompleet op elkaar afgesteld systeem bij elkaar komt inclusief eigen bios..
De service/garantie word afgekocht en uitgevoerd door Medion.
ipv de drivers bij Asus te downloaden doe je dat bij Medion maar echt nodig is dat niet.
Wat is er moeilijk aan een Intel chipset en processor op een Asus moederbord en een geforce kaart.
Je haalt gewoon de Inteldrivers bij Intel en de Nvidiadrivers voor je geforce en klaar toch.
Ik zie dat niet als een bezwaar.

Ik heb uitgebreidt met dit systeem kunnen spelen want mijn schoonzoon had er een van de baas gekregen.
Ik vind het een goed op elkaar afgestemd dingetje en of je alle software van Medion nu wil gebruiken of niet, hij werkt ook goed op een eigen installatie waar geen een driver van medion is gebruikt.

Just my 2 cents

jansofie

Ongelezen bericht door jansofie »

dan zou ik nog maar eens goed rondkijken....
ik heb hem al voor 999 gezien.... :P

Gesloten