LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek ondanks notering bij BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
WL

Re: Hypotheek ondanks notering bij BKR

Ongelezen bericht door WL »

Nee ik heb idd mn hypotheek VIA de hypotheker, maargoed, voor mensen die vreselijk graag een hypotheek willen hebben maakt het natuurlijk ook niet uit bij wie je het afsluit, het is al heel wat als het kan! (ja en dan tegen een normale rente en andere voorwaarden natuurlijk).

En zelfs al gaat het alleen met garant staan van bijvoorbeeld je ouders, als het ook echt alleen garant staan is, dan is dit gewoon een optie om te overwegen lijkt mij.

Als je wat wilt moet je gewoon de mogelijkheden gaan bekijken en dan zie je vanzelf of het wel of niet te doen is. ga je gesprekken in met in je achterhoofd dat je voor 99% een nee krijgt, dan valt t altijd mee. en al heb je een ja, dan idd goed bekijken of dit wel onder voorwaarden is die het jou wel waard zijn (niet te hoge rente enz).

Het scheelt denk ik ook of je echt met een huis komt wat je op t oog hebt, of dat je alleen komt vragen wat je kan lenen. in t laatste geval zeggen ze idd snel NEE, je kunt weinig lenen door je BKR-notering. maar heb je echt concrete plannen (die zowieso haalbaar voor je zijn onder "normale"omstandigheden), dan heb je denk ik meer kans dat ze echt serieus naar jou zaak gaan kijken!

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

WL, nu nog even aangeven voor wie de hypotheker bemiddeld heeft (en waar je hypotheek dus loopt). Dan hebben we concrete informatie waar men echt wat aan heeft.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Ook slachtoffer van een (onterechte) BKR registratie?

Via de volgende website kun je dit melden :
http://www.bkr.cc/ELDERS_AFGEWEZEN.517.0.html
Hoe kwam u in het BKR terecht en door wie?
Klik hier om mee te werken aan deze test en help ons in kaart brengen welke bedrijven behoren tot de groep ''Meest walgelijke bedrijven van Nederland''

Doe mee en zorg dat de aandelenlease aanbieders bovenaan komen te staan.

Problemen met het krijgen van een hypotheek of krediet dankzij een (onterechte) BKR registratie, kijk eens op de volgende website :
http://www.bkr.cc/BKR_HYPOTHEEK.519.0.html

Heb je hier goede of slechte ervaringen mee, schrijf hier je bevindingen zodat ook anderen gebruik kunnen maken van jouw ervaringen met deze hypotheek/kredietverstrekkers.

Groeten,
Piet

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nou Piet ik heb weer wat geprobeerd bij twee van de aangeprezen instellingen.
Bij Money you stond wel weer onder:

Kredietregistratie

Toetsing en registratie bij het Bureau Krediet Registratie in Tiel (BKR)

Groet Ad

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik heb toch echt een paar keer een TV-spot gezien over het krijgen van een hypotheek ondanks een BKR registratie.
Ga hier maar eens kijken: www.weldus.nl

DEX-AEGO

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

Beste gedupeerde,

Iedereen kan een Hypotheek afsluiten en nieuwe gsm abonnement.

Ik heb gewoon verteld wat de restschuld is en niet wat bij BKR staat dat klopt helamaal niet want DEXIA is ook nog zo stom ze geven je de eindafrekening .Die bij BKR is bijna 5 x hoger als de restschuld.Die doe je netjes bij je hypotheek en alles word goed geregeld ik heb een hypotheek 4,5 % rente er zijn nu nog banken die nog aan de gedupeerde denken.De hypotheekadviseur van mij was van UVECO.nl
Mijn nieuwe provider is T-Mobile.

En we gaan gewoon door met de rechtzaak wel of geen duitenberg regeling.

De gedupeerde DEX-AEGO

ad snoeren

Stond hier lang genoeg.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 24 jan 2007 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Niet meer van toepassing
Laatst gewijzigd door anne_ op 25 jan 2007 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren

Ha Anne

Toch maar even niet Rabo denkt ook mee !!
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 24 jan 2007 17:10, 3 keer totaal gewijzigd.

bosaardbeitje

Ongelezen bericht door bosaardbeitje »

Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft / had ook een BKR registratie. We hebben het hele verhaal bij de hypotheker neergelegd (niet echt fijn om te vertellen natuurlijk). De beste man zocht het meteen tot op de bodem voor ons uit. Conclusie:

Het hebben van een krediet op zich is geen probleem, zolang je deze maar netjes afbetaald. Dat is bij ons dus niet altijd het geval geweest.

Als je niet altijd op tijd hebt betaald dan zijn er een aantal coderingen mogelijk. Een A wil zeggen dat je een achterstand in de betaling hebt opgelopen een H wil zeggen dat de achterstand is ingelopen. Dan zijn er nog de subcoderingen 1 tm 4. De 1 wil zeggen dat je zelf een betalingsregeling hebt getroffen. De 2 wil zeggen dat het bedrag opeisbaar is gesteld. Bij 3 ben je (geloof ik) failliet verklaard en bij 4 onvindbaar.

Volgens de regels van NHG (de hypotheker heeft het boekje met regels erbij gehad) kun je gewoon een hypotheek met NHG afsluiten zolang er alleen maar A'tjes H'tjes en 1'tjes worden genoemd in je registratie. Wij hebben vanmiddag het goede nieuws thuis gekregen dat dat bij ons inderdaad het geval is!!!

De hypotheker gaf ook nog aan dat het met een 2,3 of 4 eventueel nog wel mogelijk is om een hypotheek te krijgen, maar:
- je krijgt geen NHG
- je hebt minder keuze in aanbieders omdat niet iedere verstrekker met je in zee wil
- je betaalt meer rente

Ik was erg te spreken over dit duidelijke verhaal, waarbij je niet meteen het gat van de deur wordt gewezen!

Procesvoerder

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Dus ... JAZEKER! :P

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Bosaardbeitje maak je niet te vlug blij.
Dit vermeld BKR in de voorwaarde:
Een Nationale Hypotheek Garantie wordt (met uitzondering van het gestelde in de volgende alinea) niet verleend indien:
1. uit de werkgeversverklaring blijkt dat sprake is van loonbeslag en/of
2. uit de opgave van het BKR blijkt dat sprake is van:
• een code 1 tot en met 4, of
• een nog lopende schuldregeling (SR), of
• een A-registratie.

Geen belemmering voor de verstrekking van Nationale Hypotheek Garantie vormen A- of A1-registraties waarbij:
• blijkens de opgave van het BKR een herstelcode (H) is vermeld, of
• blijkens de opgave van het BKR de desbetreffende lening is afgelost, of
• blijkens een verklaring van de desbetreffende geldgever de achterstanden zijn ingelopen of de lening is afgelost.

Geen belemmering voor de verstrekking van Nationale Hypotheek Garantie vormen 2-, 3-, A2- of A3-registraties met een praktisch laatste aflosdatum in het BKR, indien de aanvrager schriftelijk kan aantonen dat deze registratie het gevolg is van een finale kwijting van de vordering door de stichting, zonder afkoop- of betalingsregeling.
Gr Hans A

Gesloten