Armoede ontdekt als klantenbinding
Energie besparende producten alleen toegankelijk voor vaste klanten.
De CO² uitstoot treft ons allen, ongeacht huidskleur, afkomst, politieke voorkeur, leeftijd, inkomen en/of sekse. Ook de 2.000.000 Nederlandse Laag Inkomen Gezinnen willen energie- en milieubewust zijn. Stijging van het netto besteedbare inkomen door de automatisch hierop volgende forse financiële besparing. Kunnen zich de aanschaf van de energie besparingsproducten financieel niet veroorloven, gat in de markt.
Hoorn, de BVVU en de Stichting S.O.S. volgen met belangstelling de qua “echte” besparing veelal zeer beperkte informatie besparingssites en andere initiatieven van de diverse, vooral de duurdere energieleveranciers. Logische compensatie voor het verlies van hun monopolie positie en de daarop goed benutte vrije keuzemogelijkheid van de consument. Het doel is zo veel mogelijk winst maken.
Even wat feiten; de winst van Essent steeg de eerste 6 maanden van 2007 met 24% (tot € 483 miljoen), van Eneco met 12%, € 154 en de Nuon heeft over het tweede kwartaal van 2007 een nettowinst geboekt van EUR 175 miljoen, een stijging van 26% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Energiebesparing, co² reductie en financieel voordeel dient voor iedereen toegankelijk te zijn. Zonder het verlies van de door de regering zo gepromote concurrerende prijzen door vrije marktwerking en consumenten keuze.
Graag uw mening!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |