LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting over Belasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
janet1

Re: Belasting over Belasting

Ongelezen bericht door janet1 »

Ik vind het fijn dat dit onderwerp wordt aangekaart want ik maak me er iedere keer weer druk over.

En het was heel leuk dat we vorig jaar 52 euro kregen maar op mijn nieuwe jaarafrekening stond een nieuwe heffing de MEP heffing. 54,56 ex btw. Dat is een nieuwe heffing om het gebruik van groene energie te bevorderen. Leuk ik krijg 52 terug en mag meteen ongeveer 64 betalen. Hoeveel heeft dit wisselgrapje ze gekost? Leuke verkiezingsstunt.

Ik vind wel degelijk dat we dat geld terug moeten vorderen. Totaal heb ik 510,98 aan energie belasting betaald 19% daarvan ligt rond de 100 euro per jaar. Ga dat eens over de jaren optellen, dan kom je toch op een aardig bedrag uit. Als ik probeer de belasting voor 100 euro te tillen kan ik toch echt een boete verwachten.

Waarom pikt radar dit eigenlijk niet op? vind dat een stuk interessanter dan een spaarlamp test.

paienne

Ongelezen bericht door paienne »

Deze topic vind ik ook heel goed. Alleen lees ik nu in de krant dat elke dag meer dan 100 mensen in Nederland een herseninfact / beroerte krijgen met als hoofdoorzaak hoge bloeddruk.
Vind je dat gek met topics zoals deze?
We weten toch al jarenlang dat belasting in Nederland alles bijelkaar veel hoger ligt als waar dan ook ter wereld? (82 % aan inkomen wordt opgeslokt door accijnzen en inkomstenbelasting!!)
We weten toch dat de belastingdienst slecht werk levert en niet te vertrouwen is? We weten toch dat mennekes zoals Zalm destijds de boel belazeren en eigen zakken vullen? We weten toch dat aandeelhouders hun strot niet vol krijgen en de hele westerse maatschappij naar de kl**ten helpen? We weten toch dat Nederlanders gezien worden als het melkkoetje van de rijken?
Waarom dan druk maken???

a.j

Ongelezen bericht door a.j »

met dat laatste ben ik het helemaal eens je kan je eigen wel druk lopen maken maar helpen doet het niet!!!
misschien heel misschien helpt het als we eens een keer met zijn alle maar dan ook met zijn alle (iedereen dus )is een week stoppen met tanken roken alcohol drinken en met zijn alle te gaan demonstreren tegen het beleid van nederland? maar dan nog heb ik mij twijfels of dit helpt want dan moeten we waarschijnlijk weer meer belasting gaan betalen op slapen of zo

we zijn en blijven nu eenmaal de melk koe van de regering!

janet1

Ongelezen bericht door janet1 »

Sorry hoor maar ik krijg een hogere bloeddruk van het feit dat je in Nederland aan alle kanten genaaid mag worden zonder dat je kunt reageren.

Ik woon sinds kort in Duitsland het land waar door veel mensen over geklaagd wordt maar als me 1 ding opvalt is het dat mensen hier gewoon proberen hun werk te doen. Als je belt dat er iets niet klopt gaan mensen het uitzoeken, als ze beloven je terug te bellen doen ze het. En steeds weer als ik te maken heb met een instantie ben ik weer verbaasd. Omdat ik steeds weer verwacht tegen een muur die call center heet aan te lopen en steeds weer gebeurt dit niet.

De mentaliteit in Nederland is steeds meer Waar maak je je druk om? Kijk naar de Franse boeren, die leggen gewoon Parijs plat als ze het niet eens zijn met een wet. Nederlanders zouden zo de haven van rotterdam kunnen blokkeren maar iedereen lijkt wel allang geaccepteerd te hebben dat ze machteloos staan.

En erger nog, ze stemmen iedere keer dezelfde ratten terug.

Wiley

Ongelezen bericht door Wiley »

Begrijpt iemand hier op dit forumonderwerp wel waar belasting voor dient?
En dat je een groot deel ook weer terug krijgt via al die zaken waarvan iedereen kennelijk verwacht dat die gratis en voor nix uit de lucht komen vallen?

