LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Giropas onklaar door gebruik in kaartautomaat NS
Re: Giropas onklaar door gebruik in kaartautomaat NS
Heb al eens een mes op me keel gehad, en dan denk je toch in het vervolg iets anders. En als jij die ervaring(wat ik je absoluut niet gun!!) ooit eens opdoet, ben ik benieuwd of je daarna ook nog zo zorgeloos staat te pinnen/chippen.
Je kunt ook bij AH pinnen
Nee, ik ga nooit met de trein....
Tiesties, ga slachtofferhulp oid aanvragen. Serieus. Als je door een dergelijke ervaring niet meer durft te pinnen, beinvloed het je meer dan je zou moeten willen.
Tiesties, ga slachtofferhulp oid aanvragen. Serieus. Als je door een dergelijke ervaring niet meer durft te pinnen, beinvloed het je meer dan je zou moeten willen.
-
@tiesties. Ik ben zelf drie keer overvallen, waarvan 1 keer in mijn eigen woning. En daar kwamen ook wapens aan te pas. Dit in een periode van de afgelopen 12 jaar. Zoals gezegd, dit is me nog niet overkomen bij een geldautomaat, maar een overval blijft een overval, nietwaar?
Ik kan me je angst best wel voorstellen, maar uit je berichten kwam een beetje de sfeer naar boven alsof dat al bij anderen hier op het forum bekend was. Het is dus niet zo dat ik me de mogelijke gevaren niet voor de geest kan halen. In mijn geval ging het 1 keer om een groepje van 3 jongeren, ook met messen. En in de andere gevallen twwe oudere personen, ouder dan ik.
Nee, ik gun je dat natuurlijk niet, maar je moet er niet zonder meer vanuit gaan dat mensen weten dat jij bent overvallen.
Ik kan me je angst best wel voorstellen, maar uit je berichten kwam een beetje de sfeer naar boven alsof dat al bij anderen hier op het forum bekend was. Het is dus niet zo dat ik me de mogelijke gevaren niet voor de geest kan halen. In mijn geval ging het 1 keer om een groepje van 3 jongeren, ook met messen. En in de andere gevallen twwe oudere personen, ouder dan ik.
Nee, ik gun je dat natuurlijk niet, maar je moet er niet zonder meer vanuit gaan dat mensen weten dat jij bent overvallen.
Postbankpasjes hebben dat probleem bij de kaartautomaten wel vaker.
En ik vind het dan ook belachelijk dat je dan een kaartje bij het loket moet kopen (als er al een loket is) met 0,50 cent "boete" terwijl dit toch om overmacht gaat.
Maar het kan nog mooier!
Op een station waar geen loketten aanwezig zijn staat vaak maar 1 kaartautomaat.
(Zo´n automaat waar je alleen kunt pinnen of met muntgeld betalen).
Je giropas weigert dienst en je hebt niet of niet genoeg muntgeld op zak, daar sta je dan met je goeie gedrag en tot overmaat krijg je een boete van 35 euro, terwijl je je direct bij de conducteur meld.
Of de automaat geeft aan dat er niet met kleingeld betaald kan worden en je hebt geen pinpas bij je (is me ook al eens overkomen).
Geweldig die technologie
En ik vind het dan ook belachelijk dat je dan een kaartje bij het loket moet kopen (als er al een loket is) met 0,50 cent "boete" terwijl dit toch om overmacht gaat.
Maar het kan nog mooier!
Op een station waar geen loketten aanwezig zijn staat vaak maar 1 kaartautomaat.
(Zo´n automaat waar je alleen kunt pinnen of met muntgeld betalen).
Je giropas weigert dienst en je hebt niet of niet genoeg muntgeld op zak, daar sta je dan met je goeie gedrag en tot overmaat krijg je een boete van 35 euro, terwijl je je direct bij de conducteur meld.
Of de automaat geeft aan dat er niet met kleingeld betaald kan worden en je hebt geen pinpas bij je (is me ook al eens overkomen).
Geweldig die technologie
-
Ik heb het wel meestal gedaan gekregen dat ik die 50 cent dan niet hoefde te betalen.
Maar het beroerde is: Je hebt een kortingskaart, wil een treinkaartje van ongeveer 6 euro kopen ipv 10 euro, en je bent het geld van de korting ruimschoots kwijt aan de aanschaf van een nieuwe pas.
