LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotoalbum.

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
sleepybag
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006 11:00

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door sleepybag »

Ik heb het zelf al aangegeven, en ik ben het met Bram eens. Radar heeft met dit itempje broddelwerk afgelevert. En dat had helemaal niet gehoeven. Radar mag dan wel kritisch zijn op anderen, maar men mag dat ook zijn op Radar. Bram claimt nul op rekest gekregen te hebben, toen hij reclameerde bij de redactie. Die beroept zich op journalistieke vrijheid, en legt de klachten naast zich neer.

- Appels met peren vergelijken

Om een goede vergelijking te maken van de kwaliteit, zou het op prijs worden gesteld, als alle boekjes ongeveer hetzelfde zouden kosten. Dan wordt duidelijk wat de grootste 'waarde' heeft. Nu werd een product van 18 euro vergeleken met iets van 30 euro en 40 euro. Nogal wiedes dat er dan kwaliteitsverschillen optreden.

- Te weinig evaluatiecriteria

Er is alleen gekeken naar de uiteindelijke producten. En er is dus niets gedaan met de mogelijke andere punten voor beoordeling. Als er al vijf mensen zijn die de boekjes hebben moeten maken, dan ligt het toch voor de hand om de gebruikersvriendelijkheid van de programma's met elkaar te vergelijken. Henzo is de enige die ronde of stervormige uitsnijdingen van de foto's accepteert, en dat zou ik als pluspunt kunnen ervaren.

- Smaak

Het fotoalbum van Henzo viel niet in de smaak, omdat er een foto op de cover zat, en omdat het teveel leek op een normaal fotoalbum. Anderen vinden dat misschien juist mooi. Daarom bieden al die albumdrukkers hun omslagen aan in verschillende kleuren en materialen.

Kortom, het hele item is en blijft broddelwerk, ik kan niets anders ervan maken. De redactie zou haar excuses moeten aanbieden.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door Laurent »

Hoi Bram, slaap uit ?.

Henzo ken ik persoonlijk en spreekt mij totaal niet aan ,maar smaken verschillen.

Natuurlijk is elk onderwerp uiteindelijk broddelwerk, het valt me op dat Kassa van de Vara wat dieper op de materie ingaat dan Radar, alleen maar one liners uitzenden lijkt aantrekkelijk.

bobs
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2006 14:22

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door bobs »

Omdat ik eens benieuwd was naar de technische gegevens heb ik als antwoord op een mailtje gekregen dat de fotoalbums op 812 dpi worden gedrukt. Uit ervaring heb ik wel gemerkt dat er een duidelijk verschil is tussen diverse digitale camera's die ik heb gebruikt en dit ook in het gedrukte eindresultaat zichtbaar wordt. Al met al ben ik zeer tevreden!

gerryb2
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 14:01

Re: Fotoalbum.

Ongelezen bericht door gerryb2 »

Vorige maand hebben wij mijn ouders een Kruidvat-fotoalbum kado gedaan op hun trouwdag. Met alle voor hun relevante digitale foto's, de afgelopen jaren gemaakt door hun kinderen en kleinkinders, maar vaak niet meer op papier afgedrukt. Het is een "plaatje" geworden. Het ligt op tafel te pronken zodat al het bezoek het kan bewonderen. Wat mij betreft is het fotoalbum van Kruidvat een echte aanrader.

Gesloten