En kijkt ook iemand wel eens verder dan zijn/haar neus lang is?
Even zoeken en ziehier: http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000057.html#v9

Terecht of niet, het is een Europese afspraak die dus ook in de andere EU landen geldt...

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

En dat je een groot deel ook weer terug krijgt via al die zaken waarvan iedereen kennelijk verwacht dat die gratis en voor nix uit de lucht komen vallen?
Natuurlijk weet iedereen dat, maar als je ziet waar het geld aan besteed wordt bv ( betuwelijn, HSLlijn enz,) ga je toch achter je oren krabben en vraag je je af, betaal ik daar nu belasting voor, om speeltje te zijn van enkele popie jopies in de politiek.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 16 Jun 2007 11:26 door Wiley

Ben het helemaal met je eens als je mij kunt uitleggen
wat je hier in Nederland als brave burger voor nix krijgt.
Heb nml nog nooit meegemaakt dat ik bij een overheidsinstantie
iets voor niets kreeg.
Alleen criminelen krijgen alles voor nix tot en met hotel-
kosten toe.dat er tralies voor de ramen zitten zal hun een biet wezen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Alleen criminelen krijgen alles voor nix tot en met hotel-
kosten toe.dat er tralies voor de ramen zitten zal hun een biet wezen.
Ik ben wel eens in een Nederlandse gevangeniscel geweest, en die leek net zoveel op een hotelkamer als dat mijn huis lijkt op een kampeertent.

Wiley

Ongelezen bericht door Wiley »

je krijgt niets voor niets, dat is niet mijn punt. Je krijgt iets omdat je belasting betaalt. Uiteraard zijn er uitzonderingen, en je hoeft het ook niet met alle uitgaven met belastingcenten eens te zijn, maar mijn opmerking was vooral gericht tegen alle ongenuanceerde uitspraken die ik hier aantrof...

De wereld is niet zwart-wit.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Geplaatst op 19 Apr 2007 20:27 door janet1

"Ik vind het fijn dat dit onderwerp wordt aangekaart want ik maak me er iedere keer weer druk over.

En het was heel leuk dat we vorig jaar 52 euro kregen maar op mijn nieuwe jaarafrekening stond een nieuwe heffing de MEP heffing. 54,56 ex btw. Dat is een nieuwe heffing om het gebruik van groene energie te bevorderen. Leuk ik krijg 52 terug en mag meteen ongeveer 64 betalen. Hoeveel heeft dit wisselgrapje ze gekost? Leuke verkiezingsstunt.

Ik vind wel degelijk dat we dat geld terug moeten vorderen. Totaal heb ik 510,98 aan energie belasting betaald 19% daarvan ligt rond de 100 euro per jaar. Ga dat eens over de jaren optellen, dan kom je toch op een aardig bedrag uit. Als ik probeer de belasting voor 100 euro te tillen kan ik toch echt een boete verwachten.

Waarom pikt radar dit eigenlijk niet op? vind dat een stuk interessanter dan een spaarlamp test. "

Hahaha, Duim!
Geplaatst op 27 Apr 2007 17:16 door paienne

Deze topic vind ik ook heel goed. Alleen lees ik nu in de krant dat elke dag meer dan 100 mensen in Nederland een herseninfact / beroerte krijgen met als hoofdoorzaak hoge bloeddruk.
Vind je dat gek met topics zoals deze?
We weten toch al jarenlang dat belasting in Nederland alles bijelkaar veel hoger ligt als waar dan ook ter wereld? (82 % aan inkomen wordt opgeslokt door accijnzen en inkomstenbelasting!!)
We weten toch dat de belastingdienst slecht werk levert en niet te vertrouwen is? We weten toch dat mennekes zoals Zalm destijds de boel belazeren en eigen zakken vullen? We weten toch dat aandeelhouders hun strot niet vol krijgen en de hele westerse maatschappij naar de kl**ten helpen? We weten toch dat Nederlanders gezien worden als het melkkoetje van de rijken?
Waarom dan druk maken???