1 keer kan ik accepteren, maar een volgende keer wil ik toch echt die 7,50 vergoed hebben van de NS. Dat hebben ze ook gedaan overigens, omdat ik exact kon aangeven wat het probleem was, en er op dat moment ook een monteur van de NS bij was, die mij door geld te pinnen liet aantonen dat het niet aan mijn pas lag: ik kon hem de kersverse transactiebon laten zien.
Maar het beroerde is: Je hebt een kortingskaart, wil een treinkaartje van ongeveer 6 euro kopen ipv 10 euro, en je bent het geld van de korting ruimschoots kwijt aan de aanschaf van een nieuwe pas.
1 keer kan ik accepteren, maar een volgende keer wil ik toch echt die 7,50 vergoed hebben van de NS. Dat hebben ze ook gedaan overigens, omdat ik exact kon aangeven wat het probleem was, en er op dat moment ook een monteur van de NS bij was, die mij door geld te pinnen liet aantonen dat het niet aan mijn pas lag: ik kon hem de kersverse transactiebon laten zien.
Afgelopen week wilde ik 2 kaartjes Schiphol Duivendrecht aan de automaat pinnen.
Visakaart wilde niet, Postgirokaart wilde niet, SNS kaart wilde niet, en ook de ABN/Amrokaart kon mij niet helpen.
Alle beschikbare automaten gaven geen kaartje met bovengenoemde kaarten.
Ook al 2x eerder vernielde een NS automaat mijn pasje.
Gelukkig kon ik op Schiphol bij de kaartservice wel de plaatsbewijzen aanschaffen zonder bijbetaling.
Er is met die automaten van de NS echt iets niet helemaal lekker.
Als je 4 pasjes bij je hebt die overal goed werken dan lijkt mij het toch aan de kaartautomaten te liggen.
NS, DOE ER WAT AAN, anders word ik zwartrijder.
Visakaart wilde niet, Postgirokaart wilde niet, SNS kaart wilde niet, en ook de ABN/Amrokaart kon mij niet helpen.
Alle beschikbare automaten gaven geen kaartje met bovengenoemde kaarten.
Ook al 2x eerder vernielde een NS automaat mijn pasje.
Gelukkig kon ik op Schiphol bij de kaartservice wel de plaatsbewijzen aanschaffen zonder bijbetaling.
Er is met die automaten van de NS echt iets niet helemaal lekker.
Als je 4 pasjes bij je hebt die overal goed werken dan lijkt mij het toch aan de kaartautomaten te liggen.
NS, DOE ER WAT AAN, anders word ik zwartrijder.
Ik ga al 3 jaar 1x per week met de trein retour van Winschoten naar Groningen.
Van de 50x per jaar ben ik 44x naar groningen gereisd zonder kaartje.
Dat storings nummer gebeld wat op de automaat staat en de conducteur gewaarschuwd voor ik instapte.
Heb in 1 jaar maar 6x betaald richting Groningen
De pinpas van de post kreeg altijd de schuld van de storings dienst.
De conducteur lachte alleen maar en zei er niets meer over.
De automaten doen het meer niet dan wel.
Van de 50x per jaar ben ik 44x naar groningen gereisd zonder kaartje.
Dat storings nummer gebeld wat op de automaat staat en de conducteur gewaarschuwd voor ik instapte.
Heb in 1 jaar maar 6x betaald richting Groningen
De pinpas van de post kreeg altijd de schuld van de storings dienst.
De conducteur lachte alleen maar en zei er niets meer over.
De automaten doen het meer niet dan wel.
-
Woensdag op station Woerden mijn giropas gebruikt om een kaartje te kopen. Blijkt na die transactie mijn pas onbruikbaar te zijn . Ik moet nu voor 7,50 bij Postgiro een nieuw pasje aanschaffen. Zoeken op het net bracht mij bij Radar, waar blijkt dat dit dus vaker voorkomt... Verbaast me alleen dat alle reacties uit 2006 zijn. Is de automaat in Woerden dan de enige automaat waar dit gebeurt???
Ik zal maar eens bij NS navragen, maar geef mijzelf weinig kans dat dat IETS gaat opleveren.
Ik zal maar eens bij NS navragen, maar geef mijzelf weinig kans dat dat IETS gaat opleveren.