Heel goed punt. Het kost je een paar jaar van je leven als jeje druk gaat maken om die semi-criminele overheid. Dus adem diep in en adem uit.
Maar het ligt natuurlijk wel in de natuur van mensen om niet zomaar over zich heen te willen laten lopen natuurlijk. Dus alle mensen die zich hier druk om maken zijn vechters. En met recht.
Weetje wat ik nooit heb gesnapt? Mensen die gewoon betalen en er niet meer naar omkijken. Als ze een aanslag krijgen betalen ze het binnen 15 min. Ze zijn in mijn ogen of heel bewonderenswaardig, sterk, wijs en geldelijk draagkrachtig.
Of heel dom. En vaak neig ik naar dat laatste.

Eugene Huang
Laatst gewijzigd door qwerty2007 op 30 jan 2008 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

qwerty2007

En kijkt ook iemand wel eens verder dan zijn/haar neus lang is?
Even zoeken en ziehier: http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000057.html#v9

Terecht of niet, het is een Europese afspraak die dus ook in de andere EU landen geldt...
Das volgens mij een denkfout. Tuurlijk weten we nog wel waar belasting in theorie voor dient. Maar dit is de praktijk. En de belasting bestaat al heel heel lang. En er komen alleen maar meer maatregelen bij. Net zoals met alles kan het ook tever gaan. Er zijn zoveel regeltjes en heffingen dat de meeste burgers klakkeloos denken "ach het zal allemaal wel" Bv. Belasting op belastingen en het is wettelijk allemaal toegestaan? Nee, dat wil je toch niet slikken? Je kan er niet omheen dat de overheid heel veel maatrgelen als melkkoe beschouwt. Dat is niet meer dan logisch en heel dom als je dat niet inziet. Al zullen ze dat nooit toegeven. Zeggen dat de belasting enkelt is voor de wegen blah blah nee, als burger dien je niet alleen de wet te kennen maar ook iets slimmer te zijn dan dat.
Hey, waarom zijn er geen belasting-maatregelen voor oenen die denken zoals jij?
Weet jij hoeveel jij de rest van nederland kost met je domme opmerkingen (die de overheid van harte begaat natuuurlijk)? Door de overheid te beschermen met zulke achterhaalde ideen? Waar je hun praktijken mee instand houdt door gewoon maar te betalen want "het zal allemaal wel"? neejoh.. zo mag je niet denken vind ik.

Eugene

qwerty2007

met dat laatste ben ik het helemaal eens je kan je eigen wel druk lopen maken maar helpen doet het niet!!!
misschien heel misschien helpt het als we eens een keer met zijn alle maar dan ook met zijn alle (iedereen dus )is een week stoppen met tanken roken alcohol drinken en met zijn alle te gaan demonstreren tegen het beleid van nederland? maar dan nog heb ik mij twijfels of dit helpt want dan moeten we waarschijnlijk weer meer belasting gaan betalen op slapen of zo

we zijn en blijven nu eenmaal de melk koe van de regering!
Das de macht van democratie. Niet "de meeste stemmen op een flut partij gelden". Maar als je als volk massaal in opstand komt.. Dan krijgt de regering het moeilijk. En dat is een feit dat niet geleerd wordt op scholen. En anders wrdt het wel verdraaid naar onschuldig daglicht. Alsof je n democratie bij voorbaat toch al machteloos staat. En das heel zonde.
Ze hadden die scholieren moeten steunen. Maar veel mensen zijn "chicken ****". Vooral die leraren. Heel heel zonde. En zij zijn het voorbeeld.. Go figure.

schutte148

Ongelezen bericht door schutte148 »

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben danig ontstemt over het alsmaar belasting heffen over van alles en nog wat om maar geld binnen te halen en er onzinnige dingen mee doen.
Ik loop met het idee rond om een eigen website in het leven te roepen om hiertegen bezwaar te maken.
Om echt een vuist te kunnen maken is veel meer nodig. Misschien kan Radar of iemand met ervaring op dit gebied mij helpen een en ander in gang te zetten en mij alsvast te steunen met de opzet. Een passende naam heb ik al gevonden. Nu de rest nog.

Groetjes Wim.

Thecla uit Warmond

Ongelezen bericht door Thecla uit Warmond »

Pas 4 jaar nadat deze discussie is begonnen ontdekte ik op mijn afrekening dat we inderdaad dubbel belasting betalen. :( Wel frappant dat bij NUON in 2010 hier niets over bekend blijkt, zelfs niet bij navraag. Ook de belastingdienst kon mij geen duidelijk antwoord geven. Voor wie die duidelijkheid toch direct wil (los van de discussie):

Op de website van Ministerie van Financiën staat (7-5-2010):

Klopt het dat er btw wordt berekend over de Energiebelasting?

Veelgestelde vraag | 17-11-2006 | Energiebelasting, Omzetbelasting

Er wordt inderdaad BTW geheven over de Energiebelasting. Bij levering van goederen en diensten door een ondernemer wordt omzetbelasting geheven over de verkoopprijs van een product. Het gaat daarbij om de totale prijs. Hierbij kan het naast de kostprijs van een product ook om accijnzen gaan die over de kostprijs zijn berekend.

Als u bijvoorbeeld benzine koopt betaalt u dus BTW over de kostprijs van benzine benzineaccijns. Dit geldt ook voor rookwaar. Ook hier betaalt u BTW over de rookwaar de tabaksaccijns. Dit is ook zo bij de energiebelasting. Deze wijze van berekening is voorgeschreven door een richtlijn van de Europese Unie. Door die richtlijn is de omzetbelasting op dezelfde manier gregeld in alle lidstaten van de Europese Unie.

(namens het ministerie vast wel excuus voor het kleine tikfoutje in de laatste regel)

Helaas, misschien is het een discussiepunt voor politieke partijen bij de verkiezingen? Wie zwengelt het aan? :?

EdoK

Ongelezen bericht door EdoK »

En ik maar denken dat die onderwerp zou starten met de inkomstenbelasting over de bijtelling over een leaseauto. :lol:

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Belasitng over belasting is verankerd in de wet. Ik zou zeggen stem een andere partij.

Nederlanders zijn de werelds beste kankeraars. Mijn vrouw komt uit Wit Rusland. Daar hoef je bijna geen belasting te betalen, maar de overheid doet dan ook niks:
Gezondheidszorg gratis, maar een verblijf staatsziekenhuis wens je Osama nog niet toe
Registeren en verzekeren auto inclusief kentekenplaten en wegenbelasting EUR 40 per jaar, maar de wegen lijken op een edamer kaas
Inkomstenbelasting 12%, maar als je werkenloos wordt krijg je 20 euro per maand, kun je daar ook niet van leven
Gehandicapt?, haal maar een stok uit het bos en probeer over de kapote stoepen te strompelen

Geef mij dan maar Nederland met zijn belasting over de belasting :wink:

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

FiscaalJurist schreef:Belasitng over belasting is verankerd in de wet. Ik zou zeggen stem een andere partij.

Nederlanders zijn de werelds beste kankeraars. Mijn vrouw komt uit Wit Rusland. Daar hoef je bijna geen belasting te betalen, maar de overheid doet dan ook niks:
Gezondheidszorg gratis, maar een verblijf staatsziekenhuis wens je Osama nog niet toe
Registeren en verzekeren auto inclusief kentekenplaten en wegenbelasting EUR 40 per jaar, maar de wegen lijken op een edamer kaas
Inkomstenbelasting 12%, maar als je werkenloos wordt krijg je 20 euro per maand, kun je daar ook niet van leven
Gehandicapt?, haal maar een stok uit het bos en probeer over de kapote stoepen te strompelen

Geef mij dan maar Nederland met zijn belasting over de belasting :wink:
En zo is het inderdaad!!

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

FiscaalJurist schreef:Nederlanders zijn de werelds beste kankeraars.
Fiscaaljurist, als ge lef hebt, roep deze woorden nog eens in een ziekenhuis op de afdeling interne geneeskunde. Gaat uw mond spoelen en schaam u

Gesloten